
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Klepání v zadní nápravě
-> Dejvid: asi nejsem sám koukám
...ale zároveň si myslím že tento problém se tu konkrétně neřešil tak nám k tomu nikdo nic nepoví

Řešim to samý, Š100, mokrej pětikvalt s novejma satelitama, krátký poloosy, nová poloosa, nový ložisko, buben spasovanej s poloosou a když vezmu za kolo, tak cejtim vůli, po rozebrání zjištěno, že je to na kamenech v převodovce. Ale jak řikám, satelity nový, kameny nějakejch 19.95mm +- pár setin, (mam hromadu kamenů a všechny mají přibližně tenhle rozměr) a prostě je tam vůle a už mi pomalu dochází energie se v tom hrabat :-(
Hojte.Řeším ted klepání nápravy u kyvky.Jedná se o levou polonápravu.Ložisko vyměněné,axiálně vymezený celý komplet.Problem je že za jízdy to klepe.Mírně to klepalo i na jiné převodovce ale to bylo zanedbatelné.Po výměně za jiný pětikvalt se to slušně zesílilo.Nejlíp to slyším když jedu kolem zaparkovaných aut a nejde to ignorovat :)
Napadá mě varianta že jsou nějakým způsobem jeté kameny + volnější satelit takže se celá poloosa u převodovky pohybuje radiálně(třeba pár desetin) a klepnutí vzniká po každé když se kameny dostanou do svislé polohy a díky radiální síle která působí směrem dolů vznikne onen zvuk.(že u převodovky působí radiální síla směrem dolů soudím z toho že je poloosa přepákovaná přes ložisko)
Je tenhle problém možný?Pokud mne teda někdo pochopil
O vikendu asi shodim polonapravu a přeměřim šutry a porovnam s jinýma.
Napadá mě varianta že jsou nějakým způsobem jeté kameny + volnější satelit takže se celá poloosa u převodovky pohybuje radiálně(třeba pár desetin) a klepnutí vzniká po každé když se kameny dostanou do svislé polohy a díky radiální síle která působí směrem dolů vznikne onen zvuk.(že u převodovky působí radiální síla směrem dolů soudím z toho že je poloosa přepákovaná přes ložisko)
Je tenhle problém možný?Pokud mne teda někdo pochopil

O vikendu asi shodim polonapravu a přeměřim šutry a porovnam s jinýma.
-> Vojťas: akoze mali by ist max 3 tie 0,3mm hrube podlozky na seba a ptm by sa malo prelisovavat, ale ja tam mam podlozku hrubu +1mm(neviem presne) a v pohode.
-> afro100: no prave ze tu podlozku tam mam, dotahl sem to momentakem a prislo mi to spis malo, nic se nezmenilo si myslim, mozna by to chtelo jeste jednu, ale mam jen jednu :/ ale zkusim to nejak poresit, vsak sem kluk sikovna ne... :D
Dotahnu to, kdyz to bude drobet lepsi tak sundam buben, jeste zabrousim pastou kuzel a dotahnu to znova a pak by to treba mohlo byt ok.
Dotahnu to, kdyz to bude drobet lepsi tak sundam buben, jeste zabrousim pastou kuzel a dotahnu to znova a pak by to treba mohlo byt ok.
-> Vojťas: nemusis, dotiahni to +/- na moment(radsi +), pojazdi a ak si to este sadne, tak pritiahnut. Len obcas skontrolovat ci je to dotiahnute.
-> afro100: jasny to sem si myslel, ale tim padem to musim utahnout na krev a ne momentakem, tady bude ten zadrhel :) bez momentaku by se mi to mozna nestalo :D
-> Vojťas: ne.e, normalne das dolu bubon, vlozis zvonka ku lozisku na polos podlozku a zas bubon nahodis. Bubon sa oprie o podlozku, ta sa oprie o lozisko a cela polos sa dotiahnutim povysunie o tych par desatin smerom von. Tym ze tam das tu podlozku a vsetko sa o seba oprie sa eliminuje ta vola.
-> afro100: to prijde mezi lozisko a krouzek? :/
-> Vojťas: ono to vyzera ze si robim srandu :D ale nerobim .. ja som s klepajucou uzkou napravou s rovnakym problemom najazdil asi 5tkm, nez som zistil co to je a riesil to, ale dobrovolne by som si to nelajznul. Daj tam te original podlozky a vymedzi sa to ..
-> afro100: to je odpoved kterou sem cekal :/ ale vazne, jakej je asi stupen nebezpecnosti ? :D
-> Vojťas: Dej vlečku 

-> Vojťas: v podstate ne, akurat ti uleti kolo :D
-> afro100: nechci prave vyndavat poloosu, to je hrozna prace, dyt vis. zkusim to vic dotahnout a jinak se na to vyseru, nemelo by to nic udelat ne?
-> Vojťas: medzera medzi kruzkom na poloosi a loziskom ... rozobrat, prelisovat kruzok viac von. Pokial je vola par desatin, su take podlozky, jedna ma tusim 0,3mm hrubku, to zozen, daj to tam a bude to OK .
Mám něco podobnýho, na zadní nápravě, kyvka, když mám zvedlou polonapravu, a vezmu za buben, tak je tam citelna vule od sebe a k sobe, odhadem tak dve, tri desetinky. Respektive kdyz sundam buben tak se hybe poloosa, i vnitrni cast loziska, domek sem nesundaval. Lehce jde s poloosou i pootocit, nic velkyho, vule v kamenech, ale dohromady me to klepani hrozne rozciluje. Je to slyset hlavne pri nejakym popojizdeni a tak.
Jak by se to dalo vyresit? buben doseda az na lozisko, tam sem zkousel dat podlozku a byla omackana, tak ze asi malo nalisovany lozisko na poloosu? tak ze by byla mezera mezi loziskem a krouzkem na poloose? Vyndavat poloosu se mi rozhodne nechce.
Jak by se to dalo vyresit? buben doseda az na lozisko, tam sem zkousel dat podlozku a byla omackana, tak ze asi malo nalisovany lozisko na poloosu? tak ze by byla mezera mezi loziskem a krouzkem na poloose? Vyndavat poloosu se mi rozhodne nechce.
-> Kounect: kolo na vlecce dle zdejsich clenu ani upadnout nemuze :-D a ted realita...pokud mas klouby v prdeli, kolo neupadne. jen to za 4 roky prestane jet... nebudu ti radit ser na to, bo jak se na to vyseres, upadne kloub uz zitra. nebo taky vydrzi dalsi 2 roky...zalezi na moooc okolnostech, počtu der v cestach, razanci tvych rozjezdů...no je toho moc...zavad se opravujou a nekecá se za jak dlouho
Takže dokud to jede tak se netřeba bát? Co se stane až se stane něco nekalého? Neupadne kolo? Znepojízdní se auto? Mám to řešit spíše v blízké době či střednědobě...když tady lítají termíny " už se na to chystám 2 roky "




-> VeTeV: no právě :-))
-> Pavel P..: taky uz o tom dva roky mluvíš 

-> Kounect: no upřímně .. moc se mi do toho nechce ani na mojí škodovce :-))
Ahoj Pavle, a Ty by sis na to chvilku neudělal? Výhledově třeba do měsíce? Bych se na to vrhnul raději s někým zkušeným než laborovat co a jak...

-> Kounect: jde to vyměnit.. nejlepší je nápravu vymontovat a pak to pujde, jen to chce mít trochu zázemí a nářadí.
afro: A kdyby, je to doma vyměnitelné? Kdyžtak začnu shánět a rovnou s tím pořeším ramena způsobující A, jde mi spíš o to, jestli to jde všechno udělat doma s klíčema a zvedákem...

-> Kounect: klby na poloosiach?
Tož také se sem přiséřu, mám obdobný problém, tak takhle na dálku, poraďte prosím co se dá
Vlečka, suché poloosy, ráno sednu do auta a klídek, po ujetí 2km začne škrouchání, uberu plyn, přibrzdím motorem a ustane. Po dalších 2km začne škrouchání nanovo a na ubrání plynu už nereaguje. Teď už jenom když zatáčím doprava tak to přestane úplně, když jedu doleva tak to začne, na rovince se obvykle udrží ten stav z poslední zatáčky. Škrouchání se různě zesiluje a zeslabuje, chvílema přijde i pískání.
Matice je dotažená, za kola jsem bral a je mírně vůle v ložiscích ( levé zadní odkud škrouchání je i slyšet ).
Je tam toho víc co by to mohlo dělat? Nebo je ložisko jistota kterou mám začít?
A jak složité je vyměnit ložiska, dneska jsem se na to ptal a prý tam jsou nějak lisovaná či co, na chytrou knihu jsem se zatím nedostal a zajímá mě to, tak budu rád za každou radu...
Eventuelně prostě jestli je výměna proveditelná v domácích podmínkách.
Díky.

Vlečka, suché poloosy, ráno sednu do auta a klídek, po ujetí 2km začne škrouchání, uberu plyn, přibrzdím motorem a ustane. Po dalších 2km začne škrouchání nanovo a na ubrání plynu už nereaguje. Teď už jenom když zatáčím doprava tak to přestane úplně, když jedu doleva tak to začne, na rovince se obvykle udrží ten stav z poslední zatáčky. Škrouchání se různě zesiluje a zeslabuje, chvílema přijde i pískání.
Matice je dotažená, za kola jsem bral a je mírně vůle v ložiscích ( levé zadní odkud škrouchání je i slyšet ).
Je tam toho víc co by to mohlo dělat? Nebo je ložisko jistota kterou mám začít?
A jak složité je vyměnit ložiska, dneska jsem se na to ptal a prý tam jsou nějak lisovaná či co, na chytrou knihu jsem se zatím nedostal a zajímá mě to, tak budu rád za každou radu...

Eventuelně prostě jestli je výměna proveditelná v domácích podmínkách.
Díky.
-> minno: Bohuzel ne... Byl to original... Druhosku bych si na auto nedal ani nahodou po tom co sem ji videl...
-> Syny: no ale to zrejme len druhovýroba, nie? druhovýrobu radšej nebrať.
-> minno 05.08.10 13:42:19: Jako teoreticky mas pravdu, ale v praxi bohuzel ne... I ja mel nejakej zmetek a delalo mi to to same co pise-> kubo980: ... Takze za me - ano, muze byt kamen jiny a muze to delat neplechu. Bohuzel...
-> suri: -> minno: Chlopi ale mne to klepe v smere osi toho čapu čo su na nom uložene kamene.. Niieje vôla tam kde su kamene opracovane ale tam kde su oble..
-> kubo980: nie všetky kamene sú rovnaké ale sú zámenné , rozdiel je len abnormál +0,1mm , jedine máš vydraté satelity alebo abnormálne preto to má vôľu
-> kubo980: Kamene sú vždy rovnaké, buď rozmer normál alebo abnormál. Abnormál sú o 0,1 mm širšie ako normál.
Nechcem zakladať novu temu tak pišem sem.. Su rozdielne kamene 1oo 4q a 125 5q? Hodil som prevodovku 5 q široke poloosi ale nemal som origo kamene tak som dal take čo som mal boli ok. Lava poloosi mi ale lieta v diferaku v smere osi toho kolika čo su na nom kaneme ako kebz boli tie kamene menšie... A klepe to.. Co s tým môze byť?
Pravě že to budou asi ty kameny, když čtu co píšeš. Je to tak když sem to měl na heveru a bez kola a bubnu a tahal sem čistě ta poloosu tak to dělalo jen v určitem místě, po pootočení to nědělalo.
-> Pípa: počkej ted jde o to jestli poloosa nebo polonaprava kdyžtak si vem nekoho k sobe jestli když to rozhoupeš lita vyložene ta trubka v tom kloubu nebo jestli ti pak lita poloosa tak by to mohlo bejt i na kamenech a to by sis to musel zvednou a otačet kolem delalo by to jen v nejaky poloze když sou kameny na plocho tak by tam byla vule tohlemusis jasne diagnostikovat protože když by to byl kloub tak to neni tolik prave a penez když poloosa tak je to horší
Poloosa dovnitř a ven nelítá, když to mám na zemi a zahoupu s celým autem tak to taky klepe, zkoušel sem i čistě za poloosu při zhozeném bubnu a klepe to při tahu nahoru a dolů, dovnitř a ven to nedělá nic.
-> TAZ1500: Jenze citis jak to lita v obou stranach napravy... Kdyz to zvedens tak poznas kde je problem...
-> Syny: ale ono je to cejtit jak to tam litá a mlatí když to mas zvedli tak za to tolik nezaberes
-> TAZ1500: Lepis je zatahat kdyz to je zvedly... Kdyz s tim zaclouma na zemi, tak se mu do toho muzou pridat jeste jiny zvuky a mast ho...
když mas auto na zemi skousel si brat za zadni kolo jako ho rozkevat jestli neni volna polonaprava v polokouli to dela takovy hnusny klepaní
-> Pípa: Hmm, tak to zase ne... Diferencial mas ok? Zatahej za poloosu k sobe a od sebe, nemela by se hybat...
Když jedu pravou zatačku tak je to docela randal
-> castrol: To nepomuze... Vetsinou se vymacka unasec, takze tam da novy a bude to to samy... A abnormalni kameny se tam bez prefrezovani unasece nedostanou...
To je jasný ale jenom abych byl v obraze tak co jim chybý.:?

-> Pípa: nic... Pokud to fakt jakoze netriska hodne, tak nic... to dela snad kazdy auto... Hlavne todela treba kdyz couvas a pak zacnes jet dopredu. To klepne a pak je zase klid... Vetsinou se drobet vymacka unasec v prevodovce a zacne to klepat... Vem kolo a pootoc s nim doprava, doleva, doprava, doleva a uvidis jestli to je ono...
-> Pípa: asi vymeniť 

A co s nima..?
-> Pípa: Takze kameny :)
Kameny vypadaji v pohodě, když sem buben dole a pootačel sem s poloosou tak v některem místě to nedělalo ale jakmile sem pootočil kousem dal tak při pohybu nahoru dolu to klepe a zní to jako někde od převodovky ale z duvodu přenašeni zvuku sem si nebyl jisty.
-> Pípa: myslel v lozisku - jestli nelita poloosa skrz lozisko... Ja to typuju na kameny... Klepe to v radialnim nebo axialnim smeru? Pripadne pri otaceni?