skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
rozklepání při záběru spojky.
-> filcek: mě to dělalo taky u novýho válečku když jsem jezdil dýl po měště s častým řazením tak se asi váleček zahřál a prostě váznul v sešlápnutý poloze a pomalu se vracel..... až ti to začne dělat tak šlápni na spojku a pusť a znova šlápni jestli ti bude pedál lítat volně bez odporu jen na vratný pružině tak je to jasný.
-> Pavel P..: dobrá na ten váleček mrknu
-> petr s: na to prdim.. znova to rozebírat nebudu
teď funguje dobře tak jak má.

-> Pavel P..: Ale měl by ses podívat jestli se sjíždí rovnoměrně
-> filcek: u mě to vyřešil jiný přítlačák a nový lamela... ale jestli proklouzne tak nejspíš bude zamaštěná lamela.
jo a nebo se ti pomalu vrací pístek spojkovýho válečku a při přeřazení to proklouzuje než se uplně vrátí.
jo a nebo se ti pomalu vrací pístek spojkovýho válečku a při přeřazení to proklouzuje než se uplně vrátí.
mám podobný problém jako -> Pavel P..: při rozjedu nám to cuká spojka seřízená ,nová lamela ložisko a pak při řazení z dvojky na trojku a ze trojky na čtyřku to jako prokluzuje když se ohřeje spojka čím to může být?
-> Klubko_: ono by si to asi sedlo a zajela by se podle setrváku časem.. ale že to skákalo a cukalo tim asi nebylo.
-> Pavel P..: vim, ale stejne spatne opotrebovanej muze byt i setrvak. Coz by odpovidalo tehle fotce 18.07.10 21:44:48
-> Klubko_: přítlačák právě už byl novej, né původní... ale byl asi špatnej

-> Pavel P..: jj, jen rikam, v jakym stavu byl muj pritlacak po cca 110tkm po dedovi jeste se 105tkovym motorem
-> Klubko_: to teda nechápu jak se může stát.... to auto nemá najeto 200tis ani s nim nejezdil závodník ale dědek... každopádně teď už to nedělá.

-> Pavel P..: nn, hrana ne. Ale do hodne otevrenyho kuzele.
-> spartra: šmejde.. Alzhaimera na tebe



-> Pavel P..: ale jen trošičku
tím to začíná


-> spartra: vypadám snad jako dědek?

-> Pavel P..: jenom jestli už nemáš třes v kolenou

-> Klubko_: no ale v něm žádná hrana neni.. že by byl víc vyjetej ke středu.
zde je druhá strana lamely od setrváku… nějak divně ojetá, to světlý je původní barva obložení a bylo to netknuté
tak to mas neronomerne opotrebovanej setrvak. Kdyz jsem prvne menil spojku, a dovezl k borcovi i pritlacak, tak vzal pravitko a kontroloval, jestli neni prave vic vzatej venkem nebo vnitrkem

-> petr s: už z výroby?
byla to funglovka v krabičce škoda, žádná druhoška nebo repas.
-> Tuner#2: já právě na to koukal jak z jara... každopádně u toho přítlačáku je to divný, logicky mi přijde že prostě na některých těch paprscích to ložisko opírá víc a někde míň a tudíž ta třecí plocha nedosedne na lamelu rovnoměrně ale jen částečně při záběru a tak to skáče.


-> Tuner#2: já právě na to koukal jak z jara... každopádně u toho přítlačáku je to divný, logicky mi přijde že prostě na některých těch paprscích to ložisko opírá víc a někde míň a tudíž ta třecí plocha nedosedne na lamelu rovnoměrně ale jen částečně při záběru a tak to skáče.
takže jsem namontoval další novou lamelu, málo jetý přítlačák Sachs a sešroubováno pevnostníma M8×20 s novýma pérovkama...
najel jsem zatim jen 25km ale už to funguje jak má... spojka zabírá pěkně hladce, nic se neklepe. takže to snad bude už OK.
všem díky za rady
najel jsem zatim jen 25km ale už to funguje jak má... spojka zabírá pěkně hladce, nic se neklepe. takže to snad bude už OK.
všem díky za rady
-> Pavel P..: Vyjetá drážka nepravidelně je běžná věc, lamela takhle ojetá už ne - asi jako psal petr s.
-> Pavel P..: Prohlá lamela
-> Pavel P..: tak toto sposobuje na 99% zle dotiahnuty pritlacak, ked sa packy nevysunu narovnako (alebo teda smejd pritlacak, aj to sa stava vsakze)
-> darklord: nemyslim si.. dotahoval jsem ho křížem krážem postupně a i teď po vytažení byl utaženej poctivě.. a při první rozborce taky utáhnutý jak má bejt.
zde je druhá strana lamely od setrváku... nějak divně ojetá, to světlý je původní barva obložení a bylo to netknuté
zde je druhá strana lamely od setrváku... nějak divně ojetá, to světlý je původní barva obložení a bylo to netknuté

tu je lamela po 1500km, origo azbest... strana od přítlačáku.
-> Pavel P..: takze zle dotiahnuty pritlacak nakoniec?
takže kolegové... dnes rozebráno je to volaké čudné
zde přítlačák nejspíš dávaný někdy za vlády původního majitele.. drážka od ložiska byla vyjetá nepravidelně, někde víc a někde míň...

zde přítlačák nejspíš dávaný někdy za vlády původního majitele.. drážka od ložiska byla vyjetá nepravidelně, někde víc a někde míň...
-> Matulo: tak to neni az tak tezky, kdyz je k dispozici "mrkev"
-> Pavel P..: jj hlavne precizne vystred lamelu

tak jsem dneska koupil pevnostní šrouby k přítlačáku a pokud to zejtra pujde, tak to rozhodim a uvidí se čim to je. vyměnim lamelu i přítlačák a mělo by to být OK.
-> Pavel P..: skodovacky 190mm, ale neviem ci na 1.3 alebo 1.6, to uvidis az ked namontujes podla odporu pedala...
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
www.czescionline.com/czes ci/.../1114763
rapidka.blackh0le.eu.org/ ekatalog/cs?page=showp...
www.czescionline.com/czes ci/.../1114763
mimochodem umí mi někdo zjistit co je zač přítlačák Sachs číslo: 07 3082 271 401 a 441.0 7051/149.6?
výroba je 02/97.
výroba je 02/97.
-> Stepan FUN: to jsem kontroloval, vše je dotažený.
-> Pavel P..: Mě podobný kraviny jednou dělalo to, že jsme blbě dotáhli motor s převodovkou a při sešlápnutí spojky se to "otevřelo" a kroutilo proti sobě, po puštění už tam nebyl takovej tlak, takže to jelo normálně...
-> Pavel P..:
Sroby daj vzdy nove! Oni sa natahuju od prehriatia... Pevnost tahu min. 8,8 a kludne aj viac ale 8,8 bohato staci! Ja davam vzdy aj nove perovky... A ja uz som raz taky ze ked rozoberem nejaky skrutkovy spoj, tak vzdy davam nove sroby podlozky aj matky a aj keby to bolo skladane iba den pred rozobratim...
Sroby daj vzdy nove! Oni sa natahuju od prehriatia... Pevnost tahu min. 8,8 a kludne aj viac ale 8,8 bohato staci! Ja davam vzdy aj nove perovky... A ja uz som raz taky ze ked rozoberem nejaky skrutkovy spoj, tak vzdy davam nove sroby podlozky aj matky a aj keby to bolo skladane iba den pred rozobratim...
neví někdo jaký šrouby jsou na přítlačák? vim že M8×18 nebo 16 ale pevnost netušim.... ale nic extra to nebude když se mi natáhli jak nudle u jedný vyndaný spojky.
no holt znova vytáhnu motor a dám tam jinej přítlačák a lamelu pokud tahle bude zničená.... 

měl jsem to samé, spojka obyč Kamoka, po pár tis km si to to trochu sedne, změnil jsem decentně styl rozjíždění a už to snad i uplně zmizelo
Ja mam doma ece ale 7 lamiel a 4 mekana a asi 5 zotrvakov keby neco... M&M 

-> Matulo: nojo to pak se neni čemu divit... ale takovýhle zacházení u mě nehrozí takže lamela musí vydržet a azbestová je pružná tam obložení hned tak nerupne...
-> Pavel P..: Jo tato lamela moja bola sachsova s tym ryhovanim a ja to nesanujem... Naco by mi bol ostry motor keby som mu nedaval kakavko... Davm tomu furt na budu, drifty, kopance do pedalu spojkoveho a tak... Nemam problem vymenit spojku!
-> Kaprof: vidis, teraz sa to vsetko vlastne vysvetlilo :D
-> Pavel P..: rozhodně talířová pružina (přítlačák)
tohle je po nějakym driftování ne? to se za běžnýho provozu stát nemůže
lamela je origo dobová co se tam dával z výroby....
jedinný rozumný vysvětlení mi přijde že je přítlačák špatně sesazenej nebo vadnej a dosedá na lamelu při záběru jen částečně a pak to škube než dosedne celou plochou. a nebo ohnutej střed lamely a ten samej princip.

lamela je origo dobová co se tam dával z výroby....
jedinný rozumný vysvětlení mi přijde že je přítlačák špatně sesazenej nebo vadnej a dosedá na lamelu při záběru jen částečně a pak to škube než dosedne celou plochou. a nebo ohnutej střed lamely a ten samej princip.
-> afro100: Jo ne:-)! proč jako mysliš že má tolik sad kol?? strida to dle povrchu a měsíců :o)
-> Matulo: Pavlik nie je ziadny zavodnik, aby ju takto dotrhal chvilu po tom co ju menil :D
ako som pisal hned na zaciatku, vsadil by som na pritlacak ... :)
ako som pisal hned na zaciatku, vsadil by som na pritlacak ... :)
ta lamela mala odjazdenych tak 3000km aj to som asi povedal moc! Zotrvak ok a mekano z fel 1,6...
-> Pavel P..: Mozno vadna lamela... Aj ja som mal ten problem -
-> Pavel P..: tak zkus ten pritlacak,muze mit neplynuly zaber.
-> jarda.u1: to se nezdálo... setrvák byl v pořádku ale měl lehce vlnky jako brzdovej kotouč...