skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ochranné lyžiny š130 Rs - 110r
10:18:19
15.01.2015
15.01.2015

Bucin
-> vhml: ten ohyb už je jinak toto byly 1 evoluce
08:05:53
15.01.2015
15.01.2015

vhml
-> Luky 15.01.15 08:01:07: Já to mám na silenbloky i vepředu. Ale jak to čumí dole rovně je silná káva 

08:01:07
15.01.2015
15.01.2015

Luky
-> vhml: jako kdybych to tady nepsal
-> Luky 15.06.10 11:39:12:

07:25:52
15.01.2015
15.01.2015

vhml
06:55:29
15.01.2015
15.01.2015

m8rinek
Hlavně se ližiny chytaj tam kde není co utrhnout. Před příčku do kastle atp... Ale tak Bucin no...
00:48:45
15.01.2015
15.01.2015

Jozka
-> Bucin:
/ 


00:39:20
15.01.2015
15.01.2015

Bucin
-> Jozka: jiný po ruce nový nebyly 
E. jnak hlavní účel té lžiny je, aby zachytávala kapky oleje prosakující pórezní vanou .

E. jnak hlavní účel té lžiny je, aby zachytávala kapky oleje prosakující pórezní vanou .

00:04:06
15.01.2015
15.01.2015

Jozka
-> dragon_cb_cz: Nosník je tak krátkej a v tom uložení tak zapasovanej, že se sice ta spodní plocha (na který jsou na foto šroubnený silentbloky) trochu vyhne nahoru (viděl jsem i dolů), ale to je tak všechno - nic, co by nespravila rána kladivem. S lyžinou, co ránu "roznese", pak nejspíš úplná pohoda.
Na tý fotce je nicméně hrozně srandovní použití tvrdých silentbloků na tohle.
Na tý fotce je nicméně hrozně srandovní použití tvrdých silentbloků na tohle.

23:54:50
14.01.2015
14.01.2015

Bucin
-> Tuner#2: Tak ono když si někdo dodatečně vymyslí ližinu, aniž by byla kastle k tomu uzpůsobená, tak se po laku to dělá blbě. Tohle auto je konkrétně na koukání a hoby ježdění do krámu pro rohlíky. Má to dobový slabounký rám, takže do závodů se stejně nedostane. Uchytit to o kousek vedle do kastle, mohlo by to kolizovat s převodovkou. Podlaha je slabá a mohlo by se to z ní vytrhnout.
23:47:23
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> darklord 14.01.15 23:37:49: JJ to by šlo a zní to rozumně
díky.

23:40:40
14.01.2015
14.01.2015

dragon_cb_cz
-> Eidy: OK, koupil jsem jak prodávám.
23:37:49
14.01.2015
14.01.2015

darklord
-> Tuner#2: ked tie vystuhy potiahnes stredom, tak nadrz by mala byt v bezpeci, zabranis tak vibraciam toho plechu, a v pripade rany to bude pevnejsie prave proti deformacii ktora by ohrozila priecku (ale osobne si myslim ze by to skorej vyrvalo sroby z podlahy)
23:34:20
14.01.2015
14.01.2015

Eidy
-> dragon_cb_cz: Taky je podstatně delší. Nosník se prohýbá s třetí mocninou délky. 
-> Tuner#2: To ano, ale protože jsem odstranil 2 šrouby ze 4 a podcenil to.

-> Tuner#2: To ano, ale protože jsem odstranil 2 šrouby ze 4 a podcenil to.
23:34:05
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.01.15 23:30:22: Ono to proti podlaze zas není tak dokopce, takže eLko je hodně silné slovo. Uvidíme, ještě pod tím lehnu a zapřemýšlím, až dozadu to tahat nechci...
OK jak říkám eRko neznám, jen vím, žes to tam teď nějak vařil a mít tam chycenou lyžinu na rallye nevím, nevím.
OK jak říkám eRko neznám, jen vím, žes to tam teď nějak vařil a mít tam chycenou lyžinu na rallye nevím, nevím.
23:32:40
14.01.2015
14.01.2015

dragon_cb_cz
-> Eidy: No třeba vlečková příčka je o dost masivnější záležitost. A "dobová moudrost" mýho strejdy automechanika říká, že věčně ty příčky sháněli a nebyly, protože je ohnula každá větší než malá nehoda se zásahem na agregát...
23:30:22
14.01.2015
14.01.2015

Eidy
-> Tuner#2: ERková příčka mi subtilní nepřijde. Vždyť drží všechny síly od nápravy (u kyvky přes převodovku).
No když ten plech hodně prohneš, uděláš z něj eLko a jako kdyby tam nebyl.
No když ten plech hodně prohneš, uděláš z něj eLko a jako kdyby tam nebyl.
23:27:23
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.01.15 22:59:41: Šlicový díry chápu, to je dobrá myšlena, ale nechápu tu možnost zakopnutí? Ta je právě teď, když tam trčí osamocená, zatímco po plechu se to klouzne ne?
-> darklord 14.01.15 23:05:44: Mám plastovou nádrž, nerad bych jí nějakým navařeným téčkem prorazil.
-> darklord 14.01.15 23:05:44: Mám plastovou nádrž, nerad bych jí nějakým navařeným téčkem prorazil.

23:25:14
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bucin 14.01.15 23:16:47: Já teda eRko zespoda moc neznám, ale chycení za ten subtilní držák převodovky mě jako dobré nepřijde...
23:16:47
14.01.2015
14.01.2015

Bucin
-> Tuner#2: něco proti
. Uchycení je dobré jen ten náběh jsem pak předělával. 


23:05:44
14.01.2015
14.01.2015

darklord
-> Tuner#2: tak ako pise eidy, kombinoval by som dlhe diery a z hornej strany v klude navarit dve kolme vystuhy co najdlhsie aby sa to v pripade narazu skorej zlomilo ako by sa mal plech prehnut.
23:05:42
14.01.2015
14.01.2015

Qwak
-> Tuner#2: mám to hoodně nízký ale s příčkou sem něměl nikdy problém .. né na silnici ..
22:59:41
14.01.2015
14.01.2015

Eidy
-> Tuner#2: Chytil bych to natvrdo jak říkáš. Díry na příčce (v lyžině) můžou bejt šlicový. Kdyby se to zdrclo, tak se to posune v díře a nenatáhne příčku dopředu. Na druhou stranu to znamená, že to o příčku zakopne a tudíž možná vytrhne. 
Takže asi svrchu navařit plocháč nastojato a fertig.

Takže asi svrchu navařit plocháč nastojato a fertig.

22:54:42
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
BTW pomalu taky řeším hlavně co s ochranou příčky převodovky, když chci jít ještě o fous níž než jsem to měl. nerad bych aby to o příčku někde zakoplo a vytrhlo to držáky z kasle.
Napadlo mě řešení jednoduché a to dural plech cca. 4mm chycený na tvrdo do podlahy (ta je podstatně vejš než příčka) a odtud natáhnout plech přes nádrž až po příčku. Na konci příčky plech podle ní natvarovat, podlepit sametkou aby o příčku neklepal a dvouma šroubama ho po stranách jak je naznačeno našroubovat opět na tvrdo do příčky. je to v místě, kde už je příčka zase dost vysoko.
Jediné čeho se bojím aby při opravdu velké ráně, kdy by se dural prohnul, aby to příčku nezvrátilo dopředu tahem. To by řešilo ucecení přes siletbloky do podlahy, ale tím to budu mít zas nízko na náběhu :-/ Co vy na to?
Napadlo mě řešení jednoduché a to dural plech cca. 4mm chycený na tvrdo do podlahy (ta je podstatně vejš než příčka) a odtud natáhnout plech přes nádrž až po příčku. Na konci příčky plech podle ní natvarovat, podlepit sametkou aby o příčku neklepal a dvouma šroubama ho po stranách jak je naznačeno našroubovat opět na tvrdo do příčky. je to v místě, kde už je příčka zase dost vysoko.
Jediné čeho se bojím aby při opravdu velké ráně, kdy by se dural prohnul, aby to příčku nezvrátilo dopředu tahem. To by řešilo ucecení přes siletbloky do podlahy, ale tím to budu mít zas nízko na náběhu :-/ Co vy na to?
22:49:37
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.01.15 22:48:21: To bylo rychlé 

22:48:21
14.01.2015
14.01.2015

Eidy
-> Tuner#2: Tymákov?
22:46:48
14.01.2015
14.01.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
Tady u toho uchycení jsem se hodně nasmál
Můžete hádat z jaké dílny to je 


16:11:57
11.01.2015
11.01.2015

Toušík
-> vhml: Já bych to tam nejradši dovařil ale prozatím to nebudu řešit ani se přiznám že nevím jak jde nebo nejde dural vařit. Ale je mi jasný že jde všechno :)
16:00:32
11.01.2015
11.01.2015

vhml
-> Toušík 11.01.15 14:18:30: nanejtuj tam plechy do stran. Z jednoho kusu materiálu to neuděláš, to je strašnej odpad. Ono tam moc nekouká, tak jsem to neřešil.
14:21:56
11.01.2015
11.01.2015

Antony - zrušená registrace
.
14:18:30
11.01.2015
11.01.2015

Toušík
-> vhml: Hele já si teď taky hodil plech pod auto a mám ho stejně širokej jako ty jen jediný co se mi moc nelíbí že není krytá nádrž z boku ale ono to tam nepůjde nějak moc vyřešit asi nekoukal jsi na to taky??
14:14:26
11.01.2015
11.01.2015

vhml
14:09:41
11.01.2015
11.01.2015

vhml
-> tunerlada 11.01.15 13:36:20: já mám dýlku cca 1300, chycený je to před příčkou převodovky. Na začátku je ohnutej lem na výšku motorovýho silentbloku. Před diferákem směrem k motoru je pak chycenej další silentblok aby to netlouklo.
V ližině potřebuješ dva ,,zlomy". Jeden pod diferákem, druhej v místě kde se láme vana nahoru. Na příčku pak navaříš dvě účka ( říznul jsem jekl ) se zavařenou maticí. Pod diferákem je to dobrý oplechovat, tam to bude nejvíc otlučený.
V ližině potřebuješ dva ,,zlomy". Jeden pod diferákem, druhej v místě kde se láme vana nahoru. Na příčku pak navaříš dvě účka ( říznul jsem jekl ) se zavařenou maticí. Pod diferákem je to dobrý oplechovat, tam to bude nejvíc otlučený.
13:58:55
11.01.2015
11.01.2015

Antony - zrušená registrace
-> tunerlada: mám polotvrdej dural o rozměru 1800x350x4mm, uchycenou na podlaze, příčce převodovky a příčce motoru přes motorový silenty (mimo příčky převodovky, tak je to natvrdo) Dostala už pár slušných ran a zatím dobrý. .
13:36:20
11.01.2015
11.01.2015

tunerlada
Zdravím pánové nemohl jsem najít vhodné téma tak si pujčím tohle :) , potřebuji radu. Nemáte někdo výkres či neporadil by někdo jak nejlépe udělat šusplech pod motor a převodovku na Škodu 105/120 ? Nejlépe něco odzkoušeného třeba v autocrossu, bude dostávat dost rány takže shání něco opravdu funkčního. Předem všem díky
11:50:03
15.06.2010
15.06.2010

vhml
-> petr s: a aby splnil funkci rostlináře, tak musí bejt na začátku i konci ližiny, nebo stačí na jedný straně?
11:46:05
15.06.2010
15.06.2010

petr s
-> vhml: Ztlumí náraz netrhá karoserii
11:44:41
15.06.2010
15.06.2010

vhml
-> Luky.: jakej účel ty silenty vůbec maj? já to nikdy nepochopil
11:43:25
15.06.2010
15.06.2010

filcek
-> Luky.: No to je prevda
tak jak jsem koukal radši 5mm

11:41:00
15.06.2010
15.06.2010

Luky
filcek 15.06.10 11:33:07 napsal: ale rozhodně ne žádný škarpy vymetat
A myslíš že se tě bude někdo ptát? To je šup šup a jsi tam
A myslíš že se tě bude někdo ptát? To je šup šup a jsi tam

11:39:12
15.06.2010
15.06.2010

Luky
Ližinu vpředu chytat za silentbloky? Mno nevim, jsem toho názoru, že vpředu radši napevno a silenty jen vzadu. Přeci jen se můžou přetrhnout, a taková ližina zapíchnutá v protisměru jízdy do silnice - asi nic moc...
A předek ližiny je vhodný přizvednout až k podlaze, aby se minimalizovalo riziko, že se s ní o něco chytne
A předek ližiny je vhodný přizvednout až k podlaze, aby se minimalizovalo riziko, že se s ní o něco chytne
11:33:07
15.06.2010
15.06.2010

filcek
-> vhml: no amtéry ale rozhodně ne žádný škarpy vymetat prostě když někde chytnu aby to neodnesla vana a předek
11:29:33
15.06.2010
15.06.2010

aceboss
-> filcek: -> filcek: Myslíš, že 3mm něco udrží?něco určitě, ale kolik a kde?Já bych si to na auto nedal teda pokud to nebude plnit je funkci estetickou

11:28:36
15.06.2010
15.06.2010

vhml
-> filcek: jde o to jak aktivne ji hodlas vyuzivat. Pro nejtezsi podminky se pouziva i 5mm a ještě potažená 1mm ocelovým kaleným plechem.
11:01:23
15.06.2010
15.06.2010

filcek
tak to tu využiju jakou tloušťku hliníkového plechu na ližinu stačí 3mm?
18:46:32
28.05.2010
28.05.2010

T
no tak ukázek se tu pár najde,takže budu muset něco vymyslet...ale to až v zimě
hladní teda je asi,aby se ta rana přenesla po co největší ploše a pokud možno asi nejlépe přes silenbloky a chránit veškerý věcy, který jsou nejníž,,,,

hladní teda je asi,aby se ta rana přenesla po co největší ploše a pokud možno asi nejlépe přes silenbloky a chránit veškerý věcy, který jsou nejníž,,,,
21:24:49
27.05.2010
27.05.2010

afro100
-> Bery: pokial tam ten susplech mas tak ano
21:21:54
27.05.2010
27.05.2010

Bery
a tahnu tu lyžinu od konce podlahy,je tam celkem 9 silenbloků
21:20:27
27.05.2010
27.05.2010

Bery
ale já tu lyžinu mám až na převodovce a na vaně, je tam guma cca 6mm vysoká,která je do nich opřená.filtr chrání šusplech u motoru,ne?
17:26:01
27.05.2010
27.05.2010

Schejby
-> Tommyk: -> pistaa: -> U-Geen: -> vhml: -> Tuner#2: Já vím že se to rozloží na větší plochu to ano,ale stejně jak říká -> jezkos: měla by tam být nějaká guma,nebo aspoň malé silenbloky jak je to uchycené na příčku protože mi neříkejte že ta příčka netrpí jak sviňa když je to na pevno a dostává to rány,já neberu třeba jak to má -> pistaa: ten nelítá nikde po žádnejch rozmlácenejch cestách,ale já když měl ještě eRko měl jsem to podobně jako to má na té 120S a prorazil jsem na kolejích převodovku,protože šla rána přímo přes tu ližinu do převodovky
12:06:29
27.05.2010
27.05.2010

jezkos
třeba jako Bery


