skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
fabia -predne lozisko
-> DEKODOVAC 06.06.14 21:35:29: porovnaj si "šírku" od kraja ložiska po dieru na kolesovú skrutku na jednom a na druhom a máš jasno kde je chyba ...
-> suri: ano presne tak nejako to bude je to tá fabia je nejaký miešanec s 1,2HTP
-> suri: 

-> DEKODOVAC 06.06.14 07:21:04: stretli , ak si na juniorový kotúč dal klasiku ložisko z veľkým priemerom
-> DEKODOVAC: Ne.
Chalani stretli ste sa už pri výmene ložiska že sa vám kotúč na nové unášace nedal po nalisovani nasadiť značka MOOG? 

jinak za cca 1000 kč se dá koupit v ložiskách ta samá značka co origo. a to se slevou. jinak v autodílech kolem 2500..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: proč myslíš? máš novej náboj s novýma závitama. nevidím na tom nic špatnýho
Zase samej odborník,jeden píše že se daj koupit obě ložiska za litr a druhej by to lisoval jako klasický a přitom neví že to je ložisko i s nábojem :)Nic proti vám kluci jen jsem si tak toho všimnul a jelikož už jsem tich ložisech na fabii pár udělal tak můžu poradit -> baal: aby se do toho doma nepouštěl.Německý i francouzký ložiska stojí od 1200kč/kus a v servisu za to moc nemužou chtít.Doma bys to nalisoval i za ten náboj,ale to je dosti na prasáka a takové ložisko bude po pár kilometrech hučet znovu.
Kdyby si se nudil a měl jsi doma nějakej vercajk,vyfotim Ti jak jde udětat domácí přípravek na lisování ložiska...
EDIT:nehledět na to že kolikrát su musí použít stahovák i na vyndání poloosy z ložiska protože to tam je zarezlé a je to tak hooodně na fest...
Kdyby si se nudil a měl jsi doma nějakej vercajk,vyfotim Ti jak jde udětat domácí přípravek na lisování ložiska...
EDIT:nehledět na to že kolikrát su musí použít stahovák i na vyndání poloosy z ložiska protože to tam je zarezlé a je to tak hooodně na fest...
Brácha to měnil před asi dvouma měsícema, těhlici nechal na autě. Ložisko šlo blbě ven, nebylo kudy do toho praštit. nakonec do těch děr se závitem na kolo zašroubil šrouby pod ně dal pásoviny a vytlačil to ven jakoby stahovákem. Jinak by to nešlo.
-> petr s: u novyho focuse je taky na predku i s nabojem.
-> baal: Pokud nemas doma potrebne naradi a lis,tak se do toho nepoustej.
-> baal: Pokud nemas doma potrebne naradi a lis,tak se do toho nepoustej.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vúdajne je to kvôli tomu aby sa nemusel kontrolovať uťahovací moment ako na felde - to znamená že ložisko má stále rovnakú vôľu ak ho utiahneš na 5Nm či 400Nm
-> afro100: Hlavne karoserii :-D skoda-virt.cz/cz/.../1316
85-p405-dira-v-podlaze
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zato ma ale kvalitny oj*b z torzkou (ako aj R19)
-> petr s:
Ale pezot je kvalitni stroj a nehuci to tam... 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: U 405 to máš taky v zadu
No kdo tohle vymyslel, by si mel nasrat na hlavu 

-> petr s: ahaa a kua :D som pisal, fabiu som este nerobil, takze to bola len teoria ...
-> afro100: Jenom fabie je ložisko a náboj v celku
-> Dušan: da sa to ked clovek musi aj doma,
vzhladom k tomu ze som to parkrat uz robil doma by som sa na to ale fakt vyprdol a zaviezol to do servisu ...
vzhladom k tomu ze som to parkrat uz robil doma by som sa na to ale fakt vyprdol a zaviezol to do servisu ...
-> baal: zodvihnut jednu stranu, zabrzdit ruckou, podlozit, nastartovat dat 4 roztocit kolo a vyslapnut spojku a nechat dotocit, to same na druhej strane, vacsinou to zle lozisko pri otacani huci (a koleso sa pri dotacani zastavi skor)...
oprava:
vylovit tehlicu z auta, vyklepnut kladivom stred, potom dat dole poistku, potom velkym golakom vykleput zvysok loziska z tehlice, zo stredu sklepnut sekacom stredovy kruzok a mame pripravene,
nove lozisko som daval do mraziaka, potom namazat a pomocou kruhu zo stareho loziska nalisovat (naklepat), zaistit, podlozit stary stredovy kruzok a nalisovat dnu naboj (to s dierami na sroby) potom uz len poskladat ...
tento postup je pre fabiu teoreticky, uplatnil som to na p406 a R19, fabiu som este nerobil ...
oprava:
vylovit tehlicu z auta, vyklepnut kladivom stred, potom dat dole poistku, potom velkym golakom vykleput zvysok loziska z tehlice, zo stredu sklepnut sekacom stredovy kruzok a mame pripravene,
nove lozisko som daval do mraziaka, potom namazat a pomocou kruhu zo stareho loziska nalisovat (naklepat), zaistit, podlozit stary stredovy kruzok a nalisovat dnu naboj (to s dierami na sroby) potom uz len poskladat ...
tento postup je pre fabiu teoreticky, uplatnil som to na p406 a R19, fabiu som este nerobil ...
pokud ti muzu doporucit tak si najdi treba na skodahome.cz nejaky clanek o prednim lozisku na Fabii. Cena kvalitniho bude dle me tak cca 1000CZK za sadu - tj na obe kola a pokud mozno tak si to nech vymenit nekde v servise. Za 2h nemaji co delat. Jinak to ze ti to dela treba pri zatoceni na jednu stranu byva opravdu loziskem. Zvuk se casem stupnuje a je to jak ve vrtulniku 

ahojte zistil som ze mi huci lave predne lozisko v naboji kolesa prejavuje sa to hlavne okolo 60 km/h a ked vytocim volant kus do prava tak to stichne
a ked vyradim rychlost tak to stale huci tak si myslim ze je to lozisko .... btw: ako zistim ze je to fakt lozisko .... na zdvihaku som to este nemal a podla mna to ani nebudem pocut ze je vadne na zdvihaku ... a ak to je lozisko tak viem si to vymenit aj v domacich podmienkach ? potrebujem nato nejake specialne nastroje ?
a ked vyradim rychlost tak to stale huci tak si myslim ze je to lozisko .... btw: ako zistim ze je to fakt lozisko .... na zdvihaku som to este nemal a podla mna to ani nebudem pocut ze je vadne na zdvihaku ... a ak to je lozisko tak viem si to vymenit aj v domacich podmienkach ? potrebujem nato nejake specialne nastroje ?