skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozchod kolies (predok vs. zadok)
-> samadi: ok, ja len pre istotu :)
to je jasne, ze je to nelegalne... konecne nejaka nelegalna cinnost
...
... ide o to, ako sa auto po takej uprave bude chovat na ceste... a taktiez o to, aby som zhodnotil, ci takato uprava nebude fatalna, resp. nebezpecna...

... ide o to, ako sa auto po takej uprave bude chovat na ceste... a taktiez o to, aby som zhodnotil, ci takato uprava nebude fatalna, resp. nebezpecna...
tato debata ma zaujima celkom, zial som v tomto ohlade lama tak budem len sledovat
co chcem ale podotknut ze tato uprava, ked su pouzite na aute napravy 2 typov rozchodov, tj. jedna z uzovky a druha z Mka je nelegalna ... ale o to tu asi nejde ze :)
co chcem ale podotknut ze tato uprava, ked su pouzite na aute napravy 2 typov rozchodov, tj. jedna z uzovky a druha z Mka je nelegalna ... ale o to tu asi nejde ze :)
palinator 17.03.10 22:09:38 napsal: když budou lepší „vlastnosti“ na zadku, předek to nebude pobíratto si taky myslim.
-> palinator: skusal som tu lozit po 4och s roznym rozchodom koncatin, ale furt som sa vybural



Osobně si myslím (moje logika nebo představivost), že pokud bude zadek širší než předek, tak se auto stane nedotáčivějším. Do určité míry by se snad to nechalo přirovnat ke všeobecně známému faktu, že čím je větší rozchod, tím je vůz lepší v zatáčkách - to znamená nižší těžiště a nižší těžiště znamená lepší vlastnosti. A když budou lepší "vlastnosti" na zadku, předek to nebude pobírat.
Toť úvaha.
P.S.: zkuste si šmajdat po čtyřech s různým rozchodem rukou (nohou) a porovnávejte, kdy budete přetáčivý a kdy nedotáčivý.
Toť úvaha.

P.S.: zkuste si šmajdat po čtyřech s různým rozchodem rukou (nohou) a porovnávejte, kdy budete přetáčivý a kdy nedotáčivý.

-> matoo: presne z toho co pises sme pri uvazovani aj vychadzali, preto sme sa rozhodli tak ako som uz pisal... len potom nechapem preco to tak nie je aj u Skodovky uz seriovo, ked je to rovnaka koncepcia ako u Porsche.
... a pozrel som si aj ine znacky, ktore propaguju zadnu hnanu napravu a vacsinou je to vzadu sirsie vsetko
... a pozrel som si aj ine znacky, ktore propaguju zadnu hnanu napravu a vacsinou je to vzadu sirsie vsetko
-> Klubko_: ja mam u skodovky vzdy pocit, ze je najviac odlahcene v zakrute vzdy predne koleso, to ktore je prave na vnutornej strane zatacky, ci uz lavej, alebo pravej
-> vhml: mam dojem, ze sirsi zadok by mal znamenat vacsiu pretacavost... tvrdit to netvrdim, preto sa pytam...
-> vhml: mam dojem, ze sirsi zadok by mal znamenat vacsiu pretacavost... tvrdit to netvrdim, preto sa pytam...
-> samadi: inak ked sa pozries na porsche, ktore ma taky isty koncept pohonu, tak tam je zadok o dost sirsie ako predok, a asi nemecky sudruzi vedeli preco to tak urobili a preco to tak stale maju
Já myslím, že škodovka je už takhle dost nedotáčivá, ještě k tomu aby měli zadek širší než předek.
premyslim dal...
rekneme zatacka doleva, predni naprava je sirsi, jak zadni. LZ kolo je odlehceny, PP kolo je nejvic zatizeny.
pak uvazujme stejnou situaci, ale predni naprava je uzsi, jak zadni. Stejny mnozstvi energie, ktery predtim pusobilo na "vystrceny" PP kolo se ted vic prenasi na PZ kolo, tim padem PP kolo nema takovou trakci a nezatoci. Nebo naopak zatoci, ale ta energie navic z PP kola se prenese na PZ kolo, to ztrati trakci a dostaneme smyk zadku.
rekneme zatacka doleva, predni naprava je sirsi, jak zadni. LZ kolo je odlehceny, PP kolo je nejvic zatizeny.
pak uvazujme stejnou situaci, ale predni naprava je uzsi, jak zadni. Stejny mnozstvi energie, ktery predtim pusobilo na "vystrceny" PP kolo se ted vic prenasi na PZ kolo, tim padem PP kolo nema takovou trakci a nezatoci. Nebo naopak zatoci, ale ta energie navic z PP kola se prenese na PZ kolo, to ztrati trakci a dostaneme smyk zadku.
ja bych rekl, ze to bude mit neco spolecnyho hlavne s rozlozenim teziste pri zataceni. Protoze pri zatoceni se meni rozchod predku, takze aby i pri nejvetsim rejdu nebyl predek uzsi.
Nebo kecam bludy? Co? Nekdo s automobilovou skolou?
Nebo kecam bludy? Co? Nekdo s automobilovou skolou?
no mna to zaujima hlavne preto, lebo pre moju uzovku je uz hotova zadna naprava alá 130, ale v predu planujeme ponechat uzke ramena. To znamena 1320 v predu a 1350 v zadu...
Tak to by me taky zajimalo.
Ja mam napr. na zadni naprave prolisy a mam pocit ze auto se stalo pretacivejsi.
Ja mam napr. na zadni naprave prolisy a mam pocit ze auto se stalo pretacivejsi.
chcel by som sa opytat, co si kto mysli o zmene klasickej, "seriovej" koncepcie rozchodu kolies napr. u skody 742. Klasicky je rozchod v predu (1320 resp. 1390) vacsi ako vzadu (1290 resp. 1350). Otazkou je, preco je to takto? Preco to nie je naopak (v zadu viac a v predu menej)? Pripadne by som sa rad dozvedel ake su zjednodusene napisane plusy a minusy, ci ako by sa zmena (sirsi zadok a uzky predok) prejavovala v praxi. atd... za pochopenie vopred dakujem :)