skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Poloosa/diferák?
-> Bukaj: Samozřejmě, od tebe to beru, sdílím pouze své osobní zkušenosti, nepovažuji to za dogma.
-> srdcar 120L 03.11.20 23:56:08: Tady bych si dovolil přispět svou troškou do mlýna - přidírání satelitů na čepu je bohužel u škodováckých převodovek častý jev a správné množství oleje a pravidelné výměny tomu nezabrání. Prošlo mi rukama několik převodovek s přidřeným diferákem, jedna dokonce s kouslými satelity na čepu (aniž by čep vyjel z klece difu) a v neposlední řadě má poslední hořká zkušenost - kouslý diferák a následná destrukce pastorku SP...
Obávám se, že si nabíhám tím, že moc svižně jezdím do zatáček - pod plynem...
Žádné hrabačky a prasení, jen občas někde offroad zapadnu (tábory, vody a tak).

Obávám se, že si nabíhám tím, že moc svižně jezdím do zatáček - pod plynem...

Žádné hrabačky a prasení, jen občas někde offroad zapadnu (tábory, vody a tak).
Jo a mokrý a suchý diferák jsou dvě mechanicky úplně odlišné konstrukce
-> mishom: Doboha, kde žiješ s takovými názory? Při běžném ježdění se mi nikdy nestalo, aby mi vylezl čep na satelitech diferáku a to mám na převodovce najeto 350000 km. Je to ale o tom pravidelně kontrolovat a měnit olej v převodovce, žádná převodovka neumí fungovat bez oleje. Čep satelitů drží jeden prodloužený šroub a když nějaký Lojza, který si myslí, že je automechanik a ten konec dá pryč, tak se mu stane to, co tobě, vyleze mu čep satelitů a zablokuje převodovku. Diferáků škodovek jsem opravoval docela dost, měly vůle v satelitech, ale nebyly nikdy zadřené na čepu, tak nevím, proč bys měl čep přivařit na skříň, ztrácí to smysl na jakoukoliv opravu.Pokud budeš tzv.hrabat a enormně namáhat diferák, tak odrovnáš každý, nejsou na takové zacházení konstruované, pak si nestěžuj, že se ti něco posere. Aspoň já, nevím jak ostatní, se ke svému mazlíkovi chovám normálně, mám ho rád a udržuji si ho v bezvadném stavu, jsem na něj patřičně pyšný. A teď do mě.
Tak konecne som sa k tomu dostal.. Pre dalsich ktory by riesili obdobny problem, odpovej na moju otazku nizsie je:
Q: Mam dobry suchy 5Q a rozpadnuty diferak v mokrom 5Q. Viem z toho preskladanim dielov spravit dobry mokry 5Q?
A: Nie, diferak zo suchej sa neda pouzit do mokrej jednoduchym preskladanim. V diferaku su nalisovane "protikusy" na suche poloosy ktore treba vylisovat von a nahradit tymi z mokreho difu. Lenze to spravit doma ak nemate lis nejde. Skusal som to jednoduchym pripravkom zo zavitovej tyce a akurat som na nej tak strhol zavit a zabil s tym kopu casu.
Riesienie:
Ak je odliatok mokreho diferaku v poriadku - nahodit dobry cap s dobrymi satelitmi, cap zavarit
Ak je odliatok mokreho diferaku poskodeny - zohnat druhy mokry diferak zo 4Q a suchu 5Q radsej odlozit/predat
Q: Je, a musi byt cap v diferaku nalisovany alebo len navleceny a poisteny tou dlhsou skrutkou?
A: Nieco medzi. Rozobral som pekny diferak kde satelity neboli pridrete ani cap samotny nemal ziadne stopy opotrebenia, nepretacal sa a bol poisteny tak ako ma byt. Miesta kde behali satelity boli vylestene, bez vybanych ryh a sebemensich drazok. Cap som z tade musel vyklepat von malym kladivkom, a pri zasunuti konca capu do diery sa vie pretacat(nie uplne lahko a hladko ale vie)
Takze na dobrom, peknom fungujucom diferaku cap nie je skalopevne nalisovany - ani nemusi pretoze satelity chodia hladko.
- Z toho teda usudzujem, ze cap sa moze bez poistnej matky pretacat ale nesmie mat volu. A je dobre to poistit zvarom.
V skratke - diferak odchadza kvoli hrabaniciam - satelit sa pridrie na cape a nasledne pretoci v odliatku difu pricom odstrihne poistnu skrutku. V normalnej prevadzke staci aj samotna poistna skrutka na cape nie pevne nalisovanom a je to v pohode. Ak sa satelit zacne pridierat, je to zaciatok konca diferaku bez ohladu na to ako pevne drzi cap v odliatku. Ak to nebude poistene zvarom tak po case ako sa cap v odliatku popretaca a odliatok vymacka, tak sa ten cap vysunie a zaprie do skrine prevodovky. Bud pri cuvani z garaze cestou na STK (ako mne, vdaka tomu 160e pokuta za preslu STK ) alebo este horsie niekde na krizovatke. Auto sa nebude dat ani len potlacit z miesta ani odtiahnut. Ak sa cap poisti zvarom, tak po case sa bud rozlame cap alebo odliatok difu. A to prave chceme pretoze je velka pravdepodobnost ze dojde k totalnej destrukcii a auto sa bude dat aspon odtlacit alebo odtiahnut.
Tak snad to niekomu pomoze.
Q: Mam dobry suchy 5Q a rozpadnuty diferak v mokrom 5Q. Viem z toho preskladanim dielov spravit dobry mokry 5Q?
A: Nie, diferak zo suchej sa neda pouzit do mokrej jednoduchym preskladanim. V diferaku su nalisovane "protikusy" na suche poloosy ktore treba vylisovat von a nahradit tymi z mokreho difu. Lenze to spravit doma ak nemate lis nejde. Skusal som to jednoduchym pripravkom zo zavitovej tyce a akurat som na nej tak strhol zavit a zabil s tym kopu casu.
Riesienie:
Ak je odliatok mokreho diferaku v poriadku - nahodit dobry cap s dobrymi satelitmi, cap zavarit
Ak je odliatok mokreho diferaku poskodeny - zohnat druhy mokry diferak zo 4Q a suchu 5Q radsej odlozit/predat
Q: Je, a musi byt cap v diferaku nalisovany alebo len navleceny a poisteny tou dlhsou skrutkou?
A: Nieco medzi. Rozobral som pekny diferak kde satelity neboli pridrete ani cap samotny nemal ziadne stopy opotrebenia, nepretacal sa a bol poisteny tak ako ma byt. Miesta kde behali satelity boli vylestene, bez vybanych ryh a sebemensich drazok. Cap som z tade musel vyklepat von malym kladivkom, a pri zasunuti konca capu do diery sa vie pretacat(nie uplne lahko a hladko ale vie)
Takze na dobrom, peknom fungujucom diferaku cap nie je skalopevne nalisovany - ani nemusi pretoze satelity chodia hladko.
- Z toho teda usudzujem, ze cap sa moze bez poistnej matky pretacat ale nesmie mat volu. A je dobre to poistit zvarom.
V skratke - diferak odchadza kvoli hrabaniciam - satelit sa pridrie na cape a nasledne pretoci v odliatku difu pricom odstrihne poistnu skrutku. V normalnej prevadzke staci aj samotna poistna skrutka na cape nie pevne nalisovanom a je to v pohode. Ak sa satelit zacne pridierat, je to zaciatok konca diferaku bez ohladu na to ako pevne drzi cap v odliatku. Ak to nebude poistene zvarom tak po case ako sa cap v odliatku popretaca a odliatok vymacka, tak sa ten cap vysunie a zaprie do skrine prevodovky. Bud pri cuvani z garaze cestou na STK (ako mne, vdaka tomu 160e pokuta za preslu STK ) alebo este horsie niekde na krizovatke. Auto sa nebude dat ani len potlacit z miesta ani odtiahnut. Ak sa cap poisti zvarom, tak po case sa bud rozlame cap alebo odliatok difu. A to prave chceme pretoze je velka pravdepodobnost ze dojde k totalnej destrukcii a auto sa bude dat aspon odtlacit alebo odtiahnut.
Tak snad to niekomu pomoze.
-> mishom: Svářecí metoda - nejdřív se zeptám, co máš za stroj. Na takovouhle masu bys musel mít silný COčko s 1,2 drátem a na plný pecky. Takže spíš elektrodou.
-> mishom: Čap je poistení jednou skrutkou ktorý je dlhší ako ostatný a koniec má bez závitu.Ten zapadne do diery v čape

-> Eidy: To by som aj ja rad vedel preco vypadol.. Tomu capu pri skladani nemam ako ublizit nie? tak potom jedine vypadol na starobu a na sviznejsi styl jazdy.
Cap by mal byt nalisovany, nie len poisteny alebo sa mylim? V tej suchej bude (dufam, uvidim ked rozoberiem) cap drzat sam o sebe bez poistenia -nalisovany. V opacnom pripade, ak to nemusi byt nalisovane, to mozem rovno obvadit sucasny cap v sucasnom diferaku, lebo na prvy pohlad ani diferak ani cap nie je poniceny, iba z tade vypadol - uvidim co sa stalo s poistovacou skrutkou.
Cim to zavarit radsej? COckom alebo elektrodou na liatiny?
Cap by mal byt nalisovany, nie len poisteny alebo sa mylim? V tej suchej bude (dufam, uvidim ked rozoberiem) cap drzat sam o sebe bez poistenia -nalisovany. V opacnom pripade, ak to nemusi byt nalisovane, to mozem rovno obvadit sucasny cap v sucasnom diferaku, lebo na prvy pohlad ani diferak ani cap nie je poniceny, iba z tade vypadol - uvidim co sa stalo s poistovacou skrutkou.
Cim to zavarit radsej? COckom alebo elektrodou na liatiny?
-> mishom: Ale proč vypadl? On klidně vyjede i z vlečkovýho difu. Není v nich žádný rozdíl. Čep je pojištěný šroubem.
Jinak přeskládat se to dá, akorát bude potřeba seřídit vůle.
Jinak přeskládat se to dá, akorát bude potřeba seřídit vůle.
Zdravim,
Tak zase mi vypadol cap z diferaku. Uz druhy krat.
Rozmyslam nad tym, ze povodneho mokreho 5q zobriem satelity, veka diferaku a prerobim suchy 5q ktory sa mi stoji v garazi a ma diferak v pohode na mokry 5q. Viem takto z dvoch prevodoviek vyskladat jednu dobru?
Chcel by som teraz uz cap poistit privarenim. mam dve moznosti bud to zvrchu nabodovat COckom, alebo trafakom s elektrodou na sivu liatinu. Co je lepsie?
Dakujem
Tak zase mi vypadol cap z diferaku. Uz druhy krat.
Rozmyslam nad tym, ze povodneho mokreho 5q zobriem satelity, veka diferaku a prerobim suchy 5q ktory sa mi stoji v garazi a ma diferak v pohode na mokry 5q. Viem takto z dvoch prevodoviek vyskladat jednu dobru?
Chcel by som teraz uz cap poistit privarenim. mam dve moznosti bud to zvrchu nabodovat COckom, alebo trafakom s elektrodou na sivu liatinu. Co je lepsie?
Dakujem
-> darklord: Uvidíme, keď to vymontujem a pokukám lepšie, tak pridám fotky
-> maoko: tak to sa ti tam rozsypalo nejake lozisko
-> MOLSO: Tak sa ospravedlňujem- kužeľový pastorok nedosadá na tanier v rozvodovke. Hádam správne 

-> maoko: akurat ze hruska a tanier nie je diferak ...
Takže, dnes sme spravili analýzu a zistili sme, že hruška nedosadá na tanier a stojí, a to že sa kolesá pretáčaju aj normálne spôsobuje to, že sa v určitom momente pritlačí (musia sa točiť obe kolesá), ale len zachytí a to spôsobuje rachot- nepresne dosadne zub... Takže ste mali pravdu, že to je diferák.
-> isti: No to je už bližšie, a kde presne to je?
-> Ultim: To sa mi teda neoplatí...
-> maoko: Aj u mňa by sa našlo 4q,ale ani ja nie som z blízka(okres DS)
To máš celkem 500km a 6 hodin v autě
to ti za to stojí?

-> Ultim: Ja som až z Banskej Bystrice ...
V nedeľu by to aj šlo, ale kde?

-> maoko: To uz jses moc daleko, ja jsem hned na hranicich
Břeclav, Hodonín, Holíč,... to jsou moje města. V něděli bych ti ji mohl dovést (mám ji v garáži).
Proto jsem se tě taky ptal, z kama jsi.

Břeclav, Hodonín, Holíč,... to jsou moje města. V něděli bych ti ji mohl dovést (mám ji v garáži).
Proto jsem se tě taky ptal, z kama jsi.
-> Ultim: A kde sa to nachádza, ja mám známych v Česku, pri Kolíne, takže keby to nebolo ďaleko prijal by som akúkoľvek pomoc :D
-> Ultim: z tohoto okoli to jde ke me 

-> maoko: Přesně tak, napiš z kama jsi a možná někdo v tém okolí bude mít jednu navíc (třeba já jsem zrovna teď v sobotu rozhodnul, že všechen ten bordel okolo baraku musím pouklítet, takze jednu 4Q urcite do šrotu povezu).
-> maoko: 4q prevodoviek vsade byvalo tri prdele a nikto to nechce takze ceny su od "za odvoz" az po "4Kc/kg". Prejdi inzerciu, isto na daco narazis a zajtra to mozes mat opravene.
-> darklord: Fasa, hlavne keď do dvoch týždňov auto musím prihlásiť...
-> maoko: to auto ma 40 rokov, v autodieloch to nekupis. Treba sledovat bazar tu na virte, inzerciu, veteranske akcie
-> darklord: OK, a kde sa dá zohnať, lebo na pozerám na nete a nikde nevidím žiaden predaj prevodovky...
-> maoko: motor von a vymenit celu prevodovku. je to v jednom kuse s diferakom
-> Dušan: Takže to musí ísť aj motor vonku, či stačí diferák, škodovku mám len chvíľu a nemám príručku, ale kamoša mám, čo sa vyzná dobre, ale s týmto sa ešte nestretol. A otázka ešte jedna- kde by sa dal napríklad zohnať nový diferák a koľko to asi stojí?
-> maoko: Molso ti to napsal jasne :) Kvalty a diferak na sebe nemaji prilisny vliv co se tyka toho co popisujes. Tzn se ti neco vysypalo/prasklo.
-> maoko: bude KO diferak, pravdepodobne sa vysunul cap diferaku
-> MOLSO 08.07.15 09:00:29: Ale prevodovka je v pohode, idú všetky rýchlosti. A ono to klepalo pri ťahaní a vtedy tam bol neutrál a klepalo aj keď som vytlačil spojku.
-> maoko: prevodovka pravdepodobne na vymenu
Zdravím chlapi.
Stalo sa mi včera, že šli sme odviesť kamoša na autobus a do vtedy mi jazdilo auto bez problémov. Ale asi 4 dni pred tým sme spozorovali také klepkanie (ako keď a kamienok je v dezéne pneu.). Ale včera to začalo na rovinke klepotať viac a viac, prešli sme celkom ostrou zákrutou a už to búchalo, no auto išlo, a potom sme zastali na semafóre. Keď som sa šiel rozbehnúť, auto cuklo ale rozbehlo sa a nakoniec sme na stanici pozerali čo sa deje- trhalo pravým kolesom, no protichodne sa zarážalo aj ľavé ale len jemne, no došli sme ale auto sme nechali tam. Potom sme sa vrátili ho odtiahnúť. Ťahali sme ho asi 400-450 metrov (blízo mám druhú garáž). A celú cestu to rachotilo ako tank. Keď sme došli ku garáži, šli sme ho zatlačiť do nej, no ani bohoví to nešlo pohnúť. Tak som naštartoval a normálne som s klepaním vošiel dnu, resp. chvíľku to dokonca neklepalo a auto šlo OK. No potom pri rozbehu do (kopčeka) garáže kleplo, no keď pretočilo už som bol dnu. Píšem to tu preto, lebo síce bol tento problém opísaný, avšak s tým, že som sa tu dočítal, že by to pri tom rozpadlom čape už ani nešlo rozhýbať! No mne auto šlo aj po takom dlhom ťahaní
.
Apropo, jedná sa o Š120L r.v. 1977.
Prúser je v tom, že o 2 týždne ho musím najneskôr prihlásiť
, lebo som ho len nedávno kúpil, preto mi prosím poraďte.
Stalo sa mi včera, že šli sme odviesť kamoša na autobus a do vtedy mi jazdilo auto bez problémov. Ale asi 4 dni pred tým sme spozorovali také klepkanie (ako keď a kamienok je v dezéne pneu.). Ale včera to začalo na rovinke klepotať viac a viac, prešli sme celkom ostrou zákrutou a už to búchalo, no auto išlo, a potom sme zastali na semafóre. Keď som sa šiel rozbehnúť, auto cuklo ale rozbehlo sa a nakoniec sme na stanici pozerali čo sa deje- trhalo pravým kolesom, no protichodne sa zarážalo aj ľavé ale len jemne, no došli sme ale auto sme nechali tam. Potom sme sa vrátili ho odtiahnúť. Ťahali sme ho asi 400-450 metrov (blízo mám druhú garáž). A celú cestu to rachotilo ako tank. Keď sme došli ku garáži, šli sme ho zatlačiť do nej, no ani bohoví to nešlo pohnúť. Tak som naštartoval a normálne som s klepaním vošiel dnu, resp. chvíľku to dokonca neklepalo a auto šlo OK. No potom pri rozbehu do (kopčeka) garáže kleplo, no keď pretočilo už som bol dnu. Píšem to tu preto, lebo síce bol tento problém opísaný, avšak s tým, že som sa tu dočítal, že by to pri tom rozpadlom čape už ani nešlo rozhýbať! No mne auto šlo aj po takom dlhom ťahaní

Apropo, jedná sa o Š120L r.v. 1977.
Prúser je v tom, že o 2 týždne ho musím najneskôr prihlásiť

-> mishom: Vyměn celou převodovku. Tohle je na výměnu stálého převodu a bez přípravku to nevymezíš - bude ho hlučné a nebo se to po pár km vysype znovu.
-> mishom: Vyměnit komplet stálý převod (hřídel i s talířovým kolem).
Ze 4q je Ti nanic - pastorek (hruška) je nedílnou součástí hřídele...
Ze 4q je Ti nanic - pastorek (hruška) je nedílnou součástí hřídele...
zdravím, tak som na 5Q nahodil nový diferák. Tanierové koleloso som dal zo stareho tak aby sedelo s hruškou. A teraz pozerám že ako sa starý diferá sekol hruška má malinko zdeformovaný zub čo je príčinou že sa nedá nastaviť zubová vôla. Proste hruška sa na jednom mieste sekne aj ked inde má stále vôlu. Otázka je čo teraz.
a) zdeformovaný zúbok zabrúsiť
b) nechať tak, sadne si to
c) meniť hrušku aj tanierové.
Mám dobrú hrušku aj tanierove zo 4Q. Ale ako preboha dať hrušku dole z tej tyče? dá sa to vôbec?
a) zdeformovaný zúbok zabrúsiť
b) nechať tak, sadne si to
c) meniť hrušku aj tanierové.
Mám dobrú hrušku aj tanierove zo 4Q. Ale ako preboha dať hrušku dole z tej tyče? dá sa to vôbec?
ok, vdaka :)
-> mishom: tak je to asi na zahodenie.
aha, ale je to ok ked ma ten cap volu v smere sipok tak 2mm? edit: sorry tu cervenu sipku je tam sotva vidiet
-> mishom: Čep diferáku je pojištěn jedním ze 4 šroubů, který spojujou oba díly koše k sobě. Šroub je prodloužený a zapadne do vybrání v čepu.

Zdravim, Ten cap v diferaku je tam nalisovany? Teda, v otvoroch nema mat sebemensiu volu? Lebo rozmyslam nad kupou a malu volu ma, ale otvory su pekne kruhove.
jinak jsem zkousel zvednout zadek a protaci se kola uplne bez odporu obcas tam neco preskoci a chytne se i druhy ale hned to zas vypadne. Proste jde ven holka.
-> Vrba: na kolik to vyjde?jen tak se zeptam urcite to vyresim tak ze koupim jinou funkcni
-> Pavell: Na poloose se ti nemá co takto projevit. Mas převodovku před GO,kdyby jsi měl zájem,můžu ti ji komplet repásnout.
-> Vrba: mam kyvku, Taky mě napadla spíš poloosa. Pujdu zvednout zadek a zatočim kolama. Rachotilo to jak když neni pořádně zařazenej kvalt. A když jsme to tlačli do vjezdu tak v tom kole něco vyloženě zabouchalo a pak to tlačit šlo. No tak i tak musí převodovka ven.
-> djmaso: prevence je mazat aby se to nezadrelo. Nic jinýho s tím neudelas
-> Petr Volfik: no asi ten pojistný bodík bude jistota :)