
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vůle nohavic??? Polonáprav ne poloos!
-> skodovak: to taky znam :) Kazdoapdne doporucuju vzit starou poloosu, srovna ji veskery vrypy po lozisku, krouzku a bubnu tou brusnou pastou a krouzek flexou sundat. Koupit krouzky novy (jeste se nechaj sehnat v Praze a mozna i jinde) a nalisovat na poloosu (idealne teda nelisovat, ale natahnout za tepla - nahrat krouzek a zchladit poloosu - bude tam pak krouzek sedet mnohem lip nez po lisovani) a takovouhle poloosu pak teprve dat do nohavice 

-> Syny: samozřejmě to je dobrej názor,ted už ho mám taky..pakny doma mám tři
to bylo málo zbytek samá druhovýroba...Poloosy měly všechny vůli a než lisovat kroužky tak jsem koupil novou tot vše...ted už vím že to byla kokotina...Bohužel co jsem měl jsem udal na opravovaná auta jinejm,a sám jsem ted v víš kde...Mám nějaký špatný období ani prdel nemůžu dokopat k tomu aby brzdila....ale jak půjdu dělat cizí auto a to největší mrdku na světě tak to bude bez jedinýho problému..

-> skodovak: Normalne tam dej stary pekny poloosy z nakyho eMka a pekne si je "spasuj" s bubnama. Namatlas na kuzel brusnou pastu, nasadis buben a parkrat s nim dokola zatocis na kuzelu a bude to v cajku. Lepsi stara jeta poloosa nez ty novy mrdky druhovyrobni - tot muj nazor...
-> Syny: No to nejseš sám,ale alespoň se to samo předurčilo...lepší ted než za jízdy že
ikdyž už mě to teda pěkně mr..á!


-> skodovak: Tyvoe tak na tom bych nejezdil 

-> minno: Dneska mě to tak naštvalo že jsem opravdu něměl náladu to fotit...vyfotím to po demontáži. Ten stahovák co mám stáhnul mraky poloos naprosto bez problému,tohle sem třikrát říznul a bylo to spláclí jak nevim co.Taky jsem na více aut dával poloosy přímo polské výroby a rozměrově taktéž seděly a po nandání jsem na to nemusel sahat...Tahle vzdáleně pohledově připomínala originál ale zdání klamalo..
1.Měkota
2.divnej kužel
3.zadní čep kladivkem šoupatelný + že byl dlouhý a nedal se strčit do převodovky..
-> minno: Nevím zda teda na těch fotkách něco poznáš,ale až budou dám je sem.
1.Měkota
2.divnej kužel
3.zadní čep kladivkem šoupatelný + že byl dlouhý a nedal se strčit do převodovky..
-> minno: Nevím zda teda na těch fotkách něco poznáš,ale až budou dám je sem.

-> skodovak: a tie fotky by nejaké neboli? ty brďo ale podľa toho čo píšeš je to teda riadny šmejd....až sa to veriť nechce
Ja mám tiež nové poloosy na obidvoch stranách, nie sú to prvovýrobné originály, ale za to sú naozaj kvalitné rovnajúce sa origu, aspoň tak vyzerajú, nemám k nim výhrad, všetko pasuje, závity super, rozmery všetky sedia.

Ja mám tiež nové poloosy na obidvoch stranách, nie sú to prvovýrobné originály, ale za to sú naozaj kvalitné rovnajúce sa origu, aspoň tak vyzerajú, nemám k nim výhrad, všetko pasuje, závity super, rozmery všetky sedia.
-> MOLSO: jojo pokouším se,ale jelikož je to spotřebák tak nějak nejni až zas tolik času,už stojí moc dlouho..
-> skodovak: preto treba zhanat originaly alebo nieco malo jazdene z vrakačov 

-> MOLSO: Jasný no,ale zrovna u polosy jsem to nečekal...že na kuláku strhnu závit malíčkem,nebo že šrouby G10 sou na tom hůř jak G5.8 to bych už pochopil ale poloosa z boublegumu
přemejšlim o vlečce tohle už mě s....


-> skodovak: zvykaj si to je kvalita druhovyroby dielov ktore drzia koleso na aute 

-> jerrom: OMLATACE to znamená omlátit to prodavači o hlavu..ale ne jsou tu dva zásadní problémy,jeden že jsem ho zkoušel v duchu opravy projet závitníkem(jak když krájíš mrkev) a druhá věc že je to z Prahy a to mám nějakých 120Km jednu cestu...
-> skodovak: reklamace?
Takže při stahování bubnu jsem zjistil že ta poloosa je asi z modelíny tudíž jako sem opět v prdelce..závit se zmáčk jako žvejkačka

-> petr s: AJO
Protože škodovka u který se to řeší je bejvalá bráchova a kartu tu měl on svoji,teď když ji mám já tak jsem si neuvědomil že jsem celou dobu psal pod svou kartou a teď pod jeho..



-> Malý Štír: jak to že jseš jednou skodovak a podruhý štír?
-> Syny: Nedivim se v dnešní době ničemu,nevím přesně výrobce vypadalo to nadějně,měl jsem kdysi polskou a naprosto bez problémů a jezdí do teď..říkám koupim sobě lepší pán mě přesvědčoval že to může být i origo a ouha nasral jsem si do bot.
-> skodovak: No tak jestli tam mas cinu, tak to se nediv. Tam prej snad ani nesedi prumer nakruzku do gufera...
-> Syny: no o centimetr dopředu no minimálně,což ovšem pochybuju že na tý kvalitní poloose dopadne dobře..s přesnostma Čínské poloosy vyrobené ještě k tomu v pátek se nedá moc dobře spolupracovat....seru už na to,mám z poloos noční můry..



-> skodovak: Pokud buben neni ve stitu jak ma byt, tak musi poloosa vic koukat ven a buben uz kvuli kuzelu nemuze jit dal... Kazdopadne pokud to tak je, tak to je zase poloosa ven a prelisovat krouzek s loziskem :)
-> Syny: vlastně to ne to je skoro blbost..kroužek byl oproti poloose vyndané která měla vůli 0.6desetin o dost vepředějc směrem k závitu samozřejmě...a i kdyby to bylo jak říkáš buben by tim spíš musel zalést dozadu nebo by vůbec nemohl jít dozadu díky kuželu)tím by se to defakto nemohlo vytahnout),a nebo by to zůstalo kus před kroužkem a mělo to vůli
-> Syny: a co teda s tim?ted už sem s toho uplně v prdeli..

-> skodovak: Tak to mas naopak lozisko s krouzkem moc daleko... A tim padem vylejza poloosa vic ven a po dotazeni bubunu si buben vubec nesedna na lozisko...
-> Syny: jo problém ve vůli nejni buben na kuželu sedí dobře,ale ten kužel je asi prostě uplně jinde než má bejt..sedí to dobře ale buden zůstane vepředu tudíž je problem s brzdama díky tomu..nevim prostě asi uplně blbá poloosa...si myslim já..nevim sám to nechápu natož to popisovat
-> skodovak: No muze se stat, ze mas lozisko s krouzkem souply dopredu a utazenim bubnu se to ma odsunout. Ale pokud si to lisoval sam, tak si to mozan dal moc dopredua buben to tak daleko nestahne zpatky. Nejak nerozumim porad problemu. Zkratka i kdyz se buben opre o lozisko tak se vakla na kuzelo nebo co teda? Nebo te to sedi a jen je buben vizualne spatne?
-> minno: a jsem kokot mám to na kolech tak jsem to pro dnešek vzdal...každopádně to přiblížim slovně..ten buben viditelně není až tam kde má být(pravděpodobně jiný kužel poloosy) štít brzdy je nový nohavice z funkčního málo jetého auta na kterém to bylo ok a z kterého jsou i bubny...na jedné straně je buben od štítu cca 3-4mm tak jak to být má a na té špatné je to 1cm možná víc od štítu tudíž v tom je ta zrada...
-> minno: poloosu jako takovou ti bohužel neukážu jen ten boční pohled,vyndavat ji zatím nehodlám,po tisíci zkoušeních kuli nohavici mám na rok dopředu odpoloosováno..pokud už nejsem uplně levej tak by ložisko mělo být správně nalisované a podle mě i kdyby nebylo tak se snad dotáhne při konečném stažení s bubnem...?... podle mě je špatná poloosa ale vyfotím to co můžu...zabrušování chápu jen mě šlo o to čím..:-))
-> skodovak: a ložisko máš nalisované na poloose až úplne dozadu po nákružok?
-> skodovak: tak to skús nejako odfotiť, aspoň toľko koľko sa dá. chcel by som to vidieť tú poloosu.
Vždy pri zmene v kombinácii bubon / poloosa sa tieto dva diely v uložení do seba spasovávajú zabrusením. Používa sa na to napr. brúsna pasta na ventily. Namažeš kúžel poloosy pastou, nasadíš bubon (bez klinku) a točíš bubnom na poloose a zabrusuješ :) Proste ide o to, aby si to do seba zapadlo a bubon tak sedel na kuželi svojou 100% plochou.
U teba bude ale problém iný. Zlá poloosa.
Odfoť prosím aj bočný pohľad kde bude vidieť vzdialenosť medzi bubnom a brzdovým štítom.
Vždy pri zmene v kombinácii bubon / poloosa sa tieto dva diely v uložení do seba spasovávajú zabrusením. Používa sa na to napr. brúsna pasta na ventily. Namažeš kúžel poloosy pastou, nasadíš bubon (bez klinku) a točíš bubnom na poloose a zabrusuješ :) Proste ide o to, aby si to do seba zapadlo a bubon tak sedel na kuželi svojou 100% plochou.
U teba bude ale problém iný. Zlá poloosa.
Odfoť prosím aj bočný pohľad kde bude vidieť vzdialenosť medzi bubnom a brzdovým štítom.
-> Syny: Poloosy jsou 120kové,na ložisku má sedět to je jasný asi i sedí vůle mám už jen a pouze na kamenech
nevim jak to líp vysvětlit zkrátka ho nasunu málo což nedává rozum zase díky tomu ložisku...nechápu ale asi sem dám foto at to vidíte..(kdyby bylo ložisko vyjeté tak se stáhne utažením tahle možnost je taky nepravděpodobná..


-> minno: Poloosu mám z Autodílů Krč praha má to být a je na š 120M vypadala líp než ta polská ta bývý taková do šediva.Foto bohužel nemám. No nezabrušoval jsem nic to mi kdyžtak popiš způsob(předem děkuji.) Jinak abych to upřesnil zkrátka buben nasadím a zadek neni zalezlej do plechu ale je zároveň tudíž funkční část bubnu vůči pakně je cca o 1cm menší. A i zbytek závitu po dotažení je o kus kratší takže v tom zrada je..
Syny 24.10.09 20:42:26 napsal:
→ darklord: 1203 ma poloosy podobny a tusim ze kuzel ma
mensi, to jde do nejakyho unasece a na tom az pak drzi kolo. Alespon
tusim…
jj
→ darklord: 1203 ma poloosy podobny a tusim ze kuzel ma
mensi, to jde do nejakyho unasece a na tom az pak drzi kolo. Alespon
tusim…
jj

-> darklord: 1203 ma poloosy podobny a tusim ze kuzel ma mensi, to jde do nejakyho unasece a na tom az pak drzi kolo. Alespon tusim...
-> skodovak: Jakej zas velek kuzel?
Proboha co ty to skladas za napravu? A problem by to byl i kdyby te zabiraly cely pakny... Buben musi bejt oprenej o lozisko...
-> skodovak: Jakej zas velek kuzel?

-> darklord: poloosy mala podobné
-> MOLSO: nemala troska nahodou trosku iny patent? kedze mala bubny na unasaci a nie na poloosi ako 742 ?
-> MOLSO: a nemá troska naopak menší kužel?
-> skodovak: zeby poloosa z trosky ? 

-> skodovak: čožeee?
aké poloosy si kúpil? ukáž foto, to ma zaujíma. A zabrusoval si vzájomne nové poloosy s bubnami? Bubny máš predpokladám staré.

-> Syny: Další problém,ta nová poloosa co jsem koupil tak má debilní velkej kužel tudíž mi nejde nasadit buben až tam kam má jít,problém by to nebyl kdyby mi ovšem nezabíralo tři čtvrtě paken místo celích....VŮBEC NEVÍM CO S TÍM..KUA dneska něco koupit to je vražda
-> Syny: no snad jo,uvidim co to udělá po spuštění na zem a pár km,no vyřešil jsem to ale zase se to vzalo moc



-> skodovak: Takze vyreseno jo? 

-> spartra: Ahoj,každopádně pokud chceš mít přesně vymezenej diferák,tak si jinou pokličkou spíš přihoršíš protože to vymezit nelze bez rozebrání převodovky či co.Spíš bys musel schánět lepší nohavice..Každopádně pokud máš někoho se soustruhem tak si nech o něco sjet z přední strany ze který koukáš do podběhu a bude to ok,mám to udělaný dnes jsem to dal a je to cajk,jen musíš laborovat se sílou těsněních abys to neměl moc pevné nebo moc volné...Já to nechal vzít o 1.5mm na zjevně velkou vůli a nakonec by stačil 1mm v pohodě...Honza

-> skodovak: takovej problém mám taky, nejspíš jsou krapet širší ty pukličky u převodovky, já tam nemám žádný těsnění je to přesto volný
petr s psal, že buď ubrat původní nebo obcházet, vraky, šroty a měřit

petr s psal, že buď ubrat původní nebo obcházet, vraky, šroty a měřit
Tak pokličky jsou sesoustružené o 1.5mm jen je vyzkoušet a uvidíme co se změní nebo pokaká



Co říkáte na sesoustružení pokličky převodovky? má někdo nějaké zkušenosti o kolik to lze abych to moc neoslabil atd??
-> skodovak: myslim jako ze ta prilozka nebude dopredu, ale dozadu
Proste pravou za levou :)

-> Syny: Obráceně? já nejsem alkoholik ani hulič




-> skodovak: To nechapu... Jeste me napada - ms tym ty nohavice dobre? Ale to uz je fakt krize, pac nevim. Muzes zkusit naky z vrakace nebo od nekoho tady z virtu pokud ma... Z Pardubic a okoli je tu dost lidi...
-> Syny: no vypadaj jako na každý jiný..jako osobně krom ted jsem to nikdy neřešil...zkládám a říkám kurva to se hejbe celý,řikám zkusim druhou stranu tahle v hajzlu byla..a ono ještě horší..no na posrá....í
-> Syny: v prdeli ono už to je teď,a už vidim nějakýho blázna kterej to sundává kuli mě z auta
popřípadě asi nahodim vlečkárnu...a má se něco srát


