poloosa Š120

prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 51 až 62) od 08.10.2009 do 14.12.2012, založil/a Jan Kubíček
řadit dle data
13:46:39
08.10.2009
minno
-> Cыны: nerieš to prosím ťa....to bolo ešte na starej náprave, tá nikdy netiekla, nikdy s ňou nebolo nič robené. A zas taká voľa v tom uložení poloosy v ložisku tam nebola, si nemysli, že sa to tam kverdalo, proste to ložisko šlo dole o niečo ľahšie....to som zistil, až keď som to rozoberal a šiel repasovať....a ver, že voľnejšie to tam má veľa ľudí...to je práve to búchanie čo občas ľuďom kyvka robí....aj mne to pred pár rokmi začalo búchať, a potom som tam dal dve tie podložky pod bubon....A čo viem, tak 99% ľudí začne riešiť nejaké axiálne vôle medzi bubnom a ložiskom až vtedy, keď im to začne búchať = posunutý krúžok = voľnejšia poloosa v ložisku. Keby poloosa nebola voľnejšia a nezačala búchať, tak ani nevedia, že tam nejakú axiálnu voľu majú.

Logicky, keď sa prevádzkou a doťahovaním bubnu posunie nákružok, musí sa zároveň posunúť aj ložisko dozadu, vznikne voľa medzi bubnom a ložiskom....A ja si to vysvetľujem tak, že keď tam už tá medzera je, ďalším jazdením, keďže bubon sa nemá o čo opierať, sa časom už tá poloosa trochu povysunie z ložiska zas trochu von, potom zas trochu dnu, poloosa sa v tom ložiskovom uložení vybehá a potom je už v tom ložisku voľnejšia a až potom to začne búchať....
13:41:15
08.10.2009
afro100
Situace 3



Tolik diskutované podložky. Vůli popsanou v předešlém bodě jsme eliminovali vložením potřebného počtu podložek mezi buben a ložisko. S poloosou již nelze v podélném směru hýbat.



Pokud by nestačily 3 podložky na vymezení vůle a ta tam byla stále, je nutné celou sestavu demontovat a opěrný kroužek posunout ( přelisovat ) zpět blíže k bubnu.
zvětšit poloosa Š120 - obrázek od afro100 vložen 08.10.2009 13:41:15
13:40:28
08.10.2009
afro100
Situace 2



Buben je dotažený na kuželu poloosy bez vůle, ale opěrný kroužek se na poloose pravděpodobně posunul dál směrem k převodovce a protože buben již nelze přitáhnout dále, je mezi ním a ložiskem vůle, která umožňuje axiální posun sestavy buben s poloosou. Hýbe se to v ložisku, protože to je chyceno v domečku a nemá možnost nikam uhnout.
zvětšit poloosa Š120 - obrázek od afro100 vložen 08.10.2009 13:40:28
13:39:55
08.10.2009
afro100
-> Cыны: lozisko je nalisovane s malym presahom



citujem uryvok s diskusie na eR webu:



Situace 1



Buben sedí pevně na kuželu bez vůle, opírá se o ložisko a ložisko se opírá o opěrný kroužek poloosy. Celé je to stažené k sobě maticí poloosy utaženou na předepsaný moment. Nic se nikde neviklá, vše je tak, jak má být.
zvětšit poloosa Š120 - obrázek od afro100 vložen 08.10.2009 13:39:55
12:59:23
08.10.2009
Cыны
-> minno: Pockat, ale to lozisko tam ma bejt nalisovany a celkem fest 9 Pokud slo rukou, tak to je nekde chyba a verim tomu, ze i to mohlo mit neco spolecnyho s tim, ze te tekla... Pokud poloosa cestuje skrz lozisko snadno - znamena to, ze to neni pevne psojeny (nalisovany) a to znamena, ze se lozisko treba za jizdy za urcitejch podminek ani netoci a toci se poloosa v nem a z toho plyne problem :) Pokud nekomu lita poloosa v lozisku, tak by to mel rozebrat a opravit hned dneska nebo tu zas budou temata jak padaj kyvkam kola 4
upraveno 1x, naposled 08.10.2009 13:00:38
12:55:03
08.10.2009
minno
-> Cыны: práveže o tom vravím, že tou poloosou ide častokrát v tom ložisku popohybovať aj bez vynaloženia väčšej sily...a koleso nepadá. Možno časom po x km áno, ale nemusí odpadnúť vôbec....Viď. moja stará náprava. A to bola celá polnáprava úplne pôvodná. Keby som tam nedal tie vymedzovacie podložky, tak mi ide kývať poloosou dnu / von v ložisku tak 1 mm. A aj keď sa dalo nové ložisko, šlo tam nasunúť na poloosu celkom ľahko (lisovať nebolo treba).
12:45:04
08.10.2009
Cыны
-> minno: No defakto ano, ale jak se to veme 4 Zalezi co mas na mysli pod slovem cestuje. Samozrejme kdyz se posune krouzek vlivem tlaku loziska, tak i poloosa popojede v lozisku a tim vznikne axialni vule. S tim souhlasis ne? Ovsem neni tomu tak, ze by sis poloosu bezne skrz lozisko mohl popotahnout rukou (coz je tenhle pripad). Pri vetsim tlaku se skrz to lozisko muze posunout, ale zaprve ji to neskutecne opotrebovava a i lozisko a za druhe je k tomu potreba vetsi tlak nez je tahnuti rukou... Pokud by to mel ve stavu, ze by ji skrz lozisko popotahnul rukou, tak si troufam tvrdit, ze uz by mel davno kolo v pangejtu...
upraveno 1x, naposled 08.10.2009 12:47:18
12:33:26
08.10.2009
minno
-> Cыны: aaaa debata o kyvke a Syny je už tu1 každopádne nedá sa súhlasiť ani s tebou. Poloosa v ložisku cestuje pokiaľ je posunutý nákružok celkom bežne a ani koleso odpadnúť hneď nemusí....4
12:18:11
08.10.2009
Cыны
-> afro100: Pekna kravina 4 Lozisko je v nohavici vzdy oprene o vnitrni gufero... A pokud neni a je volne, tak nezapominej, ze je lozisko na poloose nalisovany, takze lita i s poloosou, tkaze i krouzkem... Tohle nema s posunutym krouzkem nic spolecnyho - leda ze by litala poloosa ve vnitrnim prumeru loziska a krouzek ji delal doraz, ale to by v praxi znamenalo, ze uz by se mu davno opotrebovala a praskla... Tohle je bud spatny lozisko, ze uz dovoluje mirnej axialni pohyb a nebo proste lita poloosa i s loziskem, krouzkem a bubnem v tej nohavici protoze ma mirne vyhlej domek loziska (to vidim jako celkem realny).



Samozrejme pokud se casem krouzek torchu hne, tak tam axialni vule vznikne, ale v podstate to jen znamena, ze se vic nama poloosa, ktera ma tendenci diky neprilnuti bubunu na lozisko cestovat ve vnitrnim prumeru loziska a proto muze pak prasknout (to se vymezuje tema podlozkama), ale pokud uz ted muze vytahnout poloosu o 4mm, tak to nemuze byt tim, ze by povytahl poloosu v lozisku, to by mu totis uz davno upadlo kolo...
upraveno 3x, naposled 08.10.2009 12:30:01
12:12:36
08.10.2009
afro100
-> Jan Kubíček: mas pravdu, nie je to v poriadku, mas posunuty kruzok na polose o ktory sa opiera lozisko, tym padom je lozisko viac v nohavici a medzi bubnom a loziskom je medzera



riesenie: vymontovat poloosu a na lise prelisovat kruzok viac smerom von z auta 4
12:11:58
08.10.2009
minno
tak zhoď bubon a pozri sa na to....
12:09:14
08.10.2009
Jan Kubíček
tak mam tu další problem, dal jsem se do zadních brzd, ale trochu mě zaraží že na jedny straně mě lítá poloosa s bubnem cca 4mm ven a dovnitř, nei jsem nepovoloval jen jsem zatim auto zvednul a sundal kola, na druhý straně bez vůle, to asi nebude v pořadku, žejo. Jedná se o mokrou napravu. moc dik
Extreme Tyres