
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zadna naprava a la Lr
prohledat
111 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.06.2009 do 10.09.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
18:24:59
10.09.2009
10.09.2009

DuriQ
gabo000000: vnimam 

18:03:37
10.09.2009
10.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> DuriQ: ja chapem

17:55:28
10.09.2009
10.09.2009

DuriQ
gabo000000: je tu jedno riesenie ako sa da predist Ackam pri tychto napravach, ale ma to aj svoje minus... treba uchytit vyztuhu sikmeho ramena myslim, ze sme to davali o 5mm alebo 10mm vyssie teraz si uz nepamatam, to minus je ze ta naprava sa ti bude moc zle osadzat nakolko to bude jemne skrizene ;) ale da sa to osadid aj bez hrubej sily, len nato treba prist :) vysledok je ten, ze si vies nastavit odklon aj ked mas brutalne znizene auto... az vtedy sa da hovorit o nastavitelnej naprave co sa odklonov tyce :) co sa tyce sirky diskov tak to zalezi od toho aky exemlar si dostal :))
17:00:45
10.09.2009
10.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> DuriQ: ale to by slo jendoducho prerobit nie? ci skôr asi na to trebalo mysliet ked sa navarovali drziaky nie? ked navarujes vystuhy vnutornych drziakov ich jednoducho z vrchu zrezes a umiestnis drziaky hlbsie do karoserie nie? premna su Acka OK...a 9j disk si taktiez kludne dam...akurat ET bude hodne v minuse

08:18:32
10.09.2009
10.09.2009

DuriQ
gabo000000: tak potom co tu ty siris poplax ked nemas matros
co je to byt ohucany zaves ju tak ja to mala LRa a zistis
ano odklony sa daju nastavovat ale ne pri takom znizeni ako mam ja najmenej co sa da nastavit je 2.7 stupna cize acka jak prasa 
co je to byt ohucany zaves ju tak ja to mala LRa a zistis
ano odklony sa daju nastavovat ale ne pri takom znizeni ako mam ja najmenej co sa da nastavit je 2.7 stupna cize acka jak prasa 
20:56:46
09.09.2009
09.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> DuriQ: jezis maria co tu skaces? nemam vnutorne drziaky este tak nerob paniku

co je ohucany?
a akoto z emas A? odlony su predsa nastavitelne nie?

co je ohucany?
a akoto z emas A? odlony su predsa nastavitelne nie?
17:16:27
09.09.2009
09.09.2009

DuriQ
Bedřich: sak ich tu uz ma ja som to robil podla Molcanovych fotiek z webu :)
gabooo: a ak chces radu ohladom zavesenia prevodovky nevesaj ju o kasnu, ale radsej si uprav priecku a obes ju do nej... kvalty ti budu lietat von tak ci tak na jamach.... ale bude to mat jeden prinos nebudes ohucany jak deges :)
gabooo: a ak chces radu ohladom zavesenia prevodovky nevesaj ju o kasnu, ale radsej si uprav priecku a obes ju do nej... kvalty ti budu lietat von tak ci tak na jamach.... ale bude to mat jeden prinos nebudes ohucany jak deges :)
16:54:57
09.09.2009
09.09.2009

Bedřich - zrušená registrace
-> DuriQ: Bude po tobě chtít fotky.
16:29:17
09.09.2009
09.09.2009

DuriQ
gabo000000: smarja co tam tolko okolo toho maturujes ? uchyt si vystuhy sikmych ramien osad si drziak ramena, rameno... prilozis k tomu drziak pozdlzneho aby si videl kde ti to bude hrat prasknes vystuhu prevrtas a uchytis drziak pozdlzneho... a mas to hotove toto mi pride zase ako tema skladame napravu :)
inac ja osobne nesom spokojny s touto napravou viac mi vyhovovala upravena LAcka bez Acka :)
k tejto naprave mam prolem najst tlmenie a nehovorim o tom ze su na nej vacsie Acka jak na mojej predchodzej LAcke :) dalsia vec ze je ina ako ma napr. Strucy ten Acka nema ani ked to pusti na dorazy a hlavne jemu sa neopieraju 9J disky o pozdlzne rameno ... mnuz vyfasoval som iny kus :)
inac ja osobne nesom spokojny s touto napravou viac mi vyhovovala upravena LAcka bez Acka :)
k tejto naprave mam prolem najst tlmenie a nehovorim o tom ze su na nej vacsie Acka jak na mojej predchodzej LAcke :) dalsia vec ze je ina ako ma napr. Strucy ten Acka nema ani ked to pusti na dorazy a hlavne jemu sa neopieraju 9J disky o pozdlzne rameno ... mnuz vyfasoval som iny kus :)
07:06:23
08.09.2009
08.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: tu s amusis drzat pôvodnej lilie karoserie..skoda merat nieco
06:17:57
08.09.2009
08.09.2009

suri
-> gabo000000: no tak jedine testovat, na tej dotke vidíš kde to približne vychádza a tam to treba urobit , alebo nedá sa zobrat nejaká miera z auta z vlečkou napríklad od pol prahu a nemaerat?
21:59:46
07.09.2009
07.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: mam mam ale este som s toho kusa mimo... som to dnes skusal a hoci akos om drziak prilozil mi to nejak blbo sedelo..to mam s toho ze som nepocuval poriadne na pana M.
21:58:50
07.09.2009
07.09.2009

suri
-> gabo000000: držiaky máš doma nie? to si už budeš musiet asi len domysliet , a odrazit sa od toho co vidis
21:58:01
07.09.2009
07.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: toto je vystuha..dobre by bolo este foto z drziakom...ale uz aj toto je velka pomoc
21:57:23
07.09.2009
07.09.2009

suri
-> gabo000000: tak čo poradíš si s tým čo máš alebo zhnánas este lepšie?
21:37:09
07.09.2009
07.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
tolko stacilo

19:28:44
07.09.2009
07.09.2009

gabo000000 - zrušená registrace
nema niekto fotky tejto navarenej vystuhy?
15:44:39
12.07.2009
12.07.2009

gabo000000 - zrušená registrace
gemnove fotk yneporadia leob on to ma rozsierene a kto to este ma v Mku???
11:52:46
12.07.2009
12.07.2009

gabo000000 - zrušená registrace
nema niekto fotky uchytenia molcanovej napravy v pohlade od nadrze...ja mam len toto foto kurnik..nechel som fotit ja lebo som sa bavil s molcanom a dal som to pofotit jozynkovy a on to zvoral ale je to moja vina

01:17:00
05.07.2009
05.07.2009

gabo000000 - zrušená registrace
07:37:26
01.07.2009
01.07.2009

milano
aha. hned sa mi to nezdalo.
22:28:12
30.06.2009
30.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> milano:
ramena a drziaky
ramena a drziaky20:58:43
30.06.2009
30.06.2009

pistaa
-> milano: aka uprava kasne? to su drobnosti, unasace, naboje, su seriove, i naboj a brzdy su an tebe ci chces bubon a ci kotuc rec ej o ramenach nie? namontujes si to sam a nastavis podla seba na geometrii. je to len za ramena drziaky ramien a drziak prevodovky, super cena ja osobne to robim komplet za 20tis ak to niekto chce
19:24:31
30.06.2009
30.06.2009

milano
-> gabo000000: 8000 za komplet komplet? aj s upravou kasne, unášačmi, nábojmi brzdami.... namontovanim a nastavenim+ nejake tlmičovky? alebo je to len za hardware železá a dorob ako ti povie?
20:31:50
29.06.2009
29.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
pan molcan bol velmi ochotny..ked sa unho stavim vsetko mi povysvetluje a ukaze mi ako to ma uchytene na aute cena vychadza na 8000kč včetne drziaku rpevodovky ked som dobre porozumel
21:03:09
26.06.2009
26.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Bedřich: bol by som rad keby si mi to vysvetlil
20:58:20
26.06.2009
26.06.2009

Bedřich - zrušená registrace
-> gabo000000: Chápeš to jinak než jsem to myslel.Nechej to být.
18:52:08
26.06.2009
26.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Bedřich: nechapem co si tu snazis dokazat? co ta ma co moje auto zaujamt..sir obim ako chcem a ako uznam za vhodne..takisto nepcham do tvojho auta nos ja tak prosim nechaj ma nech si vyberiem...ja za 7000 nepoznam lahke kola a zda sa mi dobre zainvestovat do tejto narpavy tak mi to prosim neber... karoseriu som si robil sam motor takisto a prednu narpavu takisto...ale veci ako ram..prevodovka a neseriova zadna naprava nie su veci ktore bezny clovek zvladne v domacich podmienkach tak ako clovek ktory to robi denno denne...alebo ty si snad aj tlmice budes delat sam??
18:22:13
26.06.2009
26.06.2009

Bedřich - zrušená registrace
-> gabo000000: Tak to, že to někdo prodává z něj dělá profesionála?7000 není moc, ale radši si za ty peníze koupím lehší kola nebo lepší pneumatiky než nápravu u které se musím ptát na zástavbu.
P.S: Máš čas na "stavbu" auta, ale na výrobu jednotlivých dílu ne?Tak to je potom skládání ne stavba.
P.S: Máš čas na "stavbu" auta, ale na výrobu jednotlivých dílu ne?Tak to je potom skládání ne stavba.
16:52:10
26.06.2009
26.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> Bedřich: kto ma na to cas vyrabat pripravky a vymyslat vymyslene veci? podla mna 7000 nei ej tak vela aby som si to sam vyrabal plus est enehovoriac o drziakoch a vsetko nehc je presne...urcite si to radsej dam urobit profesionalom
08:29:10
26.06.2009
26.06.2009

Bedřich - zrušená registrace
-> gabo000000: Když víš jak na to a jak by jsi to udělal proč si neduěláš svou?
23:38:16
25.06.2009
25.06.2009

anubis
-> jezkos:
kupte to někdo ať je sranda
kupte to někdo ať je sranda
18:46:21
25.06.2009
25.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> jezkos: dobry pokus len radsej by som to spravil s 2 sikmych ramien
18:13:43
25.06.2009
25.06.2009

vhml
-> jezkos: že by domácí pokus o L/A nápravu? 

17:42:02
25.06.2009
25.06.2009

jezkos
další zajímaný řešení:)
speedpro.cz/vyztuzena-zad ni-ramena-skoda-rapid-p-44 56.html
speedpro.cz/vyztuzena-zad ni-ramena-skoda-rapid-p-44 56.html
23:33:14
24.06.2009
24.06.2009

anubis
-> gabo000000: hele já bych se nechtěl nějak hádat ale pokud logickým myšlením popřemýšlíš o tom jak může fungovat kinematika náprav tak ideálně by náprava při zatočení měla kolu na vnější straně udělit záporný odklon - kolo je víc zatížené a ta strana klesá a záporný proto aby se smykové síly změnily při jiném úhlu kola na svislou sílu působící na pneumatiku a tím za cenu většího opotřebování razantně zvýšily její přilnavost... a naopak vnitřní kolo není moc zatíženo a tím pádem by mělo dostat kladný odklon aby se při náklonu karoserie neodlepilo od silnice ale naopak se jí dotýkalo co největší plochou a tím pomohlo vnějšímu kolu v udržení karoserie na silnici
ono v podstatě obě nápravy dělají hodně podobnou práci jde jen o to že kyvka je o dost primitivnější konstrukce- má až moc vysoké odklony a nedá se nijak nastavit kdežto vlečka nebo popř zadní nápravy starších BMW se nechají nastavit v úhlu (umístěním držáků a tvarem ramen)odklonu kol a tím se dají nějak optimálně vyladit jízdní vlastnosti podvozku.. ono když se podíváš u např vrchařů tak auta mají stálý záporný odklon kol který má tu výhodu že sedí v zatáčkách ale zas opotřebovává pneu což v tomhle případě nevadí ale taky ubírá styčnou plochu kola s vozovkou a tím i ubírá plochu pro přenos výkonu z kola na silnici...- ale sériová náprava musí dosáhnout co nejlepšího kompromisu mezi vším... je to jedno k druhýmu
sśice jsem toho nenakecal moc k tématu a doufám že mě zkušenější neukamenujou jelikož tohle je můj skromný pohled na věc.. a pokud někdo o tom ví víc hrozně rád se nechám poučit zajímá mě to
ono v podstatě obě nápravy dělají hodně podobnou práci jde jen o to že kyvka je o dost primitivnější konstrukce- má až moc vysoké odklony a nedá se nijak nastavit kdežto vlečka nebo popř zadní nápravy starších BMW se nechají nastavit v úhlu (umístěním držáků a tvarem ramen)odklonu kol a tím se dají nějak optimálně vyladit jízdní vlastnosti podvozku.. ono když se podíváš u např vrchařů tak auta mají stálý záporný odklon kol který má tu výhodu že sedí v zatáčkách ale zas opotřebovává pneu což v tomhle případě nevadí ale taky ubírá styčnou plochu kola s vozovkou a tím i ubírá plochu pro přenos výkonu z kola na silnici...- ale sériová náprava musí dosáhnout co nejlepšího kompromisu mezi vším... je to jedno k druhýmu
sśice jsem toho nenakecal moc k tématu a doufám že mě zkušenější neukamenujou jelikož tohle je můj skromný pohled na věc.. a pokud někdo o tom ví víc hrozně rád se nechám poučit zajímá mě to
22:54:58
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: avsak plave pod autom..jendoducho sikme rameno s pozdlznym nie je o nic oprete a pruzi to v tych silentoch
19:18:22
23.06.2009
23.06.2009

petr s
-> gabo000000: Jednoduše kyvka tahá kola pod sebe
19:13:57
23.06.2009
23.06.2009

vhml
-> gabo000000: však ale vlečka udělá to samý když hrabe

18:57:06
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: hoci je rychlost mala ci velka ked kolesa hrabu nelame sa guma
18:56:27
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> vhml: a co sa ja tu pokusam vysvetlit uz hodinu:D:D:Dz e ked kole prehrabuju tak sa postavia do mierneho A a nezalamuje sa guma
18:40:58
23.06.2009
23.06.2009

vhml
-> gabo000000: jenže ty mluvíš o voze a píšeš o koze...
Auto na videu jede driftem, kola podkluzují a napřenášejí tak boční síly, není tak síla která by to tvořila. Když se v malé rychlosti opřeš o gumy v čistý stopě tak se prostě kyvka nahrbí...
Auto na videu jede driftem, kola podkluzují a napřenášejí tak boční síly, není tak síla která by to tvořila. Když se v malé rychlosti opřeš o gumy v čistý stopě tak se prostě kyvka nahrbí...
18:38:19
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
17:56:13
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
napriklad tu..cca 2:29 vsimajte ako je jedno koelso viac dovnutra a druhe viac do vonku..a na suchoma sfaltbe by to bolo este vyraznejsie
17:54:43
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
nemam terza cas haldat fotky ale nahram svoje videa z letiska onedlho na youtube
17:49:01
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
dam svoje videa na net co sme boli teraz naposledy testovat na letisku a uvidite..proste ked kolesa hrabu tak to neberie gumu pod seba...a obvzlast nie s nizkym pneu
17:48:25
23.06.2009
23.06.2009

havlik
-> gabo000000: třeba za takový jako sem dal vhml fotky na běšinách jako divák
17:47:22
23.06.2009
23.06.2009

gabo000000 - zrušená registrace
-> havlik: za akej jazdy?
17:45:13
23.06.2009
23.06.2009

havlik
-> gabo000000: na vlastní oči sem viděl za jízdy i jinak poladěný kyvky než máš ty a vždy to dělalo to samý
17:44:59
23.06.2009
23.06.2009

vhml
vlečka img1.rajce.idnes.cz/d4/..
./P1270639.JPG
kyvka web.skodateam.cz/gfx_phot os/.../14028179.jpg
A vypadlej kloub na vlečce je pouze a jedině blbost majitele... Nestalo se mi nikdy aby vypadl, u mě ani nemá kam...
kyvka web.skodateam.cz/gfx_phot os/.../14028179.jpg
A vypadlej kloub na vlečce je pouze a jedině blbost majitele... Nestalo se mi nikdy aby vypadl, u mě ani nemá kam...

