zadní kotoučové brzdy

prohledat
605 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 18.06.2009 do 05.10.2024, založil/a Saky
řadit dle data
06:07:14
22.09.2019
Mates
Ted jsem byl v týdnu na STK a brzdy byly super, až se divil, že jdou soumerne i zadní. Taky jsem se divil, docela hazely, nechal jsem je stocit a mám je i na stredicim kroužku, který středí i delitka.

Kotouče by se mi líbily, ale možná bych si zatím nechal udělat jen náboje do budoucna. Teď je přednostní stavba domu než auta. Obložení mám beral, desky DS2500 a brzdí taky hezky
upraveno 1x, naposled 22.09.2019 10:03:09
21:06:04
21.09.2019
Bukaj
On asi největší problém vlečkových bubnů bude ve spoji buben-unašeč - tím, že buben není na nákružku unašeče nafest (možná nový buben na novém unašeči kdysi byl) nebo je unašeč deformován, sebelépe srovnaný buben bude kopat. Mně se osvědčilo vybrat z několika unašečů a bubnů páry, které nejméně házejí a ty pak "zajet" (postupně přestaly během 10-20 tisíc km házet úplně). A vzájemnou polohu unašeč/buben mám označenou důlčíkem, takže i po rozborce nic neháže. Tedy háže - mám problémy s předními brzdami - jednak od doby, co jezdím bezasbestové destičky (které si šetřím na jiné vozy) mám furt černě zahnojené ráfky a druhak vždy po čase začnou kopat přední bubny - ne, že by byly rozcentrované, ale vznikne na nich místo s jinými vlastnostmi (po dešti pod destičkami kotouče trochu zreznou a ta rez se pak jízdou rozleští, nebo jánevimco) a dost nepříjemné je to při brzdění z vyšších rychlostí - to trrr10
19:38:15
21.09.2019
SO545
len tak idem okolo...ak pocujem sustruzenie bubnov tak si predstavujem vacsinou velku katastrofu...

Len upnut bubon tak aby to bolo korekt je male kuzlo...
11:57:21
21.09.2019
minno
-> Tom Troll 21.09.19 09:33:34: Kyvka teda nie je z pohľadu bŕzd žiadna výhra. Odpadá tam síce hádzavosť nábojov a teda z pohľadu presnosti osadenia bubnov a ovality je to lepšie, zato je tam riziko oleja v brzde a za ďalšie, bubon sa točí súmerne voči štítu (pakniam) len v ideálnom prípade (nezaťažené auto, neunavené pružiny a hladká vozovka), pri každom inom stave sa bubon mierne vykláňa a tým vzniká tiež určitá "hádzavosť", nehladký chod, nežiadúce zvuky... A o servisovateľnosti ani nehovorím (sťahovanie bubna).



-> MOLSO: presne tak



-> skodoukolemsveta.cz: So škodovkou mám odjazdené a odservisované 200 tkm, takže určité skúsenosti s tým už mám (z toho tak 75tkm na kyvke a zvyšok na vlečke) :) A ak je u škodovky nejaká slabina, tak je to prevodovka a zadné brzdy. Žiť sa s tým dá, ale nie je to žiadna sláva. Do vlečkových bubnov som dosť investoval (3 sady nových bubnov - 1 sada druhoška (celkom ok), druhá sada origo (ešte horšie), tretia sada iná druhoška (úplne zle)), tú origo novú sadu som aj dal potom zrovnať na sústruh - po vrátení to bolo ešte horšie (asi si to nesprávne upli, alebo čo). Potom je problém aj tam dať nové pakny, pretože sa to v časti otáčky zadrháva. Ty obhajuješ problémy na STK, lenže s ovalitou a nesprávne brzdiacim autom sú problémy ešte väčšie.

Proste je to pre mňa neriešiteľné dať s bubnami do stavu, aby to aj bolo OK a aby to v tom stave aj vydržalo (a pritom jazdilo). A tak jazdím s kopajúcimi brzdami. Ak na toto má niekto riešenie (a vie o nejakých zázračných bubnoch na vlečku), sem s ním, ja si mile rád bubnové brzdy ponechám.



Pre porovnanie uvediem skúsenosť s brzdami na Punte: Auto má 100 tkm a zadné brzdy (bubny) sú v pôvodnom stave bez zásahu a brzdí to krásne hladko (aj prudké brzdenie z veľkej rýchlosti), proste úplný opak chovania brzdových bŕzd na škodovke. To len na margo toho, že nehaním bubnové brzdy všeobecne z princípu.

Za to predné brzdy som tam menil už 2x v priebehu asi 30 tkm (ale tam je problém v málom ročnom nájazde a po zime v soli to urobí svoje).
10:12:04
21.09.2019
MOLSO
-> skodoukolemsveta.cz 21.09.19 09:33:42: uvedom si ze aj nove bubny talianskej vyroby vybalis z krabice a uz si krive. Sustruznik na mna divno pozeral ked som chcel prerocnat novo vyzerajuce bubny, ale mali ovalitu 0.20 mm a na aute nespravili ani 15 km.



Bojujem s bubnami odjakziva, jedine ktore ako-tak funguju si tie na felicii / fabii.
09:33:42
21.09.2019
skodoukolemsveta.cz
-> Dušan 21.09.19 08:31:03: Tomu rozumím ale myslím, že bubny čas od času v obchodě vidím a i když budou třeba tatarský, tak myslím, že málokdo s nimi najede tolik aby je zničil. Rozumím ale samozřejmě o co jde, spíše jsem se snažil upozornit na známý problém s STK. Někdo kdo s tím nemá třeba zkušenost pak může být naštvaný, že to musí na STK demontovat. Takže jako tak celkové pro a proti...
09:33:34
21.09.2019
Tom Troll
-> Dušan: Furt snažší bude všude vrátit kyvky. 3
08:31:03
21.09.2019
Dušan
-> skodoukolemsveta.cz: ty jsi asi pořád nepochopil důvod proč to ostatní řeší. Bubnový brzdy nikdo nehaní. Na běžný auto stačí, ale jen pokud je vše v pořádku. To z čeho se dají bubny ještě opravit je z hovnitu a unašeče na pokraji smrti. Kvůli tomu má dost lidí problém s ovalitou apod. Hledají náhradní řešení a to může být i lepší.

Ty mluvíš pořád o sobě, ale nejsi jedinej kdo má zkušenosti. Na to nemusíme bloudit po světě. Ty auta tady jezdí desítky let.
08:00:34
21.09.2019
skodoukolemsveta.cz
-> minno 19.09.19 21:18:22: Pokud bych s autem jezdil každý den nebo opravdu dost často tak ano, pokud je to ale jen na výlety a srazy tak dnes, s poznatky co jsem mezitím nasbíral, bych už staré auto takto "neprasil"...

Bubnové brzdy po seřízení slouží naprosto v pohodě, na Rapidce jsem s nimi projel Andy i Kordillery a žádný problém neměl ani při klesání z výšky 5200m v Ekvádoru, resp. celodenní jízdě v Kolumbii mezi 4000-2500 a stálých zatáčkách což si myslím, že tady většina škodovek zrovna moc neabsolvuje. Ale oba víme, že zas je trochu frajeřina to mít...nicméně to tam prostě nepatří. Spousta nových aut je nemá a taky jezdí..:-).
zvětšit zadní kotoučové brzdy  - obrázek od skodoukolemsveta.cz vložen 21.09.2019 08:00:34
21:18:22
19.09.2019
minno
-> skodoukolemsveta.cz: Ide hlavne o kultúru brzdenia a stálosť fungovania celku.
20:32:04
19.09.2019
skodoukolemsveta.cz
-> stepan 18.09.19 11:28:14: Je pravda, že já žádný bubny dlouho nesháněl..:-).

-> BeBe 18.09.19 14:05:56: Je to moc dlouhý ale jestli nejsou bubny na trhu tak asi jo. Já je normálně koupil a mám do rezervy kdybych potřeboval ale do jiného auta než do toho co je už mám už bych kotouče určitě nedával, je to naprosto zbytečný. Něco jiného je auto na sport.
20:17:02
19.09.2019
minno
-> stepan 19.09.19 19:45:27: Nový predný kotúč na škodovku má 9 mm (4p 9,5 mm), vyhadzuje sa pri 7 mm (4p 7,5 mm). 8 mm na zadok je myslím v pohode. Ale chcelo by to pripraviť asi rovno 2 sady, do zálohy :))
19:50:22
19.09.2019
stepan
-> T: Necelou tunu.
19:45:27
19.09.2019
stepan
I když já jsem asi moc rozmazlenej z normálních aut, škodovka má vlastně v sérii vepředu taky 8mm.
19:45:20
19.09.2019
-> stepan: a kolik váží ten peugeot ?
19:41:50
19.09.2019
stepan
-> darklord: 7mm, ale pro toho Peugeota, na kterýho patřej...
19:39:01
19.09.2019
darklord
-> stepan: tak ono asi skorej zalezi ake je minimum, aj ked na zadku je to asi vseobcne prd
19:36:02
19.09.2019
stepan
Ještě mě napadá jedna věc, která by mohla někoho odradit, a sice, že ty kotouče mají nový tloušťku jenom 8mm, což mi osobně taky trošku vadí.
14:05:56
18.09.2019
BeBe
-> skodoukolemsveta.cz: precitaj si diskusiu,dovod je tam jasne napisany
12:15:14
18.09.2019
minno
-> stepan: presne tak
11:28:14
18.09.2019
stepan
-> skodoukolemsveta.cz: Ono jde spíš o to, že sehnat nezkřivený bubny (nebo takový, co se nezkřiví do půl roku) je dost velkej problém.
11:21:33
18.09.2019
skodoukolemsveta.cz
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.09.19 11:48:03: ...někdo to tak má, pravda..:-).

-> stepan 10.09.19 09:15:51: Ať si taky všichni co to budou dělat uvědomí jestli to fakt tak MOOOOC potřebují protože mají nadupaný, alespoň 120 voslový káry, s kterejma hodlají závodit, nejlépe v Alpách nebo Andách a stojí jim to proto za ta úskalí, že pak neprojdou STK a pod. Zvlášť, když to brzdí za normálních okolností dost podobně...
15:31:14
15.09.2019
minno
-> stepan: výborne
20:08:23
14.09.2019
stepan
-> minno: Náboje není problém použít na bubny, jediná úprava na nich jsou 4 závity M8 navíc. A alu kola nemám, takže nevyzkouším, ale místa tam je snad dost, neměl by to být problém.
19:36:37
14.09.2019
minno
-> stepan: Skús to teda asi najskôr domerať, ako to výjde na vlečku a či to bude všetko OK.

Následne by sme sa všetci dohodli čo a ako.

Náboje predpokladám po úprave už nie je možné použiť nazad na bubon, že? Tzn. je potrebné zohnať druhú sadu pre prípad vracania bubnov. Osobne by som privítal aj nové náboje, len kde ich splašiť? :)



Ja určite záujem mám, len je pre mňa dôležitá hlavne funkčnosť, aby nikde nič nedrhlo atď., proste aby všetko fungovalo ako má a aby to šlo odvzdušniť aj bez demontáže strmeňov. Treba to odskúšať prípadne aj na hliníkových diskoch (Apollo...)
22:56:10
11.09.2019
stepan
-> peter13789: Tak si všichni rozmyslete, co chcete, jestli všechno, nebo jenom díly, případně jaký (orientační ceny tu jsou), a nějak to potom dohodneme, ať se to objedná najednou. Já zatím zkusím doměřit, jak to vyjde na vlečku.
21:59:46
10.09.2019
peter13789
-> minno: presne si to vystihol, preto to vsetko okolo

-> stepan: tak to podme dako poriesit s vaznym zaujmom z nasej strany, teda ak si ochotny sa podelit o know-how
21:44:13
10.09.2019
SO545
-> minno 10.09.19 12:42:04: sice to bude chciet 20e do popelnika ale to kamera neuvidi1
17:28:40
10.09.2019
castrol
14:59:38
10.09.2019
BeBe
-> minno: tak toto je velka zivotna pravda a dovod preco to riesime
13:03:45
10.09.2019
darklord
-> minno: 157
12:42:04
10.09.2019
minno
Ad TK, pri dnešných pomeroch na STK (na Slovensku) by som povedal, že ľahšie sa dá pretlačiť správne brzdiace auto s nesériovými komponentami, ako sériové komponenty a nevyhovujúci brzdný účinok (ovalita).
12:38:25
10.09.2019
stepan
-> darklord: Šrouby 12.9 tam mám. K pružině se to vejde. A vystředění jenom za šrouby.
12:24:38
10.09.2019
darklord
-> stepan: mne sa toto riesenie prave velmi paci (a pri cene ~400EUR mi to pride vazne prijatelne). Len pre osobny pokoj by som tam aspon na tie 4 nove diery (pre zachovanie moznosti vratit bubny nehrabat do povodnych) dal zavit M8x1 a pouzil 12.9 sroby, aby sa to za ziadnu cenu nepovolilo (na predku su tiez len 4 sroby takze viac by som to neriesil). A dalej je teda otazka, ci sa to pri pouziti na seriovom ramene v polohe ako original vojde k pruzine, ale to asi nezistime kym to niekto nevyskusa 3

Este ma mozno zaujima jeden detail - ako je vystredeny kotuc k naboju?
upraveno 1x, naposled 10.09.2019 12:26:11
11:57:36
10.09.2019
stepan
-> darklord: Všech šest jsem udělal normální M8. Rovnou říkám, že se mi to nabízet nechce, ani jsem to neplánoval. Když se zabiju já, je to moje blbost, mít na svědomí někoho jinýho se mi nechce. Navíc na tom mám najeto tak 50km, určitě bych počkal, až to budu mít víc vyzkoušený.
11:53:39
10.09.2019
darklord
-> stepan: a nebol by tam vhodnejsi nejaky jemny zavit ako je na prednych kotucoch? Alebo tie original dve diery nechas M8 a nove 4 s nejakym jemnym zavitom?
11:48:03
10.09.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
11:41:06
10.09.2019
stepan
-> Tuner#2: No dobře, ale to není moc běžný případ.
11:39:32
10.09.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
11:07:30
10.09.2019
stepan
-> darklord: Tak by to mělo jít. Vrtal jsem jen 4 díry, dvě už v náboji jsou na bubny.
10:46:42
10.09.2019
darklord
-> stepan: v podstate by to chcelo o 2mm slabsiu tu cervenu podlozku medzi naboj a kotuc, kedze moj naboj je podla merania silnejsi prave "zozadu" o 2mm, a ma o tie iste 2mm zapustene sroby. (Dodaval Paja120l) Naboj samotny okrem navrtania 6 dier neupravujes, ci ano?
09:15:51
10.09.2019
stepan
-> darklord: To netuším, moje řešení je na sériový náboje, cokoliv jinýho asi nebude sedět.



-> peter13789: Asi by se dalo dohodnout.



-> BeBe: Jo, víčko.



-> skodoukolemsveta.cz: Že to neprojde stk je snad každýmu jasný.
08:39:16
10.09.2019
skodoukolemsveta.cz
-> stepan 07.06.19 20:14:31: Přesně to byl důvod proč jsem tady kdysi měl hádku s jedním členem, chtěl jsem po něm kotouče na zadní nápravě tak aby mi tam šly 13ky...no a samozřejmě pak nešly. Tak jsem si vyrobil. Jdou mi tam 13ky, je to udělaný pořádně a taky, hlavně, to mám zapsaný v TP. Takže než to někdo bude chtít mít na autě, ať si jen uvědomí, že s tím neprojde na STK!!! A schválit to (normálně) stojí zhruba tolik co hezká škodovka. Pokud se mýlím ať mne někdo opraví... Jinak prosím žádné dotazy na mé brzdy, nechci se s tím už zabývat ani řešit...:-).
08:09:54
10.09.2019
BeBe
tak ked je napisane domek loziska, tak ten je podla mna v ramene ... upravit potom treba vicko loziska,uz som pochopil 1
08:07:43
10.09.2019
peter13789
-> stepan: zaujem by som mal aj ja, a kludne len diely na "mieru" ako pise Bebe
07:59:45
10.09.2019
darklord
-> stepan 09.09.19 23:05:24: co v pripade ked mam na aute upravene naboje o 2mm silnejsie (povodne boli asi krive/vycvachtane) ?
23:20:50
09.09.2019
stepan
-> minno: Zhruba 30-45° nahoru.
23:16:38
09.09.2019
minno
-> StepaNoFUN: No však to píšem. To len BeBe pochopil nesprávne, že by sa jednalo o úpravu ramena.

-> stepan: A aká by mala byť "správna" poloha strmeňa?
23:07:12
09.09.2019
StepaNoFUN
-> minno: Asi se bude upravovat ten plechovej "domek", protože si dost dobře nedokážu představit soustruh (píše se o upíchnutí, čiliže v soustruhu), kde by prošlo otočit celý rameno. A to jsem v bejvalý práci dělal na takovým drobečkovi, kterej měl točnej průměr přes 80cm nad ložem, asi 120cm po demontáži části lože.
23:05:24
09.09.2019
stepan
-> minno: Přesně tak, musel bych upravit náboje i ty víčka ložisek. Plus teda to nějak doladit pro vlečku, protože já mám molčana a kvůli tomu třmeny v nevhodný poloze (nejdou odvzdušnit). Na vlečku by měli jít dát správně.
upraveno 1x, naposled 09.09.2019 23:06:51
Extreme Tyres