skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
5 stupnova prevodovka
-> Antony: no vetsinou staci takovy kus jen seridit a opravit zvetsene vule. Kdyz jsou ale kola uz hodne okopana,vyplati se je rovnou vymenit. Pripadna opetovna demontaz "protoze tim to nebylo", za to nestoji.
-> Vrba: koukam, samý lepší zprávy 

-> Antony: to je spis na serizeni vseho a mozna i vymenu kola a spojky 3'
-> Bery:
-> MVM:
-> vhml:
Zatím jde jen o diagnostiku problému. Řadit nahoru i dolů jde bez problému, "jen" při podřazení a brzdění motorem při agresivní jízdě (teď v Mostě) nebo jízdě po velkých nerovnostech po cca 2 vteřinách vypadne do neutralu. Měl jsem nedávno vyndanou kulisu, tak ještě možná ta. Bohužel, rozpěrku nemám.
-> MVM:
-> vhml:
Zatím jde jen o diagnostiku problému. Řadit nahoru i dolů jde bez problému, "jen" při podřazení a brzdění motorem při agresivní jízdě (teď v Mostě) nebo jízdě po velkých nerovnostech po cca 2 vteřinách vypadne do neutralu. Měl jsem nedávno vyndanou kulisu, tak ještě možná ta. Bohužel, rozpěrku nemám.
-> Antony - zrušená registrace 03.11.17 13:04:31: pokud to při řazení trojky rachtá tak jseš doma. Hlavně jestli tam nemáš rozpěru, tak o tom skoro ani nemá smysl spekulovat a hraničí to s jistotou.
-> Antony: Pokud máš ten endoskop,tak teoreticky bočním kontrolní zátkou,nebo výpušťákem. "zvrchu" pod spojkovým válečkem koukneš leda na difec. Stejně pokud to zlobí se rozborce nevyneš a jedině tak je to jistota. Jsou sice borci co staví modely plachetnic v láhvi od vína ,,,ale převodovku takhle nespravíš 

Nebude lepší kouknout vrchem? T
Dá je nějak zjistit, jestli se trojkový kolo posunulo aniž by se pulila špajska? Mám doma endoskopiskou kameru (8mm průměr) s přísvitem, tak ji tam třeba bočním výpušťákem zavist a prohlédnout si špajsku zevnitř. Jestli se dá nějak vevnitř prostorově manipulovat.
-> dragon_cb_cz: prasknutú som ešte nevidel, ale môže byť....Ale to by určite poznal. Raz som skúsil dať na R / 5. tyč, slabšiu pružinku z 1-2 / 3-4 tyče a aj to bolo poznať....
-> minno: A nebo může dát nové pružinky, pokud budou prasklé - což se občas taky stane...
-> DEKODOVAC: S tou prítlačnou pružinkou čo spolu s guličkou zaisťuje radiacu tyč v zábere moc nevymyslíš. Môžeš dať silnejšiu pružinku alebo vypodložiť stávajúcu aby bol silnejší prítlak, trochu to pomôže, ale nie až tak úplne a navyše sa ti bude potom ťahšie vyradzovať (a bude to mať vplyv aj na 5. stupeň). Na spiatočke je najhoršie to, že vymeniť sa dajú len 2 z 3 koliesok.... Potom je to už len o výmene celého stromčeka (čo je blbosť), ináč sa s tým nedá nič robiť. Na mojej súčasnej 5q bola tiež spiatočka KO, zle vymedzená vidlička, zuby na zásuvnom koliesku z polovice ich šírky úplne okusané, na stromčeku zuby spiatočky tiež vizuálne dosť poničené, vymenil som čo sa dalo, správne vyšteľoval vidličku a funguje to dobre... Spiatočka je síce trochu hlučnejšia, ale za bežného cúvania nevyskakuje, iba keď prudko pridám. Ale to vtedy občas vyskočí aj na zdravej spiatočke. Môžem dať fotky ak chceš.
tiez sa priklanam k Matthesovi ..
-> DEKODOVAC: Podle me ty pruziny jen aretujou tu tycku, aby nevyklouzla nahodou. Pokud tu paku nejde udrzet, tak pochybuju, ze by to byla chyba aretace...
-> afro100: presne tak dá to taku šupu že to neudržíš ,takže sa treba pozriet na to na boku tej prevodovky na tie pritlačné stunky čo zapadaju do riadiacich tyčiek a čo na tom treba spravit -> dragon_cb_cz:
-> DEKODOVAC: opotřebované boky spátečkových kol,vyměnit a seřídit
-> rsvancara: pokial je to vylietane hodne, tk nepomoze ani to, ta prevodovka da taku slupku, ze to proste neudrzis :)
-> DEKODOVAC: Drž řadičku když takhle jedeš aby kvalt nevypadl



-> DEKODOVAC: Prvni na co koukni jsou pritlacny pruziny radicich tyci, pod vickem z boku prevodovky...
-> DEDOKOVAC: Kolecko bude asi mit ocesany zuby. To chce rozhodit a mrknout zda pujde posunout a nebo se bude muset vymenit.
chalani mám problem s prevodovkou ked cuvam do kopca tak mi silno vyhodí spiatočku s riadnou ranou čo stím može byt ,zle zapadajuce koliesko spiatočky čo treba spravit aby to prestalo

Winged_Arrow 10.06.09 19:23:22 napsal: A moze mi niekto poradit.. chcel by som tam dat 5kvalt, ale zo škody136.. lenze tie prevodovky su uz robene na ine napravy.. aky tam bude problem? tu prevodovku chcem pretože ma najdlhšie prevodya na aké auto/motor to chceš? Bo podľa mojich skúsenosti je motor 136 Favo LTT na 5q so SP 3.9 (teda zu Š130/136)...ale fakt je, že do HR by som so 4q 4,22 néchcel...bol som, ale s 5q 3,9 a motor 120...tiché, ale lenivé...
Pochybujem že by peťkvalt do techničaku aj zapisali.. Ja mam kile petkvalt a na technickej nepovedal pol slova....samozrejme mokry...
-> palinator: tak tam klikni na hned první odkaz
Juraj Hartmann 10.06.09 19:17:54 napsal: Treba 5-kvalt zapisovat do technicaku?
?? Ja bych rekl ze ne
?? Ja bych rekl ze ne
-> petr s:
Hmm, moc vtipný,ale otázku to nezodpovídá. Google najde kraviny a ne to co potřebuju. Kdyby aspoň našel co hledám, tak se budu stydět
.
Hmm, moc vtipný,ale otázku to nezodpovídá. Google najde kraviny a ne to co potřebuju. Kdyby aspoň našel co hledám, tak se budu stydět

-> petr s:



-> petr s:









-> palinator: lmgtfy.com/?q=skoda+vi...
Sorry za lamáckou otázku. Tohle jsem nikdy nějak neřešil. Jakej je rozdíl mezi suchym a mokrym 5q? (celej život se člověk učí)
Dík

Ten mokrej pětikvalt bych neviděl jako nějakej neřešitelnej problém a když se to udělá rozumně, tak to možná ani na STK nepoznaj.
-> Juraj Hartmann: 100/110 neni na jakykoli 5q stavená.
pokud použijes mokrej 5q ze s125 tak bude muset rezat a vařit kastli jen kvilu prevodovce.
pokud tam chces ale opravdu 5q z 130/5/6 budes muset delat to same s kastli kvuli prevodovce a navíc jeste vymejslet karosárské kraviny okolo uhlové nápravy.
na technickou bez kur*vskych znamosti zapomen tak i tak.
Jako pripada mi to postavene nahlavu...v jednom foru nechapes co je nelegal na 1.6ce v té káře a ted si myslis že tam narves uhlovku a technik nemrkne okem?
jako delaj bordel i na fatanech kvuli jednomu pismenku na bloku navíc a ty chces motor 742.100 menit za AEE 232355
to same s napravou...dle vyjadreni Mladé Boleslavi uhlovka nikdy nebyla a nikdy nebude schvalena pro typ 100/110, to samé s 5q prevodama
pokud použijes mokrej 5q ze s125 tak bude muset rezat a vařit kastli jen kvilu prevodovce.
pokud tam chces ale opravdu 5q z 130/5/6 budes muset delat to same s kastli kvuli prevodovce a navíc jeste vymejslet karosárské kraviny okolo uhlové nápravy.
na technickou bez kur*vskych znamosti zapomen tak i tak.
Jako pripada mi to postavene nahlavu...v jednom foru nechapes co je nelegal na 1.6ce v té káře a ted si myslis že tam narves uhlovku a technik nemrkne okem?
jako delaj bordel i na fatanech kvuli jednomu pismenku na bloku navíc a ty chces motor 742.100 menit za AEE 232355
to same s napravou...dle vyjadreni Mladé Boleslavi uhlovka nikdy nebyla a nikdy nebude schvalena pro typ 100/110, to samé s 5q prevodama
-> Juraj Hartmann: nuz ked mas zazemie a snahu, tak drzim palce. Myslim, ze tu najdes kopec ludi ochotnych poradit a ked si precitas clanky tu, na techwebe, na skoda110r.cz a podobnych strankach, najdes takmer vsetky odpovede
ale neboj, viem toho viac ako by si si myslel.. ale kto sa nepyta ten nic nezisti.. garaz je.. aj vsetko okolo.. a co sa tyka toho tuningu.. ani moc nie.. rozmyslam nad M-kovimi napravami..suchimi osami, motor az v buducnosti niesu financie.. hlavne tam idu nove plechy
mam doma tolko plechariny ze mozem zlozit dalsie auto.. chcem to komplet povyvarat, hodit 5qvalt .. tod zatial vse, potom chvilu sporit na lak.. lepsie takyto konicek ako niekde fetovat za barakom.
mam doma tolko plechariny ze mozem zlozit dalsie auto.. chcem to komplet povyvarat, hodit 5qvalt .. tod zatial vse, potom chvilu sporit na lak.. lepsie takyto konicek ako niekde fetovat za barakom.
-> Juraj Hartmann: Ako sa pozeram na tvoje otazky v roznych temach, tak asi toho o skodovkach vela nevies, ale mas velke sny o vymene prevodovky, motora, naprav.... k motoru som ti uz pisal, k porevodovke a napravam - mas aspon COcko? predpokladam, ze chces "tunit" skoddu 110L, tam bez rezania kasne nedas 5q amyslim ze ani vlecku.... Mas nejake zazemie? naradie? garaz? Alebo len velke sny?
PS: vypln si ID kartu....
PS: vypln si ID kartu....
-> Juraj Hartmann: musis vymenit celu zadnu napravu 

skuste si ist na 4 kvalte do chorvatska a potom mi povedzte o dlhych prevodoch
a lentak mimo..co sa tyka suchych poloosi, skratka sa len vymenia namiesto olejovych? alebo je to zlozitejsie?





-> aceboss: Na hnanou hřídel bych je uměl sehnat v zkl čssr a sice 230kč za NU a něco přes 400 za PLC. Zkus ale pátrat ve výprodejích a v zásobách dědulů, určitě časem narazíš na nějaká levnější.
-> aceboss: počítej tak 200-300 nučko na hnanou hřídel, 400-500 dvojité kuželíkové na hnanou, obě kuželíková na hnací tak 150 kus a velká na diferák cca 300 kus
Zneužiji toto téma a zeptám se na kolik vyjde koupě všech nových originálních ložisem do mokrého 5q.Chci si ložiska kupovat tak abych věděl +- kolik stojej.Díky za pomoc

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nebo 180 po okreskách 

-> Juraj Hartmann: No nekdo v Plzni ji prodaval... uz upravenou. Jinak musis prehodit dost veci, neni to jednoduchy...
Kazdopadne dlouhy prevody jsou na prd, pokud teda nejezdis jak starej dedek... popripade 180 na dalnici...
Kazdopadne dlouhy prevody jsou na prd, pokud teda nejezdis jak starej dedek... popripade 180 na dalnici...
A moze mi niekto poradit.. chcel by som tam dat 5kvalt, ale zo škody136.. lenze tie prevodovky su uz robene na ine napravy.. aky tam bude problem? tu prevodovku chcem pretože ma najdlhšie prevody
Treba 5-kvalt zapisovat do technicaku?
Dakujem 

A aby si neřek že jsem zlej tak skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=425
vpravo je kolonka hledat
Mam moznost zohnat si 5 kvalt prevodovku len neviem ci bude pasovat. Preto sa chcem opytat ci tie prevodovky su vlastne rovnake alebo je tam nejaky rozdiel.