skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava spodního uložení tlumiče
07:40:47
21.05.2009
21.05.2009

Petr Urban
-> m8rinek: Přesně to sem mylsel...já sem to měl provizorně pořešený flexou, nehubujte mě. Fungovalo dobře :)
20:05:32
20.05.2009
20.05.2009

m8rinek
a co tahle stočit o kus pístnici aby se ta spodní podložka dostala níž? to musí být taky funkční
15:04:37
20.05.2009
20.05.2009

Petr Urban
-> Petkar1: Vidím tady dvě fotky patřící již k mému autu
Všechny tři možnosti (vyřezání na pístnici, podložení tlumiče nebo udělání domku v kufru) jsou řešením při dost velkém snížení, když už je je upravený i doraz na spodním ramenu (např. navařený obráceně), jinak to není potřeba. Když je ten tlumič podložený dole hodně a jsou malá kola s malým profilem gum, může sem tam hrozit, že to někde vezmete spodem. Já jsem chvíli jezdil s tlumiči, na kterých byl ten malý průměr nahoře na pístnici snížen asi o 1,5 cm níž a aby to pak držela matka, dal sem tam hodně podložek v kufur, nebo se dá vyrobit váleček - docela nenáročné bezpečné řešení. Nejvhodnější ale také nejnáročnější je udělat ten domek v kufru, viz. foto na odkazu od Tunera.

07:31:07
10.05.2009
10.05.2009

105
-> Ultim: to je dobry napad kazde kdo ma moznost si to udelat je to dobry :) ale nen lepsi pouzit tolikrat vzpominane tlumice z zigula kde je pistnice udajne kratsi a sou tuzsi ?
07:25:56
10.05.2009
10.05.2009

105
-> m8rinek: jo ja sem si taky rikal :D ale byl to takovy ten najezdovy patnik :( bohuzel sem aute nebyl sam takze bylo vic k zemi a jak sem jel utrhlo se to jako maslo 

23:17:54
09.05.2009
09.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
23:16:15
09.05.2009
09.05.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
Jezdím decentně podložený tlumič 4 roky a pohoda. Výhoda je, že nemůže jít tlumič nadoraz a pracuje alespoň v trochu optimální poloze i když těch 5mm co tam mám zas tak moc znát není. Ideální je předělat horní uchycení jako měl IvanC
22:49:37
09.05.2009
09.05.2009

Klubko_
-> m8rinek: 

22:34:37
09.05.2009
09.05.2009

m8rinek
-> 105: taky to nejsou normální auta, který by najížděly na patník, i když je pravda, že na předku jezdim gumy 165/55 a pružiny 1,5závitu dole a jeden tlumičovej šroub byl řádně obroušenej...
21:30:23
09.05.2009
09.05.2009

Klubko_
-> Ultim: bych rekl, podle toho, jaky vybaveni mas doma. Napred osoustruzit na mensi prumer a pak vyriznout novej zavit. A pistnice bych rekl bude z nejakyho lepsiho materialu, takze to beznym zavitnikem nevyrezes. No a pak este esi telo tlumice uz neni tak dlouhy, ze by narazelo na horni ulozeni.
21:01:47
09.05.2009
09.05.2009

Ultim
A co zkratit pistnici? Vyrezat kousek noveho zavitu to snad neni takovy problem ....
18:02:45
08.05.2009
08.05.2009

105
-> m8rinek: bal bych se ze hoale nekde chytnu... mam rezany pruziny myslim na 245 a nepodkladal sem a najizdel semna patnik (zkoseny najezd) a buch urval sem spodni uchyceni
17:49:42
08.05.2009
08.05.2009

m8rinek
-> Matthes, záškodník z TechWebu: lepší asi jo, ale ne jednoduší, tohle je nejjednoduší funkční řešení a na vrchách či okruchách se neni čeho bát
17:46:22
08.05.2009
08.05.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: A neni lepci u tech extremnich snizovacu upravit horni ulozeni? Aby tam nebyl tak vystrcenej dole...
16:22:27
08.05.2009
08.05.2009

Klubko_
-> Petkar1: ke 250 od sakyho to neni potreba. Ty tady ma spousta lidi a tlumice nepodkladaj. Ja mam seriovy 240 a netreba.
15:50:36
08.05.2009
08.05.2009

Petkar1
-> petr s: Díky jsem si to říkal že to bude asi kvůli tomu, protože jsem to viděl jenom u hodně snížených aut. Takže k 250kám od Sakyho možná zbytečnost i když nějakou tu podložku by to možná sneslo.
15:35:32
08.05.2009
08.05.2009

petr s
-> Petkar1: Jak je moc zmáčlej tak nemůže fungovat nebo je na dorazu
15:18:04
08.05.2009
08.05.2009

Petkar1
15:15:20
08.05.2009
08.05.2009

Petkar1
Na některých autech s upreveným a sníženým podvozkem jsem viděl vepředu že spodní uložení tlumiče nešroubujou přímo k ramenu, ale dají tam ještě podložky a spodní uchycení tlumiče je pak níž pod ramenem. Jakej to má účel a čemu to pomáhá? Nebo je to kvůli tomu když jsou kratší pružiny aby nebyl tlumič hodně moc zmáčklej? Dík za postřehy
