skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Plyno-kapalinový nebo plynový?
08:32:45
29.04.2009
29.04.2009

PeterP136
-> kury: Uz je mi to jasne, proste dvojplastovky tzv. plynokvapalinove su len trosku natlakovane dusikom aby znizovali vplyv penenia oleja a na funkcnost tlmica. Jednoplastovky su natlakovane omnoho viac a maju oddeleny olej od plynu plavajucim piestom a tak by k peneniu nemalo dojst. Zaujimalo by ma kedy pridu na to, ze sa to da spravit aj mozno lacnejsie membranou tak ako to maju citroeny v guliach. Inac musi to byt sranda ked sa poskodi tesnenie na jednoplastovkach ako bude odtial striekat olej :). Ale aspon clovek hned zisti ze je tlmic kaput :).
17:55:22
28.04.2009
28.04.2009

kury
-> bobin19: www.kyb.com
A tady je to video o tlumičích monotube a twintube:
www.kyb.com/videos/video_ monotubevstwintube.php?Kee pThis=t...
A tady je to video o tlumičích monotube a twintube:
www.kyb.com/videos/video_ monotubevstwintube.php?Kee pThis=t...
17:24:16
28.04.2009
28.04.2009

bobin19
-> kury: hele ,jak jsou stránky kayaby?
16:26:23
28.04.2009
28.04.2009

kury
Já si taky myslím,že jsou jen kapalinové a plynokapalinové. Hromada lidí si třeba myslí, že kayaba vyrábí kapalinové, plynové a plynokapalinové. Ale ty dvě dražší varianty jsou obě plynokapalinové. Jen jedny jsou jednopláštove a druhé dvoupláštové. Rozdíl nevím, ale jestli někdo umí anglicky na na stránkách kayaby bylo o tom video

18:07:09
27.04.2009
27.04.2009

Eidy
-> bobin19: Že jsou plynové jsem nikde nenašel. Když se mrkneš na odkaz "Technologie tlumiče" tak tam je jen kapalinový a plynokapalinový. Plyn by při standartním rozměru tlumiče nikdy nedokázal vyvinout dostatečný odpor pro útlum kmitů. A hlavně plyn je snadno stlačitelný, takže místo tlumiče bys měl jen jakousi "degresivní pneumatickou pružinu".
17:45:12
27.04.2009
27.04.2009

bobin19
no pokud sem dobře četl,tak Monroe Reflex jsou plynové.
15:16:22
27.04.2009
27.04.2009

Eidy
Vtip plynokapalinových tlumičů spočívá v tom, že kapalina je od plynu oddělena plovoucím pístem. Tlak plynu (nemusí to být zrovna dusík) tlačí na píst a ten na kapalinu v čehož důsledku se v oleji netvoří pěna výrazně zhoršující vlastnosti tlumiče.
O plynových tlumičích jsem nikdy neslyšel. Jedině o plynových vzpěrách.
O plynových tlumičích jsem nikdy neslyšel. Jedině o plynových vzpěrách.
09:31:10
27.04.2009
27.04.2009

PeterP136
To existuju aj cisto plynove? Mozno nejake specialne ale pokial viem, tak pre bezne spotrebaky su bud obycajne tzv. olejove alebo potom tzv. plynokvapalinove, ktore su tiez olejove ale lepsie utesnene a natlakovane predpokladam ze obvykle dusikom, ktory chrani pred koroziou lepsie nez obycajny vzduch. A tym ze su natlakovane tak by sa v nich tusim mal menej penit olej.
22:57:20
26.04.2009
26.04.2009

waca
já bych koupil plynokapalinové...taková alternativa mezi gas-kapalina.../kyb excel g/
18:52:33
26.04.2009
26.04.2009

bobin19
na fávo... a jakým způsobem se mění,když koupm jen vložku,která se prodává..?
18:49:33
26.04.2009
26.04.2009

bobin19
Jaká varianta je lepší.. poraďte.. díky