skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
převodovka favorit na neutrál chrastí
prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 23.04.2009 do 14.10.2011, založil/a Jarda - zrušená registrace
22:46:37
14.10.2011
14.10.2011

Markop
-> James1991: Problémy s tím nebývají. Snaž se po nastartování co možná nejdřív rozjet. A mít dostatek oleje v převodovce.
22:14:57
14.10.2011
14.10.2011

James1991
-> Markop:
Takže to mám nechat plavat? Může se něco pokazit nebo to mám prostě nechat být?
Takže to mám nechat plavat? Může se něco pokazit nebo to mám prostě nechat být?
20:16:48
14.10.2011
14.10.2011

suri
-> Markop: pri felicii je aspoň predpísaný 75w olej , ktorá jazdila na 80 a viac je ko
20:14:59
14.10.2011
14.10.2011

Markop
-> suri: No samozřejmě, vždyť je to ta samá převodovka.
Oni se totiž, jak známo, ve stojícím autě na neutrál všechny kola v převodovce točí a tím rozstřikují olej. S jedinou výjimkou. Kolečka pětky stojí, protože její synchronizační spojka je na vstupním hřídeli. Dokud se auto nerozjede, hřídel se pod synchronnem točí prakticky nasucho.
Oni se totiž, jak známo, ve stojícím autě na neutrál všechny kola v převodovce točí a tím rozstřikují olej. S jedinou výjimkou. Kolečka pětky stojí, protože její synchronizační spojka je na vstupním hřídeli. Dokud se auto nerozjede, hřídel se pod synchronnem točí prakticky nasucho.
20:01:49
14.10.2011
14.10.2011

suri
-> Markop: je to dosť častý problém aj felicií , pozná sa to tak že po pritlačení páky do bez spojky to stíchne , napružiť to treba len jemne inak synchron bude opretý a zadre sa
19:56:08
14.10.2011
14.10.2011

Markop
-> James1991: Už to tady zaznělo. Tento charakteristický zvuk způsobuje synchronizační spojka na kolečku 5 rychl. stupně. Opravit to občas jde, pouze pokud to nechrastí dlouho, napružením podložky na synchronnu.
Málokdo to ale řeší, po rozjetí a zahřátí tento zvuk většinou zmizí.
Důvod proč k tomu dochází je ten, že tato převodovka nemaže synchrony, hlavně u pětky, pokud auto stojí. Olejová "smršť" se dostaví až po rozjetí od talířového kola diferenciálu.
Je to divné ale je to tak.
Málokdo to ale řeší, po rozjetí a zahřátí tento zvuk většinou zmizí.
Důvod proč k tomu dochází je ten, že tato převodovka nemaže synchrony, hlavně u pětky, pokud auto stojí. Olejová "smršť" se dostaví až po rozjetí od talířového kola diferenciálu.
Je to divné ale je to tak.
15:35:06
14.10.2011
14.10.2011

James1991
Pořád sem měl za chybu spojkový ložisko, viz.níže můj příspěvek. Ale teprve dneska mi došlo, že to tím být nemůže, protože přestane chrastit když sešlápnu spojku, nevíte co by to mohlo být?
11:46:25
24.07.2011
24.07.2011

alpin
-> suri: čo ja viem , olej som menil len raz a trošku tam bolo.. prevodovka ide normálne , trošku pilín sa objavuje na vypušťakoch a problém žiadny
11:39:41
24.07.2011
24.07.2011

suri
-> alpin: ty mávaš bežne na výpušťáku piliny ? .D
00:52:23
24.07.2011
24.07.2011

James1991
-> castrol:
Jojo, sada Luk.
Jojo, sada Luk.
00:50:51
24.07.2011
24.07.2011

castrol
-> James1991: a co je tam za spojkove lozisko to bola sada ?
00:48:11
24.07.2011
24.07.2011

alpin
-> James1991: tak tam bude niečo blbé , normálne piliny bývaju ale málinko , ak ich je viac tak je niečo zle
koliečko ani nie , to by bolo cítiť na rýchlostiach
koliečko ani nie , to by bolo cítiť na rýchlostiach
00:47:20
24.07.2011
24.07.2011

James1991
-> alpin:
a kdyby byly? dojeb*ný nějaký zubatý kolečko?
a kdyby byly? dojeb*ný nějaký zubatý kolečko?
00:43:56
24.07.2011
24.07.2011

alpin
-> James1991: vypusti olej a kukni sa na vypušťák či na ňom niesú piliny
00:39:54
24.07.2011
24.07.2011

James1991
-> myschaak AZNP K.Hora:
To sem měnil se spojkou
To sem měnil se spojkou
21:21:46
23.07.2011
23.07.2011

myschaak AZNP K.Hora
co spojkový ložisko třeba)
12:21:20
23.07.2011
23.07.2011

James1991
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
Při výměně převodovky jsem do ní dolejval nový olej, takže tim to snad nebude...
Při výměně převodovky jsem do ní dolejval nový olej, takže tim to snad nebude...
00:51:13
23.07.2011
23.07.2011

Kaprof-Pisařík
-> palinator: To bylo hnusný



00:50:22
23.07.2011
23.07.2011

palinator
-> Zeke-ten šestý:
Od tebe to vážně sedí.

Od tebe to vážně sedí.


23:34:49
22.07.2011
22.07.2011

Zeke-ten šestý
-> James1991: co kus, to originál
23:19:38
22.07.2011
22.07.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> James1991: favorit je sám o sobe takové chrastítko
jukni na hladinu oleje, pripadne dopln a neřeš.. jezdi dokud to jezdí

jukni na hladinu oleje, pripadne dopln a neřeš.. jezdi dokud to jezdí

15:39:33
22.07.2011
22.07.2011

James1991
Taky mi chrastí převodovka u Favorita, ale spíš než chrastění to zní jak nějaký praskáníčko nebo co:D Převodovku jsem koupil od zdejšího člena a má najeto zhruba kolem 50 tis, řadí krásně, vše v pořádku, jen dělá tenhle zvuk zvláštní... Pouze na neutrál, když se auto ohřeje, už toho holka nechá:D
01:10:23
01.05.2009
01.05.2009

David29
-> minno: Mě to dělalo taky... a už nedělá, pač to táhlo řazení vypadlo a byl jsem nucen ho tam dotáhnout...
23:25:07
30.04.2009
30.04.2009

minno
-> David29: tak to určite nie

23:15:55
30.04.2009
30.04.2009

David29
-> minno: Nedělá to třeba táhlo řazení?
22:32:45
30.04.2009
30.04.2009

minno
mám podobnú otázku ale na prevodovku 742...na neutrál tiež nie že chrastí, ale klepoce....čo je zaujímavé, začne to robiť väčšinou až po dlhšej jazde, keď je všetko dobre ohriate....napr. po 100 km.... po vyšľapnutí spojky je ticho....robila mi to aj stará 4q prevodovka....aj teraz "nová" 5q...úplne rovnako...iná prevodovka, iná spojka...a robí to.
19:18:59
23.04.2009
23.04.2009

Alenka
Jestli ti to chrastí na neutrál, tak to dost možná může být velká vůle v uložení předlohové hřídele a to na autě neopravíš.
Povolené kolečko pětky spíš píská za jízdy, ale za kontrolu nic nedáš. Nevysype se ti nic, jen před zpětnou montáží bočního víka pořádně očisti styčné plochy, ať ti to pak ve spoji neteče.
Jinak, tahle závada vzniká, když se to při studeném startu nechá blafat na nautrál, v ložiscích není načerpán olej a hřídel se točí na sucho, takže se ložiska rychleji opotřebují, vznikne nadměrná vůle a pak to chrastí.
Povolené kolečko pětky spíš píská za jízdy, ale za kontrolu nic nedáš. Nevysype se ti nic, jen před zpětnou montáží bočního víka pořádně očisti styčné plochy, ať ti to pak ve spoji neteče.
Jinak, tahle závada vzniká, když se to při studeném startu nechá blafat na nautrál, v ložiscích není načerpán olej a hřídel se točí na sucho, takže se ložiska rychleji opotřebují, vznikne nadměrná vůle a pak to chrastí.
18:52:10
23.04.2009
23.04.2009

Kuladmin
A jen ciste nahodou neni to spojkove lozisko? Nechrasti tam ono?
17:24:01
23.04.2009
23.04.2009

petr s
-> Jarda: Nevysype se ti nic
16:50:20
23.04.2009
23.04.2009

Tomaso435
..... dle dvou mechaniků je to běžný a odstranit se to nedá,,,, prej to tak dělat má,,, tak nevim
10:04:48
23.04.2009
23.04.2009

Jarda - zrušená registrace
myslím, ze to je klasický problém kolecka petky, kdyz vyslapnu spojku, tak to prestane...
bohuzel jsem to nikdy neopravoval :(, tak bych mel par otazecek:
Jde to udelat na namontovane prevodovce?
Co vse je potreba vymenit?
Kdyz sundam ten bocni kryt u nosniku, nevysype se mi neco?
Predem mooc diky za odpovedi...
bohuzel jsem to nikdy neopravoval :(, tak bych mel par otazecek:
Jde to udelat na namontovane prevodovce?
Co vse je potreba vymenit?
Kdyz sundam ten bocni kryt u nosniku, nevysype se mi neco?
Predem mooc diky za odpovedi...