-> Eidy: jo to mas pravdu - ja si to splet s moznosti - kteru nekde nekdo psal, jak levne opravit vuli na sneku a to ze popondas matici o zavit vsechn oslozis a udelas geometrii. Coz se mi zda docela sebevrazedny - pak by byl volant rovne a na jedn ustranu vetsi rejd, nez na druhou...
Jinak on pise, ze mu tojde hrozne volne a pokud tam vuli ma, tak se mu pak treba ani nedotaci ty kola do rovny polohy z rejdu...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
řízení :(((((((((( omg
15:44:07
16.03.2009
16.03.2009

Syny
15:30:52
16.03.2009
16.03.2009

suri
-> Eidy: ak je ten šrob volný čo len o dva závity tak ako ideš otiočiť volantom napríklad na hrubom asfalte vyvinieš väčšiu silu podvihne páku a klulisu v prevodovke a matica vypadne s tej kulisy - to sa mi stalo a potom sa to dotiahlo chvílu to jazdilo a praskl celý vrch
11:24:42
16.03.2009
16.03.2009

Eidy
Syny 12.03.09 21:40:52 napsal: → ReMY105: mohla te preskocit matice… Mas utazenej ten sroub kterej ji jsiti? Pokdu tam neni nebo je povolenej, tak jde rizeni zlehka a muze preskocit (pak tedy na jednu stanu budes mit velky rejd a ne druhou treba zadny)… Jednak by ten šroub musel bejt skoro vytočenej, což by znamenalo obrovskou vůli v řízení, a i kdyby, rejd by zůstal na obě strany stejný, akorát volant by nebyl tak jako předtím.
08:17:22
15.03.2009
15.03.2009

suri
-> Syny: ja som to len utvrdil .
22:31:14
14.03.2009
14.03.2009

Syny
-> suri:
ja vedel, ze to tak nejak bylo 


20:14:17
14.03.2009
14.03.2009

suri
-> Syny: šroub 17 matička 19 mm
20:12:06
14.03.2009
14.03.2009

Syny
-> ReMY105: sroub uplne nahora prevodovky rizeni - pojistenej matickou - myslim, ze to je 17 nebo 19 - ted nevim presne...
12:30:18
14.03.2009
14.03.2009

ReMY105
aha a ktera matice to je ktera se utahuje ted presne nevim abych to zkontroloval
21:40:52
12.03.2009
12.03.2009

Syny
-> ReMY105: mohla te preskocit matice... Mas utazenej ten sroub kterej ji jsiti? Pokdu tam neni nebo je povolenej, tak jde rizeni zlehka a muze preskocit (pak tedy na jednu stanu budes mit velky rejd a ne druhou treba zadny)...
11:50:04
12.03.2009
12.03.2009

ReMY105
jj mám šneka,a doleva to jde dotocit plny rejd ale doprava to proste nevytocim jen trosku ale silou se to pri jizde trochu vytoci ale inac ne :( jsem to strhal asi v zime jak jsem parkoval tak jsem najizdel na chodnik mezi dva auta natesno a byl jsem zesikma jak jsem stal tak jsem byl nasrany ze uz parkuju hodinu tak jsem tocil volantem silou az jsem tu prevodku asi strhal :(((((
06:09:52
12.03.2009
12.03.2009

suri
-> Ratoo: stejne ako sa to dá ked je tam klínek? a ten je bohove mocný
01:15:29
12.03.2009
12.03.2009

LiMaK - 742 forever
taky sem mel kdysi davnbo prevodku vyrvanou z napravnice, na jednu stranu to tocilo cimdál tím mene, na druhou to bylo +- v pohodě.
lehni si s baterkou pod auto,kamoš at ti točí volantem a ty sviť a čum tam, kde se převodka spojuje drzakem s napravnici....teoreticky když se to urve, jde to zavařit, ale u mě to končilo vymenou predni napravy za hreben --> nejlepsi oprava.
lehni si s baterkou pod auto,kamoš at ti točí volantem a ty sviť a čum tam, kde se převodka spojuje drzakem s napravnici....teoreticky když se to urve, jde to zavařit, ale u mě to končilo vymenou predni napravy za hreben --> nejlepsi oprava.
00:31:00
12.03.2009
12.03.2009

Ratoo
-> suri: no tam stačí aby se na tom kuželu jen pootáčela o cca 2-3° a pak je to znat jak na volantu tak na rejdu, a za těch pár let co tam ta převodka je určitě už dole u páky netěsní, takže je to hezky namazaný a stačí větší díra a páka se od toho kužele odtrhne, nebo v druhym případě to někdo už rozebíral a kužel hezky namazal aby šel zase někdy sundat a pak stačí špatná geometrie kdy se ti zarazí těhlice o doraz ale převodka pořád jde a odtrhneš to nato tata, já se s tou převodkou trápil tak dlouho že sem radši zvolil hřeben.
15:44:24
11.03.2009
11.03.2009

suri
-> Ratoo: povolenou? tá sa len tak povolí? je tam závlačka priemer 4 mm veľká matica dotiahnutá na 100 Nm sedí to na konuse a je tam veľmi pevný klin .. to sa dá dosiahnuť? to by sa musela matica vyšrobovať úplne preč a to sa nedá lebo by sa oprela o nápravnicu a aj tak neverím že by páka sama zišla s kužeľa a keby aj tak by sedela stále na spodku a držal by ju klin lebo od náporavnice po kulisu je tak 1 cm miesta
15:41:06
11.03.2009
11.03.2009

Ratoo
máš povolenou hlavní páku řízení na převodce, to sem měl taky, jednou zustával volant natočenej vlevo a jednou v pravo když sem jel rovně.
15:20:18
11.03.2009
11.03.2009

Kočislav
-> Syny: Maticové řízení tipuju podle toho, že Remyho auto je r.v. 1985 a mladší, aspoň dle odhadu z fotek. Vím, že někdy v tom r. 85 se začínalo i u 105ek přecházet na hřeben a tahle starší světla na 105kách byla asi ještě v r. 86, ale vycházím-li z osobní zkušenosti tak si myslím, že je lepší vsadit si u tohoto modelu na šneka. Nehledě na to, že šnekové řízení je podle mě náchylnější k problémům.
Možná na to kápnul Eidy, jeden kámoš postupně vytrhl převodku z kastle úplně a příznaky byly podobné.
-> ReMY105: Každopádně by to chtělo zajet na jámu, kouknout na to zespoda, sledovat volantovou tyč, co, odkud a kam vede a cloumat, sledovat, řídit se selským rozumem, třeba něco odhalíš a diskuze nabyde konkrétnější podoby.
Možná na to kápnul Eidy, jeden kámoš postupně vytrhl převodku z kastle úplně a příznaky byly podobné.
-> ReMY105: Každopádně by to chtělo zajet na jámu, kouknout na to zespoda, sledovat volantovou tyč, co, odkud a kam vede a cloumat, sledovat, řídit se selským rozumem, třeba něco odhalíš a diskuze nabyde konkrétnější podoby.
14:43:16
11.03.2009
11.03.2009

ReMY105
no koukal jsem na to ale sám to nechápu,,je tam i nějaká vůle v řízení,každopádně jsem na to koukal kamarád točil volantem,,doleva plný rejd ale doprava proste nedotočím jen trošku,takže je ta převodka v háji,když kolům pomůžu tak to doprava stočim uplne ale pak kdyz se vracím volantem zpet tak uz zas doprava nedotočim :(((((((((
15:11:24
09.03.2009
09.03.2009

Syny
jak ste prisli na to maticovy rizeni? Dyt nikdy r.v. auta nepise... A maticovy rizeni aby slo zlehka? To nevim nevim - jedine ze by mel povolenou matici... Ale nevim, jak jste na tu maici prisli...
09:15:41
09.03.2009
09.03.2009

Eidy
Tohle bych tipoval na utrženej držák převodky od nápravnice. Při zatáčení doleva je převodka tlačená k nápravnici, takže to zatočí na doraz, ale při točení zpět je odtlačovaná od nápravnice, takže na vrácení do nulové polohy je třeba zatočit kus doprava. Okamžitě to zkontroluj. Ať někdo točí volantem a ty si lehni pod auto. Bude lepší koukat na auto když stojí na silnici než na zvedáku.
23:55:23
08.03.2009
08.03.2009

Syny
-> Kočislav: Tak muze mit v haji geometrii a nebo proste rizeni posunuty o zub (at hreben nebo matici). Kazdopadne pokdu to neni nejak moc, tak bych typoval geometrii.
16:52:47
06.03.2009
06.03.2009

Kočislav
-> ReMY105: Jestli jsem to dobře pochopil tak máš pocit, že doprava nemáš při stání na místě takový rejd jako doleva.
Zvaž jestli to nemůže být jen tvůj subjektivní pocit a jestli vycházíš určitě ze správné středové polohy, když si člověk vezme do hlavy že s tím má nějaký problém, tak si to sám zkresluje, znám to.
Ale vzhledem k tomu, že to není - jak jsem si všiml - tvůj jediný popisovaný problém, který máš s tímhle nově pořízeným autem, asi by bylo nejlepší, kdyby sis našel u sebe v okolí někoho kdo škodovkám víc rozumí, aby to skouknul, projel a je to. Vyhneš se tak zbytečnému hledání problémů tam kde nejsou a zároveň získáš zkušenosti. Nemusí to být nutně někdo z Virtu, ale i třeba nějaký melouchář, který škodovky dělal celý život a ted si jen občas přilepší nějakým kšeftíkem. Takových je všude plno, i když ne všem se dá věřit.
Předpokládám, že řízení máš asi ještě šnekové, a pokud by někdo zjistil, že máš skutečně někde závadu, tak bych doporučil výměnu za hřebenové. Otázkou taky je, jestli máš ve stávající převodce řízení dost oleje, jestli jsou zuby tam kde mají být a nakolik máš promazané svislé čepy.
Vliv na momentální pohyblivost řízení může mít i případně přetížený kufr.
Zvaž jestli to nemůže být jen tvůj subjektivní pocit a jestli vycházíš určitě ze správné středové polohy, když si člověk vezme do hlavy že s tím má nějaký problém, tak si to sám zkresluje, znám to.
Ale vzhledem k tomu, že to není - jak jsem si všiml - tvůj jediný popisovaný problém, který máš s tímhle nově pořízeným autem, asi by bylo nejlepší, kdyby sis našel u sebe v okolí někoho kdo škodovkám víc rozumí, aby to skouknul, projel a je to. Vyhneš se tak zbytečnému hledání problémů tam kde nejsou a zároveň získáš zkušenosti. Nemusí to být nutně někdo z Virtu, ale i třeba nějaký melouchář, který škodovky dělal celý život a ted si jen občas přilepší nějakým kšeftíkem. Takových je všude plno, i když ne všem se dá věřit.
Předpokládám, že řízení máš asi ještě šnekové, a pokud by někdo zjistil, že máš skutečně někde závadu, tak bych doporučil výměnu za hřebenové. Otázkou taky je, jestli máš ve stávající převodce řízení dost oleje, jestli jsou zuby tam kde mají být a nakolik máš promazané svislé čepy.
Vliv na momentální pohyblivost řízení může mít i případně přetížený kufr.
16:41:22
06.03.2009
06.03.2009

Vojťas
-> ReMY105: ono tocit kolama pri stani z jedny strany na druhou tomu rizeni asi taky dvakrat neprida,
ale tak se koukni jestli nejsou nekde moc volny cepy a je vsechno "napevno".
ale tak se koukni jestli nejsou nekde moc volny cepy a je vsechno "napevno".
16:14:21
06.03.2009
06.03.2009

Syny
ja to nechapu... To jako, ze te to nezataci doprava, nebo se nevraci volant nebo co?
15:14:37
06.03.2009
06.03.2009

ReMY105
ach jo mam tu další problém,potřebuju poradit,mám asi neco s řízením když vytočím volant doleva kola se stočí na plný rejd nebo možná ne až plný nevím přesně nakolik se kola mají vytočit :( ale když točím zpátky doprava tak kola se nestočí úplně a to když stojím na místě ale když jedu tak se to stočí trošku víc ale né uplne :( pri jízde de strasne moc snadno rizeni jakoby s posilovačem nevíte nekdo čim to bude ? :( dekuju