
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vodzvdušnování brzd
-> minno: nj mozné je vsetko , a hlavne na skodvkách
tak dufajme ze sa mu to podari spravit

-> peti: no popravde nik za celý čas nenapísal o aké brzdy sa jedná :-) takže možno nakoniec to budú aj 4 piesty....

-> minno: nj to ze ide o 2p som nejak prehliadol ja som sa teraz pozrel do id karty zidlika a tam som videl rapid tam mi stoho vislo 4p , moja chyba sory, ak sa jedna o 2p tak tie okruhy su samozrejme oddelene ako pises a potom to bude asi THV
-> peti: celý čas je reč o 2p, takže 4p sem zbytočne netlač, ale to je jedno, okruhy sú tak či tak vždy 2, potom sa mení len to ako je to zapojené.
Ono ak to netesni medzi okruhmi, brzdenim sa to ani zavzdusnovat nemoze, akurat tlak brzdenia nie je rozlozeny predpisanym pomerom.

Ono ak to netesni medzi okruhmi, brzdenim sa to ani zavzdusnovat nemoze, akurat tlak brzdenia nie je rozlozeny predpisanym pomerom.

-> zidlik: odvzdusni to vsetko ,a mozes hned aj thv odvzdusnit, to neuskodi
-> minno: no precitajsi si napr v andrtovi, ze pri 4 pistoch vpredu su horne dva valceky na pojene na thv zvlasdt a spodne su spojene zo zadnymy brzdami, to vsak plati len vtedy ked ma v predu 4p a nema ich prepojene, ale su tahane zvlast
inac stym zavdusnovanim predkuto nechapem ani ja , ale stalo sa mi to, a to auto stale jazdi a brzdi bez problemov a brzdy sa nezavdusnuju, aj ked je mozne ze ten predok bol zavdusneni uz predtym lebo sa to majitel pokusal odvzdusnovat a ktovie co porobil
-> minno: no precitajsi si napr v andrtovi, ze pri 4 pistoch vpredu su horne dva valceky na pojene na thv zvlasdt a spodne su spojene zo zadnymy brzdami, to vsak plati len vtedy ked ma v predu 4p a nema ich prepojene, ale su tahane zvlast
inac stym zavdusnovanim predkuto nechapem ani ja , ale stalo sa mi to, a to auto stale jazdi a brzdi bez problemov a brzdy sa nezavdusnuju, aj ked je mozne ze ten predok bol zavdusneni uz predtym lebo sa to majitel pokusal odvzdusnovat a ktovie co porobil

udělám to takhle skusim to nejdřiv všechno vodzvdušnit a když nic tak pak skusim vodzvdušnit thv a pak to vodzvdušnim všechno když nic tak vyměnim thv

-> minno: tak jo
já se snažim přijít na něco mín destruktivního
skusim to vodzvdušnit všechno a když to prostě nepude tak budu zase nasranej a pak vyměnim ten HBV..stejně to tak nakonec dopadne



-> peti: -> zidlik: chalani rozmýšľajte, prečo sa to volá asi tak dvojokruhové brzdy? no asi preto že tie okruhy sú na sebe nezávislé, teda ak nerátame závislosť na tlaku medzi jednotlivými okruhmi. Ak jeden okruh vytečie, druhý zostane funkčný, akurát tlak výrazne klesne, pretože hlavný valec je spoločný. Vedenie brzdovej kvapaliny je však oddelené. Aj hladiny v zásobnej nádržke sú oddelené. To znamená, že ak sa stane, že sa zavzdušní druhý okruh pri odvzdušňovaní prvého, je v háji THV, okruhy medzi sebou netesnia....
-> peti: ok když to řikáš i ty tak já to skusim Odvzdušnit všechno..a snad to bude ok.. nebo jinak budu měnit ten HBV
-> zidlik: nj malo to byt tak ako pises, , mne sa stalo u 2p brzdicov ze vzadu menil prasiatka a odvusnil som zadok a ajked je to ulne iny okruh ako predne ajtak sa mi zavdusnili a predtym nebol problem

čistě teoreticky..ted sem to řešil se sousedem a ten řikal že si myslí že tam je udělanej jeden vokruh na předek a druhej vokruh na předek a zadek...takže nemoh se teoreticky zavzdušnit i předek??

-> rolls: stačí povoliť trubičky čo idú od THV a odvzdušniť....
-> rolls: respektíve necháš napojené potrubie a máš plnú nádobku niekto stupí na pedál a drží a pvooloíš tie dva šroby k potrubiu
-> suri: aha...dakovala

-> rolls: necháš odpojené potrubie iba hadice od nádobky necháš naplníš a stačíš pedál kým začne pretekať potom zapojiť potrubie
-> minno: lamerska otazka...ako si plnil ten valec brzdofkou?
-> Syny: asi si nečítal, čo som písal, keď som vymenil THV za nový, ten plný valec vzduchu nepretlačil okruh až ku kolesám až pokým som nenaplnil THV brzdovkou....
-> Syny: problem je ze je to skodovka. Vzdycky pred odvzdusnovanim takhle naplnim valec brzdovkou a je klid
-> Dušan: pokud odvzdusnis brzdy u kol odzadu doprdu, tak nikdy nebudes mit zavzdusnenej THV (pokud neni v prdeli)...
-> Kuladmin: no jasný uvidim..ale jak řikám normálně to předtim brzdilo vpohodě pak vodpojim hadice pak je zase připojim a už to nejde...ale tu ručku sme neměli zataženou

-> zidlik: jj takze pak ten tlak honis jen pedalem ale takhle ti pomahaji pisty ve valecku.
-> Dušan: jasný

-> zidlik: odpojovat ne, jen povolit sroub. Tim sroubem je k HBC pridelana trubka k brzdam. Jsou tam dva, proste jen povol a proslapni.
urcite zkus zrepasovat hlavni brzdovy valec.Ja mel ten podoibny problem take,nemohl jsem za boha odvzdusnit furt se to zavzdusnovalo.A tak jsem vymenil gumicky atd v tom hlavnim brzdovem vlaci a uz jsem to ok odvzdusnil!Nejspis jsou gumicky v haji a prissava si valec asi nejak vzduch jak dobre netesni.
-> Dušan: jakej šroub s trubkou mám teda zkusit vodpojit?
-> Kuladmin: a to je pak tim že se pořádně nevracej zpátky pakny a nezatlačujou prasátka jo?
Ne pokud se ti volne otaceji kola tak je to v pohode ale pokud bys ji mel zatazenou - zabrzdeno tak byva problem odvzdusnit okruh.
-> zidlik: ta rucka na to nema uplne az tak nejvetsi vliv. Osobne bych napred odvzdusnil ten HBV a potom zkousel neco jinyho. Proste povol ten sroub a kolega ti na to muze slapnout. klasika jak u trmenu. Nicmene pozor, docela to muze striknou a to i do oci
-> minno: OD nebo VOD to máš jedno já radši nespisovnou češtinu

-> jerrom: tady de vo to abych zbytečně nekoupil novej HBV a nebylo to to samý

-> Kuladmin: je asi blbost že by to mohlo bejt tim že tu ručku mám třeba nák hodně dotaženou vtunelu co?
myslím, že někde jsem četl, že když je HBV načnutej a poté se začne odvzdušňovat, tak jakmile se člověk dostane při šlapání jinam, než je válec "zvyklej" tak odejdou gumičky...takže mohl odejít válec při odvzdušňování 

-> zidlik: to máš za trest, keby si to ODVZDUŠŇOVAL, tak to už máš dávno všetko v poriadku....

-> minno: to neřikám v každý větě
ale je to prostě divný já měl stažený hadice truhlářskejma svorkama pak sem to akorát napojil a chcem to vodzvdušnit a nešlo to a bylo to pořád horší..(ted sem to slovo napsal jenom jednou


-> Syny: mne po výmene TVH a spojkového valca to taktiež nešlo odvzdušniť len na kolesách, v trubkách a všade bola kvapalina ale v hlavných valcoch nie a jednoducho to nepretlačilo, mohol som aj 100x odvzdušňovať pri kolesách....Musel som odvzdušniť hlavné valce (naplniť ich kvapalinou), až potom to šlo....
-> zidlik: tebe doporučujem to isté.... ináč - si normálny? "vodzvdušniť" v každej vete? keby raz v nadpise, tak nepoviem nič, ale zakaždým, to je choré....
-> zidlik: tebe doporučujem to isté.... ináč - si normálny? "vodzvdušniť" v každej vete? keby raz v nadpise, tak nepoviem nič, ale zakaždým, to je choré....

-> Kuladmin: ne nemáme..jakej vliv by to mělo??
Ja se jen zeptam nemate zatazenou rucku ze ne?(Projistotu se ptam.)
-> Syny: ale zase je blbost když by to bylo funkční aby to bublalo z nádobky..ten válec má brzdovku tlačit a né ji nasávat mě připadá že ted zmizela prostě všechna brzdovka z hadic co tam byla místo toho aby se to vozvdušnilo
nebo vodzvdušnuju špatnym způsobem??kámoš našlape sešlápne co to de já povolim tak aby to vytlačilo vzduch hned dotáhnu von zase našlape atd...blbě nastavenym trnem si teda myslíš že to bejt nemůže že to bude THV jo?

-> Syny: divil by ses, ale zas takova povera to neni, kdyz to funguje 

-> Syny: předtim to ale brzdilo jako prase uplne luxusně než se vindávala náprava..seš s itim jistej že bude vprdeli thv?

Jezis ja nevim kde ste kdo prisel na odvzdusnovani valce... To je fakt nejaka povera nebo nevim... Pokud se dolejva brzdovka tak aby nenasal valec vzduch, tak po odvzdusneni prednich a zadnich brzd musi bejt vse ok... Ano - muze bejt blbe nastavenej trn z posliovace a pak uz treba pedal niz nejde, protoze je THV na dorazu, ale poku to bubla do nadobky, tak to je v prdeli THV...
zkouseli jste odvzdusnit i hlavni brzdovej valec ? Staci povolit spojovaci sroub s trubkou
prostě místo toho aby se to vodzvdušnilo tak se to ještě víc zavzdušnilo

měl sem vindanou zadní nápravu a ted sme chtěli vodzvdušnit brzdy tak kámošč vždycky našlapal sešlápnul já povolil dotáhnul atd atd. a furt se to nechce vodzvdušnit prostě pedál je furt měkej ale nejde sešlápnout víc jak do třičtvrtě to je nákej doraz či co?..vůbec nevim co stim je..poraďte mě jak vodzvdušnujete vy....já sem už fakt vprdeli ztoho..místo toho aby se to vodzvdušnilo tak mě to bublá z nádobky
co stim?
