skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vodzvdušnování brzd
19:01:43
08.02.2009
08.02.2009
peti
-> minno: nj mozné je vsetko , a hlavne na skodvkách tak dufajme ze sa mu to podari spravit
19:00:48
08.02.2009
08.02.2009
minno
-> peti: no popravde nik za celý čas nenapísal o aké brzdy sa jedná :-) takže možno nakoniec to budú aj 4 piesty....
18:53:50
08.02.2009
08.02.2009
peti
-> minno: nj to ze ide o 2p som nejak prehliadol ja som sa teraz pozrel do id karty zidlika a tam som videl rapid tam mi stoho vislo 4p , moja chyba sory, ak sa jedna o 2p tak tie okruhy su samozrejme oddelene ako pises a potom to bude asi THV
18:48:49
08.02.2009
08.02.2009
minno
-> peti: celý čas je reč o 2p, takže 4p sem zbytočne netlač, ale to je jedno, okruhy sú tak či tak vždy 2, potom sa mení len to ako je to zapojené.
Ono ak to netesni medzi okruhmi, brzdenim sa to ani zavzdusnovat nemoze, akurat tlak brzdenia nie je rozlozeny predpisanym pomerom.
Ono ak to netesni medzi okruhmi, brzdenim sa to ani zavzdusnovat nemoze, akurat tlak brzdenia nie je rozlozeny predpisanym pomerom.
18:35:08
08.02.2009
08.02.2009
peti
-> zidlik: odvzdusni to vsetko ,a mozes hned aj thv odvzdusnit, to neuskodi
-> minno: no precitajsi si napr v andrtovi, ze pri 4 pistoch vpredu su horne dva valceky na pojene na thv zvlasdt a spodne su spojene zo zadnymy brzdami, to vsak plati len vtedy ked ma v predu 4p a nema ich prepojene, ale su tahane zvlast
inac stym zavdusnovanim predkuto nechapem ani ja , ale stalo sa mi to, a to auto stale jazdi a brzdi bez problemov a brzdy sa nezavdusnuju, aj ked je mozne ze ten predok bol zavdusneni uz predtym lebo sa to majitel pokusal odvzdusnovat a ktovie co porobil
-> minno: no precitajsi si napr v andrtovi, ze pri 4 pistoch vpredu su horne dva valceky na pojene na thv zvlasdt a spodne su spojene zo zadnymy brzdami, to vsak plati len vtedy ked ma v predu 4p a nema ich prepojene, ale su tahane zvlast
inac stym zavdusnovanim predkuto nechapem ani ja , ale stalo sa mi to, a to auto stale jazdi a brzdi bez problemov a brzdy sa nezavdusnuju, aj ked je mozne ze ten predok bol zavdusneni uz predtym lebo sa to majitel pokusal odvzdusnovat a ktovie co porobil
17:45:48
08.02.2009
08.02.2009
zidlik
udělám to takhle skusim to nejdřiv všechno vodzvdušnit a když nic tak pak skusim vodzvdušnit thv a pak to vodzvdušnim všechno když nic tak vyměnim thv
17:41:41
08.02.2009
08.02.2009
zidlik
-> minno: tak jo já se snažim přijít na něco mín destruktivního skusim to vodzvdušnit všechno a když to prostě nepude tak budu zase nasranej a pak vyměnim ten HBV..stejně to tak nakonec dopadne
17:18:07
08.02.2009
08.02.2009
minno
-> peti: -> zidlik: chalani rozmýšľajte, prečo sa to volá asi tak dvojokruhové brzdy? no asi preto že tie okruhy sú na sebe nezávislé, teda ak nerátame závislosť na tlaku medzi jednotlivými okruhmi. Ak jeden okruh vytečie, druhý zostane funkčný, akurát tlak výrazne klesne, pretože hlavný valec je spoločný. Vedenie brzdovej kvapaliny je však oddelené. Aj hladiny v zásobnej nádržke sú oddelené. To znamená, že ak sa stane, že sa zavzdušní druhý okruh pri odvzdušňovaní prvého, je v háji THV, okruhy medzi sebou netesnia....
17:05:16
08.02.2009
08.02.2009
zidlik
-> peti: ok když to řikáš i ty tak já to skusim Odvzdušnit všechno..a snad to bude ok.. nebo jinak budu měnit ten HBV
16:45:59
08.02.2009
08.02.2009
peti
-> zidlik: nj malo to byt tak ako pises, , mne sa stalo u 2p brzdicov ze vzadu menil prasiatka a odvusnil som zadok a ajked je to ulne iny okruh ako predne ajtak sa mi zavdusnili a predtym nebol problem
16:14:17
08.02.2009
08.02.2009
zidlik
čistě teoreticky..ted sem to řešil se sousedem a ten řikal že si myslí že tam je udělanej jeden vokruh na předek a druhej vokruh na předek a zadek...takže nemoh se teoreticky zavzdušnit i předek??
13:57:22
08.02.2009
08.02.2009
minno
-> rolls: stačí povoliť trubičky čo idú od THV a odvzdušniť....
13:57:03
08.02.2009
08.02.2009
suri
-> rolls: respektíve necháš napojené potrubie a máš plnú nádobku niekto stupí na pedál a drží a pvooloíš tie dva šroby k potrubiu
13:55:22
08.02.2009
08.02.2009
rolls
-> suri: aha...dakovala
13:51:58
08.02.2009
08.02.2009
suri
-> rolls: necháš odpojené potrubie iba hadice od nádobky necháš naplníš a stačíš pedál kým začne pretekať potom zapojiť potrubie
13:48:08
08.02.2009
08.02.2009
rolls
-> minno: lamerska otazka...ako si plnil ten valec brzdofkou?
09:44:26
08.02.2009
08.02.2009
minno
-> Syny: asi si nečítal, čo som písal, keď som vymenil THV za nový, ten plný valec vzduchu nepretlačil okruh až ku kolesám až pokým som nenaplnil THV brzdovkou....
09:40:43
08.02.2009
08.02.2009
Dušan
-> Syny: problem je ze je to skodovka. Vzdycky pred odvzdusnovanim takhle naplnim valec brzdovkou a je klid
00:52:33
08.02.2009
08.02.2009
Syny
-> Dušan: pokud odvzdusnis brzdy u kol odzadu doprdu, tak nikdy nebudes mit zavzdusnenej THV (pokud neni v prdeli)...
21:19:36
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Kuladmin: no jasný uvidim..ale jak řikám normálně to předtim brzdilo vpohodě pak vodpojim hadice pak je zase připojim a už to nejde...ale tu ručku sme neměli zataženou
20:33:22
07.02.2009
07.02.2009
Kuladmin
-> zidlik: jj takze pak ten tlak honis jen pedalem ale takhle ti pomahaji pisty ve valecku.
20:19:32
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Dušan: jasný
20:13:48
07.02.2009
07.02.2009
Dušan
-> zidlik: odpojovat ne, jen povolit sroub. Tim sroubem je k HBC pridelana trubka k brzdam. Jsou tam dva, proste jen povol a proslapni.
19:59:22
07.02.2009
07.02.2009
Rider skoda
urcite zkus zrepasovat hlavni brzdovy valec.Ja mel ten podoibny problem take,nemohl jsem za boha odvzdusnit furt se to zavzdusnovalo.A tak jsem vymenil gumicky atd v tom hlavnim brzdovem vlaci a uz jsem to ok odvzdusnil!Nejspis jsou gumicky v haji a prissava si valec asi nejak vzduch jak dobre netesni.
19:54:02
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Dušan: jakej šroub s trubkou mám teda zkusit vodpojit?
19:52:36
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Kuladmin: a to je pak tim že se pořádně nevracej zpátky pakny a nezatlačujou prasátka jo?
19:48:55
07.02.2009
07.02.2009
Kuladmin
Ne pokud se ti volne otaceji kola tak je to v pohode ale pokud bys ji mel zatazenou - zabrzdeno tak byva problem odvzdusnit okruh.
19:46:56
07.02.2009
07.02.2009
Dušan
-> zidlik: ta rucka na to nema uplne az tak nejvetsi vliv. Osobne bych napred odvzdusnil ten HBV a potom zkousel neco jinyho. Proste povol ten sroub a kolega ti na to muze slapnout. klasika jak u trmenu. Nicmene pozor, docela to muze striknou a to i do oci
19:45:50
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> minno: OD nebo VOD to máš jedno já radši nespisovnou češtinu
19:44:39
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> jerrom: tady de vo to abych zbytečně nekoupil novej HBV a nebylo to to samý
19:43:14
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Kuladmin: je asi blbost že by to mohlo bejt tim že tu ručku mám třeba nák hodně dotaženou vtunelu co?
19:39:11
07.02.2009
07.02.2009
jerrom
myslím, že někde jsem četl, že když je HBV načnutej a poté se začne odvzdušňovat, tak jakmile se člověk dostane při šlapání jinam, než je válec "zvyklej" tak odejdou gumičky...takže mohl odejít válec při odvzdušňování
19:38:53
07.02.2009
07.02.2009
minno
-> zidlik: to máš za trest, keby si to ODVZDUŠŇOVAL, tak to už máš dávno všetko v poriadku....
19:36:47
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> minno: to neřikám v každý větě ale je to prostě divný já měl stažený hadice truhlářskejma svorkama pak sem to akorát napojil a chcem to vodzvdušnit a nešlo to a bylo to pořád horší..(ted sem to slovo napsal jenom jednou
19:25:40
07.02.2009
07.02.2009
minno
-> Syny: mne po výmene TVH a spojkového valca to taktiež nešlo odvzdušniť len na kolesách, v trubkách a všade bola kvapalina ale v hlavných valcoch nie a jednoducho to nepretlačilo, mohol som aj 100x odvzdušňovať pri kolesách....Musel som odvzdušniť hlavné valce (naplniť ich kvapalinou), až potom to šlo....
-> zidlik: tebe doporučujem to isté.... ináč - si normálny? "vodzvdušniť" v každej vete? keby raz v nadpise, tak nepoviem nič, ale zakaždým, to je choré....
-> zidlik: tebe doporučujem to isté.... ináč - si normálny? "vodzvdušniť" v každej vete? keby raz v nadpise, tak nepoviem nič, ale zakaždým, to je choré....
18:52:13
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Kuladmin: ne nemáme..jakej vliv by to mělo??
18:48:02
07.02.2009
07.02.2009
Kuladmin
Ja se jen zeptam nemate zatazenou rucku ze ne?(Projistotu se ptam.)
17:43:49
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Syny: ale zase je blbost když by to bylo funkční aby to bublalo z nádobky..ten válec má brzdovku tlačit a né ji nasávat mě připadá že ted zmizela prostě všechna brzdovka z hadic co tam byla místo toho aby se to vozvdušnilo nebo vodzvdušnuju špatnym způsobem??kámoš našlape sešlápne co to de já povolim tak aby to vytlačilo vzduch hned dotáhnu von zase našlape atd...blbě nastavenym trnem si teda myslíš že to bejt nemůže že to bude THV jo?
17:36:56
07.02.2009
07.02.2009
Dušan
-> Syny: divil by ses, ale zas takova povera to neni, kdyz to funguje
17:30:40
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
-> Syny: předtim to ale brzdilo jako prase uplne luxusně než se vindávala náprava..seš s itim jistej že bude vprdeli thv?
17:25:24
07.02.2009
07.02.2009
Syny
Jezis ja nevim kde ste kdo prisel na odvzdusnovani valce... To je fakt nejaka povera nebo nevim... Pokud se dolejva brzdovka tak aby nenasal valec vzduch, tak po odvzdusneni prednich a zadnich brzd musi bejt vse ok... Ano - muze bejt blbe nastavenej trn z posliovace a pak uz treba pedal niz nejde, protoze je THV na dorazu, ale poku to bubla do nadobky, tak to je v prdeli THV...
17:22:07
07.02.2009
07.02.2009
Dušan
zkouseli jste odvzdusnit i hlavni brzdovej valec ? Staci povolit spojovaci sroub s trubkou
17:21:00
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
prostě místo toho aby se to vodzvdušnilo tak se to ještě víc zavzdušnilo
17:19:30
07.02.2009
07.02.2009
zidlik
měl sem vindanou zadní nápravu a ted sme chtěli vodzvdušnit brzdy tak kámošč vždycky našlapal sešlápnul já povolil dotáhnul atd atd. a furt se to nechce vodzvdušnit prostě pedál je furt měkej ale nejde sešlápnout víc jak do třičtvrtě to je nákej doraz či co?..vůbec nevim co stim je..poraďte mě jak vodzvdušnujete vy....já sem už fakt vprdeli ztoho..místo toho aby se to vodzvdušnilo tak mě to bublá z nádobky co stim?