skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Životnost nápravy.
20:59:42
08.01.2009
08.01.2009

archanjel
-> Pavel P..: Ok a vy necpite ludom kokotiny že vlečka je najlepšie čo vyšlo díky
20:59:36
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: kvalitu za svoje prachy...navíc to byli tři různý servisy a jeden značkovej ofiko. a nebylo to v týhle době ale nějak po revoluci..... takže to byli takřka nový auta. 

20:56:24
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> Surík: ale co... já se s tebou hádat nebudu. mysli si a dělej si co chceš hlavně mi furt někde necpi že kyvka je skvělá a vlečka stojí za hovno. 

20:54:01
08.01.2009
08.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Nojo opravy v servisech, co bys cekal? 

20:53:01
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> Surík: kamarádovi kolo ulítlo u třech škodovek který měli kyvku... všechny byli opravovaný v servisech kde i pakny a všechno měnili... a málem se v tom zabil, a za tu dobu co jezdim jsem viděl kolem cest plno škodovek bez kola tak to asi fáma nebude.... 

20:41:36
08.01.2009
08.01.2009

archanjel
-> Pavel P..: s tou údržbou nesúhlasím na kyvke za 100 tis km sa nerobilo nič nehovorím ked má 500000000km na vlečke behom 40 000 sa menili 2x ložiská origo Zkl montáž origo servis kovohron a po 100 tis sa menil aj hriadel v ramene lebo hádzal a vraj preto odchádzali aj ložiská o tom že boli aj nové pozdlžne ramená ktoré sa aj tak skrútili a čo viem tak zohnať vtedy niečo na vlečku bol vraj zázrak pokial si nemal známosti
a kyvku budem zastáva lebo na celom virte traduje že ak máš kyvku si do týždňa bez kolesa a hovorilo sa tu to tak dlhé roky
a kyvku budem zastáva lebo na celom virte traduje že ak máš kyvku si do týždňa bez kolesa a hovorilo sa tu to tak dlhé roky
20:33:40
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> Surík: už zase? já fakt furt někde píšu že vlečka je zázrak a je nejlepší? nevymejšlej si co se ti hodí do krámu... ty auta jezdili a umisťovali se ale ne zásluhou nějaký nápravy kterou mít museli pač nic jinýho nebylo...... ale o to tu teď nejde, prostě a jednodušše kyvka je náročnejší na udržbu, a náchylnejší k poruchám jako jsou gufera a zlámaný poloosy a kameny.... vlečce zase odcházej ložiska a kroutěj se šavle... toť vše, a doufám že už dáš pokoj s obhajováním "nezničitelný" kyvky

20:19:20
08.01.2009
08.01.2009

archanjel
-> Pavel P..: jedna paní povídala? chlapče môj tý ludia majú 55 /60 rokov a vedai čo hovoria a určite viacej ako ty je jasné že asi pre niekoho je jendoduchšie zmeniť celú nápravu kao vymneiť krúžok a simering
a k tým 1150 možno nemali ale keby sa cchelo tak by určite niečo v česane vymysleli ale zrejme to stačilo a myslím že tie autá sa umiesňovali na perfektných pozíciách ako tuším jeden ročník bohemky iba škoda 100 tuším Šimek - Landecký na škode 100 na treťom mieste za Renaultom alpine takže tak a videl som videá a fotky ako sa jazdilo v akých podmienkách také seriové auto nezažije ale je to tvoj boj tvrdiť o vlečke že je nejaký zázrak ked sa tam sere milionkrát viacej vecí ako na kyvke a celkovo na nu nezoženieš nič a čo hej tak fajné šmejdy a tým tečúcim simeringom po 180 000 km sa vymenili operné krúžky a simeringy predtým neboli robené- náprava od nova a potom ďalších 25 000 km bol pokoj až po náraze a ohnutí ramena a po celkovej prestavbe auta na Mko sa dala nová kyvka a jazdí dodnes a nedoťahuje sa momentakmi ani nič podobné
a k tým 1150 možno nemali ale keby sa cchelo tak by určite niečo v česane vymysleli ale zrejme to stačilo a myslím že tie autá sa umiesňovali na perfektných pozíciách ako tuším jeden ročník bohemky iba škoda 100 tuším Šimek - Landecký na škode 100 na treťom mieste za Renaultom alpine takže tak a videl som videá a fotky ako sa jazdilo v akých podmienkách také seriové auto nezažije ale je to tvoj boj tvrdiť o vlečke že je nejaký zázrak ked sa tam sere milionkrát viacej vecí ako na kyvke a celkovo na nu nezoženieš nič a čo hej tak fajné šmejdy a tým tečúcim simeringom po 180 000 km sa vymenili operné krúžky a simeringy predtým neboli robené- náprava od nova a potom ďalších 25 000 km bol pokoj až po náraze a ohnutí ramena a po celkovej prestavbe auta na Mko sa dala nová kyvka a jazdí dodnes a nedoťahuje sa momentakmi ani nič podobné
19:31:58
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> Surík: na vylítaný vlečce ti neupadne kolo a nebude ti chcát olej přes gufera jako na kyvce s omačkanym kuželem a třikrát posunutym opěrnym kroužkem..... ale co mě to je fuk já se ke kyvce vracet nebudu, a ty se tu za ten zázrak můžeš bít třeba do zblbnutí... a řeči mechaniků jak je kyvka skvělá... jojo jedna pani povídala..... a pochybuju že v době 120s a 1150 se jezdila vlečka 

19:18:20
08.01.2009
08.01.2009

archanjel
-> Pavel P..: a vyleitaná vlečka bude lepšia? a ked jazdily 100/110 1150 120S rallye kde sa išlo 1500 km v kuse skoky koľkokrát po poli garáte skoky a nikomu koleso nepadlo poznám veľmi veľa ludí starších od teba o 30 rokov ktorý jazdili / robili servisákov alebo robili v servise a vlečka bola vraj najnespoľahlivejšia náprava a hovorili že kyvka je stačila na všetko čo potrebovali a majú skúsenosti ktoré ty nemáš a iba niečo rozprávaš oni vedia koľkokrát menili klby ohnuté ramená vylágrované unášače na vlečke ako komplet polos na kyvke zato že sa ulomila a večšina to nerobila nikdy a tých pár čo hej tak sa im nedivím tie autá mali byť už 10 rokov v šrote a nie jazdiť tam sa dalo čakať čo odpadne
ja viem že len kecám a aj tak nič nespravím ale ak by náhodou tak bude úzka kyvka a ak sa podarí motor 88Kw a uvidíme koľko kolies stratím ale vďaka ludom ktorých poznám a mám som veľmi zato rád sa toho nebojím a nechápem ako niekdo napíše že kyvka je len na bežný provoz to nechápem ako niekto dokáže zlomiť 30mm guľatinu namáhanú na strih a hovoriť že je to silným motor že odlomil klin alebo praskla polos pri bubne to hej ked sedí na 1/8 plochy bubna alebo sedí iba na klinku a to sa dá pekne vidieť ja som potreboval rýchlo preniesť svoju 110tku keď rozbili okno a rozjebali všetko a vzadu povolili matku na bubne tak som to rozhodil a ked sa to ksladalo sa stratil klin tak sa tam nedal a rozhodlo sa že s opraví ked bude na salaši v kľude a odvtedy som najazdil kopu km a zabudol som nato a takými kopcami po jamách taká poľná rallye
ja viem že len kecám a aj tak nič nespravím ale ak by náhodou tak bude úzka kyvka a ak sa podarí motor 88Kw a uvidíme koľko kolies stratím ale vďaka ludom ktorých poznám a mám som veľmi zato rád sa toho nebojím a nechápem ako niekdo napíše že kyvka je len na bežný provoz to nechápem ako niekto dokáže zlomiť 30mm guľatinu namáhanú na strih a hovoriť že je to silným motor že odlomil klin alebo praskla polos pri bubne to hej ked sedí na 1/8 plochy bubna alebo sedí iba na klinku a to sa dá pekne vidieť ja som potreboval rýchlo preniesť svoju 110tku keď rozbili okno a rozjebali všetko a vzadu povolili matku na bubne tak som to rozhodil a ked sa to ksladalo sa stratil klin tak sa tam nedal a rozhodlo sa že s opraví ked bude na salaši v kľude a odvtedy som najazdil kopu km a zabudol som nato a takými kopcami po jamách taká poľná rallye
18:57:39
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
18:50:41
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> petr s: to neni, ale ty silný motory co jsi psal toho najeli prd za svojí závodní karieru aby mohlo něco odejít když byla ta náprava nová a neměla nic najeto.... ona by se dřív nebo pozdějc posrala po pár tis. km takovýho zacházení jako při závodě..... takže na vylítanou nápravu který má všude vůle je i fávo motor dost když s tim bude dělat prasečiny.... taky časem kolečko upadne :o)
17:48:38
08.01.2009
08.01.2009

petr s
-> Pavel P..: On tam dává nějakej ostrej motor ?Nebo favorit je takovej divoch?
17:25:37
08.01.2009
08.01.2009

Bagrr- máma mele Emu
-> Vrba: naježděno na kyfce s fávo motorem cca 35t a nic se nestalo... Až na ty gufer ale to byla vada stáří...
Každopádně kyfku už bych nechtěl...
Každopádně kyfku už bych nechtěl...
17:06:16
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
-> petr s: ale nenajezdili 150tis km s tim ostrym motorem aby to mělo vliv na životnost... tech sotva pár tis ostrých kilometrů to vydrží dycky....... aneb tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne.

16:38:00
08.01.2009
08.01.2009

archanjel
a ja podľa videí kde je na kyvke nejaký V8 motor s 250Nm a nič nepadlo na tom videu alebo som bol slepý inak nechápem ako to niekto dokáže odlomiť polos ale to je asi jeho boj
doťahujem odkedy mám momeňták 200NM predtým som dával 35cm rúrka a 100 kg pohupsnúť ale zase ked sedí bubon len na 10% plochy alebo len na klinku tak je jasné že odpadne
doťahujem odkedy mám momeňták 200NM predtým som dával 35cm rúrka a 100 kg pohupsnúť ale zase ked sedí bubon len na 10% plochy alebo len na klinku tak je jasné že odpadne
14:47:06
08.01.2009
08.01.2009

Syny
-> gabo000000 08.01.09 14:44:06: 20HP, to je ale vykon jako bejk 

14:44:06
08.01.2009
08.01.2009

gabo000000 - zrušená registrace
pridavam sa ku kivkaromkedze som sedel v jednej skodovke ktora jazdi s kyvkou a ma pdokapotou aspon 20HP a chalan vrav ze sem tam mu to drti kocky ked jazdi trate kde treba casto prechadzat zo sotolin na asfalt..ale vraj len odked mazvarosfor...ze dovtedy to enrobilo..a ze druha strana kde je kuzel ze s tym nikd nemal problem...ja jazdim tiez kyvku:) aco?:D
petr s 08.01.09 14:16:42 napsal:
→ Labros: Jezdily 120 konové motory na kyvce

petr s 08.01.09 14:16:42 napsal:
→ Labros: Jezdily 120 konové motory na kyvce

14:24:07
08.01.2009
08.01.2009

Syny
Co je podle me dulezity, aby nebyla vule mezi kamenama a unasecem, tam by mohl silnejsi motor pri ostrem rozjezdu zpusobit to, ze se strihnou ty cepy, ale rozdil 10koni mezi 120 a 136 je myslim temer zanedbatelnej. To by se tykalo spis 1,4ky a tech motoru kolem 100koni a vys...
14:22:02
08.01.2009
08.01.2009

Syny
-> Labros: Nevim, jedinej rozdil v prevodvkach co jsem stacil pochytit je v loziskach a to byl rozdil myslim uzovka/emko... Ruku do ohne za to nedam, ale neco takovyho sem jednou nekde cetl a zkoumal...
14:16:42
08.01.2009
08.01.2009

petr s
-> Labros: Jezdily 120 konové motory na kyvce
14:16:09
08.01.2009
08.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Jak si na to prisel? 

14:14:52
08.01.2009
08.01.2009

Labros
-> Syny: no jde taky o převodovku. Vlečková je dělaná na větší krouťák.
14:11:53
08.01.2009
08.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Taky sem si rikal ale asi mysli padani kol 

14:11:01
08.01.2009
08.01.2009

Syny
-> Labros: A jak prosimte silnejsi motor ovlivni jestli potecou gufera nebo ne? To mi teda neni jasny...
13:49:36
08.01.2009
08.01.2009

Labros
ale ptal se spíš na zkušenosti s fáčkem na kyvce, ne na původních 105 a 125.
13:46:48
08.01.2009
08.01.2009

Vrba
OK,dekuju vsem za informace.
12:48:53
08.01.2009
08.01.2009

Luboš
na mojí bývalý 105ce ve 180tis sice prorezla nohavice, ale jediný co kdy vyteklo, tak prasátka. Gufera nikdy.
12:42:24
08.01.2009
08.01.2009

Pavel P..
naše 120ka z 88 roku měla 133tis km a na nápravě vše původní a nic neteklo nevrzalo a nepadalo, jen prasata a pakny se vyměnili.
12:39:59
08.01.2009
08.01.2009

petr s
-> Vrba 08.01.09 07:40:34: A stačí ti najezdil jsem 250 000 1,4 motor a bez problémů?
12:34:52
08.01.2009
08.01.2009

Syny
-> Vrba: Najezdeno ma moje 125ka 140 000km a zadny gufero netece a zadny kola nepadaj a zadny problemy s napravou nejsou...
U 105ky mam najeto 135 000km a tam teklo gufero az kdyz v servisu sundali buben 5ti kg kladivem a tou ranou seskocila pruzinka z nej. Jinak taky ok a taky zadny kolo neupadlo.
Takze bych se vuuuubec nebal. Ten motor 136 zase tak uzasnej vykon nema ;) Jo a 120tka je hlinikovej motor - jen litinova hlava :)
U 105ky mam najeto 135 000km a tam teklo gufero az kdyz v servisu sundali buben 5ti kg kladivem a tou ranou seskocila pruzinka z nej. Jinak taky ok a taky zadny kolo neupadlo.
Takze bych se vuuuubec nebal. Ten motor 136 zase tak uzasnej vykon nema ;) Jo a 120tka je hlinikovej motor - jen litinova hlava :)
08:22:18
08.01.2009
08.01.2009

MATTESS
táta před x lety měl služební Š120, užovku na širokých nápravách a asi 3 roky v tom favo motor. Nepamatuju, že by s tím byly problemy. Odhadem s tím najel cca 35000 km, většinou ve 4 osobách + nářadí, "dědkovským" stylem jízdy
07:57:01
08.01.2009
08.01.2009

spartra
cca s motorem 135/6 kolem 50t.km jinak náprava od výroby cca 200t.km, sežraný ramena,díra nohavici, měnili se prasátka a pouze vnější gufera, klínky jsou problém ty dnešní nejsou tak dobrý
07:48:48
08.01.2009
08.01.2009

Vrba
Spíš bych uvítal informace typu:Najezdil jsem 10 000 kilometru a proteklo mi gufero. Nebo radeji najezdil jsem 70 000 a porád je vsechno v poradku.
07:40:34
08.01.2009
08.01.2009

Vrba
Jde o to,ze asi budu chtit vymenit tu litinovou 120ku za opravdovy motor,ale nechce se mi delat nic navic,takze bych nechal kyvku,ktera si myslim ze je ve slusnym stavu.Ale pokud by hrozilo nejaky protikani gufer a podobny veci,tak budu muset zvolit jinou strategii.Mam to jako spotrebni auto.
07:39:21
08.01.2009
08.01.2009

MOLSO
-> Syny: tak ja dotahujem bubny hup na tyc a este kusok a este a este po tuto dierku a tiez nic neodpadlo ... este nezabudat davat na poloosi klinky a bude vsetko v pohode 

02:00:51
08.01.2009
08.01.2009

Syny
-> Bagrr- máma mele Emu: A kdo te rek ze treba na tom motoru nema natukanou 120tku ? :)
Ja nevim, tady furt melete dve veci jako nevyhody kyvky - tece olej, padaj kola... Ale oboji je proste udrzbou. Fakt ste s tim uz trapny tyjo. Me treba na zadnym aute kolo naupadlo a to ze s tim vyvadim pekny veci a pokud nejsou krouzky na sracku a nebo tam nedate gufera Made in China nebo Poland, tak nevidim duvod proc by meli tect... Ono kdyby vsichni utahovali bubny na 200Nm a ne zpusobem "hup na tyc, a to musi stacit" tak by nikomu nic nepadalo.
Ja nevim, tady furt melete dve veci jako nevyhody kyvky - tece olej, padaj kola... Ale oboji je proste udrzbou. Fakt ste s tim uz trapny tyjo. Me treba na zadnym aute kolo naupadlo a to ze s tim vyvadim pekny veci a pokud nejsou krouzky na sracku a nebo tam nedate gufera Made in China nebo Poland, tak nevidim duvod proc by meli tect... Ono kdyby vsichni utahovali bubny na 200Nm a ne zpusobem "hup na tyc, a to musi stacit" tak by nikomu nic nepadalo.
00:09:35
08.01.2009
08.01.2009

minno
-> Vrba: skôr polož otázku ako chceš s tým silnejším motorom jazdiť :D kyfka sa dá odfajčiť aj na 105 keď s tým budeš robiť kraviny. Pokiaľ to s tou 136 budeš mať na bežné jazdenie tak to vydrží určite rovnako ako pri 105/120 motore....
-> Bagrr- máma mele Emu: ak si 3x za týždeň menil gufera, tak buď tie gufera boli kvalitou na 0, alebo si niekde robil chybu ty....
-> ondie: podobne ako Bagrr....pokiaľ manžety nahodíš poriadne a dáš tam napr. aj silikón tak nie je dôvod aby tieklo.... guferá to isté čo Bagrrovi....ak to furt tečie, buď sú nekvalitné guferá, otlčené nákružky, ktoré tie guferá potom rýchlo ničili, alebo ste niekde robili chybu...taktiež tie axiálne vôle.
-> Bagrr- máma mele Emu: ak si 3x za týždeň menil gufera, tak buď tie gufera boli kvalitou na 0, alebo si niekde robil chybu ty....

-> ondie: podobne ako Bagrr....pokiaľ manžety nahodíš poriadne a dáš tam napr. aj silikón tak nie je dôvod aby tieklo.... guferá to isté čo Bagrrovi....ak to furt tečie, buď sú nekvalitné guferá, otlčené nákružky, ktoré tie guferá potom rýchlo ničili, alebo ste niekde robili chybu...taktiež tie axiálne vôle.
23:30:07
07.01.2009
07.01.2009

ondie
Ale zalobboju pro vlečku....za tu dobu co sem měl kyfky,tak sem si vylízal snad vše..furt proteklý gufera do brzd=úniky oleje (nebrzdilo/chuděra převodovka)....manžety=ún
iky oleje (chuděra převodovka)...neustále divné axiální vůle viklajících se kol (neklidný spánek)..
Klepání,ťukání..fuj.
Pokud nelpim po origu..neni důvod to tam mít..
Klepání,ťukání..fuj.
Pokud nelpim po origu..neni důvod to tam mít..

23:24:45
07.01.2009
07.01.2009

ondie
Já měl jednou hodně divně zbastlenýho rapida motorově 136,co měl 5q kyfku...kastle koupená nová,postaveno na dokladech 120L 82' ,podvozek ze 125L,čtyřpístky...kyfku sem si při tý příležitosti z nudy repásnul...a pokud je ta náprava technickým stavem OK tak určitě v pohodě udrží ten šíleně vesmírnej výkon motoru 136 i upravenýho...ale důvod akce mi teda uniká jako Bagrovi


23:06:37
07.01.2009
07.01.2009

Bagrr- máma mele Emu
-> Vrba: jinak jezdil sem favorita na kyfce a ustála to v pohodě. S kyfkou jsem byl dcela spokojenej ale pak sem se nasral protože v jednom tejdnu dělat třikrát prochcávající gufara v nohavicích mě nebavilo tak sem dal vlečku:-)
23:04:21
07.01.2009
07.01.2009

Kaprof-Pisařík
to je furt vlečka vs kyvka ja mám oboje a sem spokojen s obouma vozy

23:02:35
07.01.2009
07.01.2009

Bagrr- máma mele Emu
-> Syny: legálnost? 136ka musí mít vlečku:-P
22:55:59
07.01.2009
07.01.2009

Syny
-> Bagrr- máma mele Emu: Protoze treba legalnost, protoze treba jednoduchost, protze treba lenost predelavat auto na vlecku kryz neni upraveny od vyroby... jo a taky sezens na to spis dily nez na vlecku a repase je jednodussi. (Az na sehnani origo kamenu poloos)
22:54:44
07.01.2009
07.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Hlavne nehrabat a dodrzovat postupy pri montazi bubnu atd. Jezdi tak dost lidi a problemy nemaj 

22:54:23
07.01.2009
07.01.2009

Syny
Prezije to uplne v pohode...
22:53:37
07.01.2009
07.01.2009

Bagrr- máma mele Emu
-> Vrba: Když kyfka snesla i závody tak proč by to neunesla při dodržení určitých montážních postupů.. Každopádně mi uníká důvod kyfkaření:-)
22:45:02
07.01.2009
07.01.2009

Kuladmin
Kdyz s tim nebudes hrabat na kazde kriovatce a delat podobny hovadiny tak v pohode.
22:38:24
07.01.2009
07.01.2009

Vrba
Rád bych slyšel Vaše názory nebo zkušenosti jaká je životnost zadní kyvadlové nápravy na škodě 125 při použití silnějšího motoru 136ky.