
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tlumicovy olej
-> Exon: Originál delší na 100% ! Má dobrou progresi, tzn. postupně se mačká až na polovinu svojí délky a tak dobře pohltí náraz, díky tomu řidič ani kolikrát neucítí že to na doraz už šlo 

Tak sem podložil stabilizátor a už nemlátí ale zase to chodí na dorazy takže je budu muset fakt zarovnat. Když zarovnám ty dorazy na rameni mám nechat tu gumu zkrácenou nebo tam dát raději originální delší? Nechci si odrovnat tlumič nebo riskovat že mě vyletí když trefím nejakou větší díru... :-D
-> Exon: Doraz na ramenu upravovat musíš, stejně tak jako podložení stabíku pokud chceš mít auto znatelně níž a zlepšit tím vlastnosti vozu...ovladatelnost, nízké těžiště a hlavně virt-cool vzhled. Pokud nedáš rovný doraz na rameno, bude ti to skákat po stávajících a v tom případě není třeba podložit stabík v kastli. Ty tlumiče mám pro jistotu podloženy, aby při extrémním proružení s upravenými dorazy (pustí to auto níže) nešla pístnice tlumiče nadoraz.
-> Exon: akorát teda když ti mlátí stabík do mostu tak to už musíš mít hodně snížený.Myslím si že budeš skákat po dorazech a jízda bude o ničem.
-> stepan: Ok tak to musím vyzkoušet. Lepší jak upravovat doraz na ramenu. Díky
-> Exon: Tady je podložka trochu vidět: stepan1234.rajce.idnes.cz
/mereni_brzd_27.4.2013_Luz
e Stačí 5mm a nic nemlátí. Pružiny taky snížený o 2 závity.
-> Exon: Ne, neovlivní. Je to jediný co proti mlácení stabilizátoru pomůže (pominuli ránu kladivem do mostu v tom místě). Ostatní rady ohledně dorazu s tim absolutně nesouvisej.
-> ochoda: neovlivní to nejak chování auta?
-> Exon: spíš možná podložit stabilizátor
Ok já sem ty pužiny nezkracoval zkrácené už byly kdybych to veděl že to bude mlátit tak tam hodím zrovna jiné..
-> Urbi: všiml sem si že ještě ty máš podložené na fotkách tlumiče to je z jakého důvodu? Jaké tlumiče by si doporučil k těm pružinám? Díky
-> Urbi: všiml sem si že ještě ty máš podložené na fotkách tlumiče to je z jakého důvodu? Jaké tlumiče by si doporučil k těm pružinám? Díky
-> Exon: To spodní rameno uprav tak či tak pokud chceš mít auto výrazně níž. Pár bodových svárů přetřeš...to už není práce. Navařit kus plechu 4-5mm tloušťku nejlépe s kolmou výztuhou uprotřed co míří dolů, aby se opřela o rameno a tak se nemohl ten doraz prohýbat. Pokud chceš origo pružiny, sežeň raději jiné a zkracuje se s obou stran stejně a rači nejdříve méně, chvíli jezdiit kam si to sedne a případně přidat. Jinak doporučuji pružiny : www.speedpro.eu/skoda-spo
rtovni-pruziny-okruhove-pr
edni-p-474.html za ty prachy paráda co nemusíš řešit. Neboj se že by to bylo tvrdé i s tímto jde jezdit po hnusné cestě dobře, záleží spíše na kvalitách tlumiče.
-> Exon: 2 zavity uz je dost no na seriovou pružinu.Pokud chceš zachovat doraz tak si sežeň tuhé 220ky a doraz zkrátit o cca 1/4 délky a taky funguje(ale nebude to tak nízko jako série řízlá o 2 otáčky).Jinak se nedá.
Nevím právě co tam je tet za pružiny já sem tu nápravu sehnal a jsou tam jakési zkracované pružiny řekl bych že to byly řízlé série o 2 závity..
-> Exon: bud si seženeš rozumné pružiny,třeba 250 mm k tomu stačí jemně zkrátit gum. doraz.Pokud chceš níž bez úpravy dorazu tak jedině větší tuhost pružiny.Pak jedině rovný spodní doraz.
Zdravím když už se obnovilo téma tak mám taky dotaz. Měnil sem nedávno přední nápravu a na té co sem sehnal byly zkracované pružiny o 2 závity tak sem si řekl že to vyzkouším a hodím si to do auta co to udělá.. Jízdní vlastnosti se o neco zlepšily a vypadá to parádně ale mám taký problém že když vletím do nejaké větší díry tak mě mlatí stabilizátor. Na nápravě jsou akorát zkrácené gumové dorazy podle toho co sem pročítal tak měli asi být i zarovnané dorazy na spodním ramenu jenže náprava je tet celá pekně přetřítá a nechce sa mě do ní řezat tak sem uvažoval že si nechám přitvrdit tlumiče ale neví jestli to vyřeší problém nebo ne. První sem uvažoval že si je nechám přitvrdit nekde na zakázku ale tet uvažuji jenom o tom že bych tam hodil třeba jenom tlumičový olej 7,5W od motorexu. Má to nejaký význam dělat? Nebo budu muset stejnak to spodní rameno upravit? Díky
-> Urbi: Přesně tak, s těma co si tu někteří navišujou ega to plně souhlasím i důvod proč už tu nemám karty na své auta ;-) ... Dobře přehánět to s tuhostí nebudu. Koukal jsem že se prodává i 7,5W olejíček od Motorexu takže že by vhodné pro tebe ? :)
Na ty moje přední pružiny od Kalmar motorsport 220mm jsou doporučeny tlumiče GAZ a do těch se mi opravdu vrážet prachy nechtějí do komplet sady :-( Takže proto to musím vyřešit takovýmto laciným hanáckým způsobem.
Na ty moje přední pružiny od Kalmar motorsport 220mm jsou doporučeny tlumiče GAZ a do těch se mi opravdu vrážet prachy nechtějí do komplet sady :-( Takže proto to musím vyřešit takovýmto laciným hanáckým způsobem.
-> TechniX: Není zač, forum je od předávání zkušeností.... škoda že něteří to budou mít vždy pro zvyšování ega.
S tou hustotou to nepřeháněj, budeš překvapen i s 5w jak jde půjde více tuho než teď. Pokud já budu dělat znova takle přitužovat, tak si namíchám něco kolem 7-8w pro léto a 5w na zimu
Dvě sady tlumičů si udělám.
S tou hustotou to nepřeháněj, budeš překvapen i s 5w jak jde půjde více tuho než teď. Pokud já budu dělat znova takle přitužovat, tak si namíchám něco kolem 7-8w pro léto a 5w na zimu

-> Urbi: Koukal jsem ti do karty žes to dělal na Š125L :) a ty máš taky nějaký kratší pružiny na předku ? .. Co jsem koukal na ten motorex tak tam bylo psáno že to má menší pěnitost, takže to by souhlasilo. Zřejmě to co jsi vylil byl už hodně zestárlý komančský olej, něco podobného čeká i mě vylít ty chcanky .. Přitom tlumič jde pěkně těžko vytáhnut na doraz, tak jsem zvědavej na to při přitvrzení. Takže z toho co jsi mi tu napsal by bylo správné si pohrát i s přepouštěcíma ventilama ... Díky ti za tvé praktické zkušenosti, něco takového by se tu jen tak od někoho nedozvěděl 

Tuší vůbec někdo co a jak tam Kurka upravuje? Ne že bych se s tím za ty peníze chtěl srát sám, ale pro zajímavost.
-> TechniX: já sem použil do origo tlumičů 10w od Denicolu, tlummičový olej je to ten sám, jen od Motorex je dle závodníka s motorkami lepší menší pěnivost údajně. A ten 10w je teda mnohonásobně hustší než co sem vylil a tllumičově pocitově na autě jsou o moc tvrdší, v zimě se s tím třeba nedalo jet skoro. Takže já bych volil zvlášťě do nových už tak dost tvrdých tlumičů max. 10w ! Do žigulových spíše 5w. To co je tam origo je voda srovnatelná tak někde na úrovni 1w
Jestli dáš íce jak 10w, kolo nebude držet na cestě a bdue do zatáček po hrbolech popiskovat jako to dělá mě už s těmi 10w. Upozorňuji že tlumič upravený tímto způsobem absolutně nedosahuje takových výsledků jako ho např. nechat upravit tak jak se má a to na přepouštěcích ventilech např. p. Kůrkou. Sice je to auto pocitově dobré, ale jak pojedeš na horší cestě, ten tlumič se nechová jak by měl...kolo se nedostatečně rychle vrací k cestě.

Trochu obnovím téma, zajímalo by mě jaký olej by bylo vhodné zvolit pro nové šedé tlumiče PAL ze žigula na předek s kombinací s pružinama Kalmar 220mm, jaký zvolit tlumičový olej ? Píše se a chválí MOTOREX ... ale teď jako zvolit hustotu 5w, 10w, 15w případně více ?
Jak tu bylo psáno do originál tlumičů škoda dávalo zřejmě 5w ?!? Takže bych se měl spíše pohybovat mezi 10 až 15w, ale teď co zvolit ?
Já bych to viděl na 15w, ale nejsem si jistý zda li to bude vhodné ano či ne...
Jak tu bylo psáno do originál tlumičů škoda dávalo zřejmě 5w ?!? Takže bych se měl spíše pohybovat mezi 10 až 15w, ale teď co zvolit ?
Já bych to viděl na 15w, ale nejsem si jistý zda li to bude vhodné ano či ne...
Do staršch motorek dle mých informací sedí spíš 15W olej, tuším, že do jawy jsem jej četl a do Suzuki jsem ho dával. Co se týče škodovek, je potřeba prozkoumat hodnotu viskozity.
-> TTomas: Ok, díky
Sice asi zvolím nějakou levnější variantu (jsem teď dost socka), než Motorex, ale tedy 5W

Sice asi zvolím nějakou levnější variantu (jsem teď dost socka), než Motorex, ale tedy 5W

-> Bukaj: Nejsem si jistej jaky jsou tam prepustaky u fichtla, ale standartne se skoro do vseho leje 5W.
Hm, ale zrovna u toho Motorexu (a i u většiny olejů z té stránky) píšou, že je pro motocyklové tlumiče - čím se to liší od automobilových?
Jinak v předchozím příspěvku (který se jaksi zobrazil bez textu) jsem psal, že vím o existenci tlumičového oleje, ale že ani Andrt neuvádí nic konkrétního (jen, že ten olej existuje a je do tlumičů
), tak by mne zajímalo, jaký současný olej je náhrada toho původního socialistického (předpokládám, že tehdy byl v ČS dostupný jen jeden typ tlumičového oleje, který se lil do všeho od Jawy 20 přes škodovky po Avie).
Takže tedy myslíte, že olej 5W je ten správný jako adekvátní náhrada originálu? Do toho fichtla bych spíš chtěl, aby nebyly tlumiče příliš tuhé, jezdím většinou sám a s mými 60 Kg to vcelku ujde i v současném stavu bez tlumičů (tedy s tlumiči bez oleje)
Jinak v předchozím příspěvku (který se jaksi zobrazil bez textu) jsem psal, že vím o existenci tlumičového oleje, ale že ani Andrt neuvádí nic konkrétního (jen, že ten olej existuje a je do tlumičů

Takže tedy myslíte, že olej 5W je ten správný jako adekvátní náhrada originálu? Do toho fichtla bych spíš chtěl, aby nebyly tlumiče příliš tuhé, jezdím většinou sám a s mými 60 Kg to vcelku ujde i v současném stavu bez tlumičů (tedy s tlumiči bez oleje)

Taky vsude leju motorex a ti i vcetne vidlice a tlumice na kolo.
-> Bukaj: Já jezdím v tlumičích 10w od Denicolu, mám to v kartě u 125L fotky. V létě paráda, ale teď v zimě se to ani nehne, to by chtělo tak 5w. Takže příště půjdu zřejmě do 7,5w, což bych ti také doporučil, bude to o trochu tužší než origo. Jinak motocyklový závodník mi řekl že používá motorex do tlumičů, že je nejlepší a nejvíc se mu osvědčil.
-> havlik: -> vhml:
-> vhml: Já bych řekl že to někde bude popsaný v nějaký příručce jsou všechny možný náplně s origo popisem a i jejich náhražky. Ruku do ohně bych za to nedal ale mam pocit že tam je i ten tlumičový olej.
-> Bukaj: predpokladas dobre ze do tlumicu patri tlumicovy olej... Jaky olej tam je pouzit netusim, existuje mnoho tuhostí tlumicoveho oleje. Jen si vybrat dle vlastní chuti.
-> Bukaj: www.olejshop.cz/oleje/tlu
micove-oleje jen si vyber tuhost
Obnovil bych toto téma se stejnou otázkou
Dříve, pokud vím, se prodával olej s přívlastkem tlumičový, dokonce mám doma od toho pixlu, ale nic víc jsem se tam nedočetl.
Takže jaký olej dnes použít jako náhradu do origo tlumičů 742 a hlavně potřebuji zrepásnout tlumiče na fichtla - předpokládám, že tam patří stejný olej?
Dnes se prodává škála různých hydraulických olejů, takže co použít? Asi něco od Mogulu (Paramo) - dle mne se to stále vyrábí, jen asi pod jiným označením, ne?

Dříve, pokud vím, se prodával olej s přívlastkem tlumičový, dokonce mám doma od toho pixlu, ale nic víc jsem se tam nedočetl.
Takže jaký olej dnes použít jako náhradu do origo tlumičů 742 a hlavně potřebuji zrepásnout tlumiče na fichtla - předpokládám, že tam patří stejný olej?
Dnes se prodává škála různých hydraulických olejů, takže co použít? Asi něco od Mogulu (Paramo) - dle mne se to stále vyrábí, jen asi pod jiným označením, ne?
nikdo nevi?
jaky oznaceni ma tlumicovej olej v seriovejch tlumicich na sade?