
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tahne ke strane
-> Nwkt: no povídá se, že tam mám rozdíl 43%


-> Xhanz: máš pravdu. Mělo by to táhnout doleva. Třeba se splet.
-> Xhanz: Já měl na zadních kolech rozdíl přes 30% a nikam to netáhlo
Chci se optat jak je to s taháním kam.
Na STK mi borec říkal, že mi zle brzdí zadní pravý kolo. Když začnu brzdít tak to táhne doprava. Je to tím?
Já bych si právě tak říkal, že by to mělo se špatnou brzdou napravo táhnout doleva
jo mám tam taky poměrně starý Brilantisky, tak jestli to není tím..
Na STK mi borec říkal, že mi zle brzdí zadní pravý kolo. Když začnu brzdít tak to táhne doprava. Je to tím?
Já bych si právě tak říkal, že by to mělo se špatnou brzdou napravo táhnout doleva

jo mám tam taky poměrně starý Brilantisky, tak jestli to není tím..
-> U-Geen: A 2 ze 3 nejsou většina? 

mám úplně stejný příznaky, dám starý zimáky a favorit táhne doleva, vrátím letní a jede rovně. Nutno říct, že zimáky jsou starý 9 let.
Takže počkám do jara a zese pojede rovně
Takže počkám do jara a zese pojede rovně

-> stepan: mam smerovy jen 2 ze tri sad, takze? :-))
-> Maťulo: alebo ideš šmykom a svet sa ti točííííííííí okolo

Aj mna obcas tahne do strany hlavne v nedelu nadranom... 

-> OndraKrupi: I tak by asi bylo lepší zkusit přehodit přední za zadní než levý za pravý.
-> stepan: Díky za osvětu, to jsem za svou dvacetiletou kariéru pneuservisáka nevěděl, to bude zase asi nějaká novota, nejspíš?
A co s tím, že jsou směrové, to se s nima nedá ujet sto až dvěstě metrů na zkoušku po rovném zkušebním úseku?

A co s tím, že jsou směrové, to se s nima nedá ujet sto až dvěstě metrů na zkoušku po rovném zkušebním úseku?
-> stepan: ale jde o vyzkoušení, né o ježdění celou zimu
-> auta.petr: Protože jsou v naprostý většině případů směrový třeba?
-> stepan: proc by nemoh?
-> stepan: Proč, by asi nemohl?? Jsou tam přivařený??? Na zkoušku asi může, nemyslíš??? Řekl bych, že tím neporuší žádný přikázání...

-> auta.petr: Zimáky asi těžko může prohodit levý s pravym.
-> Induktor: Jestli šlo to kolo dolů po pár kopnutích, tak je to ještě dobrý. Dost často sundaváme kola na autech dvoumetrovým dřevěným hranolem, protože jinak nejdou. Pokud si dal ty disky tak jak byly, pak ta varianta asi nebude ta pravá, ta se stává v případě, že se disky prohodí jinak než před tím jezdily, protože zřejmě některý disk se někdy podaří, že má neznatelně jiný zális a pak to dělá neplechu, potom stačí disky proházet a je to v pohodě. Zkusil bych jednoduše prohodit levé kolo za pravé a uvidíš, jestli se něco změní. Můžou to dělat i pneumatiky, ale to že jsou šest let staré by nemělo zase tak moc vadit.
-> auta.petr: Ta geometrie mě napadla proto, že to letní kolo tam drželo fest a nešlo dostat dolů, muselo se do něj několikrát kopnout. V čem by mohl být problém u těch disků? Může mít teda vliv i to, že ty pneu mají 6let?
-> Induktor: Vložím se do debaty, nechápu proč většina lidí hledá problémy tam, kde nejsou? Pokud to začalo dělat po přehození kol, je příčina jedině tam a nikde jinde. Geometrie je nesmysl, vyvážení ještě větší. Je třeba se zaměřit na kola, většinou tenhle problém dělá některý z disků, popřípadě pneumatika, ale takhle přes počítač od stolu se to těžko upřesňuje.
-> Induktor: stari je nesmysl, kor kdyz mas stejne stare, geometrie nebo nerovnomerne nafoukane

-> OndraKrupi: Tlak je dobrý, i strany jsem nezaměnil. Ale zkusím tedy prohodit předek a zadek. Kdyžtak dám letní a uvidím co to dělá. Můžu je nechat u známého vyvážit. No a případně ta geometrie no. Ale uvidím, když nad tím tak přemýšlím, taky si myslím, že už to bude stářím té pneu, i když znám i starší a slouží dobře. Ale co kus to originál.
-> Induktor: tak přehození gum máš nejlevnější zkoušku, pak tedy dofouknout, převážit a pak hledat jiné příčiny
Tak jak? Tak přehodit teda předek za zadek a nechat zkontrolovat geometrii? A když bude ok tak asi teda staré gumy a dojezdit je a na další zimu koupit nové jo?
-> Kuladmin: Vyvážení s tim nemá nic společnýho.
-> OndraKrupi: Dal jsem je tak jak byli loni. Ale zkusit bych mohl no.
-> Kuladmin: Tak dělalo se to když ty gumy měly 2 roky, ale pak už ne. Neklepe, jel jsem s tím i na dálnici a jediné co tak to furt má tendenci jet mírně doleva. Původně mě napadlo (i když zřejmě kravina) jestli to nemohou dělat poklice, protože na jedné straně byli vystouplé (u řidiče) a na druhé straně ploché. Tak jsem dal Stejné dopředu a druhé stejné dozadu a dělá to pořád.
Zkusím tedy přehodit přední za zadní a kdyžtak nasadit i letňáky a kdyžtak znovu vyvážit.
-> Kuladmin: Tak dělalo se to když ty gumy měly 2 roky, ale pak už ne. Neklepe, jel jsem s tím i na dálnici a jediné co tak to furt má tendenci jet mírně doleva. Původně mě napadlo (i když zřejmě kravina) jestli to nemohou dělat poklice, protože na jedné straně byli vystouplé (u řidiče) a na druhé straně ploché. Tak jsem dal Stejné dopředu a druhé stejné dozadu a dělá to pořád.
Zkusím tedy přehodit přední za zadní a kdyžtak nasadit i letňáky a kdyžtak znovu vyvážit.
Ja bych je skusil jeste i prevazit. Zvlaste pokud se to nikdy nedelalo od nasazeni gumy na disk. Neklepe se trosku volant pri cca 80-90km/hod?
-> Induktor: prehodit predek a zadek si zkousel?
Zkontroloval bych nejdřív tlaky a pokud to opravdu bude jen pneumatikou tak bych to neřešil a v klidu je dojezdil.
-> moucan: Jo no, to by asi aj mohlo být. Vzorek je ještě pěkný, ale už mají svůj věk. No a může to autu něco udělat když je tam nechám? Že bych je příští léto dojezdil a pak se koupili nové? Znovu vyvažované nebyli, už je to asi 4roky.
Chyba bych řekl bude pouze ve starý a špatný pneu, tohle mi dělala 6 let stará brillantiska. Všechny pneu stejně nafoukaný, stejnej vzorek i stáří ale auto prostě táhlo ke straně. Kola byly 2x převažovaný, geometrie dělaná a přesto to dělalo, před pár dnama jsem nahodil zimáky (starý 2 roky, skoro nejetý) a voala, auto jede rovně a je klid.
Zdravím, vytáhnu kostlivce ať nezakládám nové téma. Když jedu po rovince a pustím volant tak auto pomalu začne jet doleva. Jen mírně, ale jde to tam poznat. Začalo to dělat až po přezutí na zimní kola. Je pravda, že při přezouvání se do těch letních muselo praštit, protože nešli dát dolu. Nemohla se pohnout geometrie? Nebo nemůže to být pneumatikama? Jsou to 6let staré Barum Pollaris 2. Jsou správně nasazené, nepřehodil jsem levou za pravou ani předek za zadek. Je to na Fabii I 1,2HTP 2006. Díky za rady 

zkontroluj tlak v pneu
skus rozbehat pisty v brzdach
sundali sme kolo chteli sme sundat trmen ale povolili sme jenom jeden druhej nesl tak sme to zase utahli dali spatky kolo a uz to nedela tak uvidime
-> filcek: Mohou ti viset brzdy na straně kam to táhne
zkontroluj především brzdiče, destičky, kotouče, poznáš jestli tam bude problém...
mohli by to byt desticky??
Zlá geometria, nevyvážené koleso a môže jedno koleso brzdiť silnejšie, to vysvetľuje ťahanie do strany pri brzdení
mame problem u formana kdyz pustim volant auto tahne ke strane a kdyz zabrzdim tahne jeste vic nevite nekdo