skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Visí sytič na favoritu...
prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 09.11.2008 do 10.11.2008, založil/a Borin - Král tuzerů
14:21:21
10.11.2008
10.11.2008

Labros
-> Zaki: asi jo, tohle není pro něj to nejdůležitější, spíš by měl mrknout na ty pružinky.
13:34:44
10.11.2008
10.11.2008

Zaki
-> Borin: no vidis, mas to zhrnute.
-> Labros: aj keby bolo to ufo spatne, tak sytic by vypinal, ne?
-> Labros: aj keby bolo to ufo spatne, tak sytic by vypinal, ne?
12:18:08
10.11.2008
10.11.2008

Labros
-> Borin: základní věc je zjistit, která z dvou věcí, případně obě, nefunguje:
1. stupňovitá vačka, která vytváří "doraz" pro škrticí klapku - stará se o zvýšené otáčky
2. přívěra, která obohacuje směs.
ad 1.-najdeš, když koukneš na půlměsíc, trčí z něj šroub dorazu, ten se opírá o zmíněnou stupňovitou vačku. Vyzkoušíš, jestli se otáčí, a jak funguje vratná pružinka.
ad 2. - najdeš ve víku - je mechanicky spojená se zmíněnou vačkou, ale jen jednosměrně - vyzkoušej si, jak to funguje.
Pokud máš podezření na bimetal, sundáš celou komoru do který vedou vyhřívací hadice - vodu vypouštět nemusíš, a koukneš se na spojení konce bimetalu s ovládací páčkou. Vyzkoušíš, jak chodí ta ovládací páčka.
Pak je tam ještě omezovač bohatosti po startu - podtlakový ufo s táhlem - po určitý době po startu motoru po šlápnutí na plyn ufo zatáhne za táhlo, a omezí přivření přívěry.
Takže zkoumej, a piš, cos vyzkoumal.
1. stupňovitá vačka, která vytváří "doraz" pro škrticí klapku - stará se o zvýšené otáčky
2. přívěra, která obohacuje směs.
ad 1.-najdeš, když koukneš na půlměsíc, trčí z něj šroub dorazu, ten se opírá o zmíněnou stupňovitou vačku. Vyzkoušíš, jestli se otáčí, a jak funguje vratná pružinka.
ad 2. - najdeš ve víku - je mechanicky spojená se zmíněnou vačkou, ale jen jednosměrně - vyzkoušej si, jak to funguje.
Pokud máš podezření na bimetal, sundáš celou komoru do který vedou vyhřívací hadice - vodu vypouštět nemusíš, a koukneš se na spojení konce bimetalu s ovládací páčkou. Vyzkoušíš, jak chodí ta ovládací páčka.
Pak je tam ještě omezovač bohatosti po startu - podtlakový ufo s táhlem - po určitý době po startu motoru po šlápnutí na plyn ufo zatáhne za táhlo, a omezí přivření přívěry.
Takže zkoumej, a piš, cos vyzkoumal.
22:59:27
09.11.2008
09.11.2008

Zaki
toto som zabudol
22:58:54
09.11.2008
09.11.2008

Zaki
-> gabo00000: Nepaci? ja si to nemozem vynachvalit. Pokial funguje tak jak ma, tak je to uplne ina kava ako sytic na SEDRoch. So sedrom som mal na sytici uplne taky hruby chod motoru a o tom dyme ani nehovorim. A jazdit na sytici bolo tiez dost utrpenie, skakalo cele auto. Ten LEKR je proste o mrte vyspelejsia technologia. Na sytici sa to chova uplne jak na normal chod, akurat mas vyssi volnobeh.
-> Borin: Toto je ten doraz, ktory zabezpecuje zvysene otacky na sytici. pridaj plyn rukov a celu tu vec o ktoru sa tento doraz opiera posun prstom a skus ci funguje vratna pruzinka. Neviem ci ma pochopis, ale lepsiu foto som nenasiel a do afta sa mi teraz nechce ist, aby som to odfotil
-> Borin: Toto je ten doraz, ktory zabezpecuje zvysene otacky na sytici. pridaj plyn rukov a celu tu vec o ktoru sa tento doraz opiera posun prstom a skus ci funguje vratna pruzinka. Neviem ci ma pochopis, ale lepsiu foto som nenasiel a do afta sa mi teraz nechce ist, aby som to odfotil
22:41:02
09.11.2008
09.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
Neex 09.11.08 19:34:05 napsal:
-> gabo00000: Je docela nešťastný říkat že sytič u Favoritu je blbě řešený atd. když vzduchová přívěra je daleko vhodnější než tzv. pomocný karburátor u SEDRu. A co víc právě řešení poloautomatického sytiče u LEKRu byla jedna z věcí za kterou byl tenhle karburátor označovaný jako nejmodernější na světě což se o SEDRu říct rozhodně nedá kde jeho řešení je staré x desítek let a přechody za studena jsou oproti LEKRu děs a hrůza. To že je mechanizmus sytiče u LEKRu složitejší je hold daň za lepší práci kterou odvádí a nic tak složitého na něm zase není. aj som o tom nepovedal ani slovko.len ten bimetal mi tam nei je sympaticky...a cely ten mechanizmus..privieranie klapky..ako OK..len co ja viem..men sa to nepaci..
22:35:47
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Neex: Tak já karburátor ve favoritu chápat nepotřebuju...předobraby nejsou můj koníček...a hrabu se v nich jednou za uherskej rok...jde mi prostě o to jak co nejrychleji odstranit závadu a né studovat teorií a karburátorech 

21:19:07
09.11.2008
09.11.2008

Neex
Chytrému napověz... No nic. Tak si zkus ještě jednou přečíst co jsem ti psal... jestli máš klapku otevřenou pak je bimetal v pořádku a visí ti akorát otáčky což znamená že máš problém se stupňovitou vačkou takže musíš sundat airbox a podívat se co sní je... jestli není problém ve vratných pružinkách. Hold taky by neuškodilo projevit vlastní iniciativu a snažit se pochopit sám jak to pracuje a co by tam mohlo být za problém... informací je všude dost třeba... www.uloz.to/894046/felici
a-karburator-zapalova.pdf
20:59:55
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Neex: To je pěkný že vím jak má ta klapka bejt, ale jak mám zjistit co s tím je...
20:16:55
09.11.2008
09.11.2008

Neex
Chcípne ti protože jsi odpojil elektromagnetický ventilu volnoběhu tzn. že si uzavřel kanál volnoběžné směsi. Vyhřívaní bimetalu se odpojit nedá navíc je tam jen proto aby se uspíšilo prohřátí bimetalu ihned po startu pak už je bimetal ohřívaný jen chl. kapalinou. Otáčky se ti sníží proto že snížíš průtok vzduchu tzn. že jej dusíš. Klapka kterou jsi zavíral musí být u ohřátého motoru kolmo tzn. že musí být úplně otevřená.
20:04:07
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Neex: Popsal si to hezky, ale poznám z toho kulový 

20:01:36
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Zaki: když vytáhnu napájení karbecu tak to chcípne...zkoušel sem i sundat lanko plynu, jestli není nějak přišponovaný ale je O.K...když přivřu tu klapku tak se otáčky snížej, ale jak to pustím tak to zase vyleze...
19:34:05
09.11.2008
09.11.2008

Neex
-> gabo00000: Je docela nešťastný říkat že sytič u Favoritu je blbě řešený atd. když vzduchová přívěra je daleko vhodnější než tzv. pomocný karburátor u SEDRu. A co víc právě řešení poloautomatického sytiče u LEKRu byla jedna z věcí za kterou byl tenhle karburátor označovaný jako nejmodernější na světě což se o SEDRu říct rozhodně nedá kde jeho řešení je staré x desítek let a přechody za studena jsou oproti LEKRu děs a hrůza. To že je mechanizmus sytiče u LEKRu složitejší je hold daň za lepší práci kterou odvádí a nic tak složitého na něm zase není.
19:33:06
09.11.2008
09.11.2008

Neex
Musíš si zjistit jak je na tom přívěra vzduchu jestli je u motoru ohřátého na provozní teplotu otevřená nebo ne. Tím dosáhneš toho že budeš vědět že sycení se vypíná a zůstávají viset jen zvýšené volnoběžné otáčky tzn. že problém je ve stupňovité vačce... tam má na svědomí tenhle problém nejčastěji vyskočená vratná pružinka.
16:21:58
09.11.2008
09.11.2008

suri
-> gabo00000: aha
16:21:03
09.11.2008
09.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> suri: jasne ze bimetal ale ta blba technika t tam..sma spruzinka a kktinky..nesympaticke ...
16:00:17
09.11.2008
09.11.2008

Tampajs
Na fávo sytiči máš kablík na přdehřev bimetalu zkus ho odpojit jestli v nom nejni problem .. Jinak mohlo se stát něco se samotnym bimetálem :)
15:41:46
09.11.2008
09.11.2008

suri
-> gabo00000: bimetal nie? to nema mechanicky ako schade nie?
15:39:20
09.11.2008
09.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Borin: nehnevaj sa len som srandoval a inac aj ja som teraz prvy krat rozoberal favo karburator a ide to nastastie...sytic somnemal rozobraty ale vravim ze aj mne nejak nezapina....ktovie aky to je mechanizmus tam...pdola mna dost blby..
15:10:39
09.11.2008
09.11.2008

Zaki
-> Petr105l: tym sa steluje ako dlho ma byt otvoreny, ale ak som dobre pochopil tak sa mu vobec nevypina.
-> Borin: Ak mas dole veko vzduch. filtra, tak tam vidis klapku, tak normalne prstom. Ale da sa aj z vonku, tam jak mas ovladanie plynu, tak ma dva dorazy (steluju sa nimi otacky volnobehu), no tak ten blyzsie k vodicovy je doraz normal volnobehu a ten blyzsie k predku je syticovy. No a ked pridas plyn (rukou) tak ten syticovy doraz druhym prstom posunes a vypnes sytic.
-> Borin: Ak mas dole veko vzduch. filtra, tak tam vidis klapku, tak normalne prstom. Ale da sa aj z vonku, tam jak mas ovladanie plynu, tak ma dva dorazy (steluju sa nimi otacky volnobehu), no tak ten blyzsie k vodicovy je doraz normal volnobehu a ten blyzsie k predku je syticovy. No a ked pridas plyn (rukou) tak ten syticovy doraz druhym prstom posunes a vypnes sytic.
15:01:39
09.11.2008
09.11.2008

Petr105l
Povolit tři šroubky na tom bazmegu jak do něj vedou hadice a otočit s ním o kousek proti směru hodinových ručiček.
14:55:44
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> gabo00000: Díky za konstruktivní radu...

14:54:30
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
-> Zaki: Ehm a vypíná se rukou kde ? když hnu tou otevřenou klapkou tak se vrátí zpátky...kua na fáčko karbec sem jelito 

14:49:30
09.11.2008
09.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
-> Borin: vyhodit!:D:D mne zas nezapina:D
14:40:04
09.11.2008
09.11.2008

Zaki
a rukou ho vypnes? neni seknuty?
14:34:31
09.11.2008
09.11.2008

Borin - Král tuzerů
Zůstává mi viset sytič na favoritu...nevypne se při zahřátí ani při protůrování...babo raď 

