skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ako nastavit vole ventilov na Favorite...
23:42:22
13.02.2015
13.02.2015

Petr Urban
U hliníkových tyček na motoru, kde je vačka s větším zdvihem je dobré zkontrolovat, zda se tyčky neopírají o blok-hlavu v maximu zdvihu, zvláště u výf. tyček, kde to právě moc nevychází s hliníkovými. Je nutné maličko probrat prostor průchodu, jde to dobře vidět při pootáčení motorem a posvícení si k tyčkám, kde to chce brat.
20:24:55
13.02.2015
13.02.2015

MVM
-> BooCheer: Jsou to,když už,tak zdvihací/rozvodový tyčky- zdvihátko je uplně první součástka v kontaktu s vačkou. Ty hliníkový na sání jsou jednak kvůli nižšší hlučnosti způsobené při teplotách cca 60°C (zahřívání) - vlivem tepelné roztažnosti materiálů ocel/hliník .. Což v důsledku znamená přesnější průběh časování sacích ventilů při různých teplotách motoru - tudíž nižšší emise..
Na ostrý motory to někdo dává hlavně kvůli hmotnosti.
Na ostrý motory to někdo dává hlavně kvůli hmotnosti.
10:22:00
13.02.2015
13.02.2015

BooCheer
Když už je tu debata oledně hliníkových a ocelových zvedátek tak se sem taky vecpu s dotazem. Jaký vůbec měly Hliníkové zvedátka smysl? Kvůli hluku? A když už se dávaly na sání proč né i na výfuk? Díval jsem se a hodně lidí co si staví motory tak dává na všech 8 ventylů pouze hliníkové zvedátka. Je to na něčem poznat? má to nějaký znatelný efekt co se týče toho hluku? Já osobně když jsem si stavěl motor do užovky tak jsem všechny hliníkové zahodil a dal jsem si všude ocelové protože mi přišly důvěryhodnější :D
19:57:36
12.10.2008
12.10.2008

Billislav
Vidim ze sa tu rozputala tazka technicka debata... :-) Ja do toho az tak nevidim,ale nemam dovod neverit normam vyrobcu...Zhodil som zas viko dole,a naozaj,mam styri ocelove a styri hlinikove tycky,takze tieto ecotronic motory to uz zrejme mali takto....Tak som nastavil 0.20 a 0.25...Tak ako ma byt...Nerad by som si dodrbal motor s nabehanymi 70 tisic kilometrami,kto sa prevezie nechape,nakolko su vsetci zvyknuti na favority rozsypane po 300 tisic kilometroch... ;-) Len tych 40kW mi robi vrasky,clovek sa daco dokvaltuje kym sa to rozgula.. :-) Dik za rady...
15:14:02
07.10.2008
07.10.2008

Neex
-> Labros: Já bych si to taky rád ověřil, ale u svého Fav mám na sacích ocelové takže nemám možnost. Sice jsem měl v plánu dát tam hliníkové ale zatím jsem se k tomu nedostal.
15:08:06
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> Neex: Tak to musim změřit, počkam si až bude třeba i mráz. Tomu se mi nechce věřit, co mám druhý auto s OHC rozvodem, tak má taky předepsaný nastavování vůlí při teplotě 20°C. Podle mě ta roztažnost ventilů tvoří velkou část tý celkový vůle.
14:57:26
07.10.2008
07.10.2008

Neex
Jinak k té vůli při mrazu...díval jsem do dílenské a pro hliníkové tyčky je při 20°C předepsaná vůle 0,25 mm a při -20°C stejně tak 0,25 mm.
14:52:17
07.10.2008
07.10.2008

Neex
P-> Labros: Mě jen nejde do hlavy to tvrzení d-fense že při použití hliníkových tyček je vůle za všech teplotních režimů konstantní tzn. že se nemění. Na jednu stranu je fakt že při použití hlinkových je roztažnost stejná jako bloku a hlavy ale pak jak píšeš ty že jak zdvihátka tak ventily zůstávají ocelové.
14:16:19
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> Neex: Můžu to ověřit, až ještě trochu klesnou teploty... 

14:15:01
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> petr s: Tvůj příspěvek je irelevantní, přečti si znovu příspěvky Neexe a moje...
14:14:34
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> Neex: Ona ta ventilová vůle ani s hliníkovýma tyčkama není konstantní. Sice roztažnost tyčky je stejná, jako bloku a hlavy, ale ventil samotnej stejně jako zdvihátka jsou pořád ocelový. Ale hliníková zdvihací tyčka se za tepla roztáhne víc, než ocelová, proto pokud má být za provozní teploty celkově stejná vůle, jako s ocelovou tyčkou (nějakých 0,65), musí být za studena ta vůle větší. To je moje vysvětlení a je podle mě logický. S mrazem to podle mě nemá co do činění, protože za mrazu bude podle mě ventilech s hliníkovými tyčkami větší vůle, než na těch s ocelovými. Ale pro tovární nastavení vůle není důležité jen to, aby se v mrazu ventil nepodpálil, ale taky (a hlavně) vůle za tepla, od který se odvíjí i výkon a spotřeba motoru. Toť můj názor.
13:34:36
07.10.2008
07.10.2008

petr s
-> Neex: Ta vůle je tam větší protože při extrémních mrazech zmizela vůle a ventil se nezavřel proto předepsali 0,25
13:10:12
07.10.2008
07.10.2008

Neex
-> Labros: Takže když to vezmu tak že u hlinkových tyček je vůle konstantní a při zahřátí motoru na provozní teplotu se nemění což znamená že pro plné dovření ventilu je podle výrobce potřeba 0,25 mm jak u studeného tak teplého motoru pak při nastavení vůle o 0,05 mm menší se mi ventil nebude plně dovírat. Nebo se snad pletu?
10:21:51
07.10.2008
07.10.2008

Labros
-> Neex: Samozřejmě, taky nastavuju na hliníkových 0,25 a na ocelových 0,20. Jen jsem říkal, že se nemusí bát, že podpálí ventil, a zdůvodnil jsem proč.
17:48:43
06.10.2008
06.10.2008

Neex
-> Labros: Tím chceš říct že rozdíl mezi 0,25 mm a 0,20 mm nehraje roli? Já jsem toho názoru že by se člověk měl držet předpisu výrobce.
17:12:52
06.10.2008
06.10.2008

David29
Neex 06.10.08 14:40:19 napsal:
-> David29: Hliníkové byly i na Favech... přesněji na BMM a Ecotronicu.
No vidíš, nové informace
-> David29: Hliníkové byly i na Favech... přesněji na BMM a Ecotronicu.
No vidíš, nové informace

16:47:54
06.10.2008
06.10.2008

Labros
-> Neex: To se nemůže stát, že by se ventil nedovřel, pač hliník má větší tepelnou roztažnost než ocel, takže ta tyčka bude za studena kratší, než ta ocelová, a tím pádem při stejný vůli nemůže ten ventil bejt víc otevřenej, než s ocelovou tyčkou.
15:27:29
06.10.2008
06.10.2008

Neex
Podle Cedrycha a i co vím z doslechu (osobně jsem Ecotronic nikdy nedělal) by tam měli být hliníkové. Podívej se raději ještě jednou a budeš si jistý...nic tě to nestojí. Pokud tam máš hliníkové a dal jsi 0,20 pak se může stát že se ventil nebude dovírat, ale to máš napsané v tom článku. 

15:14:28
06.10.2008
06.10.2008

Billislav
Diky za rady,toto je super clanok...Tak mam taky dojem,ze tam mam ocelove vsetky,lebo to ozaj je hned na pohlad vidiet...Cize tie som asi nastavil spravne na 0.20...Alebo ma byt ina hodnota? Za studena...A ak sa mylim,pokazi sa tym vela,ak su tam aj hlinikove a tie mam na 0.20 namiesto 0.25?
14:43:07
06.10.2008
06.10.2008

Neex
Jak rozeznat ocelové a hliníkové atd. se dozvíš v článku...
www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
www.dfens-cz.com/view.php ?cisloclank...
14:41:16
06.10.2008
06.10.2008

Labros
-> Billislav: dají se i poznat na pohled, a to tak, že je porovnáš s těmi na výfuku (hliníkové se dávaly jen na sací). Jsou tlustší, mají jiný to zakončení na vahadlo a vypadají hliníkově, pokud si pamatuju. A jestli si to pamatuju blbě, tak to stejně poznáš na první pohled.
14:40:19
06.10.2008
06.10.2008

Neex
-> David29: Hliníkové byly i na Favech... přesněji na BMM a Ecotronicu.
14:02:04
06.10.2008
06.10.2008

David29
-> Billislav: Hlinikové byly až na Feldách...
13:59:14
06.10.2008
06.10.2008

Billislav
Zdravim pani...Ak by som mohol poprosit jednu radu...Nastavoval som vcera vole ventilov na mojom Favorite,ale dneska mi dal jeden kamarat chrobaka do hlavy,ze ci som to nahodou nepobabral...Dal som vsetky na 0.2,aj vyfukove aj sacie...On mi ale dal taku informaciu,ze ci nahodou nemam uz hlinikove tycky zdvihatok,ze tam sa vola nastavuje inak...Tak teraz neviem,mam Favo Ecotronic,40kW 92,alebo 93...Da sa to na pohlad rozoznat ake su tam,ci klasicke alebo hlinikove? A ak su hlinikove,aku volu nastavit..? Dik za kazdu radu...