skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kompresní poměr
-> TechniX: Těch 16st. nebude moc, protože už v 1000ot. je ta regulace částečně otevřená, navíc počítej s zpožděním signálu, tzn. ještě budeš rád že tam bude 30st. :D i kdyby tam bylo 35-36, pokud motor nedetonuje nebo nemá "tvrdý" zvuk, je to dobrá hodnota.
-> Urbi: ale já to taky myslel hodnotu na klice, né na rozdělovači, kdo říkal že měření na rozdělovači ?
.. Digitální stroboskopickou pistoly mám.
Díky ti za informace

Díky ti za informace
-> TechniX: To pouzdro vychází jak kdy, ale většinou kolem něho olej prolíná a přimázává se to, tou dírkou to možná bude mazat více za to se ten olej rychleji ztratí.
Co se týče toho předstihu, řekl jsem ti hodnotu kterou budeš odečítat na klice, takle se přece předstih nastavuje ! Nemusíš nic přepočítávat, neřekl sem ti hodnotu na rozdělovači...ani nevím jak by si to chtěl oddečítat. Tzn. zablikáš si stroboskopem na kliku při 1000ot. motoru a musí tam být něco v tom rozmezí co sem ti dal a to počítám i s tím že je ten rozdělovač už jetý a snad se nikdo nehrabal v regulaci. Na novém rozdělovači by stačilo nastavit 12-14st. Max. předstihu by si měl dosahovat v 4500ot. a měl by být v rozměí 32-36 a to zase na klice (tohle už na ní ale neodešteš obyčejným stroboskopem, ale jen digitálním s displejem) dle nastavení na ucho pod hranici detonací.
Co se týče toho předstihu, řekl jsem ti hodnotu kterou budeš odečítat na klice, takle se přece předstih nastavuje ! Nemusíš nic přepočítávat, neřekl sem ti hodnotu na rozdělovači...ani nevím jak by si to chtěl oddečítat. Tzn. zablikáš si stroboskopem na kliku při 1000ot. motoru a musí tam být něco v tom rozmezí co sem ti dal a to počítám i s tím že je ten rozdělovač už jetý a snad se nikdo nehrabal v regulaci. Na novém rozdělovači by stačilo nastavit 12-14st. Max. předstihu by si měl dosahovat v 4500ot. a měl by být v rozměí 32-36 a to zase na klice (tohle už na ní ale neodešteš obyčejným stroboskopem, ale jen digitálním s displejem) dle nastavení na ucho pod hranici detonací.
-> Urbi: a ještě ohledně toho rozdělovače s tou mazničkou, tak bude muset být otočen o 180° obrácenně, kvůly tomu že maznička by se nevešla a narážela by do hlavy, ale aspoň bude snadný přístup na mazničku, otevřít a nalít trocha oleje a je to :)
-> Urbi: Mám tu už delší dobu na přestavbu jeden rozdělovač a ze strany mu plánuji udělat místo toho šroubku vyndat, dát tam měděnou trubičku se závitem a na konec dát mazničku s olejem kde se to vždy naplní a maže se to samo :) Co byla největší sranda tak jsem u toho rozdělovače vymontoval ten červík a díra nikam nevedla do pouzdra, tudíž nebylo co mazat, takže na horní pouzdro s osou se nedostane ani kapka oleje
Takže jsem to vyřešil dirkou do pouzdra a zalapoval, hned by to mělo být oká.
Ohledně toho nastavení 13 až 16° je poměrně o proti sériovým nastavení poměrně hodne před horní úvratí, takže by teoreticky mohl ten motor jezdit jako střela ? Ale po výsledku třeba kdybych bral tu max hodnotu na těch 1000rpm tak 16° před HÚ a pak + 20° co přidá na klikovce rozdělovač to je výsledek 36° na max, nebude to už hodně ? Jako stejně to dopadne že na blok přijde knock sensor a bude se poslouchat.
Díky za pomoc. Jsem rád že tu je někdo kdo umí pomoct.

Ohledně toho nastavení 13 až 16° je poměrně o proti sériovým nastavení poměrně hodne před horní úvratí, takže by teoreticky mohl ten motor jezdit jako střela ? Ale po výsledku třeba kdybych bral tu max hodnotu na těch 1000rpm tak 16° před HÚ a pak + 20° co přidá na klikovce rozdělovač to je výsledek 36° na max, nebude to už hodně ? Jako stejně to dopadne že na blok přijde knock sensor a bude se poslouchat.
Díky za pomoc. Jsem rád že tu je někdo kdo umí pomoct.
-> TechniX: Ano, bylo by to nejlepší, a nezapomeň jej přemazat, pod palec dvě kapky hustého oleje a pod šroubek z boku rozdělovače taky. U typu 880, pokud budeš cítit hned zkraje že jde palcem otáčet s dobrým odporem pružinek, měl by být v pořádku, předstih tedy nastavit na 13-16st. v 1000ot.
-> Urbi: Díky za odpověď. Tak to bude ideální kompresní poměr pro ježdění na Natural 95 :) .. Vačka tam je 254°/254° z BMM a karburátor je LEKR 28-30 lehce upravený.. Takže ten rozdělovač ETZ 880 je třeba každopádně.
-> TechniX: cca 10 = optimální. S rozdělovačem z vozu Š120 v dobrém stavu nastavovat předstih kolem 0st, lépe však rozdělovač upravit na míru motoru. I originální rozdělovač 540 (Š120) není vhodný svou odstředivou regulací pro vozy Š130-136. Až u modelu 50kw favorita 136x udělaly kompenzaci nedostatků v zapalování v podobě rozdělovače typu 880, který by byl pro tento typ motoru nejvhodnější, pokud se něm ještě změní podtlaková komora, přendání z typu 540 či 520.
Mám rychlý dotaz a napíšu to sem do tohoto tématu, když mám motor 742.136 kompletní renovace (který podle výrobce Škoda má kompresní poměr 9,7:1), ale jsou změny: vložky + písty třída C, hlava je z MPi nikdy nebroušená je srovnána na magnetce o -0,300mm dolů, výška nového těsnění 1,5mm Merako. Otázka zní na jaký kompresní poměr bych se stím dostal ?
-> Exon: Pokud máš někde další hlavu bokem, zkus kam až jde svíčka, u originálu tam jeden dva závity zůstanou volné, takže si to někde zkus nebo to plň až nahoru po okraj a odečti těch 2ml, ale zase bych si někde bokem zkusil přesný skutečný objem co svíčka zabírá, pokud to nebude změřeno přesně, hodnota KP bude jen orientační. Opravdu i 0,5 ml už je dost jiný KP a prostor k nepřesnostem je u tohoto typu měření více než dost. Také změř zda jsou všechny obsahy stejné, nejen jeden válec. A nezapomeň že nějaké minimální množství uteče přes pístní kroužky, takže to dělat co nejrychleji, ale přesně.
-> Exon: Když zaplníš závit, tak pak musíš jeho objem odečíst, si vyber...
Zaplnit olejem celý závit pro svíčku nebo to plnit jenom po závit?
-> Exon: u litinovky 1,5ccm u hlinikovy 2ccm..
-> Exon: Přesně tak, dosadit si to můžeš do tohoto : skoda.daves.cz/Zmena_komp
resniho_pomeru_pri_snizova
ni_hlavy Je tam perfektní tabulka do excelu, jen zadáš přesný objem celého kompresního prostoru, ale musí to být změřené opravdu přesně...dělal sem to injekční stříkačkou 5ml, protože z dosazování do té tabulky pochopíš že i 0,5ml rozdíl dělá na kompresi opravdu dost. U svíčky nevím kolik se odečítá.
Zdravím budu měřit kompresní poměr ale nevím jestli sem vše správně pochopil.. Takže motor položím tak aby otvor pro svíčku byl kolmo a píst v horní úvrati naberu si do stříkačky olej a plním dokud nebude olej po začátek závitu nebo až na konec závitu? a potom odečtu z toho oleje co sem tam naplnil nejako hodnotu kvuli svíčce to je kolik ta hodnota? nebo jak ji vypočítat? a potom dosadím do vzorce a mám výsledek kompresního poměru? Díky.
-> petr s: A 120tka taky? 

-> Jarda/felda: Favorit taky leze nad vložku
-> Evž@ 26.08.10 18:00:42: teoreticky o nic když vemu v úvahu že MPI má právě o těch 0.3 vyšší písty 

-> Tuner#2: to poznám presne s tade ako píšeš , tiež som to robil pri presahoch ale čo podržal som vložky a pretočil to
-> suri 26.08.10 17:59:39: JJ pěkně na ho*no se měřili přesahy vložek, když dva písty byli nad
Jsem to blbec sundal v poloze, kdy byli v horní úvrati a nechtělo se mě je zajišťovat a točit klikou.

-> Evž@: neviem
-> suri: a píst favorit ??....
-> Syny: záleží na čom , mpi piest trčí nad vložku pri plnom zdvihu 0,3mm
-> suri: fakt jo?
Tak to sem nevedel. Ja mel za to, ze pres vlozku nepresahnou...

-> Syny: 0,3-0,5mm
-> petr s: jakoze pisty lezou neco malo z vlozek? 

-> petr s: v tom případě mi vychází 32,474 ml ...což je cca KP 10,93 :1....(požadováno bylo 11:1)....takže by to mělo být ok
-> Evž@: Něco málo lezou písty ven
-> petr s: ano už chápu.....to sem už zkoušel..ale s hodnotou 1,6..těsnění 1,6 se stlačí na 1 mm?
-> Evž@: Musíš připočítat těsnění
-> petr s: kopec 1mm? ...nechápu jak to myslíš....
-> Evž@: tak se to neměří udělej 1 mm kopec na těsnění
-> Evž@: Máš tam těsnění?
Dotaz....nalil sem spalováky na nové hlavě...vlezlo se mi tam 28 ml což je teda asi dost blbý.Vychází mi KP kolem 12,5 ....nebo je to jinak?
-> Evž@:
tak honem, do rana casu dost....


-> Adam6666: ale šlo by.....
...pořádně naklonit auto

-> Evž@: nevadi muzes si vyzkouset ze to v aute opravdu nejde 

-> Adam6666: ....a ten motor je v autě 

-> Evž@: no tak a ted to nalej a vis to presne
-> petr s: jj...to je jedno..už to neřešme...hlava je už na motoře
-> Evž@: Ale ta míra je u každé hlavy jiná tak se stejně nedoměříš
-> petr s: ale někde tam je nějaká kapsa která stanovuje maximální hodnotu zbroušení....dočetl jsem se toto:''Výrobce stanoví, o kolik lze hlavu bezpečně snížit - tato hodnota je stanovena hloubkou kapsy, která je provedena v odlitku hlavy zhruba v polovině delší strany dosedací plochy hlavy. Brousit lze tak dlouho, dokud nedosáhneme dna kapsy.
-> Evž@: no musis nalit cely spalovak kdyz mas slozeny motor i s prostorem pro svicku a to pak odectes, a podle toho vzorce to vypocitas... a nalit ridkym olejem, a hlavne presne. das pist do HU. a otvor pro svicku musis mit kolmo. takze v aute to nejde.
-> Evž@: Žádná kontrolní ploška není
Defakto mě stačí vědět jakou výšku má ta kontrolní ploška na nové hlavě
-> gabo000000: a jak mam zjistit objem spalovaku....nalévat vodu??či jak
E = (objem válce/objem spalovacího prostoru) + 1.
taky som vzorec nasiel ja
taky som vzorec nasiel ja
-> Adam6666: tos mě moc neporadil 

-> Evž@: no jo.. to je ten tech web, tam radsi nechod
