to odsavaci cerpadlo dava olej jen do nadoby bez odporu
mazaci tlaci nekolik baru do lozisek taze odpor a tim i omezeni prutoku je docela velky
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
suchá vana Lr-ce
-> vhml: A když nezbude v motoru tak co? Nějaká loužička pro namáznutí čerpadla tam bude vždycky, když bude motor mazanej.
-> Eidy: aby ti pak naopak neco zbylo v motoru :-D
Vytáhnu mrtvolku. Jak je to s dimenzováním olejových čerpadel v případě suché vany? Myslím jako pokud čerpadlo tahající olej z vany bude slabší než čerpadlo tlačící olej z nádoby do motoru, tak se nádoba za chvíli vyčerpá a motor pojede nasucho. Takže čerpadlo tlačící do nádoby má být silnější? Nebo mám někde chybu ve výpočtu?
-> choze: motor maze aj ked sa vykotíš
sucha vana je nizsi takze nehrozi poskozeni od kamenu, to prelevani je druha vec a ta hlavni je to ze s mokrou vanou se pri prelevani oleje do ktereho narazela ramena kliky penil olej ktery byl pozdej nasavan a dochazelo k poskozeni motoru kvuli nedostatecnemu mazani.. proto je u suche vany jedno cerpadlo saci a jedno tlakove, saci saje olej do nadoby kde by mel byt odlucovac bublin a pak se teprve olej stlaci v druhem cerpadle...... tim je mazani dokonalejsi...
mužu se zeptat jakej je vlastně rozdíl mezi suchou a mokrou vanou, teď nemyslim konstrukci to vim, ale myslim výhody a tak. Mě osobně napadlo že to je kvůli tomu že se vevaně nepřelejvá olej a hlavně vana neni tak velká, ale to je jen můj názor, kdyžtak mě vyveďte z omylu.