skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tvrdy silentbloky motoru
20:49:31
25.05.2015
25.05.2015

Mára-rs
-> castrol: jojo přesně tak jsem to nakonec udělal ale měl jsem strach aby mi to neprasklo prvě ale v klidu šloto celkem dobře mam obědnané právěže tvrdé tak jsem zvědavej
19:06:10
25.05.2015
25.05.2015

castrol
-> Mára-rs: podpácit srobovakom aby si zdeformoval obal alebo pod lis
18:49:32
25.05.2015
25.05.2015

Mára-rs
zdravím lidi dokáže mi někdo poradit jak dostat silent z vodní pumpy na fáčku ??
08:37:00
12.03.2013
12.03.2013

djmaso
-> ferrari: pár závodů jsem odjel na silonech :D jako dá se to, ale jsou to strašné rezonace do kastle ( na volnoběh s vostrou vačkou se hejbe do stran celé auto :D ) a přecházím na silentbloky (tvzrezé) . tak musíš vědět k čemu to chceš
22:18:17
11.03.2013
11.03.2013

minno
-> ferrari: Ja to už mám vyskúšané, dosť som s tým laboroval za poslené roky. Rôzne kombinácie silentblokov na prevodovke aj motore. A záver je taký, že čokoľvek tvrdé = hluk. Je jedno či tvrdý silentblok na motore, alebo prevodovke. Stále je to jeden agregát a akonáhle ten agregát niečim tuhým spojiš s karosériou, prenáša to rezonancie. Potom už len záleží od frekvencie zvuku, kedy sa ktorý tvrdý silentblok v akom spektre otáčok motora hlukovo najviac prejaví. Ale ak chceš mať ticho, jedine mäkké uloženie motora aj prevodovky.
17:56:39
11.03.2013
11.03.2013

ferrari
No, ja som mal ten pocit, že sa hlučnosť prenáša hl. cez uchytenie prevodovky, preto je auto s kyvkou omnho hlučnejšie, ako s vlečkou...ale treba vyskúšať
15:57:35
11.03.2013
11.03.2013

minno
-> ferrari: to je čert ako diabol.....či na prevodovke alebo na motore tvrdé, hlučné to bude tak či tak.
17:43:47
10.03.2013
10.03.2013

ferrari
Ja by som to skôr riešil tak, že silenblok prevodovky mäkký a silenty motora tvrdšie...j amám všetky mäkké a je to pekn etiché, ale motor sa trasie...
10:44:38
10.03.2013
10.03.2013

minno
-> Exon: môžeš to nakombinovať ľubovoľne.....Rátaj však s tým, že čím tvrdšie to bude, tým bude to auto v interiéri hlučnejšie. Aj tvrdý silentblok prevodovky prenáša dosť veľa pazvukov.....
20:19:15
09.03.2013
09.03.2013

Exon
Zdravím jelikož se mě nepodařilo sehnat obyč silentblok 5q převodovky tak budu kupovat tvrzený otázka je jestli k tomu koupit zrovna i tvrzený k motoru nebo dát aspon 2 tvrzené a 2 obyč... nebo když už je tvrzený na převodovce tak nechat obyč na motoru? Motor nebude nijak moc překypovat výkonem je to jenom fáčko s 265 vačkou a lízlou hlavou. Nebo jak byste to zvolily vy? Díky
11:31:20
05.04.2012
05.04.2012

Shader
-> minno: Přesně jak píše TooM-As
, ale jinak máš pravdu. Já tam původně ty sériové měl a hlučnost/vibrace byly menší. Jenže potom jsem tam nahodil, příčny výfuk a to byl randál až za roh
. Takže teď když budu mít svody 4in1 + příčňák, na převodovce tvrdý silent, tak mi použití tvrdých silentu motoru přišlo jako vhodné řešení, tak uvidíme.


22:18:35
04.04.2012
04.04.2012

minno
-> TooM-As: jaj tak.
22:13:24
04.04.2012
04.04.2012

TooM-As
-> minno: ty jeho silentboky jsou tvrdé , klasické favoriťácké jsou stejné jako ve felicii. a myslím že Shader tam ty tvrdý dává schválně a na vibrace a hlučnost nehledí.
21:31:08
04.04.2012
04.04.2012

minno
-> Shader 04.04.12 18:40:17: ja mám skôr otázku, tieto Favo silentbloky vyzerajú byť rozmerami rovnaké ako silentbloky z Fel. Je to tak, mám pravdu? Nebolo by teda použitie Fel silentov lepším riešením? Tie mi prídu byť účinnejšie, vďaka tomu že majú menej gumy, na menšiu hlučnosť od agregátu.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2325_2008-04 -25_16-25-39_39.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../2325_2008-04 -25_16-25-39_39.jpg
19:16:49
04.04.2012
04.04.2012

vhml
-> Shader: M10 a dál neřešit. V případě velkýho strachu po čase provozu zkontrolovat.
18:40:17
04.04.2012
04.04.2012

Shader
Zdravím
Nevěděll jsem, kam s mým dotazem, tak tady oživím jedno staré téma. Nejde tak úplně o volbu silentbloku, ale spíš o uchycení, chcete-li montáž. Na motoru nebudu mít klasické silenty 105/130, ale mám to předělané na silentbloky z favorita. Otázka zní: jaké zvolit šrouby pro uchycení silentbloku k příčce, samotný silentblok má střed o průměru 10mm. Takže M10 8.8 by měly stačit? Jde o to, že kolega to měl upravené pro šrouby M12, tak jsem trochu na vážkách. Má smysl, upravovat střed silentu pro M12 nebo tam bude bohatě stačit šroub M10? Dík za rady.
Nevěděll jsem, kam s mým dotazem, tak tady oživím jedno staré téma. Nejde tak úplně o volbu silentbloku, ale spíš o uchycení, chcete-li montáž. Na motoru nebudu mít klasické silenty 105/130, ale mám to předělané na silentbloky z favorita. Otázka zní: jaké zvolit šrouby pro uchycení silentbloku k příčce, samotný silentblok má střed o průměru 10mm. Takže M10 8.8 by měly stačit? Jde o to, že kolega to měl upravené pro šrouby M12, tak jsem trochu na vážkách. Má smysl, upravovat střed silentu pro M12 nebo tam bude bohatě stačit šroub M10? Dík za rady.
19:52:29
15.08.2008
15.08.2008

Ultim
jakoze,tvrde ulozeni,ale fakt TVRDE ulozeni se da udelat ze silentbloku z predni napravy. Staci tu 10 diru zvetcit tak aby se tam vesel. Ale jeste lepsi je tam dat pozdro a pak teprv do nej nalisovat silnet. Nejak to vystredit a pouzit asi 12 srouby a hotovo ...
07:12:50
15.08.2008
15.08.2008

VeTeV
tvrdy proto ze je moda mit secko tvrdy, nemit tlumice pruziny secko na dorazech apod.. a takz proto ze to ma pepik a rika ze je to fajn...
-> Samantus: neco povar
-> Samantus: neco povar

22:24:27
13.08.2008
13.08.2008

petr s
-> Matthes z TechWebu: U něho ano nebo výfuk uchytit pod alternátorem na držák potom nepraská
22:16:30
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Ano, ale Samantus tam snad nema nejakou bestii ne?
Takze bych dal vlnovce a jedem :)

21:47:47
13.08.2008
13.08.2008

petr s
-> Matthes z TechWebu: Máš málo koní
21:37:16
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vojtik: To se mi nejak nezda teda
Jo me se motor s prevodovkou mrcasi na seriovych mekkych, ale nevadi mi to ...
Jezdim normalne 



21:27:34
13.08.2008
13.08.2008

Vojtik
-> Saky: jenže v HK zrušili obchod a musí se pro ně až do Náchoda :(
Jinak důvod tvrdých silentbloků je zase podle verze, kterou jsem slyšel já ten, že když se při ostrý jízdě řadí v zatáčce, tak na měkejch silentblokách se motor se špajskou rozhýbe a rozhýbe tak i hmotnosti a těžiště auta a přispívá to ke smyku a ztrátě kontroly
Jinak důvod tvrdých silentbloků je zase podle verze, kterou jsem slyšel já ten, že když se při ostrý jízdě řadí v zatáčce, tak na měkejch silentblokách se motor se špajskou rozhýbe a rozhýbe tak i hmotnosti a těžiště auta a přispívá to ke smyku a ztrátě kontroly
13:59:10
13.08.2008
13.08.2008

Saky
-> Samantus: kup je v Rubene treba v HK tam mas za tu cenu dva
12:50:40
13.08.2008
13.08.2008

Ing. Duso
uz viiiim.. to malo byt NEROVNIM USEKU TRATI RYCHLOSTNI SKOUSKY :) a ne treti :D nebo druhy a treba prvni




12:42:14
13.08.2008
13.08.2008

Ing. Duso
-> Matthes z TechWebu: to jak se tam dostalo :D.. ty jo ja si to nevsiml :D.. asi mi to ujelo nebo nevim :D.. je jedno ktery jedes :D...
10:54:18
13.08.2008
13.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Duso 13.08.08 10:30:49 napsal: a za dalsi aby ti ta rychlost nevypadla kdyz jedes po nerovnem useku treti napr..
A co kdyz jedes druhej nebo prvni
A co kdyz jedes druhej nebo prvni

10:30:49
13.08.2008
13.08.2008

Ing. Duso
tvrdi ulozeni se davo proto aby jelo lip zaradit rychlost.. a za dalsi aby ti ta rychlost nevypadla kdyz jedes po nerovnem useku treti napr.. jo a kdyz tvrde a lacno.. tak 1203-ka.. ja to mam.. a je to paradni
!! 2 silentbloky 1203-ka a dve protikusy 120-kove je to hodne znat.. jo.. a trase se cele auto nejen jenom motor :D
!! 2 silentbloky 1203-ka a dve protikusy 120-kove je to hodne znat.. jo.. a trase se cele auto nejen jenom motor :D
10:27:33
13.08.2008
13.08.2008

Jakub M.
-> Samantus:
jak píše Nwkt, a pokud to chceš mít poloměkký, tak dej z 1203 jenom dva a ty druhé dva sériové. budu to dělat stejně a účinek je velmi dobrý, motor sebou "neháže", ale zároveň vibrace, které ty silenty v téhle kofiguraci půl-na-půl pustí do karoserie a příčky jsou uspokojivé
(zkušenosti starších)
jak píše Nwkt, a pokud to chceš mít poloměkký, tak dej z 1203 jenom dva a ty druhé dva sériové. budu to dělat stejně a účinek je velmi dobrý, motor sebou "neháže", ale zároveň vibrace, které ty silenty v téhle kofiguraci půl-na-půl pustí do karoserie a příčky jsou uspokojivé

01:20:27
13.08.2008
13.08.2008

petřík
-> tasatunga: to je na závody hlavně vhodný...že ti tam neskáče motor jak potrhlej
01:19:29
13.08.2008
13.08.2008

petřík
-> Samantus: nech ať se klepe vejfuk s motorem já mám třeba držák na příčňák navařenej na držáku motoru :) kdyžtak ti to mužu vyfotit. je to totálně jednoduchý a 100% funkční.
22:45:27
12.08.2008
12.08.2008

tasatunga
To je klad že se třepe celý auto místo motoru??
22:36:35
12.08.2008
12.08.2008

Nwkt
-> tasatunga: To jsou klady
22:34:38
12.08.2008
12.08.2008

tasatunga
Dobře to jsou zápory.A klady??
22:29:52
12.08.2008
12.08.2008

petr s
-> tasatunga: Netřepe se motor ale celé auto
22:24:23
12.08.2008
12.08.2008

tasatunga
V čem je vůbec výhoda uchytit motor na tvrdý silenbloky???
20:20:03
12.08.2008
12.08.2008

Nwkt
-> Samantus: Tak dej silentbloky z 1203
20:19:27
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
povarim si je z jeklu nebo z trubky a pak poreferuju
20:18:35
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
-> Matthes z TechWebu: to je moc slozity:-)
20:16:41
12.08.2008
12.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
Teda jeden vyfuk, ne vyfuky... sem to chtel napsat jinak a rozmyslel sem si to 

20:16:11
12.08.2008
12.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Samantus: Tak dej mezi vyfuky a parohy vlnovec ... pak nebudes mit hluk v aute :)
20:07:25
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
-> Nwkt: to radsi sam neco vymyslim, takovy prachy nedam:-)
20:06:48
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
-> Matthes z TechWebu: protoze sem vejfuk chytil k pricce a pri zkrutnym pohybu motoru se ohyba ve svodech:(
19:59:32
12.08.2008
12.08.2008

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Samantus: A proc je to nutnost mit tvrdy?
19:10:55
12.08.2008
12.08.2008

Nwkt
19:10:10
12.08.2008
12.08.2008

havlik
ne tvrdá guma
19:09:37
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
jako jak tvrdy, tvrda guma, nebo sou cely ocelovy, je mi o to aby byly fakt tvrdy spojeni mezi motorem a prickou
19:07:03
12.08.2008
12.08.2008

Nwkt
Normálně se prodávají
19:07:00
12.08.2008
12.08.2008

havlik
koupit ty tvrdý co se prodávaj?
19:06:23
12.08.2008
12.08.2008

Samantus
jelikoz je u me nutnost mit tvrdy ulozeni motoru, tak se mi podelte s nejakou inspiraci.. dnes sem zkousel rozebrat origo silentbloky, ale je to des, po pulhodine smradu sem se malem poblil, tak sem se na to vysral a radsi pozadam zkusenejsi:-) diky moc