skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ako odstranit usadeny karbon?
tak som skusal do chladica naliat savo,ale skoro nijaky bordel to nevyplavilo.este skusim kupit origo luh
-> Majklsto: opytaj sa pistu
-> suri: a mas nejaky tip kto vymenniky vyraba?nejaka firmicka alebo jednotlivec?
-> Majklsto: vymenik moze stat od par korun az k tisicom ja by som si ho dal vyrobit takemu co to vie lebo som videl kupovane vymniky ktorym praskla vodna trubka a zadreli motor
Priatelia keby to bolo na mne a mal by som nejaky vymenik tak by som ho tam dal bez vahania a ovela radsej ako chladic ale kym niesom zarobkovo cinny tak si velmi vyberat nemozem
apropo-kolko moze taky vymennik stak korun?

apropo-kolko moze taky vymennik stak korun?


-> Jakub M.: chladic mu bude akurat sluzit na to ze bude tict olej ako to byva
-> suri:
osobne bych se k nemu take přiklonil, nicméně Majklstovi to asi nikdo nerozmluvi
osobne bych se k nemu take přiklonil, nicméně Majklstovi to asi nikdo nerozmluvi

-> Jakub M.: to boli vsetko ostre zavodky a nie nejake motry do mesta ja by som dal vymenik
-> suri:
bych ani skoro neřekl, pokud ten motor má blízko k 100hp, tak bude mít velký problém uchladit se jen vodním okruhem, výměník je velmi dobrá věc, ovšem pokud používáš výkonější chladič, než je sériový. Mmch. 120LS/A motor (L/A Hlava, T-písty, Vačka 280/280) byl schopen za 20 min vlažné jizdy schopen zahřát Castrol GTX na 130°C - to jen tak pro zajímavost, když byl bez chladiče oleje. Také to je ale o tom, kdy to auto bude jezdit. Tovární soutěžní auta z doby řad typů 742, 3, 5 atd. jezdila v zimně výměník voda-olej, v létě buď jen chladič oleje, nebo oboje současně.
-> Majklsto:
Zkus ten louh, jak píše Eidy, tuhle procedůru mám za sebou a až jsem se divil, kolik toho v tom chladiči bylo
bych ani skoro neřekl, pokud ten motor má blízko k 100hp, tak bude mít velký problém uchladit se jen vodním okruhem, výměník je velmi dobrá věc, ovšem pokud používáš výkonější chladič, než je sériový. Mmch. 120LS/A motor (L/A Hlava, T-písty, Vačka 280/280) byl schopen za 20 min vlažné jizdy schopen zahřát Castrol GTX na 130°C - to jen tak pro zajímavost, když byl bez chladiče oleje. Také to je ale o tom, kdy to auto bude jezdit. Tovární soutěžní auta z doby řad typů 742, 3, 5 atd. jezdila v zimně výměník voda-olej, v létě buď jen chladič oleje, nebo oboje současně.
-> Majklsto:
Zkus ten louh, jak píše Eidy, tuhle procedůru mám za sebou a až jsem se divil, kolik toho v tom chladiči bylo
-> Majklsto: chladicom si nepolepsis o moc vymenik je lepsie skor sa ohreje aj skor schladi kedto na chladici ide furt chladny olej
-> Majklsto: je velky predpoklad ze vykon toho motora je niekde blizko k 100hp,takze som presvedceny ze chladic oleja nema comu ublizit.radsej by som tam supol vymenik voda-olej ako ma pistaa ale akosi momentalne nemam na to prachy ,mozno casom
-> Majklsto: nedavaj ho tam ten motor npotreboval chladic ani za ery ad olejov a nie terajsie kvalitne oleje
ano chcem tam davat skodovacky chladic,a jedna sa o "dobre zastepenu" 130ku
V olejovém chladiči může být karbon, proč by ne? Nejlepší na rozpuštění je louh, neboli hydroxid sodný neboli NaOH. Je to stejnej sajrajt jakej se používá na čištění odpadů, takže to koupíš v drogerii. Ale bacha při práci! A to tam chceš dávat škodovácký chladič?
-> Majklsto: jinak co je to za motor na com tam davas chladic?
-> Majklsto: no ved ono je to jedno hociajku chemiu perchlor trychlor technicak naftu a pod
no ved dobre,ja ti verim ,len aby som potom neznicil dost drahy motor tym ze sa mi nejake sracky uvolnia do motora a upchaju kanaly.ja som skor cakal rady nieco na sposob tetrachloru alebo nieco take.no skusim tu metodu co si mi poradil a uvidim co vylezie s chladica
-> Majklsto: ale v chlaici usada karbonu nie je to nepatrne mnozstvosa tam neusadi a ked tak ti hovorim arvu nechat posobit vysplaichat horucou vodou a technicak
-> Majklsto: jj,asi tak 

a preco by v chladici nemohol byt karbon ked tade prudi olej ktory zo sebou nesie karbon?nemoze sa tam usadzovat?ved od coho je ten olej cierny?podla mna od karbonu
-> Majklsto: inak naliat donho arvu nechat posobit preplachnut potom technicak a fajront0
-> Majklsto: v chladici je asi tazko karbon
Mam doma pouzivany chladic oleja aj s hadicami a chcel by som ho dat na motor v ktorom je sinteticky olej ale bojim sa aby mi ten olej nerozpustil usadeny karbon a nieco neupchal.viete mi poradit cim ten usadeny karbon odstranit s chladica a z hadic?