-> palinator: myslím, že hl. kvôli emisiám. Tiež SEDR má zlepšený systém voľnobehu a funkčný odpojovač voľnobehu. myslím, že robili aj zásahy do sýtiča (aj keď to tiež nechápem, bo z mojich skúseností EDSRy lepšie štartujú v zime).
Tiež myslím, že spotreba pri ustálenej rýchlosti je jemne nižšia (tipujem), ale v bežnej prevádzke spotreba nižšia nie je.
Pre 120 tku je optimum EDSR120/SEDR130-135-136; pre 105ku by som dal EDSR105...najdôležitejšia je totiž veľkosť difúzorov!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ekonostat - co to je a k čemu slouží?
-> ferrari:
A proč jinak by ten SEDR do škodovek dávali, když by byl víc na hovno než EDSR?
A proč jinak by ten SEDR do škodovek dávali, když by byl víc na hovno než EDSR?
dik pomohlo a este jedna vec nevala sa vam doma v garazi nejaky nepotrebny edsr? ja mam len zo 105
palinator 29.01.10 20:22:46 napsal:
→ ferrari:
No, natryskování 105 nevim nevim jestli by na 120 vyhovovalo. Ale EDeSeRy
víc žerou.
blbosť + blbosť...sorry...natrysko
vanie nezáleží od motora, ale je závislé hl. na veľkosti difúzora (bavíme sa o sériových motoroch 742)...a spotreba je cca rovnaká, záleží na článku medzi pedálmi a volantom...spotreba cca rovnaká pri lepšej dynamike.
→ ferrari:
No, natryskování 105 nevim nevim jestli by na 120 vyhovovalo. Ale EDeSeRy
víc žerou.

-> mishom:
Myslíš spotřebu? Asi jako užovky, neřeknu ti přesně rozdíl. Možná někdo zkušenější.
Myslíš spotřebu? Asi jako užovky, neřeknu ti přesně rozdíl. Možná někdo zkušenější.
aha,
a ovela viac?
a ovela viac?
-> ferrari:
No, natryskování 105 nevim nevim jestli by na 120 vyhovovalo. Ale EDeSeRy víc žerou.
No, natryskování 105 nevim nevim jestli by na 120 vyhovovalo. Ale EDeSeRy víc žerou.

-> mishom: ja tipujem, že v nízkych a stredných otáčkach isto lepšie...vo vysokých možno o chlp horšie (ale vysoké myslím tak cez 4500 ot).
Tiež ale vééééľmi záleží od stavu konkrétnych kusov...
Tiež ale vééééľmi záleží od stavu konkrétnych kusov...
sneuzijem tema
zohnal som edrs zo 105 teraz mam namontovany sedr 120 islo by to lepsie keby som tam dal ten edsr?(ma cierny flek na veku) niekde som cital ze edsry su lepsie ...

-> darklord: podle toho sem zvětšoval tu směsnou trysku baj voko 1,1mm jelo to dobře, halt mě sralo, člověk se s tím pilá, nejspíš mě to sálo kolem osek, strašně lítal volnoběh
-> Motomaniak: tak se z toho hlavně neposer, jak já
přešel sem na lekr, stále to není ono
-> Motomaniak: tak se z toho hlavně neposer, jak já


ekonostat slouží k obohacení směsi na 1.komoře při vyšší zátěži motoru,tudíž zkraceně vypomáhá 115tce trysce k obohacení
-> COL:
-> darklord:
Tak se chlapci dohodněte..
-> darklord:
Tak se chlapci dohodněte..

-> darklord: jak by se dosahlo, aby to obohacovalo jen pri castecne zatezi?? A k cemu by to bylo?
Ekonostat, podle mne, obohacuje pri plne zatezi, protoze tehdy hlavni system s kompenzaci pridavnym vzduchem nemuze dat sam o sobe primerene bohatou smes.
Ekonostat, podle mne, obohacuje pri plne zatezi, protoze tehdy hlavni system s kompenzaci pridavnym vzduchem nemuze dat sam o sobe primerene bohatou smes.
-> palinator: ekonostat obohacuje pri ciastocnej zatazi pokial viem. cize ked tomu utnes naplno tak je uplne jedno ci ho mas alebo nie. a stym syticom trepes blbosti. maximalne ti to rozhodi zmes a okrem toho ze to bude chlastat jako rusky vojak to vobec nepojde lepsie.
-> vhml:
Ale ne, jestli by to třeba nefungovalo při měření max. rychlosti... To je plyn furt na podlaze, otáčky vysoký dostatečně, tak to ještě decentně přiobohatit...
Když už, tak ať se škůdka snaží maximálně.
Ale ne, jestli by to třeba nefungovalo při měření max. rychlosti... To je plyn furt na podlaze, otáčky vysoký dostatečně, tak to ještě decentně přiobohatit...


-> palinator: jako že mačkáš plyn, v půlce už máš pootevřený sytič a s plným plynem ho zavřeš? Jsi borec :-D
Co takhle ekonostat nasuplovat sytičem?
Byť jen mírně pootevřeným.

-> spartra: dík to je to co jsem potřeboval vědět
-> petr s: horší když je to pozdě
dneska je spousta chemie tak by to mělo snad jít zalepit

dneska je spousta chemie tak by to mělo snad jít zalepit

-> spartra 26.01.10 20:51:02: Všechno jde vyndat ale něco jenom jednou
tuším že tam jsou nalisovaný, nevím zda li jdou vyndat
víko
víko
-> Motomaniak: normalne ty trysky nejsou vyndavaci,jsou ve viku nalisovane.
-> Motomaniak: Někde tu je na virtu, mam to v garáži zejtra můžu nafotit
A všechny 3 trysky jsou vyjímatelné nebo pouze 2 a ta 3. je pouze dirka v samotném víku?Fotka by nebyla?
-> Motomaniak: třech ve víku
čau vytahnu tohle téma ať nezakládam nový.
Nemohl by jste sem dát někdo fotku kde se nachází a jak vypadá.Jedinej rozdíl co jsem našel je ve dvou malinkých tryskách tak si chci ověřit jestli je to ono.Mam doma víko ze 120 karb. ale je kupovanej před pár lety a vypadá že to má nachystaný kanálky pro ty trysky což 120-kový víko z prvovýroby nemá.Tak mě zajímá pokud by jsem vyndal ty trysky ze 130-kovýho víka a nandal do toho 120-kovýho jestli by to šlo použít jako plnohodnotná náhrada za 130-kový (Pokud to co myslim je opravdu ekonostat).Tak snad jsem to nezkomolil.Děkuji za každou odpověď
Nemohl by jste sem dát někdo fotku kde se nachází a jak vypadá.Jedinej rozdíl co jsem našel je ve dvou malinkých tryskách tak si chci ověřit jestli je to ono.Mam doma víko ze 120 karb. ale je kupovanej před pár lety a vypadá že to má nachystaný kanálky pro ty trysky což 120-kový víko z prvovýroby nemá.Tak mě zajímá pokud by jsem vyndal ty trysky ze 130-kovýho víka a nandal do toho 120-kovýho jestli by to šlo použít jako plnohodnotná náhrada za 130-kový (Pokud to co myslim je opravdu ekonostat).Tak snad jsem to nezkomolil.Děkuji za každou odpověď
Ahoj, známý mi měnil karburátor v mojí 120 (EDSR za SEDR) a řekl, že by mi ho mohl doplnit ekonostatem. Název ekonostat jsem již slyšel, ale vůbec netuším k čemu slouží. Dokáže někdo jeho funkci popsat? Díky