skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svíčky - problem
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 51 až 78) od 16.04.2008 do 30.11.2010, založil/a K.o.l.d.a.
-> K.o.l.d.a.: Kdyz das rovny pisty, tak by jsi mel pak snizit kompresi aspon o neco. Jenze jestli to vyresi ten problem zjistis tim, ze to vyzkousis...
chuda smes ma vyssi teplotu horeni,tak po tom by se mohli ty svicky utavit,ale to natryskovani se mi zda v pohode.Stejny problem ted resime s Ivanem na motoru 136.Mozna bude ta chyba opravdu v te hlave.Moc o tom nevim,ale u te hlavy by mela byt zachovana nejaka antidetonační štěrbina a měří se to vloženim plasteliny mezi pist a hlavu v horni uvrati.Mozna kdyz tu antidetonacni štěrbinu nezachováš,tak se s tim potom nedomluvis.
-> Vrba: a jak by chuda smes zpusobila odpadnuti elektrodi a roztaveni casti svice? Myslis tim detonacnim spalovanim?
-> Vrba: 100 oktan
natryskování:
Saky, 9.12.2007 22:16:52:
jako zaklad 120/145 vzdusniky 210/140 a pak muzes laborovat
Seřízený je to tak aby to nebylo chudý, což bylo vidět na těch svíčkách když se vyndaly, že byly cihlový
natryskování:
Saky, 9.12.2007 22:16:52:
jako zaklad 120/145 vzdusniky 210/140 a pak muzes laborovat
Seřízený je to tak aby to nebylo chudý, což bylo vidět na těch svíčkách když se vyndaly, že byly cihlový
tak potom jednoznacně chudá směs
-> Vrba: jestli se te 100 oktan zda malo, tak teda nevim 

jakej mas karburator a s jakym nastavenim?pricinu bych nehledal ve svickach,ale v chude smesi nebo nizkem oktanovem cisle benzinu.Muzes sehnat svicky co to vydrzi,ale potom musis sehnat jeste pisty az se ti ty co tam mas ted propálí.
-> havlik: mno to ja taky, ale co ja zatim vim, tak to nijak moc neresi...
-> Syny: hm já bych to teda nechal na sakym přecijen na to drží nějakou záruku tak by asi nebyl moc nadšenej kdyby se do toho vrtal eště někdo jinej
-> Nwkt: samo az bude auto poskladany...
-> Nwkt: tak za Stetkou a sundat s nim hlavu a vsecko zkouknout - ten do toho s tebou pude a aspon zjistite co a jak...
-> COL: Nevim, hlavu jsem dole neměl,, zatim 

-> COL: Na písty neuvidim dokavaď nesundam hlavu, což se mi moc nechce. Proč, to už jsem uvedl níže. Detonační spalování ve vyšších točkách fakt neslyším, což neříkám, že tam neni. Ale jestli jo, tak to všecko směřuje teda k tomu, že ten kp je fakt moc vysokej a už tomu nepomůže nic...leda skusit nějakej víc než 100 oktanovej benzín..
Tzn jediná rozumná varianta - méně snížená, tj. jinaná hlava?
Ono je to spíš tak, že máme vypouklé písty, které sami o sobě udělají vyšší kompresi, takže někdo udělal tu hlavu tak jak se má, ale na normální písty...což, tp dává to smysl?
Tzn jediná rozumná varianta - méně snížená, tj. jinaná hlava?
Ono je to spíš tak, že máme vypouklé písty, které sami o sobě udělají vyšší kompresi, takže někdo udělal tu hlavu tak jak se má, ale na normální písty...což, tp dává to smysl?
podobny efekty s odpadavanim materialu izolatoru stredni elektrody dela detonacni spalovani. jste si jisty, ze k nemu treba ve vysokych otackach, kdy byva uchem spatne slysitelny, nedochazi? jak vypadaji pisty?
obavam se, ze studenejsi svicky tomuhle nezabrani.
obavam se, ze studenejsi svicky tomuhle nezabrani.
-> Syny: ...která jede nahovno..ale zase je fakt lepší jezdit,než z toho mí palírnu na svíčky
-> vhml: ajo - neni nad to mit serii 

-> Syny: k tomu bys musel mít i silnější měděný kroužky a to už v životě znova nesložíš...
-> K.o.l.d.a.: To máš recht, z toho není kudy... Leda zkusit studenějí svíčky, jestli to nevydrží, a nebo máš problém jako na prototypu všech motorů - na fichtlu. Protože když dáš do fichtla svíčky Y tak je upálíš, protože čumí moc do spalováku a jsou ,,v centru" dění. Takže bych zkusil na Bosche dát 2-3 těsnící podložky místo jedný. Možná je to blbost, ale možná by to mohlo fungovat...
-> K.o.l.d.a.: a co dat tlustsi tu desticku co mas mezi blokem a hlavou? :) treba o pul mm ?
-> vhml: Svíčky žhavící a do nádrže naftu...jo tak to už sem taky párkrát slyšel :))
No tam hlavně žádný těsnění neni, jenom na vodu je tam takový jenom papírový "spešl" vyřezaný a jinak se to těsní normálně jen na měděný kroužky přímo - hlava-vložky. Prostě neni možnost jak z toho ven..
Když tam dám sériový těsnění, jen to nastartuju a je to venku..navíc tu hlavu nemůžu věčně sundavat a nandavat, zkroutí se a líznout už nejde.. Kdyby ta hlava byla nějakej šunt, tak jí hodim do sběru, ale tohle je fakt precizní prácička, až na ten přehnanej kp...Ten člověk co nám dělal ten motor tvrdil, že postavil víc takovejchhle motorů a fungovaly tak nevim.. Myslim ale že Ačkovej faker měl taky podobnej kp (12,3 myslim) a jezdil taky nooo...
No tam hlavně žádný těsnění neni, jenom na vodu je tam takový jenom papírový "spešl" vyřezaný a jinak se to těsní normálně jen na měděný kroužky přímo - hlava-vložky. Prostě neni možnost jak z toho ven..
Když tam dám sériový těsnění, jen to nastartuju a je to venku..navíc tu hlavu nemůžu věčně sundavat a nandavat, zkroutí se a líznout už nejde.. Kdyby ta hlava byla nějakej šunt, tak jí hodim do sběru, ale tohle je fakt precizní prácička, až na ten přehnanej kp...Ten člověk co nám dělal ten motor tvrdil, že postavil víc takovejchhle motorů a fungovaly tak nevim.. Myslim ale že Ačkovej faker měl taky podobnej kp (12,3 myslim) a jezdil taky nooo...
Když to nevydrželi FR5DP tak už snad nic :-) Zkus dát silnější těšnění pod hlavu, nebo zvětšit, ať máš menší kompresi.... Jiný řešení mě nenapadá, leda pak svíčky žhavící :-)
-> Nwkt: Mě to udělal zatím 1. Jakej máš KP a jaký tlaky? Máme tlaky 15bar a na tom prvnim teď 12 (asi ten upálenej kousek vlítnul na sedlo, špatně to dosedá nebo nevim proč)
-> favo110lrs: Bosch Platinum = Bosch FR5DP, platinou legovaná elektoda
Jinak nevim jestli sou to závodní svíčky, ale je pravda že je jezdí všichni
Měly by se dávat např na Alfu 2.0 TS, což asi je motor s nějakým potenciálem, ale taková fiesta 1.3 kam podle katalogu Bosche patří taky neviiim.. 
-> favo110lrs: Bosch Platinum = Bosch FR5DP, platinou legovaná elektoda
Jinak nevim jestli sou to závodní svíčky, ale je pravda že je jezdí všichni


-> K.o.l.d.a.: Mě to dělá jenom 1. a 4. válec
Jinak teplotu vody to drží pořád v normálu no. Nevim co s tim a neví to asi nikdo 


kup Bosch platinum ty vydržej vsechno jsou to závodni svíčky jezdim je pořát a fungujeto na 11:0 kp
-> Nwkt: No přesně tohle nám to udělalo!! Proboha co s tím? Nejezdit je sice vtipný řešení, ale má svý mouchy...
-> petr s: To vim že 12,6 je moc, ale jak tomu mam ubrat? Nová hlava za desítku? Se mi nechce :( Jinak spodek je dobrej, ale tohle asi nebude dělat dobrotu..
To all: taky je zajímavý, že se vůbec nehřeje voda, což by podle mě měla teda, to je tam sériovej chladič s origo vrtulí (fávo) - takhle vysoká komprese znamená o dost větší teploty ve spal. prostoru, čím se to odvádí? Jedině olejem, kterej se hřeje víc teda (baj voko 90 - 95st s chladičem oleje - origo Fávo, asi 2x větší než na RSo)..ale neodvádí se olejem takhle náhodou max 10% tepelnejch ztrát??
Neviim..heeelp Páni motoráři!

-> petr s: To vim že 12,6 je moc, ale jak tomu mam ubrat? Nová hlava za desítku? Se mi nechce :( Jinak spodek je dobrej, ale tohle asi nebude dělat dobrotu..
To all: taky je zajímavý, že se vůbec nehřeje voda, což by podle mě měla teda, to je tam sériovej chladič s origo vrtulí (fávo) - takhle vysoká komprese znamená o dost větší teploty ve spal. prostoru, čím se to odvádí? Jedině olejem, kterej se hřeje víc teda (baj voko 90 - 95st s chladičem oleje - origo Fávo, asi 2x větší než na RSo)..ale neodvádí se olejem takhle náhodou max 10% tepelnejch ztrát??

-> K.o.l.d.a.: tak 12,6 je trochu moc uberte tomu
Hmm nápodobně, udělali mi to jak Bosch tak Brisk. Momentálně nejezdim a netušim co s tim
Čauves, řešíme tenhle problém: máme na motoru dost vysokej kompresní poměr (okolo 12,6:1) a teď se nám stalo, že se nám normálně upálila jedna svíčka - Bosch FR5DP, což sou svíčky co by měly už něco vydržet. Upadla ten keramickej matroš okolo elektrody... Je to normální? Prej máme skusit svíčky FR5DT (našel sem jen FR5DTC - požívá se u voz ůPorsche :o) to je vončo??) Co si o tom myslíte? Pomůže při takhle vysoký kompresi dát studenější svíčky? Prosim jen smysluplný názory.. Dík
