skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prasklá hlava?
Nikdo neví?
Jaký přesahy maj mít vložky pro těsnění pod hlavou z motoritu + pozinkovanýho plechu? Stejně jako se sériovym?
Pořád sem se nemoh dokopat k nasazení C vahadel, tak aspoň k něčemu to je.
-> Petr Volfik: Vložky změřim zejtra, těsnění bylo temac, teď asi dám celoměď od Davese.
-> stepan: Takže utopený vložky a nebo těsnění Temac?
-> ToMi: Hlava křivá na 100% není, před těma 250km byla rovnaná na magnetce.
-> stepan: Je to asi 14 dní co jsem dělal bráchovi š130 přesně to samý. Když mi srovnával týpek hlavu, tak řikal že to bylo propadlý mezi 2. a 3. válcem kolem toho velkýho kulatýho kanálku na vodu. Pak to těsnění takhle odejde...
Hlava je krivá určite. Nemusí byť prasknutá. Vytiahni ventily a ak nenájdeš prasklinku medzi sedlami ventilov tak na 90percent je hlava OK, treba ju dať len zrovnať. Za predpokladu že presahy vložiek sú OK.
-> stepan: tvl...riadne prepálené




-> havlik: Tu sem vypustil už při sundání vodní pumpy.
-> stepan: ale vodu by to chtelo jinak ti natece do oilu
-> stepan: Ne nemusíš
-> stepan: Tak jestli jsi jí nevařil nějak moc tak by neměla bejt. A pokud teda neni extrémně vyžraná.
Ještě rychlodotaz, při sundání hlavy nemusim vypouštět olej?
-> Petr Volfik: Jo, ale bojim se, že na 130 je běžnější prasklá hlava. No nic, jdu sundávat.
-> stepan: Sundej tu hlavu, těsnění pod hlavou je na škodovkách běžná závada...
Tak při startování to do vody netlakuje, při nastartovanym motoru mi ale přišlo, že to do expanzky trochu bublá. Vodní pumpu sem sundal a je dobrá.
-> stepan: Odpoj kabel od cívky a párkrát zastartuj (předtím odpust přetlak v expanzce a zavři ji) Nesmí se objevit v expanzce tlak

Dobře, kouknu se teda nejdřiv na pumpu a pak napíšu.
-> stepan: Mohl se třeba střihnout klínek nebo prasknout vrtulka
-> stepan:
Jestliže motor vaří, termostat je venku a chladič studený, tak zřejmě necirkuluje voda.....
Jestliže motor vaří, termostat je venku a chladič studený, tak zřejmě necirkuluje voda.....
-> vaclav3: Řek bych že čerpadlo zrovna je poměrně spolehlivej díl, je to řemenice spojená s vrtulkou, na tom není co by se mohlo pokazit. Řemen je v pořádku.
-> stepan:
Dobíjí to? Jestli je v pořádku řemen, hledej chybu v čerpadle.
Dobíjí to? Jestli je v pořádku řemen, hledej chybu v čerpadle.
Mám takovej problém, po cca 7km jízdy se začalo auto vařit (motor 130), myslel jsem, že je špatnej termostat, tak jsem ho vyndal, po dalších 7km začalo vařit znova, chladič studenej, v oleji ale voda není, prasklá hlava/těsnění? Nebo to může bejt něčim jinym?
Fero:
Kdyby byla prasklá do válce tak by se ti tlakovala voda a vařilo by to.
Nebo já sem jí měl prasklou do výfukovýho kanálu. To pak blbě startuje, po nastarování to jede na 3 válce než se chytí, ale nehřeje se.
Kdyby byla prasklá do válce tak by se ti tlakovala voda a vařilo by to.
Nebo já sem jí měl prasklou do výfukovýho kanálu. To pak blbě startuje, po nastarování to jede na 3 válce než se chytí, ale nehřeje se.
-> Fero: zkus vyměnit těsnění, jelsit třeba není prdnutý
jinak by to vařilo 


takže hlava prdlá nebude? jak by se to mohlo projevovat kdyby jo, vařilo by to? tlakovala by se expanska, huř by to jelo? no stejně chci měnit jen tak preventivně těsnění, tak jí skusim
-> Fero: Pokud to jen probulává tak by to mohl být bud špatný termostat ale pokud je voda a teplota OK tak by tam mohl být jen vzduch.
jo a voda se nestrácí a pára taky nejde, jen to dycky zabublá

motor de za jízdy perfektně, startuje hned na poprve, a nehřeje se teplota normál na 80°-85°. nebo je to jen zavzdušněne?
-> Fero: a co delá ten motor za jizdy ? hreje se ? straci se voda ? jde voda do oleje ? jde para z vyfuku ? jak startuje ? nejde na 3 valce po startu ?
čau prosim vás o radu, při spuštěnim motoru když sundám víčko od expansky tak to tam dycky po chvilce zabublá. neni prasklá hlava? motor Š 130