skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výměna hydroštelů
Použití vačky Felicia MPi na hydroštely je zcela nepřípustné: Vačky na hydro a pevná zdvihátka mají zcela odlišný průběh náběhu a doběhu.Řešení je, nechat si vačku MPi přebrousit na nějakou osvědčenou vačku používanou v úpravách Fabií1,4. Dělá to např. Čepek v Praze.
na feldovu vacku by som ich uz nedaval, pre istotu.....
Nedávno jsem psal o problémech motoru s hydroštely a vačkou Felicia.Základní fakta:motor Fabia 1,4 44Kw předělán na karburátor/nastavení odpovídá 136X/ a rozdělovač/odstrědivá regulace 12°;/vačka Felicia MPI 50 Kw.Motor špatně táhnul od spoda,na volnoběh bohatá směs,pomalu se roztáčel atd.Po výměně hydroštalů a po zahřátí motoru volnoběh 1300 ot. Šel krásně seřídít ma 850 ot.CO na 1% / původně kolem 3% /Jízda paráda, motor krásně táhne od nízkých otáček,lehce se vytáčí.Max. výkon je kolem 5200 ot. pak motor zvadne stejně jako s hydroštely.Rozdíl je skutečně prěkvapující.