
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Metoda měření vůle ventilú
Ja mam zase nejlepsi vysledky nastavovani vule za tepla. Trosku to pali, ale stoji to za to

-> majqo: Když budeš otáčet klikou tak třeba u prvního válce se dívej na hlavu až se budou vahadla sacího a výfukového ventilu míjet tak přestaň točit klikou a seštěluj ventily na čtvrtém válci atd.
mno tak skus mi to vzsvetlit tak abz som pochopil co to je ten "strih "
-> majqo: jak moc to chceš polopaticky?
prepacte ja som neni mechanik ale "vrtat " sa v motoroch to ma bavy .. ale este som neladil ventily mozte mi podrobnejsie vysvetlit metodu "strih" .. dakujem 

-> Labros: Přesně tak

-> D00little: hydroštely jsou zase citlivý a náchylný na zadření, to si to radši jednou za rok těch čtyřiadvacet ventilů co mám na autech seřídím.
navrhujem udelit nobelovu cenu vynalezcovi hydrostelu.... -> Tauren: ventily zasadne metodou "strih"

-> Labros: 

-> Slavek: Já bych se to i zdráhal nazvat úpravou
spíš možná tedy úpravou k horšímu, proto to taky moc lidí v republice nemá (když už to musel dvakrát zdůrazňovat
)


-> Labros: No však podle mne taky.

K LS pístům patří podle mě LS hlava
-> Saky: No,i 24 klíčem se dá točit,pokud se jedná o motor Felicia MPi rok 98 a mladší

-> Tauren: Jo,promiň,hlavu máš "L",tak to jo,to moc lidí nemá
Ale bál bych se,že pujde do kopru brzo "spodek"..Tedy jako klika.A možná bude píst kolidovat s hlavou..Už se to tady řešilo,že prý "se to tam vejde" a následovaly teoretické výpočty zahrnující i tlouštku těsnění a pak tam vycházely míry kolem milimetru..Mno,za takový kompresní prostor by se nemusel skoro stydět diesel
Z vlastní praxe mám zkušenost,že se to "nevešlo",tak majitel vzal fričku a spalovák v hlavě brutálně přizpůsobil.Pak se to "vešlo"..



-> Tauren: No a já měl v erku v motoru 110R sadu 110L. Tak to asi taky nikdo neměl
A měl jsem pár měsíců i auto Škoda 100R-jezdil jsem v erku stovkovej motor,nouzově dočasně
Mno,ve 120 L mít sadu LS,to znamená písty a hlavu?Tak to mají dle mého názoru všichni majitelé motorů LS
Neb čím jiným se motor "L" liší od "LS"? 





-> Tauren: aj ja to plánujem len aby som sa dožil tej hlavy ...
stále odkladaná generálka .... strašné niečo ... inak to tak má aj gaboooooo 


-> Saky: EE..Chyba točím 30 klíčem. Motor s tvojí uptavenou klikou mám poskládaný jen ještě musím koupit RAPIDA to se chystám v 5-6 měsíci, ale už se nemůžu dočkat cítím že to pojede fakt krásně teď jsem dával do svoji 120L sadu z LS takže jsem to musel všechno dát do kupy a paráda jede to pěkně takouvou úpravu má určitě jen pár lidí v ČR hlava L sada LS.
-> Slavek: Tauren toci 24kou klicem -) ale to je fuk. .
Klasicky na "střih"..Na co tužku..?Na řemenici je ryska,na víku rozvodů stupnice s nulou.Nula=horní úvrať..Takže nasadim golu s klíčem "30" na řemenici,otáčim doprava až střihá 4.válec-seřizuju 1. Otočim o půl kola-střihá 2.-seřizuju 3.Otočim zas o půl kola-střihá 1.-seřizuju 4. A naposledy otočim o půl kola-střihá 3.-seřizuju 2... U fa-fel. zařadim "za pět",zvednu pravý kolo za rameno-práce na 10 vteřin
a seřizuju stejně,jen místo goly "30" točim za pneumatiku
Na rozdělovač nespoléham,protože třeba u MPi žádnej nenííí



-> sliwowitz: Musíš se nahoře podívat jestli jde do střihu, ale to já kokot neudělal a proto mi klepali ventili dneska jsem to udělal klasicky podle střihu a paráda LS motor s L hlavou a parádní jízda, starty jsou lepší fičí to pěkně SPOKOJENOST. Jinak dobrý dotaz máš pravdu.
-> Enginer: Neni to zas tak slozity si vytahej svicky ven je to pak snazsi tocit zabrzdi auto a vyrad kvalt. Sundej fitrbox a pak viko ventilu vezmes myslim 30 klic na golu a toc si motorem a sleduj ventily a ja myslim ze parkrat zatocis a pochopis jak na to. Oo se to neda ani splest akorad nevim co mas za motor jestli mas 0.2 vsechny Sacii vyfuk nebo 0,15 a 0,2 pak je V-S-S-V-V-S-S-V. A radsi maliko vetsi mezera nez mensi !! at se ti nepodpali ventil. Proste ta merka tam musi jit pak vsunout volne a ne ji tam kladivem mlatit !!
A poradne ale s citem pak dotahni.A mej na to poradny klic a hlavne sroubovak!!

kolik to zabere času seřídit ventili? nikdy jsem to nedelal a nevim ani jak je to složitý/jednoduchý, asi bude lepsi to nekomu sveřit když tomu nerozuimim. delali mi ted GO motoru a po 2tis km se maj zeřidit vule ventilu tak nastal čas. myslite že to človek ttreba s radami od sud zvládne? myslim sebe, ...na aute si toho dokážu udelat celkem dostz sám, ale když delám neco prvne tak proste nevim nevim no:(
-> Saky:




-> Gemini: a v garazi pak stravis zbytek dne zdenim nove zdi-)
-> Gemini: presne tak, je to nejlehci a nejrychlejsi
-> sliwowitz: na fa , fe zaradim 4 a posuvam auto po dvore, vsetky ventily nastavim na 1-1,5metry
-> sliwowitz: na fa/fe to delam jen takhle dyt to zuto mas zvedle za pul minuty
-> Tauren: ad metoda 1- piest 1 a 4 su v hornej uvrati zaroven, jak zistis tou tuzkou ktory treba stelovat a na ktorom sa ventily striedaju??? nejak som to nepochopil...
-> Tampajs: nooo... ja, clovek zhyckany dvojremenicou na S1000/100 kde jednou rukou tocim remenicou ventilatora a druhou alternatorom som na S120 uz raz sviecky sroboval
-> all: ako to riesite na fa/fe??? tam do tej uzkej skary ruky nedam, a vyheverovat to + tocit kolesom mi pride nepohodlne...
-> Tampajs: nooo... ja, clovek zhyckany dvojremenicou na S1000/100 kde jednou rukou tocim remenicou ventilatora a druhou alternatorom som na S120 uz raz sviecky sroboval



-> all: ako to riesite na fa/fe??? tam do tej uzkej skary ruky nedam, a vyheverovat to + tocit kolesom mi pride nepohodlne...
-> Saky: Já jo.. Když neutočí motor proti kompresy.. máme na dílně takovýho borce má asi 30kg s postelí

Já to dělám stylem pokud se mi otevírá sací na prvním dělám výfuk na prvním když se otevírá výfuk na prvním dělám sací na prvním.. Umim to i jinak ale přijde mi to zmatený takhle sem se to naučil sam a ve škole nás učily právě styl ve střihu.. Sice se trochu natočim klikou ale mě to neva ja tomu důvěřuju a zatím sem neměl problem

-> Tauren: no spis mas ty zajimavou metodu s tou tuzkou ve valci-) to sem jste nevidel ze by nekdo pri stelovani ventilu vytahoval svicky
Jo a když se zvýší komprese vůle se nechává stejná? Zvýšil jsem to LS SADOU ale hlava zůstala Lková takže pořád nechat 0,15 a 0,20? díky
-> Nepér: Máš teda hustou metodu rozdělovač jsem k tomu nikdy nepoužil nemáš lepší 4-1,3-2,2-3,1-4? Řídíš se asi pravidlem 2x měř jednou šteluj co?

No podle toho co se tu napsalo je to asi jedno. Jen mě to tak napadlo protože lépe se mi pozná když se už píst nezvedá než když se pohnou ty dvě vahadla, takže jsem chtěl vědět co je lepší tak díky
-> petr s: Teď si mě pobavil 

ja je nastavim vsechny vetsinou na mene nez dve otacky klikoveho hridele.. staci kdyz se proste ventil zavre tak pak meris.. nemusis cekat az budou oba ventily na stejnym valci zavreny.. ale to je metoda hodne rychla a pokud to nemas v krvi tak urcite na nejakej zapomenes.. nebo ho udelas blbe. .
Já čumím kam ukazuje palec rozdělovače: kam je zády, tam nastavuju do střihu a kam ukazuje, tam nastavuju vůle.
-> petr s: Zajímalo ho, jestli to pak nebude "přesnější"
-> Tauren: Víko musíš sundat stejně tak naco tužku do válce
Obě dvě by měly dávat stejný výsledek. Teda pokud jsou ve střihu vahadla na válci s opačnou úvratí ;) Kolem horní úvrati má být palec na vačce dostatečně daleko od zdvihátka, takže ať měříš vůli přesně v horní úvrati nebo kousek od ní, měla by být stejná.
Já to dělám dle dvojky klasika střih
Jaká metoda je podle vás přesnější:
1.Vyndají se svíčky a strčí se tam třeba tuška a při otáčení klikou až je píst v max. horní úvrati třeba válec č.4 tak se seřizuje válec č.1
2.Podle toho že se obě vahadla dají do pohybu klasický STŘIH?? díky
1.Vyndají se svíčky a strčí se tam třeba tuška a při otáčení klikou až je píst v max. horní úvrati třeba válec č.4 tak se seřizuje válec č.1
2.Podle toho že se obě vahadla dají do pohybu klasický STŘIH?? díky