no tak to jsem trochu klidný ... přeskládával jsem si vahadla za favoritový "C" tak jsem zvědav jestli to bude mazat nebo ne ... tak uvidím až po startu ...
21:36:28 29.04.2015
MVM
-> MOLSO: Tak na vahadla se olej dostane klidně i studený - ale mazací kanál "dávkuje" broušená ploška na posledním ložisku vačky -tudíž záleží jak je natočená..
19:15:13 29.04.2015
MOLSO
-> Adam59: po vahadla sa to vyzenie az ked sa olej malinko ohreje a zmensi sa jeho viskozita.
p.s. prepac ze odpovedam az tu, mal som zasekany FB plny sprav
18:14:08 29.04.2015
Adam59
takže díky za rady ... omylem jsem je prohodil páč v ní cosi bylo, takže jsem ji vyčistil a dal správně. No a když dám místo rozdělovače vrtačku tak to ty rozvody i dokonce maže ale nedostane se to až k vahadlům, je to problém v kanálech, nebo ta vtračka neudělá dostatečné otáčky aby to vyhnalo olej až nahoru?
-> MVM: tak jak to vyjelo z boleslavy tak to jezdí do ted :D...klepká asi čep trošku.Nechce se mi rozebirat co funguje jen kvuli domněnce vychozenýho čepu :)
20:08:55 24.04.2015
MVM
-> Evž@: To bylo jen taak.. Samozřejmě je možný polohu kroužků před demontáží označit a potom je stejně nasadit - ale válec už je zajetý vždycky jinak. Co Tě vede ke kontrole čepů- pokud to tam klepe,tak buď špatný materiály a nebo vůle v ojnici/event nekvalitní písty.. Tady není moc co řešit
19:57:12 24.04.2015
Evž@
-> MVM:
19:51:57 24.04.2015
MVM
-> Evž@: Můžeš vyvrtat zboku 2x 21mm otvor ve vložce - ale pravděpodobně po kontrole čepů bude zase problém s tlakováním do vody... A nebo předělat na dvoutakt.
19:47:43 24.04.2015
Evž@
-> MVM: když chci zkontrolovat pístní čepy tak mě taky nic jinýho nezbyde co
19:24:49 24.04.2015
MVM
-> minno: Ty písty z vložek felicíí a fábíí někteří borci vytahovali při přerovnávání přesahů na každým druhým uvařeným autě - já to tak nepraktikoval
Šlo mi spíš obecně o to,že bezohledu na značku - ten motor byl spíš než určitě víc než zaběhlej na ty km a osobně jsem měl hrůzu z toho kolik to bude po takovým přeskládání v půl mega žrát zýhle s*ačky 5W/30
Jinak za mě souhlasím pokud to není z jakýhokoliv důvodu nutný - tak nevytahovat.
19:18:12 24.04.2015
minno
-> MVM: To bude ale asi tým, že Mercedes. Mám skúsenosť, že u "nových" áut veci "fungujú, resp. pocit z jazdy je dobrý aj keď polka vecí je tam už KO, kdežto u Škody, obzvlášť 105-136, aj keď celé auto vyskladáš z nových dielov, aj tak na tom nefunguje všetko tak, ako by si človek predstavoval
19:10:42 24.04.2015
MVM
Kdybyste věděli co všechno se dělo(je) ve "značkových" škoda servisech,, Potom by asi kroužky byly to poslední co by mě štvalo.
Pozn: Musím říct že jsme s kolegou rozebrali motor Mercedes Viano 2,0CDI .. se 380000Km na tacho. Vytáhli písty i s kruhy - motor se složil (200% jiná poloha všech kroužků) Ten motor má dneska k půl mega a bere 1/2 l na 1000km a to ještě podle toho jak dostává na dálnici.. olej 5W/30..
-> vhml: No skôr asi ide o to, aby kruhy boli presne v rovnakej polohe voči valcu. A po vybratí to už úplne presne ako to bolo predtým, nikdy nedáš.
10:01:02 24.04.2015
vhml
-> Petr Urban 23.04.15 23:18:49: jeden jsem stejně preventivně vyndal jestli není prasklej mezi kroužkama. Kroužky jsem si poznačil jak byly. Ale nic s ním nebylo. Kdo ví, kde se tam ten hliník ( ccca 1x1mm ) na sítku vzal. Ale některé díly ( vana, výměník ) jsou z předchozího motoru, kde se ojnice podívala ven, tak možná někde něco zbylo.
-> vhml: pokud nemusíš, já bych písty nevyndával - dá se na ně mrknout zhora i zdola...kruhy jsou sedlý a předpokládám honování a nové kruhy dělat nebudeš, můžeš ztratit část komprese jen vyndáním a nandáním - jen tak cvičně tlak a koně dolů.
14:17:26 23.04.2015
Adam59
-> Urbi: neboj blok už jsem čistil proto jsem psal že tyhle zátky jsem měl vytažené a trysky jsem si nevšiml ...
13:41:35 23.04.2015
vhml
-> Petr Urban 23.04.15 12:45:31: Nahoru se to ani dostat nestihlo. Co šlo sundat jsem sundal, vytřel, vyfoukal. Hlava musí jít na revizi. Ještě musím cvičně vyndat písty, protože na sítku byl kousek hliníku. Pak to složím a zkusím to project s nějakým olejem aby se to vypláchlo.
12:45:31 23.04.2015
Petr Urban
-> vhml: Doporučím shodit vanu, umít ji a trochu utřít co najdeš v bloku. Dát nejlevnější minerál či 10w-40 ze sudu - stačí 3L aby to jelo, projet, nechat dostatečně ohřát, vylít, nalít požadovaný olej. Ale to by většina asi neřešila...tak pokud máš vyjeťák v použitelným stavu, tak zřejmě klidně to, asi bych to lil s otevřeným víkem ventilů a lil olej po ventilech, aby splavil co nejvíce hnusu do vany, ale pokud máš hlavu dole, tak tu si umyj venku a při vyčištění spodku a prfouknutí kanálů s filtrem venku bys tam možná mohl dát zrovna na čisto olej.
-> Petr Urban 23.04.15 11:09:48: když píšeš o vyčístění motoru. Kterak z motoru dostat ,,caffé latté" ? Zkusím to vyfoukat a asi naleju vyjetak, projedu a vypustim?
11:09:48 23.04.2015
Petr Urban
-> Adam59: Jo. Doporučuji zhlédnout čistotu kanálů uvnitř, jde to poznat při vyndání nejen zátek olejových kanálů (celkem tuším 6), ale i ocelové podložky pod olejovým filtrem, drží ji šroub za který se chytá olej. filtr. Pokud pod ním budou větší černé úsady, zřejmě bych zauvažoval nad očistou bloku, aby se nemohla tryska ucpat, je před olejovým filtrem kde je olej ještě nečištěňý, při utržení a nasátí bince se zacpe...
06:55:01 23.04.2015
Adam59
-> Urbi: neměla by být stejná s Fa/Fel? že bych ju vykuchal na vrakáči
01:58:58 23.04.2015
Petr Urban
Ta zátka vč. přesné trysky se dá v originálním zastoupení škoda koupit... to vrtání je opravdu pakrána a nepřesné.
-> stepan: A hlavně co největší otáčky vrtačky - čím víc tím líp na 0,8mm
19:35:39 22.04.2015
stepan
-> Adam59: Na tak maličkej vrtáček to stačí upnout do univerzálky (nebo do svěráku přes dřevo) lehce a závit se nepoškodí.
18:16:59 22.04.2015
Adam59
-> stepan: tak doufám že je tam aspoň nějaký normální závit aby to šlo upnout přes matku ...
17:42:33 22.04.2015
stepan
-> Adam59: Jj, kolmo uprostřed a vrtal sem to na fabii vrtákem 0,8mm ve stojanovce, pěkná pakárna.
07:00:00 22.04.2015
Adam59
-> stepan: jo to je logické že by to byla ta co "míří" nejlépe na rozvody. A ta díra je asi kolmo uprostřed té zátky že?
17:44:28 21.04.2015
stepan
-> Adam59: Tušim že spodnější je přímo proti řetězu a má mít díru, ale z hlavy si to na 100% nevybavim.
06:59:50 21.04.2015
Adam59
-> stepan 20.04.15 18:08:55: no ale která má být plná a k terá s dírou? jinak tu díru na ostřík jsem vrtal do plného nálitku
18:08:55 20.04.2015
stepan
-> Adam59: I když teď mě napadá, že pokud na tom místě co máš ostřik byla původně tryska, tak ty zátky maj bejt obě plný.
18:07:41 20.04.2015
stepan
-> Adam59: Jedna má mít díru a druhá plná.
09:28:23 20.04.2015
Adam59
no ty zátky jsou tam dvě nad sebou a obě jsou slepé ... a nebo je úplně ucpaná zkontroluji to ... dík
15:41:19 19.04.2015
Petr Urban
-> Adam59: na ty trysku pod rozvody se podívej venku, ráda se ucpává, jde vidět i na fotce, ten šroubek dole za rozvody, má v něm být dírka 0,80 nebo 0,90.
chlapy může mi někdo dát fotku, nebo nějak popsat kde na 130 je ta tryska co maže rozvody? jsem asi blbej ale nenašel jsem ji mazání rozdělovaču už mám, ale chci se kouknout jestli mi ta tryska náhodou nechybí :-D
-> Adam6666: Jo dam starsi kolecko, novych bojim To delaj s cinu nebo ceho
22:46:31 21.02.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: No na rozvody, to vim, to je i u fava co tu mam, ale to ma navic trysku spesl na ten nahon rozdelovace :) Stejne jako to maj novejsi motory 120L :)
22:29:59 21.02.2008
petr s
-> Matthes130: Ale na bloku u staršího provedení je jedna zátka s otvorem a tam stříká olej na rozvody
22:27:02 21.02.2008
Adam6666 - zrušená registrace
je to jak z masla, pozor na ty zmetky!!!!
22:24:55 21.02.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes130: Taky muzes nechat povrchove upravit to soukoli napr. nitridaci. Uz sem ale videl to ze v motoru Favorit nahon na rozdelovac vydzel asi tyden, byl tan davam novy ten co se ted prodava v obchode, nejspis maji nevhodny material. uplne se to ocesalo a byl to seriovy motor....
21:54:51 21.02.2008
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Matthes130: muj nazor je ten,ze pouhym ostrikem jednak tim krouzkem a druhak samotnyma rozvodama je nahon rozdelovace mazan dostatecne.daleko driv ti odejde cep nahonu.nevzpominam si ze by stare s130 tim trpely a pri pouziti modernich oleju napr. mogul gx-pro bych se toho vazne nebal.sam budu stary motor s130 stavet -v seriovem stavu
20:09:44 21.02.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> kubina: Mas recht, je tam. Myslis ze toho zmuze tolik aby kvalitne mazal nahon rozdelovace? Ja nevim no
nevim mozna se pletu protoze jsem mel jen novejsi motory,ale nema mit stara s130 na klikovce ostrikovaci krouzek?
jinak osobne bych to asi neresil a spis vsadil na kvalitni olej
23:22:22 20.02.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes130: kazdopadne je to maximalne spolehliva zalezitost, jinak by to soudruzi z Česany nevymysleli a hlavne nemontovali
23:17:04 20.02.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666:
A) Vyroba
B) Zase to nejsou dve trysky jako ma favo proste jedna na nahon rozdelovace a druha na rozvody :)
23:05:58 20.02.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> Matthes130: neni no ale aby jsi potom neshanel dalsi blok.Ale treba se ti to povede...co se ti nelibi na provedeni 130L/A?
22:54:53 20.02.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Adam6666: No to neni to co bych chtel ... Tak nic no zkusim to vyvrtat :)
22:51:21 20.02.2008
Adam6666 - zrušená registrace
Novejsi motory 130 myslim od 87roku maji jiny blok motoru temer stejny jako favorit (pro chytraky samozrejme az na to ze chybi jeden hlavovy sroub) nejlepsi je vzit ten blok co mas a hodit ho do hliniku a sehnat si (jestli se ti to povede) ten novejsi.