Motorový olej

prohledat
95 příspěvků (zobrazeno 51 až 95) od 20.02.2008 do 15.04.2008, založil/a Discovera
řadit dle data
15:49:06
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Už jsem se přihlásil a čtu a čtu a založil jsem i téma, tak uvidíme.
15:11:37
27.02.2008
venni
-> Tuner#2: tak tam zkus dát tu formulu od castrolu RS 10W60 a pak mi řekneš co si zjistil a já si ho taky pořídím 1
14:56:39
27.02.2008
Labros
-> Pavel P.: tak to se nedivim, že do mě hučí co řešim 3
14:53:08
27.02.2008
Pavel P..
-> Labros: to víš, sousedi z liazky vypustěj dva sudy oleje tak vetefka vezme kbelík a utíká si nabrat do zásoby...3 3 půl kbelíku šplíchne do škudky a druhou do kansystru na dolejvání3 1
14:46:47
27.02.2008
Labros
-> Tuner#2: Když jsem naposledy kupoval olej, tak jsem si četl ty články na oleje.cz a psalo se tam o jednom parametru, kterej má vztah k odolnosti toho filmu - vyplývalo z toho, že pro starší motory se naprosto nehoděj některý současný oleje - ale to se týkalo myslim jen 5w a 0w. Rád bych řekl víc podrobností, ale od prosince se mi to fakt vykouřilo z hlavy, ale jistě si rád počteš a budeš moudřejší.
14:43:10
27.02.2008
Labros
-> VeTëV: 27.02.08 13:54:50 no to ses nesetkal, protože je ti jedno na jakej olej jezdíš4
14:42:32
27.02.2008
Labros
-> VeTëV: ty jsi taky radič přes oleje - když člověk hledá lepší olej, tak mu zásadně řekneš co to řeší a ať tam leje to co dosud 4
14:31:30
27.02.2008
Zazaa
-> Luboš: ja s nim najezdil 100tis km v peugeotu 205 (celkem budiz mu zeme lehka mel na tachu 300tis a to jeste byla bouda z auta o 5 let novejsiho nez motor :))

-> Tuner#2: co si pamatuju tak 10W50 autovej dela Total, Repsol, Elf ...
14:31:07
27.02.2008
kury
Tak jsem prolejzal net a 10W-50 jsem přímo do auta našel jen Total, ale cena je 374kč/litr a pak nějákej olej Q8. www.oleje.cz/eshop/show_p rod.php?id=420
Jinak pak už fakt jen oleje pro motorky6
13:54:50
27.02.2008
VeTeV
-> Tuner#2: nevim, ale osobne bych to tak nehrotil...no uvidis sam, ale s 10w50 sem se osobne taky nesetkal
13:51:11
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> VeTëV: Přemejšlím o tom, ale těch 40 je prý na léto a střelbu málo a je lepší dát 50tku a ta moc vidět není a když tak pro motorky.
13:41:25
27.02.2008
VeTeV
-> Tuner#2: aha ja nevedel ze davas 5w40.... to je taky dost zlo... a 10w40 se ti davat nece?
11:43:18
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> VeTëV: Tzn. 5W40? Už mě pár lidí řeklo, že je moc řídkej a třeba to opravdu není optimální?
10:58:14
27.02.2008
VeTeV
-> Tuner#2: radim - nevymejslej blbosti a dej tam to co dosud 4
10:10:27
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Dneska jsem se jen tak informativně ptal na oleje a sehnat 10W50 je docela umění. když už mají, tak je to olej pro motorky (což když to je 4T, tak by to mělo být jedno?) a jediný na čem jsem se našli bez problému je 10W60 od Castrolu, ale skoro 400,- za litr. A teď babo raď.
10:07:57
27.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Po rychlé a dlouhé jíždě nechat běhat motor na volnoběh aby vychladlo turbo. To si pamatuju asi jako největší zásadu.
09:58:09
27.02.2008
Luboš
zkoušel někdo Trysk speed 10W-40 od Parama ?
09:17:36
27.02.2008
Labros
-> Zazaa: To že Mogul hůř rozpouští nečistoty tady nedávno psalo pár lidí, že mělo takovou zkušenost s GX FE. Taky jsem si toho nevšiml.
To, že dva oleje mají stejnou viskozitní třídu ještě neznamená, že jsou oba za každých podmínek stejně viskózní. Mně se zdá motor s GX-FE za studena zatuhlejší.
09:14:17
27.02.2008
Labros
-> Milan 136: Jak se teda správně zachází s překoňovaným turbomotorem? Radši se ptám předem, co kdyby se mi někdy náhodou dostal do ruky 1 Zatím jsem spíš na atmosféry.
09:14:03
26.02.2008
Zazaa
-> David29: no pokud to byl treba 20-25let starej motor coz odpovida Mkovejm skodovkam a jezdil predtim na kdeco tak tomu verim ze se uvolnil bordel pac tezko nekdo zjisti na co kdy jezdil ...

treba ta moje puvodni 120LS jezdila celej zivot na nejakej ten mogul super 15W50 coz bejval snad nejlepsi olej co tenkrat (26let) v CR delali a vetsina lidi lila do skodovek nejakej M5/6
po rozborce ma na stenach bloku a na hlave jen takovej nahnedej povlak ... oproti tomu gardeso co sem mel kdysi na dily melo v motoru nanosy ktere se musely skrabat sroubovakem :)

to prechazeni bylo na T#2 kterej ma motor postavenej chvili nebo pro novejsi motory a nema se co rozpoustet ..... ono bohuzel pro spoustu skodovackejch motoru ta doba M5 neni mytus ale trpka zkusenost :)
01:07:17
26.02.2008
David29
-> U-Geen: U T2 to asi opravdu nehrozí, ale u toho mýho, na kterej dle Matsoft jezdil děda, tam to bylo vážný 40
00:25:00
26.02.2008
U-Geen
-> David29: no pokud tam karbon mas, tak ho to samozrejme rozpusti, ale to u T2 motoru nehrozi. Muj motor umrel kdyzi na zmenu z nejaky komunist. sracky na Valvoline, 15W40...
23:56:07
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa: JJ to vím, že i 15W40 může být plná syntetika a naopak, to už jsem četl. Takže asi jdu do 10W50 teď ještě kouknout kdo jí dělá a kde jí seženu za slušný peníz, neb ten známej jí v sudech nemá. Říkaš normálně jedit celou sezónu bez obav. Díky za rady tady v tom odvětví je to fakt co člověk to názor.
23:52:15
25.02.2008
David29
Zazaa 25.02.08 23:46:50 napsal:
-> Tuner#2: ...to prechazeni z mineralu na syn ze se neco ropzousti je zase jen mytus z dob M6 :)


To se budu i hádat. Nalil jsem 10W40 (polosyntetiku) a uvolněnej karbon (po pů roce?) mi zasral dno vany, a sací koš...a i pod ventil-deklem to bylo mnohem čistčí než předtim...
23:46:50
25.02.2008
Zazaa
-> Tuner#2: syntetika nesyntetika je uplne jedno ... muzes mit olej 20W60 a muze to bejt plna syntetika stejne jako mineral .... ono ten viskozitni udaj nerika o puvodu v podstate nic jak uz tu nekde probehlo

to prechazeni z mineralu na syn ze se neco ropzousti je zase jen mytus z dob M6 :) vsechny soucasne oleje sou aditivovave a je jedno jaky majio zaklad takze motor by mel bejt cistej a u toho tveho myslim nejake nanosy urcite nehrozi 4
navic je to vlastne prechod druhym smerem...
23:21:13
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
to horší mělo být v "
23:18:57
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136: Tak já nevím pořád zjišťuju co koupit na novou sezónu a každý říká něco jiného a Ty jsi byl jediný kdo do té diskuze přispěl.

-> Zazaa: Trošku jsem se v tom příspěvku poznal a sypu si popel na hlavu s tím Fáčkem, protože opravdu nevím kdo to měl a jak pravidelně se olej měnil. Co se týče žlutky, tak říkáš 10 a nebo 15W50 což odpovídá i jiným názorům. Když budu přecháze z plné syntetiky na horší, tak klidně i na první olej můžu jezdit celou sezónu?
19:55:34
25.02.2008
Zazaa
ten mogul GX FE PRO 10W40 je uplne bohate postacujici pro 99% skodovackejch motoru zrovna konkretne tenhle olej ma tusim v +-stejne cene proti jinejm znackam podle specifikaci nejlepsi parametry.....
5W40 bych skodovce nedaval je zbytecne moc ridkej je tenci olejovej film atd a ten motor na to neni stavenej
pokud to nekdo planuje vic honit a tak muze jit do 10W50 pripadne 15W50 nejake extremy v rozsahu jsou uplne zbytecne a drahe

ja celej zivot origo gardemotoru jezdim 15W50 a na 120LS chodil vzdy luxusne a je krasne cistouckej, pro provoz od jara do zimy je to podle me nejlepsi rozsah

ty reci o hromade uhli na zdvihatkach od mogulu je mytus z doby kdy se jezdilo na nejakej M5 bez aditiv a nebo nejake prase olej nemenilo

ono vyrobce ty urcite parametry nevycucal z prstu a obcas je kazda "dobra" snaha po zasluze potrestana jako treba kdyz nekdo do motoru kterej je konstruovanej s vetsima vulema da ridkou plnou syntetiku misto predepsaneho oleje a motor se odporouci ...
18:57:47
25.02.2008
Milan 136
-> Tuner#2: najednou6 jsem Ti to psal dávno s tou pětkou ve favu2
-> Saky: No z mý zkušenosti když je v PD olej 505 01 normálně pevnej servis po 15, tak to ani nežere. To samý stokoňová 1.6 (AVU, BFQ v Octavii I) když jezdí na 10 tak pohoda a u QG 1 se pořád mění kroužky...Jinak není divu že se ty turba serou. Oproti starýmu TDi s rotačním čerpadlem mají PD delší hřídelku, menší průměr a větší lopatky3 To musí být schválně. Ale 99% posranejch turb děláme na služebních autech, Soukromý snad žádný. Kdžy ty lidi neumí zacházet s překoňovaným turbomotorem tak je to pak těžký. Jinak ještě jsem snad neviděl vysypaný turbo na turbobenzínu. Když je chlazený vodou...
11:18:07
25.02.2008
Labros
-> Discovera: Z polosyntetik 10W-40 jsem měl v motoru: Mogul, Esso, Bixxol a Texaco Halvoline a nejlíp se mi jevilo to Texaco.
11:14:59
25.02.2008
Labros
reagoval jsem na 20.02.08 22:00:13
11:13:54
25.02.2008
Labros
-> kubina: promiň, ale pro mě mají tyhle slušně řečeno marketingové povídačky nulovou informační hodnotu. Stejné bláboly se dočteš i na super oleji s API SF, co mají v Lídlu u kasy. Nic proti Mogulu, taky ho mám ve škodovce. Jednou jsem ho měl i v druhým autě a nechával jsem si u Shellky dělat to měření oleje (což je jejich propagační akce aby si lidi koupili jejich drahej olej), měl najeto 8 z 10 tisíc a na tý jejich stupnici to ukázalo, že skoro není opotřebovanej.
22:37:49
23.02.2008
Discovera
-> Martin120L: motor mám na slušné ježdění:-) žádné blbnutí sprinty a bůhví co....já to auto mám opravdu jako leštěnku sic na téměř každodení používaní do doby než to dám kompletně do kupy a pak šup koupit feldu a autí hops do garáže pro mé víkendovky6 mě jde o to auto a TEN motor z 5-kanálem HODNÉ ikdyž drtivá většina se snáží zuby nechty pryč s 5-kou a šup tam 8-kanál....mě je tohle uprdele ať je to tak či onak mezi 105 jkou a 130ou rozdíl je...nemusím jí prosit do kopce a ať je rozdíl mezi těmito palicemi (5-8 kanál) jakkoliv velký....jde mi prostě o to ho nezničit ....6
22:23:36
23.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martin120L: Taky uvažuju o jiném oleji. Doteď jsem jezdil Esso 5W40 a motor je krásně čistý, ale jezdím jen v létě a Dedla mě doporučil raději olej 5 a nebo 10W50. Je otázka zda nějak řešit přechod na jiný olej rychlejší výměnou a zda tam dát tu 5tku a nebo spíš 10tku? Mogulu taky moc nevěřím. Když vidím motor ve Fávu (jezdil předchozí majitel Mogul) a třeba mojí starou 120cku, která jezdila jen Esso byť 15W40, tak to je nebe a dudy.
22:14:46
23.02.2008
Martin120L
-> Discovera: Já jsem nalil Mogul jen na záběh. I za totáče jsem dával do Rka Mobil 1 vyskozitu si už nepamatuji. Záleží pro jaký účel jsi motor postavil. Na svém motoru jedu 10w60 RS Elf, nebo RS Castrol jsem snima spokojen. Mogul už nikdy. Podívej se na starou šáde na vahadla samé uhlí to je Mogul.
22:45:09
20.02.2008
Saky
-> Milan 136: to je udelany u tech turbo motoru udajne schvalne aby zraly olej.. zni to absurdne ale pry je to tak.. stalo se to po te co bylo spousty problemu se zadirajicimy se turby diky longlife olejum, nekolik aut i kompletne shorelo kdyz doslo kdiky nemazajicimu turbu k "prodreni" jednotlivych komor turba a naslednemu zapaleni smesi od vyfuku..tak pani z automobilky vymyslely nejake mikrodrazky ve valcich zvysujici spotrebu oleje a zadny longlife nevydrzi tolik na kolik je predepsan.. (tedy bavime-li se o VW, nejake kamiony asi jo) resp vydrzi ale musi se olej dolivat a zmizel problem... obecne se to pry moc nevi nebot to nejak tutlali jako vsechny prusery... ale slysel jsem to z celkem seriozniho zdroje primo od majitele jednoho koncernoveho nemaleho servisu..
22:14:54
20.02.2008
Milos
-> Discovera: osobne si myslim ze tento olej je pre ten motor zbytocny, musi stacit aj mineral "najvyssej triedy", predpisane su v podstate este nizsie, polosyntetika je na ten motor zbytocna, neodporucana a pod, ale to je moj nazor, aj tak ak si to budes chcet kupit aj tak si to kupis
ja mam tiez 130 po komplet GO a dal som tam najskor castrola gx3 a potom madit turbo+, coz je mineral 15w/404
22:00:13
20.02.2008
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
minerální olej MOGUL- GX PRO 15W-40

MOGUL GX PRO je celoroční motorový olej nejvyšší výkonnosti. Je vyroben z vysoce jakostních ropných základových olejů s nízkou odparností, získaných moderní hydrogenační technologií a zušlechťujících přísad poslední vývojové generace (inhibitory oxidace a koroze, přísady detergentně disperzantní aj.). Svými užitnými vlastnostmi překračuje požadavky obvyklých výkonnostních klasifikací.Je určen zejména k mazání moderních benzinových a naftových (i přeplňovaných) motorů osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel s nejvyššími požadavky na výkonnost oleje, které jsou provozované celoročně. Je vhodný rovněž pro motory používající jako paliva LPG a pro motory s katalyzátorem výfukových plynů. Používá se s úspěchem i pro čtyřdobé motory moderních motocyklů
20:31:05
20.02.2008
Discovera
v tom případě díky....olejama se nezabívám a tak každá dobrá rada drahá a dobrá...přeci jen už ten motor člověka nemalou kačku stál a to je navíc 5-kanál, takže raději mu dát něco lepšího...díky všem.
19:53:36
20.02.2008
Milan 136
když už jsme u těch olejů tak je pro mě docela úsměvný WIW QG1 prodloužený servisní interval. Nevím jestli si s tím chtějí ty lidi pomoct ale všechna TDi VW provozem na longlife sežerou klidně i cca 1l na 1000 km, tudíž za 30 tisíc se tam doleje 30 litrů oleje. l u nás ve škodovce stojí cca 800 takže to se fakt vyplatí3 3
19:36:13
20.02.2008
Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
vyborne , toto tema prislo vhod , takze GX-pro vravite jednohlasne
19:29:13
20.02.2008
Milan 136
-> kubina: Přesně to samé jsem psal do tématu olej felicia co vládne mezi lidmi za omyly o syntetice, minerálu atd....Snad si tu ten článek všichni přečtou4
19:28:01
20.02.2008
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> kubina: taky doporučuju gx pro 10w40 od mogulu
15:13:31
20.02.2008
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
nejlepsi do motoru 105-136 je mineralni GX-Pro od mogulu.je to spickovej olej primo pro skoda motory.synteticke primesi hur snaseji teplotni zatizeni trecich ploch,dochazi k degradaci.proto mas udavany u ruznych typu motoru i roky vyroby od-do kam se jakej olej hodi.nekdy az mi klekne 742.136 tak udelam rozborku a nafotim to abyste verili tomuto oleji,jenze mam na nem 250000km a furt pelasi jak za mlada...

jinak jedna fundovana stať

Citace z internetových diskusí:
... proti minerálu nikdo nic nemá, ale je to nejméně výkonný olej...
... u minerálních olejů se musí zkrátit výměnná lhůta oproti plné syntetice...
... olej jaké značky a konkrétně který typ je absolutně nejlepší?
... chci jen ten nejlepší olej, momentálně A5, ale nemůžu ho nikde sehnat...

V dnešní části si připomeneme, které údaje uvedené na obalu motorového oleje vypovídají o jeho kvalitě. Jak je vidět z internetových citací, opět tady vládne fenomén minerálního a syntetického oleje. Co je syntetické, je kvalitní, co je minerální, je špatné nebo alespoň méně kvalitní. I dnes proto musím opakovat, že tento pohled na kvalitu motorových olejů je hodně zastaralý a zjednodušený. Minerální základové oleje jsou dnes již natolik kvalitní, že se používají pro výrobu i těch nejlepších olejů.
Ani z viskozitní charakteristiky olejů, např. SAE 10W/40, nelze vyvodit kvalitu motorového oleje. Je ale pravda, že pro výrobu např. olejů SAE 5W/40 musí být použity kvalitnější základové oleje (avšak ne nutně syntetické) než pro výrobu např. olejů SAE 15W/40. Důvodem jsou požadavky oleje SAE 5W/40 na vyšší viskozitní index.
Jediným ukazatelem kvality motorového oleje jsou výkonové specifikace API, ACEA, příp. i firemní výkonové specifikace, např. VW, Ford či GM apod. Součástí výkonových specifikací je i údaj o tzv. HTHS viskozitě, která určuje použitelnost oleje v určitém motoru.
HTHS VISKOZITA
HTHS viskozita se měří při 150 °C a dává informace v podstatě o síle (tloušťce) mazacího filmu při této teplotě. Normální HTHS viskozita má hodnoty vyšší než 3,5 mPa.s, některé moderní oleje, zejména typu long life, mají HTHS viskozitu sníženou na 2,9 - 3,5 mPa.s. Některé oleje SAE 0W/20 mají HTHS viskozitu ještě nižší, mezi 2,6 - 2,9 mPa.s. Čím je hodnota HTHS viskozity vyšší, tím silnější je povrchový olejový film. Každý výrobce automobilu tím, že doporučí určitou výkonovou úroveň oleje (ACEA, VW, GM, Ford a další specifikace), současně také určuje minimální hodnotu HTHS viskozity oleje.
API SPECIFIKACE
Tato specifikace je mezi motoristy poměrně známá, i když ze všech výkonových specifikací toho říká nejméně. Nejnovější specifikaci API mohou mít i např. oleje určené pro americký trh, které svou kvalitou výrazně zaostávají za evropskými oleji. Také co se týká HTHS viskozity, jsou API specifikace uzpůsobeny americkému trhu a nemusí vyhovovat požadavkům evropských výrobců motorů.
ACEA SPECIFIKACE
Specifikace ACEA mají tři různé stupnice: A pro zážehové motory, B pro lehké vznětové motory a E pro velkoobjemové vznětové motory. Za těmito písmeny je ještě číslice, např. ACEA A3/B3, B4, která udává, pro které motory je olej vhodný.
Uvedený příklad je typický pro nejmodernější oleje s normální HTHS viskozitou, tj. nad 3,5 mPa.s. Oleje ACEA A2 či B2 jsou výkonově o stupeň níže. Neplatí však, že oleje ACEA A1 jsou méně výkonné či ACEA A5/B5 jsou výkonnější než ACEA A2 nebo A3 (s označením B to je podobné). Specifikace ACEA A1/B1 a A5/B5 jsou určeny pro moderní a velmi výkonné oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s (např. long life oleje pro koncern VW). Vzhledem ke snížené HTHS viskozitě je nelze použít do motorů, kde jsou doporučeny oleje
ACEA A2/B2 či A3/B3, B4. ACEA A4 se nepřiděluje. Číslice u stupnice E v podstatě odpovídá kvalitě oleje, ale odráží také některé požadavky související s emisními limity.
VW SPECIFIKACE
Systém specifikací VW, stejně jako API a ACEA, byl v minulosti již v AutoEXPERTU popsán a nelze jej zde v krátkosti opakovat. Jen je nutné zdůraznit, že tzv. long life oleje VW 503.00/506.00 (/506.01) mají sníženou HTHS viskozitu a lze je použít pouze do motorů, kde je tato nižší HTHS viskozita povolena.
ZÁVĚREM
Jakýkoliv text pojednávající o výkonových specifikacích motorových olejů je nutně trochu nudný, protože specifikací je mnoho a každá je založena na jiném rozdělení olejů. Jen jejich prostý výčet a stručná charakteristika by vyžadovaly větší místo, než je vyhrazeno této rubrice. Avšak i bez těchto znalostí je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci, např. ACEA či VW, jde o kvalitou rovnocenné motorové oleje. Nezáleží na značce oleje, na jeho viskozitní třídě či na tom, zda je olej minerální nebo syntetický, měřítkem je pouze a jen údaj o výkonové specifikaci. Může se tedy stát, že oleje SAE 15W/40 a SAE 5W/40 mají stejnou specifikaci ACEA A3/B3. Jedná se tedy o kvalitou a životností rovnocenné oleje, i když se někomu může zdát, že SAE 15W/40 je jen „sprostý minerál". Oba oleje prošly stejnými motorovými testy a motor po proběhnutí testů byl v obou případech stejně čistý, jinak by olejům nebyla přiznána stejná výkonová specifikace.
Ústav technologie ropy a petrochemie,
VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
14:33:54
20.02.2008
Discovera
Nevím jaký dát do motoru abych ho nezničil a tak rád uvítám váše názory na jaký olej je asi tak dobrý na použití....jedná se o 130ku komplet po GO (pístní sada válce kroužky, klika, šály, komplet palice-vodítka z fáva nová sedla tvrzená všechny + ventily, snížená i s spalovacím prostorem k vůli kompresi) takže nechci to s olejem přehnat abych mu "špičkovým" olejem spíše neublížil....a tak sem vybral jeden a budu rád za váš názor....jedná se o Mogul (ale i PARAMO) GX-FE 10W-40 polosintetika...je dobrý? stačil by? díky vím, že tu nějaké diskuze určitě sou ale u každího oleje ikdyž je to stejné číslo je něco jiné psane...a u tohoto píšou na moderní motory a na samotném obalu je psané ze zadu úplně něco jiného.....
zvětšit Motorový olej - obrázek od Discovera vložen 20.02.2008 14:33:54
Extreme Tyres