
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
svíčky
prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 06.02.2008 do 10.11.2012, založil/a Vins - zrušená registrace
Na Škoda 120 L je predpísaná L87YC a na Škoda 120 GLS je predpísaná L82YC 

ja som dal do môjho BMM 3 bodove bosch palivo 98 a ide ako dabel
Děcka mám prosbu, nevíte na co jsou svíce Champion L82YC? Měli by být na škodovku ale nenašel jsem jakou, jestli klasika 100/105-120 nebo 120LS/130 ?
dík :-)
dík :-)
no jen tak at se tu nedělají dohady:)
tady je katalog Brisku a tam si nejdete co do kterého auta patří:)
www.brisk.cz/index.php?pa ge=katal...
tady je katalog Brisku a tam si nejdete co do kterého auta patří:)
www.brisk.cz/index.php?pa ge=katal...
-> COL: Myslel jsem si to, mají na to snad i nějaký patent, ale podle toho co píšeš, tak nic pro mě. Asi zkusím ty Densa, přece jen Brisk už má něco najeto a když tady čím dál víc čtu ty ohlasy, tak se začínám bát.
-> Tuner#2: je to brisk s jiskristem ZC, konkretne DR14 ZC, s obyc. bezkontaktem to jakz takz chodi, neco "silnejsiho" by bylo lepsi. Ale je to hodne citlivy na smes a snadno se to zanasi, takze to chce perfektni smes nebo plyn.
-> COL 07.02.08 17:35:38: Co to je za svíčku a výrobce? Budou vhodná pro běžný bezkontaktní zapalování?
-> Nwkt: nemas na cocce fotaku otisk palce?
-> Nwkt: ty dve krajni vypadaji jako by byly z uplne jineho motoru, jeteho na chudou smes, ale jeste spis z motoru provozovaneho v rezimu detonacniho spalovani, nebo jako by mely totalne jiny teplotni index. Kdybych tohle vyndal z motoru, uz bych sel pro endoskop, abych se podival jak vypadaji pitsy....
Pri "spatny smesi" odejdou jakekoliv svice (NGK, Denso) nevyjimaje.
Ja pouzivam tyhle na obrazku, maji jiskriste pomerne hodne choulostive na zanaseni, pomerne velke naroky na zapalovani.... ale nemam s nima na moji 1.5 (ale neni to zadnej extra brutalni motor) zadnej problem, tohle jiskriste ma za sebou asi 15 000km, z toho tak 9 000 na lpg. Funkce byla do vyndani bez problemu, pak jsem dal nove, aby to mohl porovnat a tyhle uz jsem byl liny strkat zpet, kdyz se nekonala zadna zmena... Puvodne jsem je tam dal proto, ze se pomoci nich dalo dosahnout lepsiho volnobehu nez s beznejma 3 elektrodama.
Ja pouzivam tyhle na obrazku, maji jiskriste pomerne hodne choulostive na zanaseni, pomerne velke naroky na zapalovani.... ale nemam s nima na moji 1.5 (ale neni to zadnej extra brutalni motor) zadnej problem, tohle jiskriste ma za sebou asi 15 000km, z toho tak 9 000 na lpg. Funkce byla do vyndani bez problemu, pak jsem dal nove, aby to mohl porovnat a tyhle uz jsem byl liny strkat zpet, kdyz se nekonala zadna zmena... Puvodne jsem je tam dal proto, ze se pomoci nich dalo dosahnout lepsiho volnobehu nez s beznejma 3 elektrodama.
-> Tuner#2: v katalogu Densa jsou primo pro favorita 136ku.. ja tady etd nemam katalog a nez si neco vymejslet po pameti tak radsi nic psat nebudu
-> Nwkt: To určitě ne, na 12 vím, že to ještě trochu mělo díru a občas to škubalo, mám fakt pocit, že jsem dali kolem 14°, potože jsem zkoušeli i 17 - 18 a to už bylo moc.
-> Tuner#2: Ne, ten je taky odpojenej. Já myslel že jste nakonec nechali 12° řikal to i Štětka
-> Nwkt: Já mám skoro 15°, ale bez podtlakové regulace. Tu jste nechali? Pokud jo, tak by to zhruba odpovídalo.
-> Tuner#2: Předstih mam podobnej jako ty, 10° Já za nim stejně ještě pojedu před Běšinama
tak mu je ukážu

-> Nwkt: Tak to asi jo, i když ani PAL test není všemocný a možná že to při zátěži (akcelerace, do kopce apod.) bude fakt chudý, nebo špatnej předstih.
-> DDX: Zas tak blbej nejsem. V půlce článku: www.brisk.cz/index.php?pa
ge=tisko...
To že to dávají do prvovýroby jsem četl někde jinde, ale už nevím kde. Pokud teda Denso, tak jaký typ zvolit do trochu upraveného motoru Felicie viz. popis u auta?
To že to dávají do prvovýroby jsem četl někde jinde, ale už nevím kde. Pokud teda Denso, tak jaký typ zvolit do trochu upraveného motoru Felicie viz. popis u auta?
-> Tuner#2: No jo, ty jsi to nekde cetl
. Reknu takhle: opravdu kvalitni svicky (NGK, Denso) nedelaji takova cisla jako treba tady vidime na fotce, bez ohledu na chuda nechuda
.


-> Tuner#2: Šteloval to Štětka, takže to by mělo bejt ok, teď mam tříbodový brisky, pokud se neosvědčí tak dáme zase jiný 

-> DDX: A proč je teda používá i Lamborghini? Nemyslím 15YC, ale brisky tam dávají v prvovýrobě, někde jsem to četl.
-> Nwkt: Fakt a cos tam dal teď? nemáš chudou směs? Já loni najel skoro 8tkm a pohoda a něco mají z předloni.
Tuner#2 07.02.08 16:15:21 napsal: -> Nwkt: To je z Tvého nového motoru? Mě zatím drží, ale ta 4. je koukám KO a i ta první.
Ty jsi nevedel, ze "Brisk je risk"
?
Ty jsi nevedel, ze "Brisk je risk"

-> Tuner#2: Hmm, 1500 km
-> Nwkt: To je z Tvého nového motoru? Mě zatím drží, ale ta 4. je koukám KO a i ta první.
DDX 07.02.08 15:42:31 napsal: [...] s 1 vn. elektr. (RC89PYC) a take se 3 vn. elektr. (BKUR5ET, DR15TC).
Vlastne BKUR5ET-10, pac odtrh ma tam jako byt 1mm (ale u DR15TC a RC89PYC uz 0,8mm).
Vlastne BKUR5ET-10, pac odtrh ma tam jako byt 1mm (ale u DR15TC a RC89PYC uz 0,8mm).
-> Nwkt: Klasika 15YC s postříbřenou elektrodou, ale měl jsem tam i obyč a žádný rozdíl.
-> Tuner#2: Jaký Brisky?
-> Saky: Máš nějaké typové označení těch jednobodových Denso pro fa/fe? Zatím používám jednobod Brisky a neměl jsem nikdy problém, naopak s Championkama to nebylo úplně ono a to jsem ladili mezeru a nic.
-> TRychly: A houby
, na 1.3MPI pouzivaly se od vyroby ruzne svicky, mezi jinymi take obycejne s jednou vnejsi elektrodou - np. ja jsem tam mel "skodovacke" Championky RC89PYC. Je to ostatne v souladu s DP 1.3MPI/SIMOS2P (vydani 05.99), uvadi se tam svicky s 1 vn. elektr. (RC89PYC) a take se 3 vn. elektr. (BKUR5ET, DR15TC).
Ja osobne pouzivam na 136M a plyn standardni svicky NGK BKR6ES (1 vn. el.) a naprosta spokojenost
.
Mimochodem, ohledne svicek bych rad uvidel DP na 1.3MPI vydani z roku 96, tj. zhruba z obdobi, kdy se tyto tyto motory zacaly (resp. mely zacit) montovat do Feliny.
Nemate to tu nekdo
??
.

Ja osobne pouzivam na 136M a plyn standardni svicky NGK BKR6ES (1 vn. el.) a naprosta spokojenost

Mimochodem, ohledne svicek bych rad uvidel DP na 1.3MPI vydani z roku 96, tj. zhruba z obdobi, kdy se tyto tyto motory zacaly (resp. mely zacit) montovat do Feliny.
Nemate to tu nekdo

.
-> TRychly: sorry, zmylil som sa, lebo este sa mi zo ziadnej feldy nepodarilo vysrobovat 3bodove, iba z fabie 2bodove.....
-> Gemini: a jo pan chytrej felicie MPI pouzivali od vyroby tribodove.Zkus si treba precist literaturu,nebo treba jako ja chodit na Stredni skolu automobilni(obor autoelektrikar).vyrobce taky navrhl seriove auto,a kazdy na tem dela upravy,a jede to snad hur??





-> Bogy: Rozhodne ne viceelektrodove svicky na obycejne zapalovani (mechanicky prerusovac).
-> a ake sviecky by boli teda vhodne na klasicky 5kanal 105-130 ? ci teda nieje vtom rozdiel pokial mam obycajne zapalovanie ?
-> Vins: Je promin nevsiml jsem si MPi tak to urcite original 3 bodovy. Bmm ma jednobodove.
-> Vins: tak pokud vim tak origo z vyroby se davaly do 136 MPi svicky TRIBODOVE, takze tam dej tyhle. (i kdyz je mozny ze po celou dobu vyroby motoru 136 MPI tam skodovka montovala ruzny druhy svicek)
-> Gemini: dovolil bych si nesouhlasit-) kdyz rikas ze spalovaci prostor je navrzen na nejaky typ svicky bud jednobod nebo tribod tak by me teda zajimalo proc favorit s jednobodovou svickou a felda s trojbodou v podstate s totoznou hlavou se stejnym spalovacim prostorem muzou fungovat-) podle me je to o energii, zapalovaci listy maji vetsi energii a proto maji tribody a ty tribody budou lepsi nez jednobody.. ale musi na to byt dostatecna energie coz zapalovani skodovacke nema to chodi lip s jednobodama.. ale problematika svicek je tak slozita ze nekomu jede ta nekomu jina atd.. nekdo neda dopustit na brisky nebot vnitrni hlas rika 25kc kus a nekdo zblblej z reklamy bude tvrdit ze nejlepsi jsou iridiovy Densa za 2000kus atd.. ja pokud stavim motory komplet i s nastavenim davam obycejny Densa urcene na favo za cca 150kc a funguje to.. ale kdyz tam necham original Brisky nebo Championy tribodovy co jsou z vyroby tak to funguje taky-)
-> Petr105l: jako mne to s nima lip chytalo, ale vic to zralo, kdyz jsem se snazil jet ekonomicky.
-> Matsoft: mam tam bezkontakt z Fava. Zatim co se tyce provoznich vlastnosti, tak mi prijdou lepsi nez predepsany jednobodovy, zda se mi, ze i klesla spotreba, ale zatim jsem nevyjezdil ani tri nadrze, takze je prilis brzo soudit a nejezdim furt stejnou trasu, abych moh nejaky zavery vyvozovat uz po jedny nadrzi :)
-> Petr105l: bude to moc bohaty a pokud nemas bezkontakt tak se to semtam uchlasta.
-> Vins: a jede to lepe s 3bodovima ?
-> TRychly: no super, miesto jednej silnej iskry mame 3 slabe.....wow
jeden prievidzky zavodnik skusal na motoroch rozdiel v 1 bod a 3-bod svieckach a co zistil ? ..................chvilka napatia.................. .ziadny rozdiel
pokial viem spalovaci priestor je navrhnuty na nejaky typ sviecky a ten by sa mal dodrzat.....iny typ sviecky moze ovplyvnit nasavanie zmesy, virenie zmesy a spalovanie....
-> TRychly: no super, miesto jednej silnej iskry mame 3 slabe.....wow
jeden prievidzky zavodnik skusal na motoroch rozdiel v 1 bod a 3-bod svieckach a co zistil ? ..................chvilka napatia.................. .ziadny rozdiel
pokial viem spalovaci priestor je navrhnuty na nejaky typ sviecky a ten by sa mal dodrzat.....iny typ sviecky moze ovplyvnit nasavanie zmesy, virenie zmesy a spalovanie....
Ja experimentalne prohodil do moji karburatorovy 135 misto D17YC svice z 50kW MPI, nejaky trielektrodovy Brisky co jsem koupil i s motorem.
Startuje to stejne jako predtim teply/studeny, prestalo mi to cukat v nizkych otackach, reakce na pridani plynu v nizkych otackach je porad neprijemne ostra, volnobeh porad na ho*no, subjektivne se mi zda, ze do 3000 to jede malinko lip, kolem 4000 malinko hur, ale nicim podlozeny to nemam.
Jsem zvedav jak se projevi jina tepelna hodnota, jestli budou zahazeny, nebo ne.
Startuje to stejne jako predtim teply/studeny, prestalo mi to cukat v nizkych otackach, reakce na pridani plynu v nizkych otackach je porad neprijemne ostra, volnobeh porad na ho*no, subjektivne se mi zda, ze do 3000 to jede malinko lip, kolem 4000 malinko hur, ale nicim podlozeny to nemam.
Jsem zvedav jak se projevi jina tepelna hodnota, jestli budou zahazeny, nebo ne.
ale tribodove hazi lepe jiskru a jsou silnejsi tim padem lepe schori smes v spalovacim prostoru.
Dal bych tam NGK jednobod a rekl bych ze to bude lepsi jak 3 bodovy. Ty motory na todle proste nejsou ty pravy orechovy.
-> Gemini: a jede to s jednobodovejma lépe???

jednobod
-> Kuladmin: no budou potřeba do feldy 1,3 mpi 50kw

Jeste zalezi v cem /jakem motoru jsou. Nekterym motorum ty 3 nesednou.
Ahoj,dneska jsem řešil s kámošem otázku a to tu které svíčky jsou lepší a to ty klasické 1 bodové nebo ty 3 bodové???
