skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dynamicke vyvazovanie a ine...
Tak nakoniec z toho bolo 700,-ale aj tak OK:)
Niee, tam vyvažujú rotory výťahov, motorov električiek apod.
-> hagios: pokial to nebudu vyvazovat na vyvazovacke na pneu tak ok

Takže som volal do firmy Slovres Košice. Sú ochotní to vyváženie urobiť.Bez bločku za 500SK:) Teraz všetci záviďte:))
-> hagios: V pohodě, vezl jsem komplet na vyvážení vlakem do Prahy a z Prahy v ruční tašce...docela posilovna
No, vám niekde okolo Blavy sa žije, keď to máte do Čiech na skok. Ale čo mám povedať ja, čo bývam v Prešove?Skúste si ma predstaviť, ako cestujem vlakom a batôžtek s kľukovkou na chrbte:))
No, ja tiež potrebujem vyvážiť nakoľko som dával prebrúsiť kľuku a zotrvačník nie je z toho istého motora. Na 110r.cz mi poradil Martin z K firmu Slovres v Košiciach. Zajtra sa tam chystám zavolať, či vyvažujú aj kľukovky..
-> Saky: no bohuzial..... vozim vsetko do CZ, tam ma zotrvak+kluka vyjde cca 1500 Sk bez benzinu.....
ani ja som sa nechcel delit, ale v 89' som bol este malicky a nikto ma nepocuval
ani ja som sa nechcel delit, ale v 89' som bol este malicky a nikto ma nepocuval

-> Gemini: no tak to je pekne v riti.....:( nechce sa mi verit ze u nas to nikde nieje ...obzvlast v BA....-> Saky: no ja som sa delit nechcel, ale dnes je to uz asi aj tak jedno ne? ked sme vsetci v tej jednej europskej prdeli

a ja si vzdycky rikal proc me slovaci posilaj kliky na vyvazeni.. ze se jim vyplati platit 1500+2x postovne celkem treba 2100,-
-> Gemini: to nemate v SR nikoho kdo vyvazuje jo? to je bida-) hlavne ze ste se chteli delit-))
-> D00little: len nie u Kolena v banovciach, tam si vypyta 2500
ja chodim vyvazovat do CZ.....
ja chodim vyvazovat do CZ.....
-> Zaki: tak kde?
-> D00little: v dgss ti to nevyvazia, tam maju vyvazovaci stroj len na velke polnohospodarska a podobne stroje, ja som sa tam pytal asi pred pol rokom
treba ja mam vyvazeni kompletu za 1200 .. pokud samostatne tak klika 800 setrvak 400 remenice 200 .. nicmene jezdim s tim celkem daleko takze to tam vozim tak jednou za mesic kdyz je klik vic a vybiram za komplet 1500 s tim ze ty 300 jsou prispevek na naftu..
od 1000-2000 vic uz jsou zlodeji..
co stoji take vyvazenie?
-> D00little: www.vyvazovani-brzak.cz/
myslím, že když to odvezeš sem... tak budeš maximálně spokojený. Tento pán vyvyžuje vše možné, ale jeho postup vyvyžování klikových hřídelí je následující... bude po tobě chtít, abys přivezl kliku, setrvák, řemenici, přítlačák a aj kolečko rozvodů (pokud se bavíme o škoda OHV motoru). vyvyžuje nejprve jednotlivé části a pak celek s přesností 0,1g.
myslím, že když to odvezeš sem... tak budeš maximálně spokojený. Tento pán vyvyžuje vše možné, ale jeho postup vyvyžování klikových hřídelí je následující... bude po tobě chtít, abys přivezl kliku, setrvák, řemenici, přítlačák a aj kolečko rozvodů (pokud se bavíme o škoda OHV motoru). vyvyžuje nejprve jednotlivé části a pak celek s přesností 0,1g.
jinak jeste poznatek kdyz vyvazovat tak nekam kde vyvazujou rotacni soucasti obecne a ne jen kliky..nebot tam maji vetsinou lepsi tolerance nebot konkretne treba kliky na nakladaky tam jsou tolerance takove ze by to neproslo vystupni kontrolou v automobilce, ale bez mrknuti oka Vam tam vyvazi kliku do "vysokootackoveho&qu
ot; motoru a kdyz buh da tak to neni horsi nez to bylo.. -)
-> D00little: kazdej kdo vyvazuje kliky a prislusenstvi a umi to a ne jen se tak tvari to vyvazuje vsechno zvlast.. resp ono zalezi cemu rikas vcelku.. vcelku tzn pokud to sesroubujes a vyvazujes najednou tak jak to dela spousta firem nebot to pro ne je rychlovka.. tak tam zacne odebirat material vetsinou na setrvaku nebot na nejvetsim prumeru odebere nejvetsi nevyvazenost a pak doneses kliku a zjistis ze mas treba rozvrtanej setrvak a na klice vubec nic.. a kdyz to pak rozeberes tak zjistis ze kazdej dil je nevyvazenej klidne i o 100g jeden do plusu a druhej do minusu celkove do nuly ale prave celou tou nevyvazenosti jsou namahany srouby ktere jednoho krasneho dne muzou lupnout to uz znam,
takze spravne se vyvazi vsechno zvlast (dily z drazkou na pero se vyvazujou s pulklinkem aby se zanedbala i ta nevyznamna nevyvazenost.. pak ti muze byt uplne jedno jak das setrvak jakou das remenici atd.. pak je dalsi vec tolerance vyvazeni ktera se pohybuje bezne od 10ti do 0,1g .. jako na seriovej motor jsou tohle asi moc katastroficky scenare ktery nenastanou a tobe to muze bejt v podstate jedno.. ale kdyz neco delat tak poradne zvlast kdyz poradne to stoji stejne jak u nejakyho lempla neporadne kterej to odbyde..
takze spravne se vyvazi vsechno zvlast (dily z drazkou na pero se vyvazujou s pulklinkem aby se zanedbala i ta nevyznamna nevyvazenost.. pak ti muze byt uplne jedno jak das setrvak jakou das remenici atd.. pak je dalsi vec tolerance vyvazeni ktera se pohybuje bezne od 10ti do 0,1g .. jako na seriovej motor jsou tohle asi moc katastroficky scenare ktery nenastanou a tobe to muze bejt v podstate jedno.. ale kdyz neco delat tak poradne zvlast kdyz poradne to stoji stejne jak u nejakyho lempla neporadne kterej to odbyde..
-> Vojtik: no fabricky sa vyvazoval myslim celok, takze to necham asi tiez vyvazit v celku. Nemam dovod neskor cokolvek v motore menit (jedine ze by s apritlacak zodral alebo rozletel, ale s tym sa nepocita, a ak sa to stane, motor musi ist aj tak von) tak to necham asi v celku



Pokud máš v plánu postavit motor, kterej bude tzv. na jedno použití, čiliže ho postavíš, namontuješ a už nebudeš setrvák, přítlačák ani řemenici měnit, tak je nejlepší vyvážení celku. Jestli máš v plánu měnit často setrvák, přítlačák, nebo řemenici, tak bych to vyvážil každý zvlášť, ale je to méně přesné a většinou se vyvažuje komplet, páč je to přesnější levnější a rychlejší
jednoznacne je to lepsie vyvazovat samostatne
zdravim. mam v plane poladit si jednu origo 136tku ktora mi zavadzia v garazi a zatial ju nepotrebujem. Chcem nechat stocit zotrvak a remenicu co ide na klukovku + plus prebrusit kluku. Budem to vsak potom potrebovat vyvazit.... je lepsie to potom komplet aj s pritlacakom zmontovat a nechat vyvazit napriklad tu? ---> www.dgss.sk/vyvazovanie.h
tml je to dost blizko. Eventuelne co by ste navrhli? nechat to vyvazit samostatne? Rad by som urobil aj par dalsich uprav na spodku motoru ako uprava ojnic a piestov (odlahcenie a nasledne zvazenie). Prosim len o odborne rady, eventuelne na nejaky odkaz na .pdf. literaturu
