skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
felda-škrticí klapka
prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 11.01.2008 do 02.09.2012, založil/a Vins - zrušená registrace
-> p.b.: vymen cidlo teploty vody, sazim z 90% na nej.
-> Vici: Prostě chvíli nejde do otáček, pak už zase začne zrychlovat.
-> Vici: Jen jednou, pak už to jede normálně
-> Max: tak tak. zalezi na konkretnim pripadu... :-)
-> p.b.: a to udela jen jednou po startu a pak uz ne? nebo vynechava casteji?
-> Vici: pravda,to je nejčastější. Setkal jsem se i s tím že 1,6 držela na volnoběh pořád přes 2tis... nebo 1,3 jela příškokem, na mechaniký plyn téměř nereagovala....držela chvíli vysoký,pak otáčky spadly.....
Možností je spousta
A to už nemluvim o tom, že třeba jedna felda jeden tejden jezdila normálně,druhej zlobila
Možností je spousta

A to už nemluvim o tom, že třeba jedna felda jeden tejden jezdila normálně,druhej zlobila

Sice opravování na dálku moc nehovím, ale co by mohlo dělat toto: Po nastartování se 1.6ka normálně v pohodě rozjede, ale pak přestane na chvíli táhnout, tak na 5 vteřin, potom jede zase normálně. Asi jsem to popsal trochu divně, ale nemá s tím někdo nějakou zkušenost?
pokud treba litaji otacky jak chteji je jasne ze vycisteni je zbytecna operace...
obecne plati - ciste informativne
1,3MPi - klapka Pierburg - nejcastejsi zavada je preruseny potenciometr - projev = otacky litaji samy jak chteji, jako bys slapal po plynu, ale neslapes
1,6MPi - klapka Siemens - nejcastej zdechne motorek pohonu klapky = auto nedrzi volnobeh, jak se da noha z plynu auto chcipne protoze motorek nenatoci klapku tak aby motor udrzel volnobeh
samozrejme muzou nastat i jine zavady ci spise kombinace zavad...

obecne plati - ciste informativne
1,3MPi - klapka Pierburg - nejcastejsi zavada je preruseny potenciometr - projev = otacky litaji samy jak chteji, jako bys slapal po plynu, ale neslapes
1,6MPi - klapka Siemens - nejcastej zdechne motorek pohonu klapky = auto nedrzi volnobeh, jak se da noha z plynu auto chcipne protoze motorek nenatoci klapku tak aby motor udrzel volnobeh
samozrejme muzou nastat i jine zavady ci spise kombinace zavad...
-> Labros: psal jsme o ciste pameti zavad... a taky o tom ze pokud nepomuze jen vycisteni je treba hledat dal. ja to vyresit a opravit umim at je s tim cokoliv. ale prijde mi zbytecne psat pul metrovy clanek, kdyz stejne skoro nikdo nema vag ani dalsi veci a ani potrebne vedomosti aby to hned pochopil..
-> Labros: já jsem to ale psal....nejde o plácání po ramenou. Virtuální opravy jsou naprd. Od klávesnice se těžko diagnostikuje závada
Několikrát pomohlo klapku vyčistit...když ne,tak hold výměna.
Nikdy jsem to nedělal bezmyšlenkovitě,ale načetli jsme to a zjistilo co tomu je. Potenciometr je u tohoto systému od bosche slabé místo,to je známá věc. Tyhle klapky maj i francouzi a pod... Tam jsem to taky několikrát řešil. Zkoušel jsem měnit jen dráhu potenciometru,ale je téměř nemožné to přesně nastavit.

Nikdy jsem to nedělal bezmyšlenkovitě,ale načetli jsme to a zjistilo co tomu je. Potenciometr je u tohoto systému od bosche slabé místo,to je známá věc. Tyhle klapky maj i francouzi a pod... Tam jsem to taky několikrát řešil. Zkoušel jsem měnit jen dráhu potenciometru,ale je téměř nemožné to přesně nastavit.
-> barborek: -> Max: plácání po ramenou vám jde dobře, ale pokud ze snímače polohy klapky leze o volt víc, než má, tak vyčištění klapky stačit nebude, i když postup je sám o sobě dobrej
Přesně tak ! Konečně někdo napsal něco, co někam vede..
-> Vici: krásně napsané 

je to jednoduche jak facka... - 1,3 MPi
- demontovat "klapku" ze saciho potrubi
- rucne klapku drzet v otevrene poloze a hadrem s tech benzinem (nebo necim podobnym) vycistit veskery bordel ktery je v klapkovem telese a na klapce, hlavne v dosedacich plochach - kde klapka doseda kdyz je zavrena
- dat nove tesneni pod klapku a vse namontovat
- zkontrolovat zda bowden plynu ma vuli, mala vule tam vzdy musi byt
- pomoci super vagu, vagprogu ci nejakeho free softu udelat reset ridici jednotky (klasicka modra krabicka VAG ani velka masina VAS ktere maji servisy to neumi, stejne tak to neumi ani soft vag-com a podobne). spravny postup resetu bude majiteli programu jiste znamy..
- pak precist pamet zavad, zkontrolovat zda reset probehl (skupina 7, pole 2 musi byt hodnota 1,00) a nastavit klapku - nastaveni a skupina 98
- vypnout zapnout klicek a hotovo. pamet zavad musi byt cista, otacky padat normalne
- pokud otacky nepadaji hledta problem jinde - cidlo teploty vody, cidlo tlaku a teploty vzduchu a jeho konektor atd atd.....
- demontovat "klapku" ze saciho potrubi
- rucne klapku drzet v otevrene poloze a hadrem s tech benzinem (nebo necim podobnym) vycistit veskery bordel ktery je v klapkovem telese a na klapce, hlavne v dosedacich plochach - kde klapka doseda kdyz je zavrena
- dat nove tesneni pod klapku a vse namontovat
- zkontrolovat zda bowden plynu ma vuli, mala vule tam vzdy musi byt
- pomoci super vagu, vagprogu ci nejakeho free softu udelat reset ridici jednotky (klasicka modra krabicka VAG ani velka masina VAS ktere maji servisy to neumi, stejne tak to neumi ani soft vag-com a podobne). spravny postup resetu bude majiteli programu jiste znamy..
- pak precist pamet zavad, zkontrolovat zda reset probehl (skupina 7, pole 2 musi byt hodnota 1,00) a nastavit klapku - nastaveni a skupina 98
- vypnout zapnout klicek a hotovo. pamet zavad musi byt cista, otacky padat normalne
- pokud otacky nepadaji hledta problem jinde - cidlo teploty vody, cidlo tlaku a teploty vzduchu a jeho konektor atd atd.....
-> Borin: jestli z ní leze špatnej signál polohy klapky, tak je prostě vadnej potenciometr (snímač polohy) klapky
-> Borin: já bych tu klapku rozhoděn vyndal....dělal jsem to několikrát, i na 1,6. Dělat nový nastavený nebo resetování...řikejte tomu jak chcete je zbytečný když neni vyčištěná spodní hranda. V tom má milan pravdu. Nemusí to být tvuj případ,ale já to čistim vždy. Mužeš mít už vydřené snínací dráhy...
...jo a ještě něco. Už jsem si vzpoměl kdo to opravdu umí udělat. "Dedla". Až budeš od něj odjíždět, zjistíš, že ti to nikdy líp nefungovalo...
-> barborek: no asi to myslel tak že mu znova nastavili klapku (vyresetovaly starý nastavení) nebo né?
Zase jeden totálně zblblej...máš li to teda vyresetovaný, tak mi řekni proč tě zlobí volnoběh...nevíš...máš maximálně vyresetovanou peněženku a udělaný základní nastavení klapka/jednotka..Neber to prosím osobně, jen mě vždycky naštve, jak někdo někomu naletí..
-> barborek: Ale prosím tě...koukal sem mu pod ruce a viděl sem co mu ten program ukazoval...
Borine, jednotku ti nikdo neresetoval, to ti jenom nakukali, aby bylo za co zaplatit..k nim bych už nevkročil..
-> Borin: já ti radím...dělj si co chceš
Mě felda běží hezky. problém je že při klapce namontovaný nevyčistíš jakoby tu spodní hranu při otevření...jak se dovře a blbě těsní tak to hledá volnoběh a houpe...

Mě felda běží hezky. problém je že při klapce namontovaný nevyčistíš jakoby tu spodní hranu při otevření...jak se dovře a blbě těsní tak to hledá volnoběh a houpe...
-> Milan 136: Právě že ty otáčky držej i při ohřátým motoru...klapku sem vystříkal pořádně, ale nevyndával sem jí...to co to bylo za probram nevím...vyndat jí a znovu vyčistit a zase na diagnostiku ??? takhle bych tam mohl jezdit dokola...
jo ten malej je 1552 a ten to neumí. dnes už se nepoužívá na OII s tím neuděláš téměř nic...
Mám na mysli program supervag ten má přímo reset volnoběhu na MPi.
-> Borin: To je ten klasickej problém....ty otáčky. Zvýšené otáčky při studeném startu má na starosti řj na základě informace od čidla teploty. ale jestli jsi se vrtal v klapce tak je to tam. asi jsi ji vyčistil nedokonale ty dosedací plochy na klapce. na čem ti to nastavovali?a když prošlápneš plyn tak to klesne? Zkusil bych ji pořádně vymýt(vyndat) a nastavit vagem
Mám na mysli program supervag ten má přímo reset volnoběhu na MPi.
-> Borin: To je ten klasickej problém....ty otáčky. Zvýšené otáčky při studeném startu má na starosti řj na základě informace od čidla teploty. ale jestli jsi se vrtal v klapce tak je to tam. asi jsi ji vyčistil nedokonale ty dosedací plochy na klapce. na čem ti to nastavovali?a když prošlápneš plyn tak to klesne? Zkusil bych ji pořádně vymýt(vyndat) a nastavit vagem
Tak mám u MPička problém s klapkou taky...prostříknul sem jí sprejem a začaly lítat otáčky...dneska sem byl na diagnostice (přes pc) kde mi vyresetoval jednotku a něco dělal s klapkou přes soft...po vyresetování to drží otáčky někde u 2000 což je na hovno...jediný pozitivum je že tím vyresetováním se felda oživila a jede o poznání líp...co může způsobovat ten volnoběh ? (připadá mi to že jde furt na sytič) je nějaký spešl čidlo na sytič, nebo je KO klapka...podle toho co mi říkal tak leze z klapky o 1volt víc než by měl 

na resetování volnoběhu felicie je přímo k tomuto vytvořený a zdarma ke stažení VAGprog, tuším že je ke stažení na stránkách BJ diagnostiky.
já do toho VAGu nevidím, ale jak čtu že se bavíte o tom softu, tak jednou jsem stáhnul nějakej freeware VAG-COM, zdá se že je to funkční ale neotestuju to protože se nedostanu přes test rozhraní.
-> barborek: mě to dělal jeden elektrikář a ten má nějakýho vaga v compu,ale je to legální vag,bohužel nevím kterej.A u nás v Investtelu maj akorád ten malej šmejd a vas 

Ten malej modrej šmejd je VAG 1552 a ten to neumí...
-> Milan 136: hele mi měli v práci takovou modrou krabičku a říkal se tomu vag,nevím jestli to byl super vag a pak jsme měli velkej pc co ty závady i tisklo a to byl vas,uměl toho víc.Myslíš že ten malej modrej šmejd je super vag?
-> barborek: No ve vasu je základní nastavení, ale uděláš to a je to horší než předtím
-> venni: To je divný tak tam je něco špatně no..
-> venni: To je divný tak tam je něco špatně no..
Jo byl to SuperVAG, VAS to neumí...
-> Milan 136: hele tohle stima otáčkama mi občas dělá fabie,klapku jsem pročistil (zasraná moc nebyla ) a nastavil mi jí,teď nevím na jakým vagu,ale dělá to pořád
PS:to tě v servisu škoda neučili že nemáš pomlouvat škoda servis? 


-> barborek: to je docela blbost že se to srovná to se říká zakazníkům aby se jich zbavili...
Hezky umí volnoběh vyresetovat SuperVAG. Originální Škoda diagnostika VAS to neumí
Jinak největší problém bývá že při přeřazení to srží otáčky a když se to podrží na cca 2000ot a pustí plyn tak to drží nebo padá pomalu...
Hezky umí volnoběh vyresetovat SuperVAG. Originální Škoda diagnostika VAS to neumí

Jinak největší problém bývá že při přeřazení to srží otáčky a když se to podrží na cca 2000ot a pustí plyn tak to drží nebo padá pomalu...
Taky jsem to řešil u sebe. Vyndat a vyčistit. Potom mi lítal volnoběh nahoru dolů a nedalo se s tím jezdit. Prý se to za týden srovná samo. Já jsem ale vypátral, kdo mi tu jednotku umí resetovat. Udělal to a bezvadný, lepší přechod z volnoběhu do otáček a naopak.
-> Vins: jo chce to vyndat ale je to par dobre pristupnejch sroubky, takze to je za par minutek...
-> Milan 136: jako všechno
ale dík


-> CERHY: Mohlo, ale nemusí
a to po 2 letech je blbost...každý auto jiný..záleží na stavu motoru, na provozu, stylu jízdy a tak...
Ale u feldy je to celkem dobrý. třeba fabia 16V když se vysere zpětný vedení a jde tam pořád výfuk tak to je pak vrstva na oškrábání...
Ale u feldy je to celkem dobrý. třeba fabia 16V když se vysere zpětný vedení a jde tam pořád výfuk tak to je pak vrstva na oškrábání...
A mohlo by to být příčinou občasného chcípnutí motoru??
No ten sprej je drahej a k ničemu. Největší problém jsou hrany na klapce, který pak brání dovření a houpe to a hledá volnoběh.
Vyndat a vymejt...
Ale pokud nejsou problémy tak nesahat....
Felda je hrozná mrcha na tohle. Kolikrát se vymeje, nastaví a je to horší než před tím..
Vyndat a vymejt...
Ale pokud nejsou problémy tak nesahat....
Felda je hrozná mrcha na tohle. Kolikrát se vymeje, nastaví a je to horší než před tím..
-> Vins: na nastartovaným autě a jestli koupíš ten spray (pomáhá i spray na karbec) tak si ručně přidávej plyn bude to mít tendenci chcípat.Prostě to drž v otáčkách a vystříkej klapku.....možná pak ani nebudeš muset nastavovat tu klapku přes vaga.
-> Pavel P@nkáč: aha,a klapka se musí vyndavat nebo se to dá dělat taky na autě???


Dá se na to koupit takovaj sprej, ten to rozpustí. Stojí asi 300,-
-> Vins: vycistis normalne steteckem a technicakem treba, vyhody to ma ze je cista a lepe drzi volnobeh, ale musi se potom resetovat pres PC pamet protoze jestli jsi ji mel zasvinenou tak budes mit vysokej volnobeh...
Zdarec,něco jsem zaslechl o čištění škrticí klapky na 1,3 MPI a to že je dobré ji po cca 2.rocích vyčistit,a jak se to čistí atd a jaké to má výhody atd.Dííky
