skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburator-2 otazky
prohledat
65 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 23.09.2007 do 05.10.2007, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
kamarat ktory robi zo sodovkami uz dlhe roky povedal ze to vynechanie môze robit aj to ze mam vyfuk bez tlmic a sportovy filter...karburator je momentalne nastaveny paradne...auto ide cititelne lepsie ako pri seriovom nastaveni ...zatial mi to tak staci...len ma kusa stve to vynechanie ale da sa na to zvyknut....
nevelmi to chce ist dobre

-> King: to je jedno :D:D:D
len sa tak necuduj


-> gabo00000: OMG!
.... a lebo po slovensky...OMB! :)

-> King: no tak aj po vymene tej gumycky to vynechava....ale skusil som to preturobat a ja v awte nemam origo nadrz...:D ..benzin je v nadrzi na mieste spolujazdca

-> gabo00000: Tak to by dávalo smysl, protože při akceleraci to nestříká a směs je chudá. A taky kdoví, cos měl na dně nádrže za sračky, radši tam nalej po tankování i decku lihu, aby se ten kentus rovnoměrně rozpustil v nádrži...
no ..momentalne mam 140 vzdusniky...obe a trysky som nechal podla natryskovania 130 a karburator som nastavil na knizkove hodnoty...vymenil som gumicku pod injektorom ale nepomohlo to ..tak som skusil motor preturovat a zapchal som rukov vrch karburatoru aby sa spravyl veky podtlak a dalej neviem co bude lebo mi dosiel benzin :D
-> King: o ...nasliel som pravdepodobnu pricinu vady...pravdepodobne je blba gumicka pod injektorom lebo ked som dal dole filterbox a pridalval pomali plyn tak z injektoru nestrieka ale benzin unika pod nim....môze to spôsobovat chcipanie?
-> King: tak tak ... uz fakt nevidim na klavestnicu..a ked si pomyslim ze zajtra vstavam o 5 30....tak to tiez nie je najruzovsie

-> gabo00000: Tak to sorry. Chyba je na mým příjímači, protože jsem aplikoval moc fantazie při dekódování tvojí věty: "....inac v karburatoroch mam edzeri."
Čas jít chrápat


-> King: vsak tu je odfoteny ten karburator
vidis podla fotky ze je to SEDR...a ten je aj momentalne na awte


-> King: kde pisem ze je to EDSR...pokial viem tak som pisal len ze mam doma aj karburatory EDSR a ci nie su viac vhodnejsie na prastavbu ako SEDR...a pri dobijani pisem nieco o EDSR..to sa mi akosi nezda

-> gabo00000: V tematu dobijení se ale jen tak mimochodem zmiňuješ, že ten karbec je EDSR, takže si nejsem úplně jistej, jestli je nattryskování podle 130 to pravý. Nitsméně, jak píšeš jinde, nejde ti o spotřebu, takže klidně zaexperimentuj s menším vzdušníkem na 1. stupni popř. s o malinko větší tryskou
-> King: nj...nie som nejk velmi zrucni v karburatoroch ...prave rpeto tu zakladam toto tema....ale aj trysky v plavakovej komore su presne tak ako je v kataloku...teda podla karburatoru 130ky...takze tei vzdusniky radsej nechat origo alebo dat mensie?
-> gabo00000: Obávám se, že si nerozumíme :) Řeč je o hlavních tryskách. To co považuješ za trysky jsou ve skutečnosti tzv. vzdušníky. Trysky jsou na dně plovákovky naj průměr 108-120 (1.stupeň) a 125-135 (2. stupeň). Funkce vzdušníku je velice zhruba řečeno opačná, než u trysek tzn. čím větší vzdušník, tím chudší směs....
-> King: trysky su200 a 160..inac nemohol by som namiesto tej 160 dat naor 190 alebo tak isto 200...druha komora ma vecsi difuzor takze tam by mohlo snad ist aj viac benalu nie?
-> gabo00000: Pokud ti to drží volnoběh, pak to spíš ukazuje na hlavní trysku 1. stupně v plovákovce - btw: jseš si jistej, že tam máš správnou velikost trysek?
-> King: no ja viem ze to nesuvyselo z lankom..len vies ked vtedy to pekne slo...inac dnes som skusal a ked pomali pridavam a asi tav prvej stvrtine to zacne chcipat a necham pedal v tej polohe ako to chcipa tak t aj chcipne..vôbec ziadna snaha o nabratie otacok...inac zvyknu sa zapchat aj tie male trysky co su pod srubami? ..alebo len hlavne..alebo aj tie co su v plavakovej komore?
-> gabo00000: Řek bych, že ten problém možná ani nesouvisí s s tím původně uvolněným lankem. Třeba se ti během provozu něco uvnitř uvolnilo a přicpalo trysku. Pro zuačátek bych shodil airbox, vytůroval motor do maxima a dlaní ucpal víko karbu. Tím se celej karbec pořádně protáhne benzínem a mnohdy to stačí. jinak rozebrat a profoukat.
-> zdenekz: je tam těsnění - odkapávací plech - těsnění - pertinax cca 5mm - těsnění - karbec
abych neotvíral další diskusi,zadám dotaz sem.Škoda 130L
Mezi motorem a karbcem není daná žádná podložka,což je asi špatně.Jak silná by tam měla být,a na kolik to ovlivňuje výkon motoru?
Mezi motorem a karbcem není daná žádná podložka,což je asi špatně.Jak silná by tam měla být,a na kolik to ovlivňuje výkon motoru?
mam spravit video?
len preco ked bolo volne lanko a pedal zaberal len od polky ..takze sa otvarala iba prva komora bolo vsetko perfektne a ked som ho naspanoval tak sa to zrazu zacalo strat..akoze mne to ani tak nevadi..len ked chcem ist pomali po ulici aby namna nepikacovali susedia tak to kusa chcipa ale ked tak kusa napumpujem pedal tak je to v pohode..iba ked pridavam plynule tak sa to sere
-> King: injektor strieka do stredu

-> Dušan: injektor je ciso novy..a aj ta gumicka..zatial som pozeral len na hlavne trysky a tie boli v pohode
-> King: hladi na je spravna a trysky som daval podla katalogu...vsakde taka aka velka mohla ist...
-> King: hladi na je spravna a trysky som daval podla katalogu...vsakde taka aka velka mohla ist...
-> Dušan: A když jsi to poskládal z různejch karbů - máš v pořádku natryskování? Hladina je správně? Stříká injektor do středu 1.komory?
-> gabo00000: asi by mela strikat vic. Injektor je novej nebo starsi ? Klidne ho vymen za jinej, muze byt pricpanej nebo je na nem jeste maly tesneni a to nemusi tesnit uplne, coz se projevi cukanim pri lehcim seslapnuti. Jinak pokud to bude cukat dal, tak vyndat vsechny trysky a vse profoukat. Musi to pomoct. Pokud rikas ze jel dobre tak musi jet dobre i ted

-> Dušan: gulicka je na mieste ..injektor strieka..pravda ja take ze ked pridavas plyn pomali a s toho injektoru to nejde tak prudko..len tak pomali tak to chcipa a ked pridavas plyn tak akoby traslavo.. tak pomalicky pumpujes aby tam siel benzin s pumpicky tak je to ok ale ked pomali a postupne tak tu udela bbbbbuuuuuuuuuuuubbbbbbbb
bb
jinak předpokládám, že pod tím injektorem máš kuličku.
-> gabo00000: to že ti to cukne při sešlápnutí může dělat ucpaná akcelerační pumpička ( nebo nepumpuje membrána ). Jinak by ti to mohlo někde podsávat, ale to by spíš nechtěl održet volnoběh
nemozem s toho ..nikedy ked pomaly zoslapnem plyn tak to cukne taku velku a niekdey v pohode.co s tym je?ked dam podlahu tak to ide ako sialene ..vsetko v pohode..a ked len tak v neutraly z volnobehu stlacim pedal plynu na podlahu tak tak ako keby sekundicku zavahal karburator a az tak to zacne naberat otacky..ale to je podla mna celkom bezne...alebo sa to da nejako odstranit?
-> King: tak take som zas ja neskusal....
inac nastal problem.
vcera som mal velku vôlu na lanku a isla len prva komora ..dnes som to opravil a ked zoslapnem pedal tak po prvu tretinu tak to cudne cuka..akoby bol motor studdeny a ked dam podlahu ze sa otvoria obe klapky tak to ide velmi dobre....a vcera s prvou lapkou to vôbec nerobilo..
inac nastal problem.
vcera som mal velku vôlu na lanku a isla len prva komora ..dnes som to opravil a ked zoslapnem pedal tak po prvu tretinu tak to cudne cuka..akoby bol motor studdeny a ked dam podlahu ze sa otvoria obe klapky tak to ide velmi dobre....a vcera s prvou lapkou to vôbec nerobilo..
-> gabo00000: Acetonem jsem to nezkoušel, ale mluvím o ředidle na nitrocelulózový barvy.
-> King: aceton?
-> King: nitroriedidlo?
-> gabo00000: Příště zkus nitroředidlo - rozpoští ten hnědej kentus daleko ochotnějc, než benál
1test dopadol strasne poziticne...zmes nastavena podla literaturi a oproti 2 rocnemu 120kovemu karburatoru je hrozne poznat rozdiel...brutalne to ide....citit ovela lepsi tah..a v pohode v dvojke dam awto na asfalte do smyku...parada
total happy som...ale aj tak vyskusam nejaky zigulacky karb prerobit a uvidime ako to bude jazdit s tym




-> wordy: benzinom a potom drôtenkou...
a sčím si to čistil?
dufam ze zruba tych 5 hodin prave nebolo zbytocnych

zajtra ho nasadim a uvidime ako to pôjde

moja lestenka :D:D:D zaklad je vycistena mierne lestena 130ka a dal som donej vsetko to najlepsie a najvecsi co som doma mal

-> gabo00000: zober co len chces obidva su nielen podobne ale aj rovnake rozdiel bude len v difuzoroch a tryskach
ja som na trochu upravenom motore jazdil so sedrom a potom som tam dal ten karbec z wartburga a mal som pocit ze som do vtedy jazdil zo zatiahnutou rucnou.chce to len skusat.uvahami na to neprides ze co je najlepsie pre tvoj motor
-> Saky: no sak toto asi chaoem :D ale predsa by to malo ist z nejakym zigulakom lepsie ako zo 120kovym ,,,myslim ako motor dostava vecsie mnostvo zmesi ..a nie rpechlastanu zmes
jeste tatra ma stejnej typove s vetsima difuzorama.. nicmene zalezi na co to mas nejde o to dostat tam hodne benzinu ale hodne spravne smesi a na to potrebujes jiny upravy nez karbec.. nalejt tam tolik benzinu aby to bylo bohaty dokazes s kterymkoliv z nize uvedenych
-> MerHanz: sused ma z polskeho fiata...ten by bol dobry? ..viem ze pasuje a vyzera to ako zigul
-> gabo00000: nebo zkuz sehnat webra, nebo solexe z polskýho fiata. ten taky pasuje na přírubu