
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Válcová brzda - realita =)
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.07.2007 do 25.07.2007, založil/a Tomicraw - zrušená registrace
-> Labros: Normálně. Musíš povolit plastovej kryt pod motorem, povolit dva sroubky na vedeni oleje k turbu, povolit samotnou vanu a je hotovo....

-> Gryzly:
a sundavat vanu na Audi TT jde normálně, nebo se musí kvůli tomu vyndat převodovka, přední náprava a chladič?


Já jezdím na emise s ruznýma autama tak dvakrát do roka a pamatuju že mi jednou vyndal měrku a strčil tam takovou pružinu, nejdřív si ji porovnal s měrkou a pak nastavil doraz a zasunul to do otvůrku. Bratranec mi říka lže jdno utakhle měřili emise na nějakým motoru asi Audi TT a student ten doraz na měrce neposunul a jak to nastartovali tak se to škublo a namotalo na klikovku. museli pak sundat vanu a oddělávat to zespodku. majitel totiž viděl jak mu čidlo teploty zmizlo v motoru při měření. A čidlo samozřejmě drahý jaksfiň.
-> Saky: Nj,ale zase máš aspoň nějak přesnej výsledek...

-> TUNER: no ja meril vzdycky na motorovy a tam se takovehle vymozenosti neresej-)
-> Saky: Tohle by měli na brzdě taky změřit...
Pochopil jsem to tak,že auto rozjedou na válcích na určitou rychlost (otáčky) pak vyřadí a čekají dokud se kola nezastaví. Z toho jim pak hodí počítač nějakej ztrátovej výkon (převodovka,valivej odpor gum atd.) a to by měl bejt výkon na motoru.....
-> Vici: -> Bery: Jo to záleží kdo si to jak přesně zkalibruje. Mě ani tak nešlo o nějaký číslo,to jsem tušil dopředu,ale spíš porovnání dvou měření mezi sebou a to pokud to celý nepřekalibruješ tak je dost přesný.
Je jasný že když zajedeš na jednu brzdu kde ti to ukáže třeba 100 PS a pak jedeš na druhou,tak ti to na ní může ukázat třeba 90 PS...Pokud bys dělal ale třeba 2 měření na jednej brzdě,tak kdby byl na první brzdě kde byl výkon 100 PS nárůst třeba na 120 PS (20%) Tak na brzdě kde ti to hodilo 90 PS by měl bejt nárůst taky o 20% tedy na 108 PS.
Nejpřesnější je stejně motorová brzda,ale to je o dost dražší a složitější měření.Tak si musíme vystačit s válcovkou....))))
Pochopil jsem to tak,že auto rozjedou na válcích na určitou rychlost (otáčky) pak vyřadí a čekají dokud se kola nezastaví. Z toho jim pak hodí počítač nějakej ztrátovej výkon (převodovka,valivej odpor gum atd.) a to by měl bejt výkon na motoru.....
-> Vici: -> Bery: Jo to záleží kdo si to jak přesně zkalibruje. Mě ani tak nešlo o nějaký číslo,to jsem tušil dopředu,ale spíš porovnání dvou měření mezi sebou a to pokud to celý nepřekalibruješ tak je dost přesný.
Je jasný že když zajedeš na jednu brzdu kde ti to ukáže třeba 100 PS a pak jedeš na druhou,tak ti to na ní může ukázat třeba 90 PS...Pokud bys dělal ale třeba 2 měření na jednej brzdě,tak kdby byl na první brzdě kde byl výkon 100 PS nárůst třeba na 120 PS (20%) Tak na brzdě kde ti to hodilo 90 PS by měl bejt nárůst taky o 20% tedy na 108 PS.
Nejpřesnější je stejně motorová brzda,ale to je o dost dražší a složitější měření.Tak si musíme vystačit s válcovkou....))))
ja jsem stejne nikdy nepochopil to jejich dopocitavani vykonu kdyz ma na kolech treba 60kW a oni mu napisou na motoru 75 s tim ze je ztrata 15kW jak na to prijdou? to prece musi zalezet na konkretnim typu auta a i stavu ne?
-> Bery: naprosty souhlas... da se to hezky osulit
-> Bery: jj, to se tam nechá ošálit jednou hodnotou, myslim moment strvačnosti, nebo tak něco, když to Kuba ( týpek co to tam v ústí obsluhuje) nastavil z prdele nějak jinak, tak měla moje vyběhaná 105 L 170 kW


v motorce jsou 2l oleje a dobře prohřátý je po chvíli nastartování a cca7mi ujetých km - pak už za ni ti slušnějsí začínají brát...
natož u auta...
ale k těm brzdám - kecal jsem s jedním pánem a ten povídal,že na brzdě dokáží nabzdit někteří experti co ty chceš...respektive to,co by sis přál....zkoušeli to s jedním motorem a rozdíl mezi měřeníma byl ke 40 kobylkám...
natož u auta...
ale k těm brzdám - kecal jsem s jedním pánem a ten povídal,že na brzdě dokáží nabzdit někteří experti co ty chceš...respektive to,co by sis přál....zkoušeli to s jedním motorem a rozdíl mezi měřeníma byl ke 40 kobylkám...
-> Vici: Aji u turba to trvá hoooodně dlouho...Voda je ohřátá na provozku a ručička oleje se sotva odlepuje od spoda....

Já chodím s benzínama do Loun a tam maj tuto vyfykundaci a doma dělám na naftové povozy emise a tam by to šlo taky takhle ale mrdat nato.... u naftaka stejnak nenatočíš pozitivní emise dokavad neni 100% zahřátej

-> Tuner#2: presne tak :-)
-> Vici: JJ voda kor v létě vylítne hned, ale než vyleze olej do optima, tak je to dle počasí 10 - 15km úplně v pohodě.
mel jsem kdysi budik na teplotu oleje a clovek by neveril za jak dlouho se olej aspon jaks taks zahreje - u favorita... a to i s upravenym motorem. a i bez chladice oleje sems teplotou nemel nikdy problem. mel sem spis problem aby se to zahralo a mohl sem tomu slapnout. samozrejme u auta s turbem to bude trosku jinak
-> Tuner#2: mě to stejně měří jen pro info :-))))
-> MATTESS: -> bitmap: Tak asi všichni jezdíme k nějakým fušérům
ale prostě už z principu bych nešel na brzdu s vystydlým autem - stejně jako tomu nedávám na silnici, tak tomu přece nebudu dávat na brzdě.


Mne taky ne.
na emisích mi místo měrky taky čidlo nedávali.....
-> Tuner#2: Nevim na co se teď přesně ptáš,ale drtivá většina nemá v autě budík s teplotou oleje a ani neni určenej na to aby ti podle něj psali teplotu do grafu.
Já bych to neřešil nijak,čidlo na teplotu je součást brzdy a to si musí zajistit ty co to měří,ne aby se zákazník staral a vozil si čidla sebou.....
Já bych to neřešil nijak,čidlo na teplotu je součást brzdy a to si musí zajistit ty co to měří,ne aby se zákazník staral a vozil si čidla sebou.....
-> Tuner#2: Když mi otec měřil emise tak mi tam taky cpal měrku s čidlem
sem čuměl o co jde


-> Vita ze Sudet: Byl jsem na dvou místech na STK a nikde to nedělali...
-> TUNER: Tak když to auto to čidlo nemá, tak jak jinak by jsi to při příjezdu na brzdu "v terénu" vyřešil? Nevím jak vypadá ta sonda a o téhle možnosti jsem nevěděl, ale myslím si, že nikdo, kdo nědá s autama by nešel brzdit studený motor - to bych řval i jako zákazník, který tomu vůbec nerozumí.
-> TUNER: Tak když to auto to čidlo nemá, tak jak jinak by jsi to při příjezdu na brzdu "v terénu" vyřešil? Nevím jak vypadá ta sonda a o téhle možnosti jsem nevěděl, ale myslím si, že nikdo, kdo nědá s autama by nešel brzdit studený motor - to bych řval i jako zákazník, který tomu vůbec nerozumí.

-> Tuner#2: Napsal jsi : "To chceš říct, že mu měli vypustit olej, dát tam ten bazmek co máš ty a čidlo a pak to teprve měřit".....
Já ti na to napsal : " kdyby jsi tam chtěl dávat ten "bazmek" tak olej opravdu vypouštět nemusíš "......
To je k tomu aby jsi pochopil co mam namysli...Při montování "bazmeku" se olej vypouštět nemusí a za tim si stojim. Že ukápne trochu oleje při výměně filtru,to je jasný snad každýmu kdo ho někdy měnil.
A o montování "v terénu" před brzdou jsem nic nepsal...pokud to bereš jako kritiku,tak klidně,ale asi bude oprávněná když tam neni správná teplota oleje nebo ani nezapojí čidlo....
Každej může udělat chybu....
Já ti na to napsal : " kdyby jsi tam chtěl dávat ten "bazmek" tak olej opravdu vypouštět nemusíš "......
To je k tomu aby jsi pochopil co mam namysli...Při montování "bazmeku" se olej vypouštět nemusí a za tim si stojim. Že ukápne trochu oleje při výměně filtru,to je jasný snad každýmu kdo ho někdy měnil.

A o montování "v terénu" před brzdou jsem nic nepsal...pokud to bereš jako kritiku,tak klidně,ale asi bude oprávněná když tam neni správná teplota oleje nebo ani nezapojí čidlo....

Každej může udělat chybu....

hmm ustí nad orlicí tam jsem si byl pro škodivku před lety, kaánek z ruky

no teda ještě před dvěma měsíci, když jsem se tam za týpkem, co to má na starosti stavoval na pokec, tak řikal, že je to stále za 500
-> Vojtik: ty jo.500 říkáš?
to bych mohl taky zkusit


-> Vojtik: len za 500 ??? to mate super, travil by som tam vecery a brzdil
-> Vojtik: Tak to pak dej k autu to mě zajímá.

jj, ústecký autosalon, taky se tam na podzim chystám, tak se tam uvidíme-> Fifa:
-> Vojtik: Máš pravdu, já čekám až tam zase bude ta výstava(den otevřených dveří), to je měřění za 100,- Tak to chci zkusit kolik z toho vyždímou kuci.
Docela kvalitní brzdu maj v Ústí nad Orlicí v areálu dílen automobilní průmyslovky, stará asi 3 roky měří taky 4x4 a maj několik přenosnejch ventilátorů ( Chladič, mezichladič, náporový sání...) Měření stojí 500,- Mě měřili několikrát zadarmo, páč jsem tam chodil a byl jsem rok přímo na stanici měření výkonu - moje 105 s najetejma 225 000 km měla 29,8 kW
Docela slušný a potom i tu 1300, co jsem měl loni, ta měla asi 55 kW a objevili jsme tam taky několik Chipovejch podvodů. Už se tam chystám i se svojí novou 1400 ccm až doladim novej karbec. Pokusim se najít nějaký fotky, jestli tam nebude něco vidět, jinak fakt doporučuju, udělaj i orazítkovanej doklad měření

S tou měrkou oleje. Vždyť i na emisích ji využívaj na teplotu....skoro všude a běžně

-> Vici: Záleží jak která firma - třeba Komárek jakožto specilasta na Mišáky, má taky všude reklamu a přitom je u nás a nejen tady na tyhle auta nejlepší. MAX motorsport tam nemají reklamu jako takovou, jen když recenzujou nějaké upravené auto není to jen plast tuning, tak je tam vždy i graf z brzdy a je tam kdo to naměřil. S tou měrkou jsem to nevěděl, že existuje nějaká sonda do ní.
-> TUNER: Mě teda olej po odšroubování filtru vždy vyteče, ač ho před tím vypustím a rozhodně bych to nedělal někde v "terénu" před brzdou. A to že nekupuješ časopisy - tak pak nemůžeš kritizovat firmu, kterou ani neznáš a nevíš co umí...
-> TUNER: Mě teda olej po odšroubování filtru vždy vyteče, ač ho před tím vypustím a rozhodně bych to nedělal někde v "terénu" před brzdou. A to že nekupuješ časopisy - tak pak nemůžeš kritizovat firmu, kterou ani neznáš a nevíš co umí...

-> Tuner#2: Jak psal Vici......Dobrý firmy se nepotřebujou zviditelňovat ale lidi si je po pár špatnejch zkušenostech najdou sami...
A s tim čidlem je to taky jak psal. I já ho měl místo měrky a i kdyby jsi tam chtěl dávat ten "bazmek" tak olej opravdu vypouštět nemusíš,ten je přece ve vaně ne? Nevim jak by mohl olej vytect otvorem u filtru kterej je o 30 cm vejš.
Jinak na hodnotu kterou by jsi změřil tim mojim budíkem,bych se moc nespoléhal. Já to beru spíš jako orientační hodnotu,kdy už na to můžu trochu začít šlapat a nevěřim že by to ukazovalo přesně na stupeň. Na měření teploty oleje při brždění motoru se určo použije něco přesnějšího...
Časopisy o autech už si dávno nekupuju a nehodlam to zatim měnit...
A s tim čidlem je to taky jak psal. I já ho měl místo měrky a i kdyby jsi tam chtěl dávat ten "bazmek" tak olej opravdu vypouštět nemusíš,ten je přece ve vaně ne? Nevim jak by mohl olej vytect otvorem u filtru kterej je o 30 cm vejš.
Jinak na hodnotu kterou by jsi změřil tim mojim budíkem,bych se moc nespoléhal. Já to beru spíš jako orientační hodnotu,kdy už na to můžu trochu začít šlapat a nevěřim že by to ukazovalo přesně na stupeň. Na měření teploty oleje při brždění motoru se určo použije něco přesnějšího...

Časopisy o autech už si dávno nekupuju a nehodlam to zatim měnit...

-> Tuner#2: cidlo teploty oleje se dava misto merky oleje... = jde to do kazdeho vozu.......
jinak co se tohoto vseho tyce je to velmi slusny byznys o velkych penezich, cili je treba brat vse s rezervou hlavne pak pokud je to v nejakych tunign casopisech a na slovensku zvlast - ale je to jen muj osobni nazor.
jinak si vsimni ze firmy ktere opravdu neco umi se nikde neprezentuji - nemaji to za potrebi...
jinak co se tohoto vseho tyce je to velmi slusny byznys o velkych penezich, cili je treba brat vse s rezervou hlavne pak pokud je to v nejakych tunign casopisech a na slovensku zvlast - ale je to jen muj osobni nazor.
jinak si vsimni ze firmy ktere opravdu neco umi se nikde neprezentuji - nemaji to za potrebi...
-> King: mno hlavne ze jim to pak lip jelo a to se vyplati


-> King: Tak přesně takhle postupoval ten náš úpravce ABC tuning :o))
-> Tuner#2: :) To mi připomíná spoustu majitelů starších feld, co maj henten chiptuning, kdy na parkoviště přijel maník s noťasem, napích diagnostiku, dělal nějaký machalája-machalája, zkásnul 3 tisíce a bylo votuníno = líp táhlo vocpoda, nižší spotřeba atd... No a pak se hejlové dozvěděli, že ten čiptuning nejde udělat bez výměny EPROMky v ŘJ :)
-> TUNER: A to jako podle tebe všechny auta mají čidlo na teplotu oleje? To chceš říct, že mu měli vypustit olej, dát tam ten bazmek co máš ty a čidlo a pak to teprve měřit :o)) Já mám na motoru taky jen baroskop a ten Ti pokud je mě známo teplotu nezahlásí. Když je neznáš, tak si začni kupovat slovenský AT magazín a poznáš, že fakt umí. Mimochodem, jeden z majitelů udělali pokus s tím ABC tuningem a přišli jim na ten čipovací podvod. Mám o tom celý článek, jak po nich chtěli auto, který nejde přečipovat (popisuje tam i proč) a oni, že bez problémů, tak jim to udělali, ale když došlo na placení, tak že napřed zajedou na brzdu a bylo vymalováno

Zajimay udaj - tlak vzduchu 104kPa - to je nejak hodne neni to prepocteno na hladinu more?
-> Tomicraw: Pakliže narážíš na mnou založené téma, tak jenom pro vysvětlení púroč jsem to zakládal... Nešlo mi až tak o hodnoty, ale o to, jaktože mi při úpravách za 30t ujede serioveje motor...
-> Tuner#2: Tak pokud nezapojí čidlo oleje tak to taky nejsou profíci....))) Ty lidi neznam a pokud jsou tak dobrý jak říkáš,tak by vše měli dělat na 100 % ne?
teď když to tak čtu tak se zeptám tech co brzdě někdy byly > jak to vubec probíhá ? to se najede na válce a pomalu se zvyšují otáčky nebo rychle se na to dupne nebo jak ? když mám chladič vzadu tak by mi ta turbína byla prd platná je vubec teda reálný takový autu změřit aniž by se uvařilo ? (nic o tom nevim tak mám třeba uplně debilní dotaz jo tak mě nekamenujte
)

-> TUNER: Jestli MAX motorsport nejsou profíci, tak ať visím
Mají na svědomí jedny z nejvýkonějších EVO 6 a 7 při zachování rozumné životnosti a mají válcovou brzdu do na 4 x 4 do tuším 1200HP Malha 3000. Třeba to na čidlo neměli vůbec zapojený a pak to bere teplotu vzduchu


Koukam teplota oleje 22°C.......to jako měřili studenej motor a rvali ho do 7500 otáček ???
Tak to asi moc profíci nebudou ne....

Tak to asi moc profíci nebudou ne....
-> Tuner#2: jj, to je pravda!
-> Tomicraw: JJ tuhle firmu znám - kupuju slovenský AT magazín a tam každé auto je u nich na brzdě. Škoda že to mám k nim tak daleko, tady žádná takovádle špičková bzda není.

Se mi líbí jak někdo sníží hlavu, odlehčí setrvák a nacpe nějakou vačku a myslí, že má minimálně 90koníku, to je bomba, to se vždy směju

No právě

-> Tomicraw: Hele vopatrně! :) Víš kolik tady jezdí 100k rapoušů se sníženou makovicí za 2stovky a "grínem"?