skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jemné cukání
16:30:21
07.11.2014
07.11.2014

Evž@
-> Urbi: jo na 100%..je to origo tak jak sem to kdysi koupil s celym autem.Taky bych řekl že hodnoty sou malé...ale ten budík se mi tuším odporoučel a ukazuje míň asi o 2 bary proto je jen porovnávací(zjištěno u favo motoru který tlačil přes 14 barů na všech válcích a najednou jen 11-12 na všech,musím koupit nový budík)
16:10:58
07.11.2014
07.11.2014

Petr Urban
-> Evž@: Na to že to je 120LS ( to víš na 100% ?) a né obyč. Š120, nejsou to moc velké hodnoty, důležité že jsou všechny stejné a už je teda vyřešeno a šlape ?
12:26:55
07.11.2014
07.11.2014

Evž@
-> Urbi: tak jeden měl pod 10 bar jinak ostatní kolem 10,5 ale neberu ty hodnoty nějak v potaz spíš pro porovnání.
00:36:57
07.11.2014
07.11.2014

Petr Urban
-> Evž@: Tak to je hodně dobré
Ptal jsem se skrz nestejnou barvu svíček, u 8mi kanálu kde nejsou stejně dlouhé sací větve jsou někdy krajní svíce jiné než prostřední, ale u 5k bude příčina jiná.

15:39:27
06.11.2014
06.11.2014

Evž@
-> Urbi: ty sem měřil před týdnem.Rozdíly nejsou větší jak 1
15:02:36
06.11.2014
06.11.2014

Petr Urban
-> Evž@: Kompresní tlaky změř teď aktuálně na teplém motoru při plynu na podlaze.
14:55:25
06.11.2014
06.11.2014

Evž@
-> Vrba: -> Vrba: no těžko říct.Třeba v emku mám bíle zbarveně všechny a jízda naprosto bez problému.Že je bílá značí chudou směs budiš ale taky značí to že svíčka pálí.Kdežto tady bych řekl že krajní pálili na prd protože byly vlhké a zaváněly po benzínu.
14:37:44
06.11.2014
06.11.2014

Vrba
-> Evž@: tipl bych si,ze prave ty krajni budou +- akorat a ty prostredni jsou chudé
12:46:53
06.11.2014
06.11.2014

Evž@
-> Urbi: krajní dvě svíce bez zabarvení a smrdí po benzínu takže typuju že jsou špatné.Nahradil jsem je jinými a uvidím.
Edit:Tak opět malé zlepšení.Bude to chtít asi pořádné svíce.Káble sem měřil a odpor byl v rozmezí 10-10,5 kohmu což si myslím není nic strašného jelikož mám ty neodrušené kde vlastní kabel má odpor 0 a koncovky po 5ti kohmech.Ještě sem zkoušet měřit kabely z favorita a ty měly všechny kolem 30ti kohm :D
Edit:Tak opět malé zlepšení.Bude to chtít asi pořádné svíce.Káble sem měřil a odpor byl v rozmezí 10-10,5 kohmu což si myslím není nic strašného jelikož mám ty neodrušené kde vlastní kabel má odpor 0 a koncovky po 5ti kohmech.Ještě sem zkoušet měřit kabely z favorita a ty měly všechny kolem 30ti kohm :D
10:33:30
06.11.2014
06.11.2014

Evž@
-> Vrba: uz zimákuju na plecháčích
08:30:48
06.11.2014
06.11.2014

Vrba
-> Evž@: Spíš zkus vyměnit zadní kola. Pokud máš pořád apolla,tak ty to často zapřičinuji.
20:29:52
05.11.2014
05.11.2014

Evž@
-> Urbi: Předehřev sání už tam mám nainstalovaný z emka.Co se týče kabelů tak ty jsem přeměřoval asi před rokem a jsou na nich nové koncovky a odpor u všech stejný a ok.Ještě na to mrknu,zkusím jiné svíce atd.
19:35:50
05.11.2014
05.11.2014

Petr Urban
-> Evž@: Ještě určitě přeměř zapal.kabely, žádný z nich nesmí mít více jak 10 kohmu ! úplně jemné cukání mi mnohokrát dělaly právě kabely. Pokud bude větší hodnota, zkus lépe pocvakat jeho koncovky, když nepomůže, kabely nové. A na zimu dej možná na civilní dopravovadlo i teplejší svíčky ... U Bosch je to hodnota 7, u NGK hodnota 5 u Brisk N15YC a měj zapojený předehřev teplého vzduchu od výfuk. svodů, na zimu jsem dokonce ucpával vstupní otvor hlavní na kytaře, aby to sálo vždy na 100% jen od teplo od svodů a tak i v zimě byla velmi dobrá spotřeba. Jinak ten nezapojený předehřev může v zimě dělat i přes 1L navíc na 100. Pokud tedy kabely a svíčky budou nové či 100%, pak už je to jen záležitost těsnosti sac. traktu, stavu a nastavení karb.
18:21:22
05.11.2014
05.11.2014

Evž@
-> Syny: to sem čekal takovou reakci :D....na sérii sem nikdy nic jiného nejezdil.Tak by to chtělo vyzkoušet nějakou tu studenější alternativu pro LS.
17:51:52
05.11.2014
05.11.2014

Syny
-> Evž@: Brisky jsou na picu i novy, natoz po 10t km :)
17:42:47
05.11.2014
05.11.2014

Evž@
-> Urbi: funguje ..krásný starty i akcelerace dobrá.Ale pořád mě přijde že to cukání tam je.Ještě zkusím svíčky protože jinak už fakt nevím.Jsou tam Brisky které mají přes 10 tis.Tak jestli je možnost že sou už na pikaču.
11:17:11
03.11.2014
03.11.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: myslel jsem origo kabely pro jednobod - fajfky, co jsou zahnute, ty rovne a ještě tesla, to bude to stejne
-> Bukaj: nevim, ale s temi z fabky jsem spokojenej - radio mi to nerusi
-> Bukaj: nevim, ale s temi z fabky jsem spokojenej - radio mi to nerusi
00:16:32
26.10.2014
26.10.2014

Petr Urban
-> Evž@: Tak vida že to funguje. Jednu pružinku maličko povol, ať zabírá až za malý kousek a s tou jednou si buď jistý, že zabírá opravdu hned zkraje a vrací se tedy do výchozí pozice a má to odpor hned od začátku regulování :) To jen tak laicky...jinak by to samozřejmě bylo lepší udělat dle měření přesně a záleží na jejich síle předepnutí opravdu dost.. Podtlak ať je tam určitě 5st. emkový a měj ho zapojený.
19:25:10
25.10.2014
25.10.2014

Evž@
-> Urbi: Tak bezkontakt je tam.Akorát je tam tužší odstředivka že cítím zápřah až nad 3000.Kdysi sme to ladily a je tam jiný celý vnitřkek,ty přužinky zabírají obě hned od spodu.Jinak kdyby se doladila ta regulace tak si myslím že paráda.
11:01:26
25.10.2014
25.10.2014

Petr Urban
-> Jarda: U jednobodu jsou jiné koncovky a když bys teda dal víko z jednobodu, tak stejně nedáš do cívky kabel skrz jinou koncovku. Mám doma hromady kabelů Tesla a řeknu ti že z posledních nákupů jsou modré či černé uhlíkové kabely (15kohmu/metr) Tesla se stejnýma gumkama na koncích jak pro jednobod, tak pro starší škodovky, takže nechápu tvé závěry. Mám stejné kabely 3 roky na dešťi větru na stojícím autě před domem a kabely skrz různé testy chodí ven často a jsou na koncovkách stále jako nové. Pokud by někdo chtěl kabely NGK (japan) pro škodovky, mám poslední novou sadu a pustil bych ji, případně do zpráv.
10:52:13
25.10.2014
25.10.2014

Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 25.10.14 10:26:57: Nojo, ale ty zase nejsou odrušené...
...nedávno jsem jel za nějakou P 206 a když jsem se k ní v koloně přiblížil na 10 m, tak v rádiu pravidelné lupání v rytmu otáček jeho motoru. Nechápal jsem - kdysi u škodovky s neodrušenýma svíčkama a kabelama mi sice v rádiu lupalo, ale nikdy takhle silně...
...nedávno jsem jel za nějakou P 206 a když jsem se k ní v koloně přiblížil na 10 m, tak v rádiu pravidelné lupání v rytmu otáček jeho motoru. Nechápal jsem - kdysi u škodovky s neodrušenýma svíčkama a kabelama mi sice v rádiu lupalo, ale nikdy takhle silně...
10:26:57
25.10.2014
25.10.2014

Jarda - zrušená registrace
-> Urbi: tak zrovna tesla kabely stoji uplne za prd, protoze do nich tece... ja tam ted dal origo pro fabia II a jsou perfektne vodeodolne
stejne tak byly dobre treba z jednobod felicie (mozna jsem je mel i s vickem, nepamatuju si)

10:10:02
25.10.2014
25.10.2014

Petr Urban
-> Evž@: Já to beru jako základní dobrý případ pro jakékoli spotřební auto u kterého chci aby jezdilo za málo, nemusíš o rozdělovači vědět skrz nastavování kontaktů, mazání atd., protože když to neděláš, kvalita zapalování klesá, s tím i výkon a spotřeba naopak nahoru. Zkus zvětšit volnoběžky o 0,05 až 0,10 a zkontroluj také dobře hladinu. Nevím zda u LS je ekonstat jako 130...pokud ano, také ho upravuji a to se při určitém menším sešlápnutí plynu zlepšil chod také znatelně
Mě poškubávání motoru zlobilo roky než jsem přišel snad na všechny možné příčiny a většinou za to mohlo hlavně zapalování a nějakým způsobem oslabená jiskra nebo její přesnost vůči všem válcům. Další pak nastavení karb. a "povlak" uvnitř trysek, např. když někdy auto delší čas nejezdilo, pak se tento povlak udělá (bílý, do zelena) a v tryskách zmenšoval průtok a právě při částečném zatížení, kdy už okolní teploty klesly, motor poškubával a velmi rád se udělá v malých volnoběžných tryskách, které také ovlivní přechodové stavy průběhu motoru. V nejhorším případě nestejnoměrné tlaky ve válcích. Dlouhodobě jsem sledoval přes lambda sondu, nejsou to "virťácké výmysly."

17:58:01
24.10.2014
24.10.2014

Evž@
-> Urbi: čištění trysek proběhlo.Hlavní mám 110...tak zvětšit můžu třeba na 112
Případně zvětšit lehce volnoběžky.Bezkontakt naky mam ale to az v krajnim případě.
Případně zvětšit lehce volnoběžky.Bezkontakt naky mam ale to az v krajnim případě.
13:53:06
24.10.2014
24.10.2014

Petr Urban
-> Evž@: Zvětšit či apoň vyčistit volnoběžné trysky, které také krmí přechodové stavy, s velmi dobrými referencemi je většinou zvětšuji. Zvětši také trysku prvního stupěn např. z 108 na 110, což je na zimu ideální. A nejlepší variantou proti škubání ze strany zapalování je dát bezkontakt, ETZ a cívku z favorita, nové zapalovací kabely tesla a svíčky za mě např. NGK 6-ky. S bezkontaktem ti garantuji že to škubání z půli ustane, pokud to nebude vyhoněný zmrd a nastavíš správně předstih, podtlakovou komoru vyměň za 5st. a zkus její těsnost a s bezkontakem půjde spotřeba rozhodně dolů.
11:11:40
24.10.2014
24.10.2014

Jarda - zrušená registrace
-> minno: jj, byly v te feldacke hlave z vyroby
samo vzdalenost jsem nastavoval


00:24:30
24.10.2014
24.10.2014

Jarinko
Jedine bošky 

12:45:50
22.10.2014
22.10.2014

minno
-> Jarda: 160 tis. km jedny sviečky?
to už je trochu extrém.

11:09:21
22.10.2014
22.10.2014

Jarda - zrušená registrace
svicky bych doporucil champion, brisk jsou o dost horsi a musí se casteji menit
champion jsem mel 160tis. km a OK, preventivne jsem je vymenil za brisky a to byla chyba...
champion jsem mel 160tis. km a OK, preventivne jsem je vymenil za brisky a to byla chyba...
16:09:36
21.10.2014
21.10.2014

Evž@
Nemá někdo typ po čem jít?Motor 120 LS při rozjezdu do půl plynu poškubává,na plný ne.Problém jak v chudém tak bohatém režimu.Stav karburátoru dobrý.Rozdělovač byl nahrazen za emkový v lepším stavu(u starých byl problem s detonacemi).Už mě napadají jen svíčky které mají za sebou cca 6000.
12:58:48
06.07.2007
06.07.2007

Syny
Ja bych tam nechal klasicky Brisky

08:03:55
06.07.2007
06.07.2007

Donkey
-> ecartsiger: Dej pořádný svíčky a je poproblému. Reklama: Doporucuji Denzo Iridium Pauuuuwer.

23:17:21
05.07.2007
05.07.2007

Syny
-> Gemini: Co? Ze kdyz bude mit v jednim valci mnohem mensi tlak nez v ostatnic htak to bude skubat... Si nejel nikdy na 3 valce? Tak tohle je neco mezi tim... Zalezi jak je bude mit rozhozeny...
18:29:53
05.07.2007
05.07.2007

Marra - zrušená registrace
za prvé - zkus překolíkovat rozdělovač - tam bývá vůle, která má dost vliv na plynulost chodu za druhé to může být špatná podtlaková/odstředivá regulace .. mě to dělalo taky - kolem 2200 - 2700 mi to cukalo - a dost, tak jsem vyměnil rozdělovač - zlepšení, pak jsem zaslepill podtlakovou regulaci - další zlepšení a nakonec překolíkoval unašeč a je to skoro neznatelné - čili to chce dobrej rozdělovač bez vůlí.. já musím sehnat taky jinej..ale teď už jsem spokojený, jede to jak máslíčko..
13:56:31
03.07.2007
03.07.2007

MerHanz
-> 105: taky mně ta cívka napadla. Ale kámoš ji mněl taky v pr... a tomu to cukalo spíš při vyšších obrátkách
13:13:12
03.07.2007
03.07.2007

105
vymenil si civku? kdyz si prehazoval rozdelovace?
11:58:07
03.07.2007
03.07.2007

MerHanz
a nemá tenhle nějak vůli?
11:41:30
03.07.2007
03.07.2007

Matsoft
a ted mi poradte proc to zaclo cukat po vymene bezkontaktniho rozdelovace za jiny (bezkontaktni) a po serizeni. Duvodem vymeny byl nefunkcni podtlak na prvnim rozdelovaci.
11:37:25
03.07.2007
03.07.2007

MerHanz

11:14:29
03.07.2007
03.07.2007

105
-> MerHanz: sakra byl si rychlejsi


10:45:43
03.07.2007
03.07.2007

MerHanz
muže to bejt velkou vůlí v rozdělovači nebo taky špatnej předstih ( velkej ) a nebo mi to taky dělalo když se mi hnul odtrh (zmenšila se mezera mezi kontakty ) . Tak bych nejprv mrknul na to seřízení

08:33:57
03.07.2007
03.07.2007

venni
mě eRko cuká při jízdě pod 2000 ot/min ale jako docela dost,přisuzuju to přebrušovanej vačce 280/280.

07:32:08
03.07.2007
03.07.2007

Reeaper
taky mě to dělá a vím, že bych potřeboval vyměnit rozdělovač..takže soudím, že to je starým rozdělovačem 

22:25:56
02.07.2007
02.07.2007

Luc1f3ron
mě taky rapid cuá ale jenom při 2000otáčkách a jenom na 5ku jinak necuká a dělá to od té doby co mě měnili rozdělovač
22:17:34
02.07.2007
02.07.2007

Petrxall
-> charon: jj, právě že na to ani nic nemám a tak, takže do toho se pouštět nebudu, hledal bych taky něco v tom rozdělovačí, od víčka až po svíčky je vše nový :-)
22:06:17
02.07.2007
02.07.2007

charon
-> ecartsiger: Změřením tlaků ve válcích není co skazit, pokud to máš čim změřit, teda. I když pořád přemejšlim, jak můžou tlaky ovlivnit nějaký cukání, ty maj spíš zásadní vliv na výkon ...
21:53:34
02.07.2007
02.07.2007

Petrxall
-> charon: aha, takže lepší se v tom neštourat a doufat, že sou v pohodě,protože bych pak moh rovnou rozebrat a vyměnit celej motor
Co by to mohlo bejt v tom rozdělovači??
Co by to mohlo bejt v tom rozdělovači??
21:04:59
02.07.2007
02.07.2007

charon
-> ecartsiger: Pokud naměříš, že je někde tlak o dost menší, tak ještě cvrkni do válců trochu oleje, změř ještě jednou. Měl bys naměřit víc. Pokud se hodnoty srovnaj, tak máš v háji kroužky, pokud zase někde bude o dost míň něz na zbytku, tak netěsní venzil. Jen doufám, že sem to nepopletl
21:02:13
02.07.2007
02.07.2007

Gemini
preboha, co stym maju tlaky

21:00:43
02.07.2007
02.07.2007

charon
-> ecartsiger: Talkay ve válcích nenastavíš můžeš je maximálně změřit. Měli by bejt ve všch válcívh +- stejný.