skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdělovač 136 Rapid
-> ThomasHK: Tak jsem prosel forum a urcite to bylo tim, ze jsem u noveho kladivka mel spatne nasteveny odtrh ;) tim ze jsem pak puvodni usadil do totozne polohy, v jake bylo jsem ho zrejme trefil. Hmm, je videt, ze jsem si to mel zjistit jeste pred jeho rozebranim... Kdyz uz jsem u toho, neznate nekoho z okoli HK (mechanik, nadsenec), kdo by mi pomohl se serizenim motoru? (karburator, odrth, predstih atd)... co jsem pochopil ze slov byvaleho majitele, timto se u auto nikdo nikdy nezabyval a radsi bych to nechal nekym zkusenym projit.
Tak jsem dnes dal novy kondenzator, palec a chtel jsem dat i nove kladivko - ale ouha, nenastartoval jsem... Kdyz jsem dal zpatky stare, bylo najednou vse ok. Jsem ale presvedceny, ze jsem ho mel usazene spravne, akorat oproti pouzitemu slo vice ztuha... Je mozne ze proto to neslo? :)
Vicemene je to jedno, puvodni kladivko nevypadalo zle, ale spis me to zajima ze zvedavosti ;)
Vicemene je to jedno, puvodni kladivko nevypadalo zle, ale spis me to zajima ze zvedavosti ;)
-> dragon_cb_cz: 

-> m8rinek: Aha, takže používal a přestal. Už jsme doma
-> Urbi: To by sedělo, ten co mám s mizerným kondenzátorem je 105kový... zajímavý.

-> Urbi: To by sedělo, ten co mám s mizerným kondenzátorem je 105kový... zajímavý.
-> dragon_cb_cz: Jenže tuhle parádu možná Hanhart používal, ale asi ne uplně úspěšně tak tam teď dává to co píšu, alespoň co jsem měl v ruce u nás v mototechně...
Vlevo jde vidět nový kondík, vpravo starý : img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9172_2013-06
-23_18-34-11_16.jpg
Je to to samé, jen výrobce není PAL. Zajímavé ale je že sám hanharat používal i ty šléškovní s tenkým kabelem a malým kondíem uvnitř tenkého plechového obalu a nevím kdy a proč používaly který. Já když kupoval už hromady nových rozdělovačů, tak hanhartovské Š105 měly ten na hovno kodník a Š120 měly totožný s origo, který vydrží a je na fotce.... otestované na destíkách rozdělovačů co závodí. Některé staré kondíky nemusí na 100% být ok, i když fungují.
Je to to samé, jen výrobce není PAL. Zajímavé ale je že sám hanharat používal i ty šléškovní s tenkým kabelem a malým kondíem uvnitř tenkého plechového obalu a nevím kdy a proč používaly který. Já když kupoval už hromady nových rozdělovačů, tak hanhartovské Š105 měly ten na hovno kodník a Š120 měly totožný s origo, který vydrží a je na fotce.... otestované na destíkách rozdělovačů co závodí. Některé staré kondíky nemusí na 100% být ok, i když fungují.
-> m8rinek: Protože nové PALy byly jen plechová miska a v tom klasickej kondenzátor na 15V,kterej se špičkama prorazil. Nejlepší je dat starej original kondík.
-> m8rinek: Mluvím o originálním kondíku co mám na novém Hanhart rozdělovači, který ty jsi komentoval když jsem ho dal do "Dnešní nákup"...
-> dragon_cb_cz: Nevím jestli si nepleteš pojmy a dojmy :))).
Urbi píše, že vypadají stejně jako origo Pal, tj velkej kondík, silný bílý měkký kablíky. Jeden čas se prodávaly kondíky s černym vrškem a černym kablíkem síly vlasu a ty šly kukat za chvilku. To co má Urbi na fotkách je Bosch nebo Beru...
Urbi píše, že vypadají stejně jako origo Pal, tj velkej kondík, silný bílý měkký kablíky. Jeden čas se prodávaly kondíky s černym vrškem a černym kablíkem síly vlasu a ty šly kukat za chvilku. To co má Urbi na fotkách je Bosch nebo Beru...
-> Urbi: Fakt s nimi není problém? Tuším, že -> m8rinek: mě nedávno upozorňoval, že ty nové co dává Hanhart, se tenkým kablíkem, nejsou nic moc a stará tlustá Tesla je lepší.
-> ThomasHK: skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru
Mám origo nové co používá hanhart morkovice a fungují, vypadají stejně jako původní PAL a zatím s nimi nebyl problém, konstrukce totožná jako origo, žádný placatý kondík uvnitř plechového obalu. Nebo mohu poslat starší v dobrém stavu za pár kaček, poštovné mi stčí jen na obálku a poštovné, pokud to pošleš na účet, mám také mnoho dalších dílů co by bylo potřeba nebo možnost i celkové repase a nastavení na daný motor po zaslání rozdělovače.
Mám origo nové co používá hanhart morkovice a fungují, vypadají stejně jako původní PAL a zatím s nimi nebyl problém, konstrukce totožná jako origo, žádný placatý kondík uvnitř plechového obalu. Nebo mohu poslat starší v dobrém stavu za pár kaček, poštovné mi stčí jen na obálku a poštovné, pokud to pošleš na účet, mám také mnoho dalších dílů co by bylo potřeba nebo možnost i celkové repase a nastavení na daný motor po zaslání rozdělovače.
-> ThomasHK: No aukro se nauč používat, jako zdroj dílů je šikovné - ale občas tam jsou ceny dost vyšponované
A pozor, ze syslení se může stát závislost, já a -> Enggik: bychom mohli vyprávět
Víc než kilo bych za to nedával, objevuje se poměrně často a za kilo kolikrát mají problém to prodat.
Jinak podobné díly taky můžeš zkusit poptávat u místních členů -> Pavel P.: a -> David.: , podobné věci mají docela často na prodej (a i jiné věci).


Jinak podobné díly taky můžeš zkusit poptávat u místních členů -> Pavel P.: a -> David.: , podobné věci mají docela často na prodej (a i jiné věci).
-> dragon_cb_cz:
Tyjo, jsi borec :) tohle vypada moc dobre, kontaktuju inzerenta a rovnou bych vymenil i palec atd ;) kdyby to bylo castecne pouzite, tak mi to zas az tolik nevadi ;)
drat izlovany je, pouze konce ktere jsou navazane jsou hole - zatim je omotam paskou, aby to bylo cistsi a pohlidam si nejakou takovouto sadicku ;) diky
Tyjo, jsi borec :) tohle vypada moc dobre, kontaktuju inzerenta a rovnou bych vymenil i palec atd ;) kdyby to bylo castecne pouzite, tak mi to zas az tolik nevadi ;)
drat izlovany je, pouze konce ktere jsou navazane jsou hole - zatim je omotam paskou, aby to bylo cistsi a pohlidam si nejakou takovouto sadicku ;) diky
-> ThomasHK: Pokud to není dobře odizolované tak to může začít šlusovat na kostru a zastavíš se. Docela často se na aukru objevuje kompetní sada dílů rozdělovače, ještě origo PAL (takový průhledná plastová krabička) v cenách okolo 100 Kč, kde je palec, kondík a kontakty - tak si případně jednu pořiď.
Tady jedna je, ale nevím jestli věřím tomu že nepoužitá: aukro.cz/vybaveni-do-rozd elovace-skoda-105-120-i343 2845746.html
Tady jedna je, ale nevím jestli věřím tomu že nepoužitá: aukro.cz/vybaveni-do-rozd elovace-skoda-105-120-i343 2845746.html
-> afro100: no zatim to slape, ale kdyz vidim drat, spojeny tim, ze ho nekdo zamota ke zbytku jineho :) spis jestli to nemuze neco provest, krome toho, ze to nepujde natocit :)
tak treba sezenu nekde kondik z jineho a uvidi se ;)
tak treba sezenu nekde kondik z jineho a uvidi se ;)
-> ThomasHK: dnesne kondiky nebrat, radsi by som pouzil starsi .. druha vec ze pokial to funguje, tak sa na to nesaha ..
Ad dotaz. vymena neni nic zlozite. Odsrobujes jeden srobik co drzi kondik a vytiahnes kablik z pod "perka" vnutri rozdelovaca ..
Ad dotaz. vymena neni nic zlozite. Odsrobujes jeden srobik co drzi kondik a vytiahnes kablik z pod "perka" vnutri rozdelovaca ..
Přidám sem jeden dotaz, abych nezakládal nové téma ;) dnes jsem měnil u rapida svíčky, kabely a čistil jsem rozdělovač a cívku. Když jsem sundal palec a víčko pod ním, všiml jsem si zřejmě domácké opravy drátu od kondenzátoru.
Jde mi o kabel, který jde z kondenzátoru dovnitř rozdělovače. Zřejmě ho někdo odpálil nebo nevím, ale těsně u kondenzátoru je na původní drát navázán nový, který je na druhém konci uvnitř rozdělovače opět navázán/zamotán na zbytek původního drátu u kontaktu
Auto startuje, jezdí :) ale zajímalo by mě, co by to mohlo provést, podle mě navázaný drát musí mít i horší odpor...
Případně jsem našel za pár korun nový kondenzátor na netu, tak jestli je jeho výměna (jde mi zapojení uvnitř rozdělovače) nějak náročná? Díky
Jde mi o kabel, který jde z kondenzátoru dovnitř rozdělovače. Zřejmě ho někdo odpálil nebo nevím, ale těsně u kondenzátoru je na původní drát navázán nový, který je na druhém konci uvnitř rozdělovače opět navázán/zamotán na zbytek původního drátu u kontaktu
Auto startuje, jezdí :) ale zajímalo by mě, co by to mohlo provést, podle mě navázaný drát musí mít i horší odpor...
Případně jsem našel za pár korun nový kondenzátor na netu, tak jestli je jeho výměna (jde mi zapojení uvnitř rozdělovače) nějak náročná? Díky
-> King: Dekuji za odpověd, a ty funkce jaké kondík plní? Má jen pomáhat od jiskření mezi kontakty v rozdělovači nebo jeste neco nebo se uplně pletu :) ?
-> Urbi: Zas úplně zanedbatelná věc to není, na druhou stranu není potřeba extrémně přesná hodnota. Čili od řekněme 0,22 - 0,33 uF je to ok. Problém je v tom, že kondík dostává VN šťouchy a při náhradě něčím nevhodným nebo i u originálu se časem odpařuje materiál elektrod a kapacita klesá a nakonec klesne tak, že to začne blbnout.-> MerHanz: Možný to je, ale jádro zakopanýho pudla může bejt i mimo elektriku...
-> Luděk: zkuz cívku mně to taky dělalo a po výmněně je to ok.
Nevíte někdo prosím jak je to tedy s tou kapacitou u těch kondíku, nebo je to velice zanedbatelná věc...?
jo facko klasika, facko 50kW .
-> Saky: jako fáčko nebo jakej rozdělovač myslíš?
-> Labros: no tyhle jsou vsude ale myslim jako dalsi...
Měl bych taky dotaz: koupil jsem si nový kondík MKP418, 240nF,250V a ten starý byl Tesla WK717 28 ale měl hodnotu 350nF, jak vlastně záleží na kapacitě kondíku vůči jeho fuknci + rád bych se vlastně zeptal co plní za fuknci?
když už tady řešíte tohle téma,může být v tomto klasickým rozdělovači něco,co je háklivé na teplotu? Mám totiž problém s tím,že pokud chcípnu ohřátý motor,tak ho pak už nenastartuju,dokud jeho teplota neklesne alespoň o 20 stupňů. Pak to normálně chytne na první otočení a můžu jet klidně stovky km,pokud to zase nechcípnu. Už jsem vyměnil kontakty,palec,víčko,kond
ík i kabely a i svíčky jsem dal nové ...

nemate nekdo grafy regulaci rozdelovacu.. (nejlepe vsech) nekde sem je videl ale nemuzu je uz najit.. mam totiz nejakej cislo nema a premejslim jestli ho mam vyhodit rovnou nebo az kdyz zjistim co to je-))
-> Reeaper: kondenzátory dělala tesla a rozdělovače PAL, zkus shánět, občas by se TESLA kond mohl objevit, já o několika vím.
-> Reeaper: určitě je totiž naprosto stejnej... musí mít na konci vyražený číslo 540.
toš tak teda můžu dát do Rápa rozdělovač ze 120?
Určitě?

-> havlik: jojo, já to mám Teslu.. dole je celý označení
Možná to je to samý jako Pal, já tomu prd rozumím.. Mno v tom shopu měli jen nákej uplně bez popisu, jen na spodku vyražený autoněco.. a to se mi teda moc nelíbí..

Tesla? však to vyráběl pal magneton jinak ted to vyrábí firma hanhart která to koupila
a dá se sehnat origo Tesláckej? nechci nákou noname-ku..
-> Vojtik: vážně? tomu se mi nechce věřit, dyť to jsou upe jiný motory, 136 je mnohem silnější, než 120.. to tomu stačí stejně rozdělovač i kondík?
jj rozdělovač je rozdílnej pouze pro 105 a to jen v otáčkový regulaci,120 - 136 je stejnej, kondíky jsou všude stejný.
Rád byhc si doplnil zásoby kondenzátoru k rozdělovači a optal se na ceny rozdělovačů..
Je to v rápu 136. Označení původního kondíku je WK 717 28GN, 250nF, origo Tesla.
Mno a včera mi v obchodě tvrdili, že mi tam bude pasovat kondík do Š120 a i rozdělovač
Je to pravda? Děkuji za rady 
Je to v rápu 136. Označení původního kondíku je WK 717 28GN, 250nF, origo Tesla.

Mno a včera mi v obchodě tvrdili, že mi tam bude pasovat kondík do Š120 a i rozdělovač

