skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
favo - vymena ridici jednotky
-> Saky: na favoritu zabrušovat ventily? V knížkách se píše že sedla jsou z legované ocely a zabrušují se spešl frézkama. A talířky ventilů, by stačilo přetáhnout šmirglem. Já mu to nerozepisoval dopodrobna. to bych musel napsat že musí sundat ýfuk a sání, vypustit vodu, oddělat hadice. ale podle mě stejně nemá nářadí a na to tak se do toho nebude sám pouštět.
ja sem ted vymenil vstrik z bmm 40kw do 50kw a jede to, jinak kdyby nekdo chtel zustala mne 40kw ridici jednotka
-> Gryzly: no pokud to bude delat takhle tak bych osobne jeste aspon zabrousil ventily.. no osobne bych udelal vic veci ale to je fuk..
BTW hlava jde rovnat i skompletovana..
BTW hlava jde rovnat i skompletovana..
-> pat: odmontuješ hlavu z motoru, vymontuješ z ní ventily a vahadla. upneš ji na frézu a tu plochu kde jsou spalovací prostory tak ubereš o jeden milimetr. pak tam zase dáš ty ventily tak jak byli a s novým těsněním pod hlavu ji namontuješ zpět. Na to ale potřebuješ momentovej klíč.
-> Gryzly: ok pokud jde takhle tak aspon dik za info... jak se dela to snizeni hlavy o 1 mm?? jako vacky jasny to chapu proste vymenis, pak ty ventili a ridici jednotku
pls jeste porad
pls jeste porad
-> Štěpán: Přibrzdi ve výrazech... Vím, že těch rozdílu mezi 40kW a 50kW je mnohem víc, ale nevidel jsem důvod je tady vypisovat a předhánet se tu ve vedomostech, když téma je uplne o necem jinem. Jestli Ti to jezdi tak ok, praktickou zkusenost s tim nemam, teoreticka je takova, že proste ŘJ zohlednuje casovani vacky, ktere je u tech motoru rozdilne.
-> pat: pokud ta řídící jednotka pujde nasadit na ten konektor tak ju tam klidně dej. my doma laborovali s ŘJ, mužeš BMm jednotky prohazovat jak chceš a nemá to vliv na jízdní vlastnosti. Brácha má motor 135B, dal tam přebroušenou vačku 260/280 která je určená pro karbec, vstřikovač dal z 136B, hlavu snížil o 1mm a řídící jednotku dal z 136B a určitě to auto jede svižněji. jenže je to pěkná slátanina, volnoběh to má kolem 900 a motor sebou pěkně škubá. v paměti závad nic není, a emisema to nějak prošlo.
jina vstřikovací jednotky jsou stejný i když mají jiné označení. jedinej rozdíl je ve vstřikovací trysce, která má pro 136B jiné označení než pro 135B
Jinak ve Fiatu Uno 1,5i.e. je uplně stejný vstřikovaci jednotka, takže by stálo za to vyzkoušet vstřikovací trysku z té 1,5. ale pro někoho kdo se nemuže pohrabat v ŘJ to nemá ani význam.
-> pat: pokud chceš ze 40kW 50kW musíš minimálně zvednout kompresy tak jak to má 136tka. takže bud vyměn písty, nebo sniž hlavu. jinak si nepomužeš.
jina vstřikovací jednotky jsou stejný i když mají jiné označení. jedinej rozdíl je ve vstřikovací trysce, která má pro 136B jiné označení než pro 135B
Jinak ve Fiatu Uno 1,5i.e. je uplně stejný vstřikovaci jednotka, takže by stálo za to vyzkoušet vstřikovací trysku z té 1,5. ale pro někoho kdo se nemuže pohrabat v ŘJ to nemá ani význam.
-> pat: pokud chceš ze 40kW 50kW musíš minimálně zvednout kompresy tak jak to má 136tka. takže bud vyměn písty, nebo sniž hlavu. jinak si nepomužeš.
-> Štěpán: jak snizis hlavu?? bych musel asi delat nejaky vetsi zasahy, co?
-> pat: Je to jak psal Vici tohle je z MPi, Favoriti opravdu řídící jednotku Siemens neměli.
-> Vlda: keci keci keci,funguje to uplne normalne:-)))) nemam to z kecu od nekoho,ale mam ji tam,s vackou je to pravda,ale je to i hlava atd.Kdyz snizis hlavu kolem 10:1 na KP,tak to funguje ZCELA normalne.
-> Vici: Taky bych řekl. Siemens má MPi.
Rozhodne bych na 40kW nestrkal jednotku z 50kW... 50kW ma ostrejsi vacku a podle toho je nastavena cela jednotka. Kdyz to strcis na 40kW tak si osobne myslim, že budes rad kdyz to vubec nastartuje a nebude Ti to strilet do vyfuku jako ve druhy svetovy valce. Urcite to tam nedavej!!! RJ neni vykonovej element motoru, je to jen jakejsi zprostredkovatel aby ten silnejsi motor fungoval tak jak ma.
jo to je z feldy 1,3MPI
tady v inzerci je nabidka na ridici jednotku siemens 50kw
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
-> Gemini: njn jsem si rikal ze to asi nebude jen tak.. skoda, protoze by to bylo docela dost dobry

to by bola aka parada kebyze 10kW robi iba ECU
bohuzial tomu tak neni


-> Vici: to jsem se taky trosku divil te jednotce, ale vsechno prislusenstvi k tomu atd na tech fotkach bylo z fava a ten borec to psal ze je to z fava 93/94... tak nevim no, ale asi na ten typ 136B (mozna treba nejaka zahranicni... zkusim se ho jeste zeptat)
-> Tom.t: sakra toz to me stve :( jsem myslel ze to pujde a hovno... to uz leda sehnat celej motor 136B, to asi bude vetsi problem a uz se mi to nevyplati
jen s jednoutkou z 50kw to lip nepojede. a zadny favorit nemel jednotku siemens, vsecky byly bosch. BMM = BOSCH Monomotronic
-> pat: ty motory jsou jine, maji jinou vacku, jinou kompresi atd ... neni to jenom o jednotce.. kdyz mas urcitej "hardware" tak je k nemu urcenej i nejakej software, a to plati i naopak..
jinak mam na prodej ridici jednotku bosch mono motronic pro motor 135B 40Kw kdyby mel nekdo zajem, i cele vstrikovani
jinak mam na prodej ridici jednotku bosch mono motronic pro motor 135B 40Kw kdyby mel nekdo zajem, i cele vstrikovani

-> Kuladmin: já to mám na jednom ale ta kvalita
ne ten siemens je taky z fava.. original, videl jsem fotky a ty kabely co jsou k tomu atd vsechno stejny jako v tom mym :) jde mi o zvyseni vykonu, aby to aspon trosku jelo
ja si myslim, ze by to problem byt nemel, ale chtel bych slyset nazor nekoho kdo se v tom vyzna nebo jestli neznate nekoho Vy, aby jste kdyztak zkusili poptat a pak mi semka napsat..
moc by mi to pomohlo, diky
ja si myslim, ze by to problem byt nemel, ale chtel bych slyset nazor nekoho kdo se v tom vyzna nebo jestli neznate nekoho Vy, aby jste kdyztak zkusili poptat a pak mi semka napsat..
moc by mi to pomohlo, diky
-> tomapa:
Presne tech 8DVD zato stoji


-> Kuladmin: křemíkové nebe
ať žije Red dwarf



ale jednotky zamenit jdou jen ti to asi k nicemu nebude
kdes prisel na to ze motory jsou stejne? BMM 40 a BMM 50 se lisi asi v x vecech. vacka, pisty, hlava, saci potrubi, vstrikovaci jednotka, ridici jednotka, plastove sani vzduchu
A menis proc tva odesla do kremikoveho nebe?? radeji se snaz sehnat tu samou at mas jistotu
Jako fakt si tim jistej nejsem ale mam pocit ze to nejde. Leda to skusit a uvidis sam mozna se to popere.
Siemens a je to z BMMka? ale někdo tady psal, že se dá vymněnit Bosch za Bosch a že to pak líp jede ale nevím to 100%
sakra to je blby... protoze jde o typ motoru 781.135B (40kW) a ta silnejsi jednotka je z typu 781.136B
oba dva motory jsou podle dokumentace stejny, jen maji jinou ridici jednotku tak jsem myslel ze by stacila pouha vymena (kabelaz je stejna to je jasny... )
oba dva motory jsou podle dokumentace stejny, jen maji jinou ridici jednotku tak jsem myslel ze by stacila pouha vymena (kabelaz je stejna to je jasny... )
No obavam se ze pokud si tam mel 40kW tak zas musis sehnat ridici jednotku 40hW. Pokud se nepletu tak nejsou zamenne. Bohuzel
prosim poradte mi nekdo zda je problem vymenit ridici jednotku
mam formana z 94, motor s jednobodovym vstrikovanim (jednotka BOSH monotronic 40kW)
mam nabidku ridici jednotky SIEMENS 50kW (puvodne taky z fava 93/94)...
lze ty to jednotky jednoduse vymenit bez dalsich uprav?
dekuji a potreboval bych pls rychlou odpoved
mam formana z 94, motor s jednobodovym vstrikovanim (jednotka BOSH monotronic 40kW)
mam nabidku ridici jednotky SIEMENS 50kW (puvodne taky z fava 93/94)...
lze ty to jednotky jednoduse vymenit bez dalsich uprav?
dekuji a potreboval bych pls rychlou odpoved