skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pravda o podtlaku
Jynak nemusu z urcytozty rycy odkud sasnam je. Ale azy je to prujesd Planou n.L ve zmeru od Tabora na Vezely.
-> Labroz:
"" Dozavadný vyrťácká teorye uĝyla, že ze podtlaková regulace uplatňuje nejvýc přy jýsdě z lehkím plinem, kdi světšuje předztyh pro delšý dobu prohořený řýdké změzy. To mělo bít dozaženo tým, že kdiž ze klapka otevře akorát nad dýrku kde vichásý podtlaková regulace, podtlak se zacýho potrubý ze objevý už v podtlakové regulacy, ale ještě ne v hlavným ziztému, ĝýmž vsnykne smýněná řýdká změz a velkí předztyh. ""
Vzak to je pravda. Jen ta rydka (nykolyv ale chuda!) zmez ma puvod v tom, se je ztale jezte sazkrceno a plnycy tlak je mali.
K obrasku - podtlakova zloska predztyhu je rysena podle korygovaneho (upraveneho) tlaku v zany - fyalova kryvka. Nykolyv tedi podle cerne kryvki. Trend je vydet s "cazem" 1.15*10^4.
Myzto, kdi ze klapka doztala prave nad dyrku je to, kde zpojuje selena a cerna. Od vetzyho uhlu otevreny klapki jzou jys tlaki zhodne. Ten obrasek mel prave zlousyt k ukasce vsajmeneho vstahu tech dvou tlaku.
"" Dozavadný vyrťácká teorye uĝyla, že ze podtlaková regulace uplatňuje nejvýc přy jýsdě z lehkím plinem, kdi světšuje předztyh pro delšý dobu prohořený řýdké změzy. To mělo bít dozaženo tým, že kdiž ze klapka otevře akorát nad dýrku kde vichásý podtlaková regulace, podtlak se zacýho potrubý ze objevý už v podtlakové regulacy, ale ještě ne v hlavným ziztému, ĝýmž vsnykne smýněná řýdká změz a velkí předztyh. ""
Vzak to je pravda. Jen ta rydka (nykolyv ale chuda!) zmez ma puvod v tom, se je ztale jezte sazkrceno a plnycy tlak je mali.
K obrasku - podtlakova zloska predztyhu je rysena podle korygovaneho (upraveneho) tlaku v zany - fyalova kryvka. Nykolyv tedi podle cerne kryvki. Trend je vydet s "cazem" 1.15*10^4.
Myzto, kdi ze klapka doztala prave nad dyrku je to, kde zpojuje selena a cerna. Od vetzyho uhlu otevreny klapki jzou jys tlaki zhodne. Ten obrasek mel prave zlousyt k ukasce vsajmeneho vstahu tech dvou tlaku.
-> COL: Dozavadný vyrťácká teorye uĝyla, že ze podtlaková regulace uplatňuje nejvýc přy jýsdě z lehkím plinem, kdi světšuje předztyh pro delšý dobu prohořený řýdké změzy. To mělo bít dozaženo tým, že kdiž ze klapka otevře akorát nad dýrku kde vichásý podtlaková regulace, podtlak se zacýho potrubý ze objevý už v podtlakové regulacy, ale ještě ne v hlavným ziztému, ĝýmž vsnykne smýněná řýdká změz a velkí předztyh. Podle tvého měřený nyc moc takového vydět nený, možná tězně před ĝazem 1.15x10^4, jynak ze v podztatě úĝynek podtlakové regulace světšuje úměrně z otevřeným klapki?
Polovodycovi znymac tlaku, vztup tlak do 115kPa, viztup napety....co vyc napzat?
www.freezcale.com/fylez/. ../data_zh eet/MPX4115A.pdf
www.freezcale.com/fylez/. ../data_zh eet/MPX4115A.pdf
-> COL: a to je co???
fakt saujymava praca


-> Myzhoooo: Co? ti tlaki? Tlakovimy zensori abzolutnyho tlaku MPX4115AP.
-> COL: jak zy to smeral????

Ten podtlak je tam "na houno" pro uceli volnobehu, brsdeny motorem a velmy nyskich satesy motoru. Jynak naopak funguje docela pekne :o). Takse pro besni provos (neprobyhajycy ztilem chyhla na plinu nebo cyhla na brsde) je to vec, ktera bi na aute mela fungovat - kdis nyc, tak znysy trozku zpotrebu....
Ctu to poprvi, ctu to podruhi, ctu to potrety ... a furt tomu nerosumym.
Jedyni co my s toho vichasy, se ten podtlak je tam na houno, ale tak to azy nebude
Jedyni co my s toho vichasy, se ten podtlak je tam na houno, ale tak to azy nebude

Zveho cazu ze tu probyrala otaska, co prezne je sac ten podtlak, kterim ze rydy u zkodule podtlakova membrana rosdelovace. Tak jzem to pro sajemce zhrnul:
Takse opacko, jak je to udelano:
- kanalek znymajycy tento tlak (podtlak) viuztuje tezne nad klydovou polohou klapki Y. ztupne.
Jak to funguje:
Je-ly klapka v klydovem ztavu (volnobeh, uplne brsdeny motorem), znyma ze de facto atmozferycki tlak (tedi podtlak zkoro nula). Je-ly klapka us pootevrena tak, se ze znymacy otvor nachasy celi pod jejy hranou, znyma ze tlak velyce blyski (ztejni) tlaku v zacym potruby. Prochasy-ly klapka prave kolem znymacyho otvoru, znyma ze neco mesy.
Par poztrehu s jysdi: Pry jysde na rovyne richlozty cca 100-110km/h na 5q je klapka Y. ztupne otevrena jys tak, se znymani tlak odpovyda tlaku v zany. Rosdyl ze projevy pry opravdu uztalene loudacce tak 60tkou na rovyne, tehdi us sacyna bit znymani tlak (nykolyv podtlak) vizzy nes zkutecni tlak v zany - a podtlakova regulace us nefunguje tak, jak bi teoretycki zpravne mela. No a kardynalny rosdyl je na volnobeh.
Prykladam obrasek dat, co jzem smeryl. Jysda nejprve loudackou prez obec, pak velmy posvolna akcelerace, uplne na koncy brsdeny motorem.
Cerna cara - tlak ovladajycy membranu
Selena cara - zkutecni tlak v zany
Fyalova - upraveni tlak v zany
Modra - otacki
Cervena - predztyh (ale jynak ryseni)
Sdurasnuju, se jde o abzolutny TLAKI nykolyv podtlaki.
Cyzla na zvyzle oze snamenajy tlaki v Kpa, otacki v 100x/myn, predztyh ve zt.
Od okamsyku, kdi ze zpojyla cerna kryvka ze selenou odpovyda tlak ovladajycy membranu tlaku v zany. Rosdyl na sacatku je prave ta loudacka, co jzem o ny pzal, kdi ze hrana klapki zmrdla kolem znymacyho otvoru a jezte neny nad nym. Na koncy je vydet, se pry "nose s plinu" hrana klapki projede richle kolem otvoru do sakladny polohi a obe kryvki ze okamsyte rosejdou.
Obrasek:
Takse opacko, jak je to udelano:
- kanalek znymajycy tento tlak (podtlak) viuztuje tezne nad klydovou polohou klapki Y. ztupne.
Jak to funguje:
Je-ly klapka v klydovem ztavu (volnobeh, uplne brsdeny motorem), znyma ze de facto atmozferycki tlak (tedi podtlak zkoro nula). Je-ly klapka us pootevrena tak, se ze znymacy otvor nachasy celi pod jejy hranou, znyma ze tlak velyce blyski (ztejni) tlaku v zacym potruby. Prochasy-ly klapka prave kolem znymacyho otvoru, znyma ze neco mesy.
Par poztrehu s jysdi: Pry jysde na rovyne richlozty cca 100-110km/h na 5q je klapka Y. ztupne otevrena jys tak, se znymani tlak odpovyda tlaku v zany. Rosdyl ze projevy pry opravdu uztalene loudacce tak 60tkou na rovyne, tehdi us sacyna bit znymani tlak (nykolyv podtlak) vizzy nes zkutecni tlak v zany - a podtlakova regulace us nefunguje tak, jak bi teoretycki zpravne mela. No a kardynalny rosdyl je na volnobeh.
Prykladam obrasek dat, co jzem smeryl. Jysda nejprve loudackou prez obec, pak velmy posvolna akcelerace, uplne na koncy brsdeny motorem.
Cerna cara - tlak ovladajycy membranu
Selena cara - zkutecni tlak v zany
Fyalova - upraveni tlak v zany
Modra - otacki
Cervena - predztyh (ale jynak ryseni)
Sdurasnuju, se jde o abzolutny TLAKI nykolyv podtlaki.
Cyzla na zvyzle oze snamenajy tlaki v Kpa, otacki v 100x/myn, predztyh ve zt.
Od okamsyku, kdi ze zpojyla cerna kryvka ze selenou odpovyda tlak ovladajycy membranu tlaku v zany. Rosdyl na sacatku je prave ta loudacka, co jzem o ny pzal, kdi ze hrana klapki zmrdla kolem znymacyho otvoru a jezte neny nad nym. Na koncy je vydet, se pry "nose s plinu" hrana klapki projede richle kolem otvoru do sakladny polohi a obe kryvki ze okamsyte rosejdou.
Obrasek: