Chlazení-tlak

prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 17.04.2007 do 20.04.2007, založil/a Martin14
řadit dle data
20:44:22
20.04.2007
PeterP136
-> COL: Mas recht, uz som toho zo skoly dost pozabudal. Inac vyznam ma merat len vo viecku expanzky pretoze inak namernanu hodnotu nema s cim porovnat.
22:13:00
19.04.2007
COL
-> PeterP136: fuk ta samozrejme neni, viz. to jsem psal. A vubec to neni fuk v pripade, ze bezi vodni pumpa. S pouckou, ze se tlak siri vsemi smery, stejne se tu nevystaci.
19:40:48
19.04.2007
PeterP136
-> Jakub M.: Z hladiska fyziky to mas fuk, kde budes tlak merat, z hladiska ekonimickeho a praktickeho v expanzke. Alebo ak mas tlakomer ktory sa da naskrutkovat nameisto tepleneho cidla tak tam.
15:04:22
18.04.2007
Jakub M.
-->COL
jojo , díky za teorii. Z hlediska fyziky je to naprosto jasné z toho vyplívá, že nejlepší by bylo měřit to v expanzce ne? jako v bodě nejvyššího tlaku vzduchu - jak říkáš....
-->Mishoooo
jo o těch hadícíh jsem tu psal a nejen já...
- uvažuju o tom zvednout ji tlak v chladicí soustavě použitím komponentů ze 742.135/6 možná tim dosáhnu lepší ekonomizace motoru...
13:00:57
18.04.2007
COL
Nejak se tu mixuji hrusky s jablkama....

V kazdem miste chadici soustavy je mozne namerit tlak, ktery je dan souctem slozek:

1) hydrostatickym tlakem (tlak vodniho sloupce)

2) tlakem stlaceneho vzduchu (ktery stlacila teplem expandujici voda), jedine tato slozka je vsude stejna

3) slozky vyplyvajici z pusobeni cerpadla a pokud kapalina i obiha, pak prislusne dynamicke slozky a ubytky...

U vicka expanzky se projevi hlavne tlak dany slozkou 2) s rostoucimi otackami mirne snizovany sanim cerpadla.

Tolik teorie :o). Ted to nekdo zmerte. :o)
12:49:43
18.04.2007
Mishoooo
-> Jakub M.: mno je to predpisany tlak pre motory 135/136 o tom sa tu uz popisalo az az... samozrejmostou musia byt prepletane vsetky hadive c chaldiacom okruhu a teda aj nove a novsi typ chladica s plastovymmi bokmi aj ked vela ludi hovori ze to udrzi aj povodny... ale ked je to natlakovane tak tie hadice su pekne nabombovane1 a dik za pochvalu
4
10:54:11
18.04.2007
Jakub M.
joj tak to je docela vysokej tlak! mno ale zhledem k tomu, že to měříš na 1 okruhu.. mno nevim. Jinak diky za inspiraci a pěkné rapo máš. U vim co se bude tvořit až do GLSa dám 5q a uhlovku z garde.. viz : skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
10:47:28
18.04.2007
Mishoooo
-> Jakub M.: nie je to 0,8 Mpa kedze som tam mal nadobku a pretlakove viecko favo tj. 0,1 Mpa
tu je trosku vidiet ten budik dole.... pod radiom... je to z avie... len ma stupnicu od 0 do 10 takze je to tazsie odcitatelne... a je to zapojene do privodu do kurenia4
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=4&i...
10:45:26
18.04.2007
Jakub M.
--> Mishoooo
mysliš 0,08 ne .. no nechci na to narážet, překlep muže udělat každý. Já jen můžu dodat, že já to nikdy v praxi neměřil. Diky za upřesnění. 6
Mimochodem kde ho máš umístěnej ten tlakkoměr a jakým budíkem to měříš? je to zajímavej nápad 9
10:27:52
18.04.2007
Mishoooo
-> Jakub M.: no ja mam tlakomer v chladiacej sustave a ked som mal viecko s 0,1 Mpa tak to dosahovalo tak 0,8 max. viac nie... to len tak pre zaujimavost4
08:13:00
18.04.2007
Martin14
-> King: 6 Jasně že platí ,ale oni existujou termostaty i co tu dirku na odvzusňování nemají a já teď presně nevím, který tam je ,jelikož jsem s tím měl nemalý problém!!!Už jsem uvažoval i nad tím, že si tam namontuju čidlo na tlak abych věděl, jestli to funguje správně.Mě šlo taky o to,jestli někdo nemá zkušenost s tímhle víčkem?
07:09:22
18.04.2007
Vojtik
-> King: to už by bylo jednodušší dát na expanzku místo jednoho vývodu tlakoměr, ostatní ucpat a expanzku napumpovat kompresorem a uvidí, při kolika atm. to začneufukovat5
06:16:18
18.04.2007
Jakub M.
Š1XX - 130 mají tlak v chladící soustavě při teplotě otevírání termostatu (82°C) lechce pod 0,04 Mpa. 135-136 mají v tento moment
(88°C) lehce pod 0,1 MPa. Ty tlaky samozřejmě budou jiné (spíše u 135 - 136) ale ty hodnoty, které jsem napsal jsou mezní. Vyšších to nikdy nedosáhne. Tedy pokud je tam správné víčko expanzky.
23:54:55
17.04.2007
King
-> Martin14: Tlak v chladícím okruhu je kupodivu všude stejnej - i v shade platí Pascalův zákon :) Stav, kdy je termostat vypnutej (resp. zavřenej) tzn. při teplotě vody na výstupu z motoru pod 80C, nznamená, že nepropustí ani molekulu, protože je v něm dírka na odvzdušnění, kterou voda omezeně protejká.
Jestli se ti hadice nafukujou ješte před úplným zahřátím motoru (po pár minutách jízdy), může to bejt příznak např prasklýho těsnění pod hlavou nebo trhliny v hlavě, kudy se tlak ze spalováku dostává do chladícího okruhu. Nakonec to víčko můžeš zdiagnostikovat tak, že ho dáš na váhu a zatlačíš na něj, tak aby se pružina smrskla na dýlku, jako při nasazení utažení na expanzce. Tím změříš sílu jakou je tlačený víčko a poděleno plochou hrdla expanzky se zjistí tlak, jakej víčko udržuje. Pokud se dosadí "váha" v kg a plocha v cm2, mělo by to vyjít v atm....ale kdo by se stím sral :)
20:09:32
17.04.2007
Martin14
-> Vojtik: No to je právě to.Na tom víčku nic neni a podle toho jak moc velikou silou tlačí pružina mi připadá že je to sakra moc!!!
19:50:49
17.04.2007
Vojtik
to jaxi záleží, na jakej tlak je to víčko... buď bude 0,4 atm, nebo 1 atm
19:10:45
17.04.2007
Martin14
Nazdar,docela by mne zajimalo kolik by mnel byt tlak v malém chladícím okruhu ,když je termostat vypnutý!!Jelikož jsem měl problémy s chlazením tak jsem přetěsnil komplet chladící systém a koupil i nové víčko na expanzce.Auto jsem odvzdusnil a projel vsechno funguje jak má ale když jsem videl jak moc jesou natlakovyný hadice u motoru tak mi to nepřipadalo normální.Tudíž jaký máte zkušnosti s víčkem na expanzce (Made in Italy)?Díky za názory Martin14
Extreme Tyres