skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdil 130-135
12:47:14
06.04.2007
06.04.2007

Luděk
-> p.b.: i 136ska se dá opatřit plechovým ventilovým víkem a částečně zaretušovat,ale 130tka má ještě malý nálitek na výrobní číslo,jinak co se těch motorů týče,tak bych nechla předělat hlavu 120LS na bezolovo a dal bych tam gufera a bylo by to asi lepší
21:05:23
04.04.2007
04.04.2007

p.b.
No moc jste mě nepotěšili, radši si tu lsku budu sušit doma do zálohy, kdyby náhodou 130tka vypověděla službu. Jinak o legálnost mi nejde mám to do stofky, pro mě je rozhodující že 130tka je vizuálně podobná origo motoru, na poznání favorita (případně 742.136) jsou ty paka snad školený :))
20:35:32
04.04.2007
04.04.2007

Syny
-> p.b.: zalezi na co... 130 nedas legalne na kejvacku, 2 pistky a tak...
19:16:09
04.04.2007
04.04.2007

Nwkt
-> Labros: Ahá, se mi to jeho neukázalo jako nečtený tak sem to ignoroval

19:08:28
04.04.2007
04.04.2007

sep
Dobrá 130ka pojede 135ku celkem bez problémů,druhá věc je životnost kde zase vede 135ka a to i v souvislosti se zvyšováním výkonu motoru kde si 135ka dá říct víc.Co se týká výběr 120LS,130,tak 130ka má o dost lepší kroutící moment odspodu ale LSo zase líp chodí do vyšších otáček.Co se hlavy týká,předělávka Lkové na LS hlavu je otázka cca 400,předělání 105 na 130 už je otázka tisíců.
19:07:54
04.04.2007
04.04.2007

Labros
-> Nwkt: Přečti si co se ptal p.b.

18:55:46
04.04.2007
04.04.2007

Nwkt
-> Vojtik: 130 má stejnej objem, bavíme se tu o 130 a 135
18:52:15
04.04.2007
04.04.2007

Vojtik
samozřejmně by byla lepší 130, páč má větší objem a tím i vyšší krouťák, ale je tam ten problém sehnat kloudnou hlavu, i když je pravda, že s pístama a hlavou na 120 LS to taky nebude uplně jednoduchý, takže docela dilema

18:20:35
04.04.2007
04.04.2007

p.b.
Docela by mě zajímalo jakej motor byste zvolili z této dvojice: 130 vs 120LS. Oba mám doma a teď momentálně chystám tu 130ku, 136ku nechci, chci aby ten motor vypadal vzhledově jako originál. Takže kterej motor je lepší a proč? Papírově je mezi nima jen 2,5kw rozdílu.
15:20:07
04.04.2007
04.04.2007

Labros
-> Luděk: Velice zajímavé, sice to postrádá nějakou racionální podstatu, jako třeba, že: 1 litr paliva N95 obsahuje více energie, než 1 litr paliva N91, ale jsou i věci mezi nebem a zemí
Sám mám vozidlo konstruované pro N91 (KP 9,1:1) a na obě paliva je spotřeba přesně stejná (měřeno na stejných trasách délky cca.800km).
Něco jiného je třeba oktávka, která je dělaná na N95, ale dokáže jet i na N91, ovšem ta na základě signálu z čidla klepání použije jinou mapu předstihu, při které je efektivita mororu horší. Že by toto ale uměl i favorit 135-136...

Sám mám vozidlo konstruované pro N91 (KP 9,1:1) a na obě paliva je spotřeba přesně stejná (měřeno na stejných trasách délky cca.800km).
Něco jiného je třeba oktávka, která je dělaná na N95, ale dokáže jet i na N91, ovšem ta na základě signálu z čidla klepání použije jinou mapu předstihu, při které je efektivita mororu horší. Že by toto ale uměl i favorit 135-136...
14:51:57
04.04.2007
04.04.2007

Luděk
-> Labros: no,je všeobecně známý a v praxi osvědčený fakt,že při použití paliva s vyšším oktanovým číslem dochází k tomu,že se zmenší spotřeba PHM,protože k dosažení stejné rychlosti potřebuješ menší sešlápnutí plynového pedálu

14:49:31
04.04.2007
04.04.2007

Labros
-> Luděk: A existuje nějaký důvod, proč by 135 měla mít na N95 menší spotřebu, než na N91? Jakože brutálně zvýšíš předstih a tím dosáhneš vyšší efektivity, než u 136?
14:38:17
04.04.2007
04.04.2007

Luděk
-> Labros: na Natural95 podle mě bude brát míň,navíc jsem ji měl,i když mě stajně všechny embéčky braly pořád stejně 7.5 litru na sto
14:21:29
04.04.2007
04.04.2007

Labros
-> Luděk: Proč by 135 měla mít menší spotřebu, než 136? Je to naopak.
14:16:26
04.04.2007
04.04.2007

Luděk
pokud budeme vycházet z toho,že máme tři motory v naprosto stejné kondici (742.130,5,6) a používat se bude stejné palivo Natural95 a pojede stejný řidič stejným způsobem stejnou trasu (prostě ideální laboratorní podmínky),tak nejnižší spotřebu bude mít motor 742.135 a nejvyšší zřejmě 742.130,protože fakticky je to asi takhle:
742.130 je dělaný na provoz s palivem Super96 a na Natural95 to není ono a mám zkušenost,že je lepší to míchnout s 98mičkou (plus samozřejmě aditivum na mazání ventilových sedel)
742.136 je dělaný na provoz s palivem Natural95
742.135 snese bez problémů Natural91 ovšem má menší výkon a vezme si tohoto levnějšího paliva víc
742.130 je dělaný na provoz s palivem Super96 a na Natural95 to není ono a mám zkušenost,že je lepší to míchnout s 98mičkou (plus samozřejmě aditivum na mazání ventilových sedel)
742.136 je dělaný na provoz s palivem Natural95
742.135 snese bez problémů Natural91 ovšem má menší výkon a vezme si tohoto levnějšího paliva víc
13:32:47
04.04.2007
04.04.2007

Syny
-> Milos: mno muze ale proste ta 135 bude mit urcite mensi spotrebu pri stejnem stylo jizdy...
12:02:49
04.04.2007
04.04.2007

Vojtik
jj, nemohu než s ostatními spuhlasit. Právě si stavím novej motor 742.136 s klikou Fabie... a veškeré díly kupuji v prodejně Škoda a jsou to original Škoda díly, dají se v pohodě sehnat, většinu mají skladem, ať už to jsou gufera všelijaká těsnění šroubovina, pánve ložisek kliky a ojnic..., páč jsou stejný z již zmíněnou felicií a favoritem a něco i s fabií 1,4 MPi, mohu jedině doporučit 742.135/136, jinak 130 taky nejede špatně , ale je tam past sehnat náhr. díly, především hlavu a do auta, kde byl 130 motor jde bez problémů zapsat ten 742.135/136, takže bych v tom prolém neviděl

11:58:41
04.04.2007
04.04.2007

Milos
havlik 04.04.07 07:22:39 napsal: hlavně stejně ten hliníkovej 8smi kanál vždycky pojede líp jak litinovej 5ti kanálpreco si to myslis, hm
Syny 04.04.07 00:22:55 napsal: -> Trax: mno kW to ma stejna 130/135 - spis tma bude spotreba o necem jinym...si jako myslis 130nemuze papat mene jak 135 ?
Syny 04.04.07 00:22:55 napsal: -> Trax: mno kW to ma stejna 130/135 - spis tma bude spotreba o necem jinym...si jako myslis 130nemuze papat mene jak 135 ?
11:51:40
04.04.2007
04.04.2007

Luděk
motor 742.13 je motor klasické staré škodovácké koncepce s pětikanálovou litinouvou hlavou,který nemá gufera na ventilových dříkách a nebyl nikdy implicitně konstruován pro provoz na bezolovnatý benzín.Praskají u něj hlavy,díky tomu,že jejich ventilový sedla jsou větší a zbývá tam minimum materiálu okolo.
motor 742.135/6 je konstrukčně modernější,má 8mi kanálovou hlavu,sací potrubi s předehříváním kvůli homogenitě směsi a hlavně ty gufera na ventilových dříkách,tudíš v podstatě nebere olej,je emisně čistší a výkonově a pružností lepší.Jo a pasujou na něj díly z Favorita a Felicie
motor 742.135/6 je konstrukčně modernější,má 8mi kanálovou hlavu,sací potrubi s předehříváním kvůli homogenitě směsi a hlavně ty gufera na ventilových dříkách,tudíš v podstatě nebere olej,je emisně čistší a výkonově a pružností lepší.Jo a pasujou na něj díly z Favorita a Felicie

10:46:06
04.04.2007
04.04.2007

Labros
-> p.b.: Na 135-136 můžeš použít většinu dílů z favorita a částečně i z felicií - fábií. Na 130 když ti praskne hlava, tak jsi dost nahranej. Kromě toho dost dílů ze 136-Fab jsou kvalitnější, ať už lepší písty a pístní kroužky - nízká spotřeba oleje, lepší materiál ložisek, pevnější klika, lepší víka a těsnění, a konečně vyšší výkon díky lepší hlavě.
10:17:48
04.04.2007
04.04.2007

Nwkt
-> p.b.: Nestěžuju si, ale 136 by byla lepší

09:36:36
04.04.2007
04.04.2007

p.b.
Koukám že 130tky nejsou moc v oblibě, to je to fakt tak špatnej motor?
07:22:39
04.04.2007
04.04.2007

havlik
hlavně stejně ten hliníkovej 8smi kanál vždycky pojede líp jak litinovej 5ti kanál
07:20:23
04.04.2007
04.04.2007

bitmap - zrušená registrace
-> Syny: KW maj papirove stejne, ale kazdej podle jiny metodiky, takze 135 ma v realu o neco vic.
00:22:55
04.04.2007
04.04.2007

Syny
-> Trax: mno kW to ma stejna 130/135 - spis tma bude spotreba o necem jinym...
23:17:51
03.04.2007
03.04.2007

Trax
-> UltraFan.: asi tak, 130 jezdi o dost lip nez 120. 135 jezdi lip, nez 130. Papirovy rozdil ve zrychleni mezi 130 a 135 jsou 2s... Tak asi tak

20:52:38
03.04.2007
03.04.2007

Syny
-> Honza M: a nedaj se sehnat... I kdyz ja mam tu ces mit okolo sebe 2ks 130tkovejch motoru a oba bez problemu...
-> Pavel P.: Neser pipisku...
-> Pavel P.: Neser pipisku...

19:38:10
03.04.2007
03.04.2007

Honza M
-> UltraFan.: že praskaj hlavy...
19:33:10
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
-> Nwkt: mit prachy tak jo....a jaky sou nevyhody 130tky?
19:32:18
03.04.2007
03.04.2007

Nwkt
-> UltraFan.: Nekoupit, koupit 136

19:30:35
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
-> Nwkt: tj ale muj dotaz znel koupit/nekoupit

19:13:59
03.04.2007
03.04.2007

Nwkt
-> UltraFan.: Ale je lepší

19:09:51
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
-> Nwkt: jo ale cena je daleko vyssi
18:58:27
03.04.2007
03.04.2007

Nwkt
-> UltraFan.: Radši 742.135/6
18:56:55
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
A koupit nebo nekoupit 742.13???
vyhody? nevyhody?
vyhody? nevyhody?
17:25:38
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
-> Pavel P.: ty kraaavo to je vycerpavajici
17:24:08
03.04.2007
03.04.2007

Pavel P..
-> Syny: zavři hubu... světluško..


17:20:48
03.04.2007
03.04.2007

Syny
-> Pavel P.: amen

17:17:33
03.04.2007
03.04.2007

Pavel P..
a hlavní rozdíl že 130ka je 5ti kanál a s litinovou palicí a 135 má hlinikovou a 8mi kanál. a vyhřívaný sací potrubí..
17:16:34
03.04.2007
03.04.2007

Pavel P..
záměnný to je jako náhradní díl... ale musíš s tim na dopravku a nechat zapsat do TP. a musíš k tomu mít teda jakože vlečku, 4 písty a tak...
130ka žere natural 95ku ale s aditivama a 135ka výhradně bezolovnatý.
130ka žere natural 95ku ale s aditivama a 135ka výhradně bezolovnatý.
17:13:13
03.04.2007
03.04.2007

UltraFan.
Panove mam par dotazu ohledne motoru 742.13 a 742.135
-jsou z "pravniho" hlediska oba motory zamenne?
-jaky je v nich vlastne rozdil? (ano asi palivo)
-jiny rozdil??
Dekuji vam
-jsou z "pravniho" hlediska oba motory zamenne?
-jaky je v nich vlastne rozdil? (ano asi palivo)
-jiny rozdil??
Dekuji vam
