
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ventily - špinavé
aj ja som totam mal a lestil som to este do zrkadlovsieho lesku ako je zrkadlovy
a potom samozrejme zadrusil!

-> Jakub M.: mám to na záložním motoru. Hlava byla origo a jezdila celej život na LPG cca 150t km. Karbon byl spíš na výfukových. Na sacích byl spíš nějakej humus, podle mě usazeniny LPG a do toho i benzín, docela to šlo hezky dolu, ale na výfukových se tomu moc nechtělo
souhlas..pak aj ten karbon má menší šanci vzniknout.
ja som si svoje ventily vylestil do zrkadloveho lesku.podla mna je to najlepsie
-->Dušan
jestli jsou od karbonu sací, tak máš pryč vodítka ventilů. Stéká tam olej a napéká se na dříky ventilů. A pak tedy tento vzniklý karbon vytváří nesouměrný průměr kanálu, tím pádem i víření a nesprávný průchod směsi = pokles výkonu. A vzheldem k předpokládanému průniku oleje skrz vodítko ventilu a otevřený sací ventil do spalovacího prostoru musí růst spotřeba oleje = taktéž pokles výkonu (nepatrný). Jak koukám tak máš 136GL - myslím, že by stačilo vyměnit pouze simerinky nahoře na vodítkách ventilů. Ale to je pouze jedna z eventualit proč tam ten karbon je. Myslím, že těch proč? je daleko více...
jestli jsou od karbonu sací, tak máš pryč vodítka ventilů. Stéká tam olej a napéká se na dříky ventilů. A pak tedy tento vzniklý karbon vytváří nesouměrný průměr kanálu, tím pádem i víření a nesprávný průchod směsi = pokles výkonu. A vzheldem k předpokládanému průniku oleje skrz vodítko ventilu a otevřený sací ventil do spalovacího prostoru musí růst spotřeba oleje = taktéž pokles výkonu (nepatrný). Jak koukám tak máš 136GL - myslím, že by stačilo vyměnit pouze simerinky nahoře na vodítkách ventilů. Ale to je pouze jedna z eventualit proč tam ten karbon je. Myslím, že těch proč? je daleko více...
-> Dušan: taky mě to čeká
-> Gemini: no já jen tak vytahal ventily a nestačil jsem se divit. Chápu, že jsou od karbonu výfukový ale sací
Tak jsem je všechny vyčistil a vypadají líp. Ten vlevo už je očištěný

neviem ako to ovlivni, ale nikdy som este do motora take ventily nedal.....