No šak jasné, to som uviedol len ako príklad.
Ja tom mám spravené úplne inak...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ac pumpa problem.. :/
prohledat
48 příspěvků (zobrazeno 1 až 48) od 05.03.2007 do 14.10.2015, založil/a Rooney - zrušená registrace
-> Jozef2: potrebujes aby tam sel proud pri startovani takze ze spinacky 50ka na rele cerpadla a pak uz si to prevezme treba ten tlak oleje nebo altik...
Mne praskla membrána a tiekol benzín do oleja a prišiel som na to až vtedy, že mi auto nešlo do výkonu, kvôli nedostatku paliva.
Dal som novú pumpu (zo starých zásob, zgenerálkovanú) a tam mi po asi mesiaci státia v garáži praskla pružinka po prejdení asi 1km :D
To ma už nahnevalo, tak som tam dal elektrické čerpadlo. Za 25€ (plus 2€ filter) odporúčam každému ;)
Samozrejme, treba k nemu relé, ktoré ho bude ovládať, aby nevrčalo, keď motor zdochne, ale dá sa to aj jednoduchšie (relé čerpadla ovládať signálom od kontrolky dobíjania a od čidla tlaku oleja).
Dal som novú pumpu (zo starých zásob, zgenerálkovanú) a tam mi po asi mesiaci státia v garáži praskla pružinka po prejdení asi 1km :D
To ma už nahnevalo, tak som tam dal elektrické čerpadlo. Za 25€ (plus 2€ filter) odporúčam každému ;)
Samozrejme, treba k nemu relé, ktoré ho bude ovládať, aby nevrčalo, keď motor zdochne, ale dá sa to aj jednoduchšie (relé čerpadla ovládať signálom od kontrolky dobíjania a od čidla tlaku oleja).
-> Borderer 09.10.15 18:44:54: Starých zásob je všude dost. U Krejčíka zajisté, když už se tam chystáš...

-> Bajou: 

-> Bajou: 

-> Bajou: 

-> minno 09.10.15 18:25:15: Zato tohle je lepší důvod
Prostě není nutnost vše na autě měnit za každou cenu a kdoví jak to vylepšovat, když to nevymysleli úplně špatně.

-> bajou 09.10.15 18:36:17: to je fakt dôvod jak noha

Nicméně teda co teď, shánět tu černou ze starých zásob? Všude sem zatim viděl akorát ten hnus ala auto kelly v zeleno-růžovém provedení.
-> Bajou: 

-> minno: hm a s vybitou baterkou pak roztlačením nenastartuješ, hrozně fajn 

-> minno 09.10.15 18:25:15: Jo, taky si říkám, ale tohle teďka řešim momentálně, zejtra odpol chci jet...tak nevim, jestli to nechat týct či vyměnit. :-D
-> Borderer: Asi to bude ako píšeš, časom stvrdne.... Najlepšie riešenie, vysrať sa na mechaniku, dať tam elektriku a máš "na veky" po probléme....
Netuší někdo, co se s tou membránou děje, když se dlouho nepoužívá? Praskla mi, tak sem dal jinou, ale teďka kolem té nové membrány uchcává olej, zkoušel sem to dotáhnout, ale nic. :-/ Mám doma ještě jednu pumpu, tak žebych je přehodil. Ale XY let byla hozená v regále a saje, jen se bojím, jestli ta membrána nemohla ztvrdnout...už sem kvůli tomu jednou málem přidřel. :-/
-> fidelmc: No furt neumím, normálně sestavuju v jedný ruce čerpadlo, v 2. šroubovák, citovka - nejsem hovado, abych si na to vzal nějakej kravskej šroubovák, upnul pumpu do svěráku a rval to na krev..
-> Jozka: ---Ale přírubu ohnout těma šroubkama, to si nějak neumím představit..
No tak si horni viko dej na rovnou podlozku a uvidis. Spodek je masivnejsi a vrsek je vzdy ohnuty pres ventilky(tam je masa dost) . Stejne tak treba na lekrovi s obohacovacem, prohnutej do rohliku a to je malinkej a masivni. Blato se nesmi utahovat. Ja si sehnal na tyhle veci momentak do 25Nm tak jsem zvedavej :)
No tak si horni viko dej na rovnou podlozku a uvidis. Spodek je masivnejsi a vrsek je vzdy ohnuty pres ventilky(tam je masa dost) . Stejne tak treba na lekrovi s obohacovacem, prohnutej do rohliku a to je malinkej a masivni. Blato se nesmi utahovat. Ja si sehnal na tyhle veci momentak do 25Nm tak jsem zvedavej :)
-> dragon_cb_cz: proto je vejfuk na druhý straně - škoda 100 dokonalý výrobek našeho znárodněného průmyslu ! :)
-> dragon_cb_cz:
Možná tomu teplota okolí napomáhá, i když se to nezdá - moje dvojí zakázané uvolňování zcela jistě při teplotě vzduchu cca 30°C, z toho SEDRu na 120L nevím, nevím.. ale jo, taky to bylo horký léto, i když až kolem 19h - jel jsem pro lasici na chalupu a musel tam na mě čekat..

Júj, ale som rád, že miesto AC pumpy už len záslepka a miesto vypadávajúcich trubičiek z karburátora je tam LEKR.
-> Jozka: Hodně blbej.... navíc byl takovej příhodně horkej den... 

-> fidelmc: V tomhle případě psal, že po sejmutí pumpy uvnitř.. nebo tak jsem to alespoň pochopil. Jinak ty nátrubky jsou jasný, padaj i z karbů a vůbec ze všeho, ono taky natlačit ocel do hliníku jen tak nahladko ani jinak dopadnout nemůže..
Ale přírubu ohnout těma šroubkama, to si nějak neumím představit..
-> dragon_cb_cz: Blbej pocit, co ? Za ty léta mi vylítl tehle výstup z pumpy, nátoky do EDSR i BS-ka a nikdy se nic nestalo - ono k zážehu zas jen tak nedojde. Jenže že jo..
Ale přírubu ohnout těma šroubkama, to si nějak neumím představit..
-> dragon_cb_cz: Blbej pocit, co ? Za ty léta mi vylítl tehle výstup z pumpy, nátoky do EDSR i BS-ka a nikdy se nic nestalo - ono k zážehu zas jen tak nedojde. Jenže že jo..
-> palinator: Jo, s tím mám taky svojí zkušenost... jedu s kilem od kamaráda, najednou smrad benzínu jak kdyby mi ho někdo chlístal za krk a aut během chvilky chcíplo.... vyklapala se výstupní trubka z pumpy a benzín chlístal do motorovýho prostoru... Naklep jsem to zpátky a dojížděl jsem se staženou prdelí.
-> fidelmc:
Ta trubička se uvolnila kámošovi tolik že upadla.
Ta trubička se uvolnila kámošovi tolik že upadla.
AC pumpa, kdyz je na ni z venku videt mapa benzinu, nemusi to byt hned membrana. Uz vickrat jsem vydel, ze byli uvolneny ocelovy trubicky v hornim viku. Zezacatku to vypada, ze tece hadice, clovek to utahuje az serve sponu- pak vymeni sponu i s rozvejkanou hadici za novou a ac je po jizde zase mokra. Ty ocelovy trubicky vzit lehce do klesti a zkusit jestli se nevyklaji (neprotaceji). A taky byva prohnuta priruba. Dotahovat na perovku+ ctvrt otacky. No a montaz samotne membrany je popsana v knizce za pouziti trebas vrtaku spravneho prumeru k vypodlozeni pred dotazenim atd
-> Evž@: Tak ono je to hlavně cítit.. no, doporučuju totéž, co -> dragon_cb_cz:
-> Evž@: Povol těch 6 nebo kolik šroubků a budeš mít jasno... membrána stojí pár korun.
-> Jozka: no sundal sem to a ze vnitř acečky vytekl benzín s olejem..teda aspon si to myslím..i vzhledem k tomu že to bylo podetřele čistý jako by to někdo právě odmastil
-> Evž@: Pod membránou by benzín být neměl.. smrdí i z ventildeklu? Jinak výměna je snadná, rychlá a s vzhledem k možným následkům vhodná i preventivně..
Jiná pumpa nemusí být žádný terno jak nová, tak použitá, pokud se válela někde "na sucho", tak to pogumoavný cosi v ní mohlo klidně zakukat i tak..
Jiná pumpa nemusí být žádný terno jak nová, tak použitá, pokud se válela někde "na sucho", tak to pogumoavný cosi v ní mohlo klidně zakukat i tak..
Dotaz...je možný že po sundání Acečky s tama vytekl benzín s olejem?Je to teda závada membrány jak je tady psáno?Mam se s*at s opravou nebo rovnou dat jinou (mam jich asi 5 minimálně)
-> Syny: jojo, přestal sem dotahovat v té pravé chvíli si myslím


Hlevne to moc neutahuj, ja ten spodni zavit serval

Nebyla, byla fungl nová, vydržela mi asi 25 km, možná jsem jen natrefil na špatný kus..
-> Ivan,C: Nebyla ta zeleno cervena este z fabriky a cernou tam mas mesic?

mě se ta zeleno červená membrána rozpadla, ta černá je v poho, tak nevim.
-> bitmap: no to je fakt. ale problém s pribúdajúcim olejom som teda zatiaľ nemal. Takáto situácia potom musí ale znamenať fyzické poškodenie, keď to prepúšta benzín do oleja, prípadne zlé doliehanie veka (?). Ja tam mám tú čiernu trojvrstvú membránu (viď foto skoda120.dipsoft.sk/skoda
.php?id=foto&am... skoro 2 roky a takmer 20tis. km a funkčnosť je zatiaľ taká že funguje
Len sa mi zdá že sa mi rapídne zhoršilo štartovanie za posledné 2-3 mesiace a treba aj po krátkom čase stánia pumpovať, pritom pri jazde je to OK.
Navyše, tá moja stará pumpa, ktorá má za sebou už 100 tis. km je podľa funglovky značne vybehaná (vôle v mechanizme).

Navyše, tá moja stará pumpa, ktorá má za sebou už 100 tis. km je podľa funglovky značne vybehaná (vôle v mechanizme).
No, cernejch sem vymenil 4 kusy za rok (at uz to byly ty trivrstve, nebo ta jedna tlusta) a cerveno zelenou jsem dal jako posledni a zatim uz 9 mesicu drzi jak zidovska vira.Tamty vzdycky po par mesicich zacaly poustet benzin do oleje.-> minno: To bude spis jeden z tech jednocest. ventilu, ze ti to pousti zpatky do nadrze kdyz stojis kdybys mel spatnou membranu, tak ti bude pribyvat olej a haluzit volnobeh.
-> Rooney: hadice zpuchřelá,od nádrže k pumpě
-> Pedros: ok tak pak napiš čím to bylo...
-> Rooney: mám tam též zelenočervenou,a dneska jsem nenastartoval :) ale nevím zatím co to,to zjistím za chvíli
ok tak dnes to jdu koupit dik za rady

-> bitmap: já koupil zelono- červenou v sadě na "paliwovou" pumpu tak snad to polací taky uměj udělat a dal jsem i nový šroubky imbusy

-> bitmap: v čom sú čierne na p...? To sú nejaké turky alebo číny? Zeleno červené sú origo? Ja som dával pred 2 rokmi tú čiernu a fakt sa mi zdá že tá pumpa je už teraz nafigu, treba po sebemenej krátkom čase stánia ručne pumpovať, ale to môžu robiť už aj pôvodné ventilky. Tak som radšej kúpil celú novú origo pumpu, viď moje auto :-)
Membrana vypada dycky vpohode i kdyz je ouplne na houno.
Kdyz pujdes do motoechny tak ber tu z vrchni strany zelenou a ze spodni cervenou, cerny nebrat, jsou na pi*u.
Kdyz pujdes do motoechny tak ber tu z vrchni strany zelenou a ze spodni cervenou, cerny nebrat, jsou na pi*u.
novou membránu a žádnej silikon
-> havlik: jo? fakt? mi se zdá právě že je v pohodě

vyměnit membránu
prosakoval mi benzín z ace pumpy, tak sem ji rozdělal, vyčistil a dal tam ten červeny silikon co je na motory, složit a ted už to nesakne ale chčije
Uplně to ten silikon rozežralo
nevi někdo čím to přetesnit?

Uplně to ten silikon rozežralo
