skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nucené otevírání druhého stupně
23:39:23
24.04.2012
24.04.2012

Lubes - zrušená registrace
takto to mám ja
23:28:01
24.04.2012
24.04.2012

King
-> Peťa Klíč: Membrána UFa si bere podtlak nad klapkou, takže vytvořit dostatečnej podtlak se dá na místě udělat jenom prudkým otevřením 1. klapice. Správně fungující SEDR by měl na prudký přidání plynu zareagovat krátkým otevřením 2. klapky.
S těma kontramatkama asi není potřeba moc hejbat. 2. klapku drží v zavřeným stavu masivní pružina. Ten stav "tak akorát" je asi optimální.
S těma kontramatkama asi není potřeba moc hejbat. 2. klapku drží v zavřeným stavu masivní pružina. Ten stav "tak akorát" je asi optimální.
23:20:54
22.04.2012
22.04.2012

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Peťa Klíč: a ještě jedna otázka - jak maj být seřízené ty kontramatky? aby to předepínalo nebo naopak aby to přivíralo, no a nebo tak akorát?
23:13:28
22.04.2012
22.04.2012

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
můžu si to tady pučit¨??
jak poznám že mi UFO funguje jak má? na stojícím autě když přidám plyn packou na karbu tak se pouze zmačkne ta pružinka dole ale druhou komoru neotevře.. za jízdy si myslím že UFO poznám tak že motor změní zvuk víc do ostra když přidám plyn.. je to tak?
jak poznám že mi UFO funguje jak má? na stojícím autě když přidám plyn packou na karbu tak se pouze zmačkne ta pružinka dole ale druhou komoru neotevře.. za jízdy si myslím že UFO poznám tak že motor změní zvuk víc do ostra když přidám plyn.. je to tak?
19:52:07
04.02.2007
04.02.2007

MerHanz
Když už se honěj koně, tak je pak znát každá maličkost a detail

19:38:16
04.02.2007
04.02.2007

Vojtik
-> sep: žádnej papír k tomu neni, ale u motorky jsem s tim lepil prasklý víko převodovky a nádrž a oboje drželo pěkně.
19:36:50
04.02.2007
04.02.2007

Vojtik
-> bitmap: vzduch se nebude vířit okolo tupých a rovných náběhů do karbecu, ale bude pěkně klouzat z celého oválu příruby a dostane se ho do motoru víc - vyšší výkon
19:10:59
04.02.2007
04.02.2007

sep
-> bitmap: :jde o to vytvořit plynulé náběhy pro proudící vzduch a tím snížit případné ztráty rychlosti vířením atd,viz víko DDSR.
19:08:17
04.02.2007
04.02.2007

bitmap - zrušená registrace
Nejak nechapu ty improvizovane trumpetky.
To jsi jen zakytoval doury na karbecu, nebo nad to este neco pujde, nebo budes mit na karbecu este jedno viko, nebo jak to bude vypadat ve finale?
To jsi jen zakytoval doury na karbecu, nebo nad to este neco pujde, nebo budes mit na karbecu este jedno viko, nebo jak to bude vypadat ve finale?
19:06:24
04.02.2007
04.02.2007

sep
-> Vojtik: :je k tomu nějaký technický list?odolnost vůči teplotám,olejům,atd?
19:02:50
04.02.2007
04.02.2007

Vojtik
-> sep: dneska jsem ještě dotmelil zbytek a v týdnu budu brousit
18:57:44
04.02.2007
04.02.2007

Vojtik
-> sep:
18:23:19
04.02.2007
04.02.2007

sep
-> Vojtik: :jaký tmel jsi použil na to dotvarování?
18:00:03
04.02.2007
04.02.2007

MerHanz
Kámoš má v kile fildu asi tak kolem 100koníků ale po třech letech se mu zkroutil blok.Do tý doby to byla raketa. Ale fabie s porcí úprav a karbošem ze žigulíka to už by mohlo dát tak kolem 130 kobyl a to už stojí zmíňku.

16:30:29
04.02.2007
04.02.2007

Vojtik
-> MerHanz: já na příští sezonu na novej motor chystám karbec ze žigula šestnáctky s porcí úprav( improvizované trumpetky...)
14:37:40
04.02.2007
04.02.2007

MerHanz
nebo sem taky viděl na scháde karbec ze žigulíka patnáctky. Nevim co na tom měl ještrě udělanýho, ale šlapalo to jak sviň.

14:36:04
04.02.2007
04.02.2007

MerHanz
nejlepčí řešení, když chceš zátah je stejně jiná karburace ( weber, solex...), sedr na takovýhle skopičiny není moc stavěnej.

13:50:49
04.02.2007
04.02.2007

King
-> Urbi: Ona se druhá klapka otevře i v případě zdechlýho motoru, v pořádku musí bejt ten karb, sání a hlavně to podtlakový ovládání

13:18:05
04.02.2007
04.02.2007

Petr Urban
A není nejlepší to nechat origos, stejne při plným sešlápnutí, pokud je dobrý motor se ten druhý stupen otevře do plna. Tak proč řešit že se otevře o sekundu dříve.
21:23:01
03.02.2007
03.02.2007

spartra
-> King: zajímavý příběh,mě tozatím nepotkalo

20:34:50
03.02.2007
03.02.2007

MerHanz
já sem s timhle nikdy neexperimentoval ale ty ůpravy kanálků se mi zdají jediný takový schůdný, ale asi bych to svěřil někomu, kdo stim už má nějaký zkušenosti.Protože nějakej totální amatérismus v mým podání bych asi neriskoval

19:45:58
03.02.2007
03.02.2007

King
-> COL: Nemůžu, než souhlasit. Já jsem kdysi takhle experimentoval resp. snažil se experimentovat s těma vzdušníkama pro podtlakovou regulaci, ale hodně mě nasrali, protože nejsou vyměnitelný, takže jsem jeden vrtáškem trošku zvětšil. Ono asi taky záleží na poměru velokostí i absolutních hodnotách velikosti obou vzdušníků, takže žádná trivka. S tím obrácením pružiny to beru taky jako nepodařenou lidovou tvořivost. Si tak namátkově vzpomínám, jak jsem tunil SEDR na lpg podle BAghírova návodu a bohužel jsem se malinko seknul, protože slovní popis byl trošinku nejednoznačnej. Výsledkem bylo, že 2. klapka nastupovala o trošku "dřív" a na plyn to táhlo, ale od určitýho úhlu otevření 1. klapky se ta druhá už odmítala vrátit a byla totálně otevřená
. To jsem zjistil až v kopci za Prahou, kdy jsem "nastoupil" do feldy, lehce ji předjel, ale shade, jak v hloupém seriálu, odmítala přestat akcelerovat a před koncem stoupání jsem měl na tacho asi 150 a zachránil to až "reset" v podobě vypnutýho zapalování :)

18:42:19
03.02.2007
03.02.2007

COL
Na podtlakove regulaci lze jen nevratne menit prumery vlisovanych "vzdusniku", pres ktere se vede snimani podtlaku a dale modifikovat tuhost te pruziny u membrany.
Ovsem otacet tu pruzinu je pekna kravina. Druhy stupen se pak bude samovolne otevirat, jakmile bude prvnim stupnem odblokovan a to bez ohledu na velikost podtlaku... navic teoreticky hrozi, ze diky nevyhodnym momentovym pomerum na aretacnim mechanizmu zustanou sem tam klapky otevrene i po sundani nohy z plynu.
Ovsem otacet tu pruzinu je pekna kravina. Druhy stupen se pak bude samovolne otevirat, jakmile bude prvnim stupnem odblokovan a to bez ohledu na velikost podtlaku... navic teoreticky hrozi, ze diky nevyhodnym momentovym pomerum na aretacnim mechanizmu zustanou sem tam klapky otevrene i po sundani nohy z plynu.
12:56:45
03.02.2007
03.02.2007

MerHanz
Co já vím, tak se pružina, která je nad membránou vyndala a dala se pod membránu, aby to rychleji otevíralo druhou komoru. Ale myslím, že to nějakej velkej vliv na zrychlení nemá.
12:37:05
03.02.2007
03.02.2007

105
jo a jestli mate treba nejake foto nebo odkaz na upravu te regulace dik
12:36:17
03.02.2007
03.02.2007

105
cau, chtel bych se zeptaz ak se upravuje ta pneumaticka regulace,, slysel sem ze se obrati nejak ta pruzinka (ale bohuzel nevim jak :(( ) jestli je teda lepsi ta pneu.. dik moc
21:26:24
02.02.2007
02.02.2007

COL
-> King: Jo, ale v zaveru jsem to poprehazel :o)) - spravne ma znit:
""Spravne nastavena PNEUMATICKA regulace je velice dobre reseni. Navic neni potreba ""umet s tim jezdit"" jako pri pouziti ruznych samodomo MECHANICKYCH reseni, jejichz vysledky nejsou lepsi nez ty, kterych lze dosahnout s pneumatickym - byt treba upravenym - oteviranim.""
""Spravne nastavena PNEUMATICKA regulace je velice dobre reseni. Navic neni potreba ""umet s tim jezdit"" jako pri pouziti ruznych samodomo MECHANICKYCH reseni, jejichz vysledky nejsou lepsi nez ty, kterych lze dosahnout s pneumatickym - byt treba upravenym - oteviranim.""
19:08:30
02.02.2007
02.02.2007

King
-> COL: No prostě klasickej placebo efekt :)
16:51:06
02.02.2007
02.02.2007

COL
Zbytecne se to precenuje. Rozhodne neni potreba, aby byl treba pri 2000 ot/min otevren druhy stupen - je to naprosto k nicemu, nebot uz na te prvni zcela otevrene klapce je pri tom relativne malym prutoku vzduchu ubytek tlaku zcela minimalni... otevrenim druhe se dosahne maximalne tak toho, ze budou problemy s tim, aby fungovaly hlavni systemy obou stupnu, protoze uz tam bude maly prutok vzduchu (rozdeli se mezi ne) - coz se musi slozite a zbytecne resit ruznym tryskovanim atd.
Extremni reseni - soucasne otevirani obou klapek, udela z dvoukomoroveho karbu jednokomorvy - tedy po vsech strankach krok zpet.
Spravne nastavena mechanicka regulace je velice dobre reseni. Navic neni potreba ""umet s tim jezdit"" a vysledky nejsou lepsi nez ty, kterych lze dosahnout s pneumatickym - byt treba upravenym - oteviranim.
Extremni reseni - soucasne otevirani obou klapek, udela z dvoukomoroveho karbu jednokomorvy - tedy po vsech strankach krok zpet.
Spravne nastavena mechanicka regulace je velice dobre reseni. Navic neni potreba ""umet s tim jezdit"" a vysledky nejsou lepsi nez ty, kterych lze dosahnout s pneumatickym - byt treba upravenym - oteviranim.
12:16:46
02.02.2007
02.02.2007

mig 125
-> aler105: zavisi to hlavne od stylu jazdy...ak si s podtlakom jazdil len na prvu klapku(ze si neodblokoval druhu) a teraz budes jazdit tak isto tak sa nic nezmeni...ak si jazdil s pedalom na podlahe tak to je diskutabilne lebo s podtlakom sa to otvara plynulejsie tak aj zrychlenie ma pomalsi priebeh, ako ked sa otvori klapka naraz(podla mna)...takze teoreticky, ked sa potrebujes dostat na urcitu rychlost, tak na podtlaku pocas otvarania klapky je mensia spotreba, ale trva dlhsie, takze si myslim ze sa to vyrovna kratsie trvajucemu, horsie na spotrebu vplyvajucemu plnemu otvoreniu klapky...ale zase tam ide aj o to aby sa neotvarala druha klapka predcasne lebo je to neefektivne co sa tyka spotreby...myslim ze hlavne preto maju ludia vysoku spotrebu na mech. otvarani, lebo nemusia cakat na podtlak ked chcu zrychlovat...a preto uz nejazdia na spotrebu - ved komu sa nepaci rychlejsia akceleracia...mne osobne sa s tym jazdi na LPG uplne idealne...a kamos to jazdi na benale a tiez si to velmi pochvaluje...a nic take ako nejake diery mu to nerobi (aj ked mne sa to na benzine sprava horsie ako na LPG - ale tam aj zalezi aky to je karbec a ako je cely spraveny)
11:06:50
02.02.2007
02.02.2007

aler105
zajimala by me ta spotreba jestli to s ni hejbe a okolik
19:02:03
01.02.2007
01.02.2007

Petr F.
Ovládání druhé klapky mechanicky jsem zkoušel dost dlouho, abych mohl napsat, že pokud funguje podtlak na druhé klapce je taková úprava zbytečná.
15:04:28
30.01.2007
30.01.2007

MerHanz
Jen tak mně napadlo, že tohle má asi nějakej efekt, ale možná by byl lepčí, kdyby se ta druhá klapka otvírala nuceně a taky o něco dříve, u jednej škody sem dokonce viděl , že se otvírala mechanicky druhá klapka zároveň s tou první. ale nějak nevím jak by se to potom chovalo
00:18:27
30.01.2007
30.01.2007

Jackfree
-> Vojtik: jj díky moc za radu, pustím se do toho...
21:02:54
29.01.2007
29.01.2007

spartra
-> King: king o děkuji, tak to poděkuji i -> Baghira:
jako jezdí to bez problemů i s nazujícími upravami karburátoru, spotřeba se nějak nezvedla, možná i snížila

jako jezdí to bez problemů i s nazujícími upravami karburátoru, spotřeba se nějak nezvedla, možná i snížila

08:18:07
29.01.2007
29.01.2007

Vojtik
Klapka přidřená nebyla a narzdíl od seriovýho provedení otvírání podtlakem tohle okamžitě po sešlápnutí plného plynu pěkně zatlačilo do sedaček a ne jen pozvolná akcelerace jako před úpravou. Nikomu to tady nenutim. Jackfree se ptal, jak to kdo máme udělaný, tak jsem mu to ukázal. Naučit se s tim jezdit znamená, že si na to člověk musí zvyknout a malinko změnit způsob jízdy. Nemůžeš třeba při 1500 ot šlápnout na plnej plyn, páč by to trochu zakuckalo, ale když se to s citem potáhne, tak akcelerace je daleko lepší, meziplyny svižnější, rychlejší nástup výkonu... Je to ale spíš pro sportovněji laděné sezónní auto, jako mám třeba já, páč malinko stoupne spotřeba a při studenym motoru to neni ono, což zrovna mě na použití tohoto auta vůbec nevadí, páč je to již zmíněné sezónní auto laděné sportovněji a taky v něm tak jezdim. v autě na ježdění do práce to mám pro pohodlnost a menší spotřebu nechané seriově
22:24:35
28.01.2007
28.01.2007

Syny
-> Baghira: Tak to jo


22:23:56
28.01.2007
28.01.2007

Baghira
-> Syny: Nebylo :-)).
17:19:43
28.01.2007
28.01.2007

Syny
-> King: Jo pridrena klapka je svine, ale nebylo by lepci to opravit, nez vymejslet takovyhle bejkarny?
17:16:45
28.01.2007
28.01.2007

King
Jestli je nucený otvírání druhý klapice pro něco dobrý, pak pro LPGisty (viz spartra) a pak pro majitele karbů se špatně fungujícím podtlakovým ovládáním nebo přidřenou druhou klapkou
Sám jsem měl jenom soft-verzi, kdy se 2. klapka otvírala nuceně asi od 40st otevření 1.klapky a na LPG to motor trošinku "oživilo" - na benál žádná změna - spíš tendence k dírám při přidávání plynu. "Naučit se stím jezdit..." - no comment :)

14:20:32
28.01.2007
28.01.2007

Syny
-> Vojtik: A za kolik jezdis?

13:43:27
28.01.2007
28.01.2007

Jackfree
jj kouk-> Vojtik: koukám že tam máš nechanou i těleso podtlaku, to se může dát pryč, když je tam to mechanické otevírání...ne? A co si myslíte o otočení pružiny v podtlaku tak aby neslačila membránu zpět, ale rovnou ji zvedala? případně demontovat podtlak a otevírat druhý stupeň též pouze pružinou, napojenou ha hřídel za který u serie tahá podtlak...co je podle vás nejlepší řešení???
11:44:39
28.01.2007
28.01.2007

Vojtik
Když se s tim člověk naučí jezdit, tak je to o dost lepší, jsou rychlejší nástupy plného výkonu atd...Takhle jsem to měl já
10:53:40
28.01.2007
28.01.2007

pajavlk
-> Crestik: stejná otázka s crestikem
09:59:42
28.01.2007
28.01.2007

Crestik
takový dotaz, a k čemu to je? Podle mě je to stejné, ne-li horší než podtlakové otvírání. Podle mě, když dám plný, tak se ve vyšších otáčkách se ta druhá komora otevře tak nebo tak...všude se píše, jak to předělat, ale ještě jsem to nepochytil, k čemu to je v podstatě dobré, a jestli zápory nepřevyšují klady

08:27:23
28.01.2007
28.01.2007

spartra
tak to mám taky, celkem fajn
i když jsem viděl i jiný možnosti
i když jsem viděl i jiný možnosti

00:27:37
28.01.2007
28.01.2007

borrico
00:15:03
28.01.2007
28.01.2007

Jackfree
Chci se zeptat jestli nemá někdo plánek upravy na karburator sedr a případně zkušenost s touto upravou...děkuji
