skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Serizeni motoru a neustavajici "chrasteni".
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 18.12.2006 do 11.07.2009, založil/a bitmap - zrušená registrace
-> Evž@: Felda je v podstatě to stejný. Chrastí taky....
To jsou ale kraviny...
Za chvilku tady budou padat prohlášení že stodávaca je tišší než muší prd 


-> Petkar1: a felicia je na tom podobně ne?
Kluci, chcete odstranit něco, co je dané konstrukcí.
-> Billislav: jak tak vidim tak nejsem sám...a svuj motor už sem chtěl vyhodit pač sem si myslel že to ma za sebou jak rachotí
Pripajam sa k teme,tento boj je vopred prehrany,neviem ci to vie niekto nejak odborne zdovodnit,ale jednoducho najlepsie prirovnanie ake sa hodi k favoritovemu motoru je naozaj sici stroj! Na volnobeh to ma presne taky isty zvuk ako mamin stary sijaci troj :-(...Skusil som uz vsetko,su nove rozvody,rozdelovac je ok,ziadna vola,novy alternator,ventily som nastavoval uz stokrat dobreze nie mikrometrom a nic..! Proste to hrkoce ako ked do plechovky od coca coly hodim za hrst zeleznych matiek a trasiem s tym...Zrejme vlastnost konstrukcie,aby bolo pocut ze motor pracuje... ;-))) Podotykam ze mam na nom 80 tisic km,vsetko sa na nom len tak ligoce,hlinikove tycky,a aj tak je to neskutocny rachot,oproti mojej 120LS co mam v rapide...
-> Evž@: Fáčko prostě rachtá no
Rozvody bych vyměnil, ale při týhle vůli to chraštění neni moc slyštet. Až to bue 15°, tak to bude rachot

Rozvody bych vyměnil, ale při týhle vůli to chraštění neni moc slyštet. Až to bue 15°, tak to bude rachot

-> Petkar1: mě rozvody lítají asi 6 °
....nebo 5..tak nějak.....koumal jsem rozvody v tatovej 120 a ten ma taky volny řetěz asi 5°....ale nejde to slyšet

-> Labros: jj...však při 100-120 ten motor neslyšim a jede se parádně....ale na volnoběh vylezu z auta popojdu kousek od auta a hrůza jako.....
I když teď po montáži LEKRa se ten motor dost na volnoběh uklidnil...
-> Evž@: Fáčko na volnoběh prostě chrastí a cvaká. Mám ho ve škodovce taky a když jsem nahodil 120cu, tak to byl šepot na volnoběh, ale při jízdě hrůza:-D Rozvody budu taky letos asi měnit...lítá mi to 2-3 stupně. To ještě docela jde....
-> Evž@: fáčkovej motor je do interiéru slyšet víc, jak 120ka. Ve fáčku ho máš přímo před sebou za jednoduchou přepážkou bez izolace. Zkus seřídit ventily a popř.vyměnit rozvody. Při 100km/h by měl ale určitě být tišší, než stodváca.
Lidi poradte mam ten motor hodit do žlebu nebo mu mám dát ještě šanci....fačko motor 136...na volnoběh hlučný jak kráva...když si poslechnu tatovu 120 tak čumim jak je to tiché....jinak ten motor jede bohově...Fabia 1.4 Mpi nestíhá ..ale.bude chycený asi řetěz....pač to chlastění je nepravidelné...ale že by takový kraval dělali rozvody se mi nechce věřit.....může to jít přímo s motoru?..klika atd?
no, chrastenie este moze byt vodna pumpa, alebo alternator. to vas nenapdalo?
-> jara: lepší by bylo přečíst si nejdřív příslušnou kapitolu v knížce, je tam všechno. Nevím, co všechno si představuješ - dá se nastavovat axiální vůle, přesah vložek, vůle ventilů, karburátor, základní předstih, možná je toho ještě víc.
-> jara: Presahy 0,1mm. Pak musis vse nastavit podle chovani motoru, to se neda rict otoc timhle sroubem o dve otacky...
-> Evž@: vůle mezi klikou a vačkou by podle mě neměla být víc, než 5°. Pak už je lepší jít do výměny rozvodů popř. rozdělovače a jeho náhonu.
je tady nekdo kdo vi jak nastavit cely motor favorit diky
hoj vsem potrebuju pomoct s motorem favorit cele jeho nastaveni diky za rady
?
...a jakou vůli nebo prověšení řetězu lze brát jako za normální....než se začně otáčet vačka .....bráno třeba podle stupnice na viku rozvodů a rysky na řemenici
Mam dotaz...můj fáčkový motor se mi zdá být celkem hlučný na volnoběh...v autě při jízdě mi to nepřijde ale když jsem u běžícího motoru tak tam jakoby něco cvaká......v oblasti rozdělovače nebo rozvodů...těžko říct jestli to nejde přímo z motoru......jak poznám že sou v háji rozvody ..dik
a celkově je sice favo hlučný na volnoběh, ale dá se s ním jet bez velkýho rámusu přes 130 a to se škůdkou zase ne...
-> bitmap: Je to jednoduchý, u škůdky chrastění řetězu překryje zvuk výfuku. Zkus ho přicpat podrážkou.
Na klapání ventilů má možná vliv i to litinový víko ventilů. Porovnávej ale vždycky jenom zahřátý motory.
Na klapání ventilů má možná vliv i to litinový víko ventilů. Porovnávej ale vždycky jenom zahřátý motory.
-> bitmap: Nám na felicii chrastěj ložiska v alternátoru. aspon si to myslím je to taky jak šicí stroj. jínak na Š120 dost hluku překryje zvuk z výfuku a to nejen z konce trubky ale i z tlumiče který taky vydává zvuk. zatím co u fáva výfuk rachotí na druhém konci auta.
-> bitmap: jenze ty kola se netocej konstantni rychlosti-nerovnomernost chodu na volnobeh je znacna a tim vetsi, cim festovejsi je ten motor. jestli to zni jako ventil, tak muze mit proklepanej vrsek driku a tudis tam je fakticky vule vrtsi nez jakou merku tam narves
Palivové čerpadlo!
-> bitmap: vem si dlouhej šroubovák násadou si ho pořádně přitiskni na ucho a šmátrej druhým koncem po motoru měl bys přesně najít zdroj hluku ložiska ventily atd...
-> Dexter_H: Rozvody jsou asi 5000km novy, ty to bejt nemuzou, ventily jsou serizeny. Olej. cerpadlo tlaci jak ma a pohon rozdelovace, nevim, ale toci se :)
Je to proste takovej klapavej zvuk jak u sicicho stroje, kdyby to bylo nejaky ozubeny soukoli, tak bych si predstavoval spis nejaky huceni, nebo tak nejak. Tohle je proste jekoby ventily mlatily do hlavy, ale vule jsou ok.
Je to proste takovej klapavej zvuk jak u sicicho stroje, kdyby to bylo nejaky ozubeny soukoli, tak bych si predstavoval spis nejaky huceni, nebo tak nejak. Tohle je proste jekoby ventily mlatily do hlavy, ale vule jsou ok.
-> bitmap: nejcastejsi zdroje hluku jsou rozvody, ventily, pohon rozdelovace a olej. cerpadla. pokud je tohle ok, tak si zkus predstavit jakou kompresi a tim padem tlaky horeni ma slusnej favo motor a vylitana stodvaca. tam je podle myho odpoved
Tak co to tam chrasti? Da se tomu nejak zabranit vymenou neceho?
Podlemne urcite, ale netusim jak, protoze funglovky tyhle motory, nebo cerstve po GO to nedelaj, ty jsou krasne tichy.
Fakt nikdo nevite?
Podlemne urcite, ale netusim jak, protoze funglovky tyhle motory, nebo cerstve po GO to nedelaj, ty jsou krasne tichy.
Fakt nikdo nevite?
-> bitmap: Mám pro tebe připravenou nahrávku běžící 742.136 aby jsi mohl porovnat, pak mi napiš na ICQ
-> bitmap: bych rekl ze nejak vyrazne urcite ne

Takze je to feature, ne bug? Tamta jeho 120 jakmile se treba pri rozjezdu trochu roztoci, tak v kabine rachot jak prase, ale to dela asi kazda skodovka.
Zase je pravda, ze ten muj napr pri 100-110 na 3000ot neni vubec slyset. Zepredu jde tusit nejaky susteni, ale prerve to hluk gum, to si stezovat nemuzu, ale ten podivnej bordel na volnobeh me irituje. Mohly by na tom neco zlepsit hlinikovy tycky ventilu?
Zase je pravda, ze ten muj napr pri 100-110 na 3000ot neni vubec slyset. Zepredu jde tusit nejaky susteni, ale prerve to hluk gum, to si stezovat nemuzu, ale ten podivnej bordel na volnobeh me irituje. Mohly by na tom neco zlepsit hlinikovy tycky ventilu?
Mno, ja sem ted taky u 120tky vymenil rozvody (najeto cca 125 000, byly tam puvodni a dosti vytahany) a motor si jen tak prede, Tatovo Favo s polovicnim naletem km taky na volnobech chrasti jak piksla plna sroubku. Zas ve vysokejch otackach (tak 4500 - 5000) tatovo favo jede rekneme kulturne a me to huci ja boeing 747.
jak tu někde psal pan jiřík, je to hliníkovej šicí stroj

Mam takovy hloupy dotaz. Kamarad si poridil, 120 se 177tis km bez GO(udajne rozvody a tesneni kolem 100tkm). Sice mu to trochu papa olejicek a modre pokuruje, ale ten motor si na volnobeh prede jak kote. Zadny cvakani, zadny chrasteni, zadny klepani, proste se jen tak prevaluje. Jak je to mozny?
Moje dve facka, jedno cca 45tkm, druhy 29tkm na volnobeh vydavaj vsechny mozny zvuky, ale predenim bych to rozhodne nenezval.
Ten vic jetej ma navic 5000km novy rozvody, zabrouseny ventily, komplet novy tesneni, ventily serizeny asi pred mesicem, ale proste mi jakoby chrasti. Je to tou hlinikovou hlavou, nebo pricnym umistenim, nebo cim to je, ze mi to dela? Ja chci taky tichej motor
Moje dve facka, jedno cca 45tkm, druhy 29tkm na volnobeh vydavaj vsechny mozny zvuky, ale predenim bych to rozhodne nenezval.
Ten vic jetej ma navic 5000km novy rozvody, zabrouseny ventily, komplet novy tesneni, ventily serizeny asi pred mesicem, ale proste mi jakoby chrasti. Je to tou hlinikovou hlavou, nebo pricnym umistenim, nebo cim to je, ze mi to dela? Ja chci taky tichej motor
