skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zakladni serizeni Lpg
prohledat
6 příspěvků (zobrazeno 1 až 6) od 05.12.2006 do 11.12.2006, založil/a skoda favo..
-> Gryzly: Pravdu má ten chlapec! :) V návalu troubleshootingové nálady jsem jaxi zapomněl, že polovina dotazů na Virtu je už z jinýho soudku, než 742 :)
-> King: drobný detail. Favorit má ten modrý kyj černý a placatý jako talíř.

uz to mam, nasel jsem jednoho chlapka za berounem a ten mi to super seridil, jezdi to skoro stejne jak na beno
-> skoda favo..: Žádný "základní nastavení" pro lpg reduktor neexistuje
Není to holt karburátor, kterej sice nedávkuje palivo taky zrovna superprecizně, ale lpg reduktory jsou kvůli ceně maximálně mechanicky zjednodušený, takže nastavování na slepo je porod. POkud ale nějakej zásah do sání už uděláš, musíš se odpíchnout od původního nastavení - obvykle totálně rozhodí volnoběh, takže se neudrží volnoběh. Takže se musí jednou rukou tůrovat motor a druhou hledat na šroubu bohatosti poloha (obvykle povolit), kdy se motor udrží v chodu na volnoběh a pak nastavit maximum volnoběžnejch otáček. Obecně je použití "sportovních filtrů" na lpg trošku sporný ze dvou důvodů. Jednak lpg má radši nižší teplotu nasávanýho vzduchu a to je pro spoustu sportovních filtrů problém, protože sajou teplej vzduch nad motorem. Pokud se tohle vyřeší tzn. nasává se nějakým spešl potrubím chladnější vzduch, nastává obvykle problém č. 2: lpg reduktor je řízenej podtlakem v oblasti mixéru tj. "vložky" mezi airbox a karbec. Ten podtlak se se při malým zatížení motoru a při použití sportovního filtru ještě zmenší a pak je problém s nastavováním lpg. Když se to nějak nastaví, tak to zas může zvýšit spotřebu a při pokusu o uškrcení, může motor "zlenivět" oproti normálnímu filtru. Tohle ale neplatí pro každou lpg zástavbu - někdy je auto citlivější na zásah do sání, jiný to ani nepozná (záleží na tom, jak se "sešly" komponenty při zástavbě lpg. Můžeš udělat pokus, kdy nejdřív odmontuješ z normálního sání ten modrej "kyj" a zkusíš, jestli to jede stejně jako s ním. Když to lpg nijak neovlivní, druhej krok je pak pokus s odmontovaným airboxem - pokud ani to lpg nijak neovlivní, pravděpodobně můžeš začít s experimantama se sportovním filtrem. Klasika je ovšem to, že i pouhá demontáž toho kyje už plyn rozhodí natolik, že ani po doštelování to uspokojivě nechodí.

podle me to nesnasi filtry vubec, spis to na to lpg vubec nepojede

mam skodu favorit 136, a potrebuju poradit se zakladnim nastavenim. a potom jak lpg snasi sportovni filtr. diky