skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátor žigul
14:01:15
27.12.2020
27.12.2020
Bukaj
05:26:37
27.12.2020
27.12.2020
Petr Urban
-> ferrari: kontext je složitější, menší úhel plynu= více vzduchu = subjektivně lepší dynamika. Už bylo zmíněno že čím starší provedení, tím bohatější nastavení karb... A když ladím motory, nastavení směsi dela i 5-8% z výkonu. Takže nebudu porovnávat jen řečí neobjektivní tvrzení o difuzoru
21:38:39
26.12.2020
26.12.2020
ferrari
Fakt je to niekedy sranda, som pred rokmi skúšal na 120 motore karby EDSR 120 - SEDR 120 - SEDR 130 a najlepšie to auto chodilo na ten EDSR (citeľný rozdiel voči SEDR 120). Ale zasa kamarátovi som ten EDSR120 dal do Rapida 120 na skúšku a hľa, tam rozdiel defacto nebol. Sú to také 742kové AktyX.
PS - a ešte som skúšal aj zánovný SEDR 22/24 určený pre Ladu (náhrada origo karbu), ale s tým karbom každá 742ka kuckala (mala problém s prechodmi z voľnobehu)
PS - a ešte som skúšal aj zánovný SEDR 22/24 určený pre Ladu (náhrada origo karbu), ale s tým karbom každá 742ka kuckala (mala problém s prechodmi z voľnobehu)
21:29:02
26.12.2020
26.12.2020
ferrari
-> Petr Urban: tož na margo toho difúzora, ja viem, že menší difúzor pri nižšícj otáčkach lenpšie rozprašuje, ale asi odtiaľ potiaľ. Už spomínaný EDSR na 120cke mal difúzor 22, tak na 130 by sa asi hodil o kúsok väčší. A s tým EDSR šiel 120 motor výraze lepšie, ako so SEDR. Si dokonca pamätám na dobový test Š120 keď prišlo Mko a tam hneď skonštatoval redaktor, že síce auto je výrazne tichšie, ale oproti starým typom má citeľne nižšiu dynamiku.
A v konečnom efekte DDSR mal 22/24 difúzory pre 110R/LS. Ale tak tam prichádza ešte vplyv úplne inej konštrukcie karburátoru, že ano. Si pamätám, ako nám (tatkove auto v tom čase, mal som 18 rokov) vymenili na 110 LS DDSR za SEDR 120 a ten mechanik nejak nevedel pochopiť môj kyslý ksicht, keĎže dynaminka citeľne klesla...ten DDSR to bol pán karburátor, s ním šiel ten motor točiť donemoty...
Ale, ja sa nepasujem za odborníka, len znova poznamenám, že naozaj záleží od konkrétneho kusu karburátora/auta/motora. Preto, ak to nie je problém vyskúšať, odporúčam vyskúšať konkrétny karbec na konkrétne auto.
A v konečnom efekte DDSR mal 22/24 difúzory pre 110R/LS. Ale tak tam prichádza ešte vplyv úplne inej konštrukcie karburátoru, že ano. Si pamätám, ako nám (tatkove auto v tom čase, mal som 18 rokov) vymenili na 110 LS DDSR za SEDR 120 a ten mechanik nejak nevedel pochopiť môj kyslý ksicht, keĎže dynaminka citeľne klesla...ten DDSR to bol pán karburátor, s ním šiel ten motor točiť donemoty...
Ale, ja sa nepasujem za odborníka, len znova poznamenám, že naozaj záleží od konkrétneho kusu karburátora/auta/motora. Preto, ak to nie je problém vyskúšať, odporúčam vyskúšať konkrétny karbec na konkrétne auto.
03:10:05
26.12.2020
26.12.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Takže sis částečně odpověděl a aby porovnání bylo přesné, muselo by se přes lambdu ověřit, že u obou byl zcela stejný mísící poměr, protože když je jiný dif. na jiném objemu motoru, vždy je potřeba idealizovat trysku na co nejstejnější hodnotu mísící poměru, aby se dalo porovnávat jen jedna veličina a tou je velikost difuzoru.
22:30:58
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Já spíš koumám nad tím, jak vyřešit na 130LPG neduhy, které jsou zapříčiněny směšovačem LPG. Přemýšlím o LEKRu, ale též netuším, jak má Fa na LPG řešený směšovač. Ale to je do jiného tématu...
Jinak větší difuzor na prvním stupni možná nepřidá poníky, ale na dvou sériových 120 L jsem si v minulosti ověřil, že použití (sériově osazeného) SEDR 2951 místo 2932 sníží spotřebu o cca půl litru - pravděpodobně kvůli tomu, že při běžném jezdění se nemusí tak často otvírat druhá klapka, když na prvním stupni je difuzor 22 místo 20 mm
Jinak větší difuzor na prvním stupni možná nepřidá poníky, ale na dvou sériových 120 L jsem si v minulosti ověřil, že použití (sériově osazeného) SEDR 2951 místo 2932 sníží spotřebu o cca půl litru - pravděpodobně kvůli tomu, že při běžném jezdění se nemusí tak často otvírat druhá klapka, když na prvním stupni je difuzor 22 místo 20 mm
16:49:03
25.12.2020
25.12.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Ano LEKR je fukncí, reakcemi po plynu, lepším mícháním paliva, emisemi a výdrží úplně jinde než SEDR nebo žigul apod. A ano sériové natryskování Š130 je určitě vhodnější i na Š136.
A né rozhodně by se na Š130 a Š136 nehodil první stupeň 23dif. ! Na kousek plynu člověk potřebuje dobré míchání paliva - zplyňování paliva do vzduchu a jeho perfektní promísení a províření a rozhodně výkonově zvětšování prvního stupně na sériovém motoru nepřidá ani poník.
A né rozhodně by se na Š130 a Š136 nehodil první stupeň 23dif. ! Na kousek plynu člověk potřebuje dobré míchání paliva - zplyňování paliva do vzduchu a jeho perfektní promísení a províření a rozhodně výkonově zvětšování prvního stupně na sériovém motoru nepřidá ani poník.
16:03:44
25.12.2020
25.12.2020
ferrari
Tak veru, aj keď je jasné, že na 130tku by sa asi lepšie hodil prvý difúzor 23. Keď teda vychádzam z faktu, že EDSR na 120tku mal prvý difúzor 22 a bolo to fajn.
Ale naozaj je to o konkrétnom kuse karburátora a konkrétnom kuse motora/auta. Už sa mi stalo aj to, že sa motor po prehodení z jedného auta do druhého správal diametrálne odlišne.
Ale naozaj je to o konkrétnom kuse karburátora a konkrétnom kuse motora/auta. Už sa mi stalo aj to, že sa motor po prehodení z jedného auta do druhého správal diametrálne odlišne.
12:40:36
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> Petr Urban 25.12.20 11:55:13: Souhlasím s Tebou v tom, že u SEDR 3223 je originální natryskování prvního stupně více "do chuda". Ostatně kvůli plnění zpřísňujících se emisních limitů platí úměra (alespoň u škodováckých karburátorů), že čím novější karburátor, tím více ochuzená směs.
Nicméně při zmínce "sériová 136" mi vycházejí jen dvě varianty využití vozu - 1) "veterán" a 2) auto pro denní použití. V prvním případě je žádoucí původnost a v druhém především bezúdržbovost a spolehlivost a také aby auto prošlo emisní kontrolou. Proto jsem doporučil ten LEKR a sériové osazení SEDRu... Koneckonců i sériový SEDR 2951 by měl vyhovět na motoru 136 emisní kontrole - pokud motor ani karburátor nejsou v extrémně špatném stavu...
Nicméně při zmínce "sériová 136" mi vycházejí jen dvě varianty využití vozu - 1) "veterán" a 2) auto pro denní použití. V prvním případě je žádoucí původnost a v druhém především bezúdržbovost a spolehlivost a také aby auto prošlo emisní kontrolou. Proto jsem doporučil ten LEKR a sériové osazení SEDRu... Koneckonců i sériový SEDR 2951 by měl vyhovět na motoru 136 emisní kontrole - pokud motor ani karburátor nejsou v extrémně špatném stavu...
12:06:53
25.12.2020
25.12.2020
ferrari
-> pavel-R: však ale ak máš obidva karburátory k dispozícii, tak ich jednoducho vyskúšaj. To, že majú podobné difúzory a podobné osadenie vôbec nemusí znamenať, že pôjdu podobne...
11:55:13
25.12.2020
25.12.2020
Petr Urban
-> pavel-R: Pokud se budeme bavit o výk. možnostech, pojedou oba prakticky stejně, není tam při sečtení plochy dif. téměř rozdíl. Co se funkčnosti týká, musel by se karb. z Lada doladit na voln. systému, přechodu, nástřiku, hlavním a obohacovacím systému tak, aby co nejvíce měl ideální mísící poměr při všech režimech a stavech a to mi za nulový výk. přínos, přijde hodně kontraproduktivní činnost... Osaz. prvky tak jak měl ser. karb. 136 bych velmi nedoporučoval. Při určitém režimu jízdy je tento karb. až přespříliš chudý, nejen že to nejede, ale také to může lehce sem tam poškubávat. Doporučuji tedy na 1st. ponechávat vzdušník 190 až 200. Dalších x možností zlepšení funkce je možné u mě udělat při kompletním seřízení motoru.
10:14:30
25.12.2020
25.12.2020
Bukaj
-> pavel-R: Samozřejmě záleží na stavu těch karburátorů, ale pokud se bavíme o plně funkčních karburátorech, tak na sériovou 136 bych dal to, co tam patří - tedy SEDR 3223 (případně SEDR 2951 či 3222, které se liší jen v natyskování - po výměně trysek a vzdušníků je to totéž).
Nebo pokud netrváš na původním vzhledu, tak bych doporučil LEKR (Pierburg) z Favorita - funguje lépe, nevyžaduje žádnou zvláštní péči a vydrží v dobrém stavu mnohem déle. Ovšem je potřeba vyřešit uchycení k sacímu potrubí (případně použít sání z Favorita a smířit se s tím, že karburátor bude nakřivo - přesto bude fungovat) a dále vymyslet nějaký filtrbox...
Nebo pokud netrváš na původním vzhledu, tak bych doporučil LEKR (Pierburg) z Favorita - funguje lépe, nevyžaduje žádnou zvláštní péči a vydrží v dobrém stavu mnohem déle. Ovšem je potřeba vyřešit uchycení k sacímu potrubí (případně použít sání z Favorita a smířit se s tím, že karburátor bude nakřivo - přesto bude fungovat) a dále vymyslet nějaký filtrbox...
09:38:14
25.12.2020
25.12.2020
pavel-R
Zdravím, bude na sériovou 136 lepší karburátor ze 130 nebo z žigula 1200? Spotřebu neřeším. Žigul oba difuzory 23mm hlavní tryska 1,35/1,25 vzdušník 1,7/1,9. Díky
16:04:47
07.10.2012
07.10.2012
Šediváček
Tak to je nakonec DFI Kdo to má z těch malých písmenek přečíst. Ale to asi nezmění nic na tom, že moc lidí neví o co de
00:11:01
02.10.2012
02.10.2012
Šediváček
Ne nepřepsal jsem se a Polmo s difu. 23/25 eventuálně 25/25 je k dispozici ale neudělá to potřebnou službu.
12:03:31
01.10.2012
01.10.2012
Šupi
najlepsie zohnat karburator Fiat 127 1.6 ja mam taky su tam difuzory 24/26 ale mam este jeden taky karburator tak som z toho druheho prelozil 26 difuzor a teraz mam 26/26 difuzory mechanicke otvaranie druhej komory. na motore 1.6 16v ide to skvele
07:31:49
01.10.2012
01.10.2012
vhml
-> Šediváček: DIF? Neznám. Nemyslels IDF?
22:15:53
30.09.2012
30.09.2012
Šediváček
Tak vytáhnu jedno téma z hrobu....víte někdo, kde sehnat osazovací prvky na weber 40 DIF? Jinde než na vrakárně apod. Záměrně to píšu sem, protože tyhle dva karburátory mají hodně společného a nemusím zakládat téma Tak motoráři, sem s nápady.
13:52:39
16.05.2012
16.05.2012
Rotak
-> Urbi: já mam motor orogo 136B bez uprav jen svody 4-2-1 jinak nic :)
12:22:50
16.05.2012
16.05.2012
Eidy
-> Urbi: Přesný typ si nepamatuju. Byl to Weber z Fiatu za 500Kč. Dify 24/26 a bez jakýhokoliv seřizování jsem ho hodil na sériový Fa motor a bylo posekáno. Karbec je ještě v mém vlastnictví leč nenalézá se u mě doma. Poslední roky leží u kamaráda ve stodole.
12:18:33
16.05.2012
16.05.2012
vhml
-> Urbi: Polmo mají 23/25 a 24/26 + jdou libovolně kombinovat vzhledem k vyndavacim difům. takže klidně 23/24. Na závody jsem jezdil 25/25 protože jsem mě dvě ty menší polma.
12:10:19
16.05.2012
16.05.2012
Petr Urban
-> Eidy: To zní zajímavě...ještě prozraď jaký karburátoru mám tedy shánět co ti takle fungoval ?
-> Alenka: Mám totožnou zkšuenost jako Vrba, seriový motor Fel.50kw ve škodovce, karb. z Š120 jel totožně jako Š130, řekl bych že na první stupeň jel ještě lépe bez jakýchkoli cukavých projevů jak se tady mnohokráte takový problém řešil a jezdil sem dálky s autem i za 6,4L., úplně lehkou nohu zrovna nemám. Tohle mě jen z principu zajímá, klidně si rozdrbu odladěný auto jen abych zkusil kde je pravda, zda lidi neumí dobře doseřídit SEDRA nebo je ten spádový weber o tolik lepší. Nechám se překvapit. Chtělo by to něco podobného dif. Š130, stejně zbytečně velký dif. bude jen problém s odladěním.
-> Alenka: Mám totožnou zkšuenost jako Vrba, seriový motor Fel.50kw ve škodovce, karb. z Š120 jel totožně jako Š130, řekl bych že na první stupeň jel ještě lépe bez jakýchkoli cukavých projevů jak se tady mnohokráte takový problém řešil a jezdil sem dálky s autem i za 6,4L., úplně lehkou nohu zrovna nemám. Tohle mě jen z principu zajímá, klidně si rozdrbu odladěný auto jen abych zkusil kde je pravda, zda lidi neumí dobře doseřídit SEDRA nebo je ten spádový weber o tolik lepší. Nechám se překvapit. Chtělo by to něco podobného dif. Š130, stejně zbytečně velký dif. bude jen problém s odladěním.
11:37:40
16.05.2012
16.05.2012
Vrba
-> Alenka: Posledne jsem testoval tentyz 23/27 s mensima tryskama ale s puvodnim privodem k airboxu a karburátor byl chudej,ovsem auto jelo.Tentokrát otevrenej airbox a s krapet bohatsim nastavenim karbec stejne nefungoval.Musel jsem ho o dost obohadit aby auto vubec jelo.Ve výsledku jelo ale stejně jako s mensim karbecem.Konkrétně na mém motoru bude omezení spíše v sacím potrubí nez v karburátoru.Třeba s delší vačkou by ten karbec byl přínosem.Tady se kladně nijak neprojevil.Cekal jsem od toho větší plný výkon a ten se nedostavil,tak jsem se ani nezabíval testováním ostatních režimů a nebo změřením spotřeby.-> vhml: Co mě u SEDRa asi nejvíc štve je odlívání při prudkém brzdění a z toho plynoucí bud střílení a nebo chcípání motoru.
11:37:25
16.05.2012
16.05.2012
Robert8899
ja som mal karbec 130 a motor 135. Na trojke som ho vytocil na 7000 bolo to uz vela ale slo to. Motor bol zlahka urpaveny a vacka 280/280. Cize v karburatore zmysel nevydim pokial nejdes z tym motorm pretekat. Moj nazor a skusenost :)
11:29:29
16.05.2012
16.05.2012
Alenka
-> Vrba: zajimave. Skoda, ze jsi nemeril i pruzne zrychleni treba 3000 - 6000 otacek na trojku, jestli by tam nebyl znat nejaky rozdil ve prospech mensiho karbecu.
Podlemne pro karburator plati totez co pro airbox. Jakmile se prez nej dostane tolik vzduchu, kolik motor potrebuje, cokoli vetsiho uz bude jen na skodu.
Podlemne pro karburator plati totez co pro airbox. Jakmile se prez nej dostane tolik vzduchu, kolik motor potrebuje, cokoli vetsiho uz bude jen na skodu.
11:19:35
16.05.2012
16.05.2012
Vrba
-> Alenka: Rekl bych pocitově,že to jelo o něco líp na první stupen.Za studena se to hůř sbíralo,ale za tepla se to zdálo ok.Natvrdo plný plyn jsem v nízkých nezkoušel.Plný výkon dle jízdních zkoušek na testovací rovince byl +- stejný i při brutálním obohacení druhého stupně.
11:15:45
16.05.2012
16.05.2012
vhml
-> Eidy: u mě to samý. Spousta ladění SEDRu a nakenc jsem tam plesknul sériový Polmo a o hodně lepší. Leč spotřebu jsem neřešil a nakonec Polmo nastavený na směs E85 žralo při závodech kolem 25litrů.
11:09:59
16.05.2012
16.05.2012
Vrba
-> Eidy: Neříkám že by to nebylo možné.Trefit se můžeš,ale pokud ne,tak stejně do toho musíš hrábnout a jezdit a testovat.Přes to všechno ovšem pochybuju,že bych ten výkon jestě někam posunul pouhou výměnou karburátoru.
11:07:15
16.05.2012
16.05.2012
Alenka
-> Vrba: byl mezi 22/24 a 23/27 aspon nejaky rozdil v nizkych otackach? Odezvana plyn, jestli se ten vetsi nesbiral hur z nizkych otacek nebo tak neco?
10:56:21
16.05.2012
16.05.2012
Eidy
-> Vrba: Mě se taková výměna kusu za kus povedla. Dal jsem spádovýho webera a šlo jezdit jednak úsporně kolem 6 litrů a nebo sportovně mnohem lépe než se sedrem za X litrů bez odlévání a cukání. Prostě koláče bez práce. Spousta koláčů.
10:41:23
16.05.2012
16.05.2012
Vrba
-> vhml: Tak ono da dost prace nastavit jakykoliv karbec.I kdybych se ubral cestou jineho karburátoru (kdybych ho mel doma,urcite ho zkusim),tak bych ho tam rozhodne jen nenamontoval,ale musel by byt co nejidealneji nastavenej aby motor mel vykon a zaroven se s nim dalo jezdit na dovolenou a do práce za 7 litrů.A takové naladění se ti neudělá samo pouhou výměnou kusu za kus.
08:03:03
16.05.2012
16.05.2012
vhml
-> Urbi: tam jde hlavne o to kolik práce, času a benzínu vás s vrbou stály pokusy na sedrech a kolik práce dalo roťákovy namontovat žigula...
05:17:11
16.05.2012
16.05.2012
Petr Urban
-> Rotak: Jenže klasicky natryskovaný karb. Š130 je docela chudý pro jakýkoli trochu upravený motor. Tzn. pokud si dal jiný který je nastaven s bohatější směsí, tak to pocitově okamžitě poznáš. Když bych pořádně nakrmil Sedra, také je to úplně jinak a reaguje dobře na kousek plynu a jede až do nejvyšších ot. dobře.
Selský rozum, možná špatně uvažující: ladily jsem s vrbou tatru 23/27 a směs už úplně bohatá trysky 130 a přes 160 IIst. a stejně to jede na špišce úplně totožně jako SEDR 22/24. V otáčkách a pod plným plynem už jde karburátorem tolik vzduchu a tak dobře si strhává a mísí směs pod karburátorem, že nevím jakých přínosů by měl mít jiný karburátor když jsme to měly i za hranicí velké bohatosti. Tzn. např. ten Weber má lepší systém rozprachu paliva a tím jeho promísení a províření...jinak si nedokáže představit jak jinak by se mělo projevit že bude mít větší výkon když se bohatost seřídí stejně jako na hodně bohatém SEDRU. Za to si dokážu představit jak člověk neumí správně seřídit SEDRA a s jiným karburátorem který je správně nasteven bez jeho zásahu hned jásá. Další aspekt beru průměr sacích kanálu, při hodně dobré vůli se smrtelník dostane s úpravou na 28-29mm v nejužsím místě kanálu sacího traktu, což je stále menší průměr než součet obsahu obou difuzorů a v 1 moment saje pouze jeden válec...neškrtí se to v sacím svodu ?
Takže si to zkusím na vlastní kůži odladit a protože mám lambdu viz. fotky v kartě naladím směs úplně stejně jak na SEDRA, tak i posléze na Webra. Jaký typ karburátoru by jste doporučovaly sehnat případně kdo nabídnete nějaký na testování ?
Selský rozum, možná špatně uvažující: ladily jsem s vrbou tatru 23/27 a směs už úplně bohatá trysky 130 a přes 160 IIst. a stejně to jede na špišce úplně totožně jako SEDR 22/24. V otáčkách a pod plným plynem už jde karburátorem tolik vzduchu a tak dobře si strhává a mísí směs pod karburátorem, že nevím jakých přínosů by měl mít jiný karburátor když jsme to měly i za hranicí velké bohatosti. Tzn. např. ten Weber má lepší systém rozprachu paliva a tím jeho promísení a províření...jinak si nedokáže představit jak jinak by se mělo projevit že bude mít větší výkon když se bohatost seřídí stejně jako na hodně bohatém SEDRU. Za to si dokážu představit jak člověk neumí správně seřídit SEDRA a s jiným karburátorem který je správně nasteven bez jeho zásahu hned jásá. Další aspekt beru průměr sacích kanálu, při hodně dobré vůli se smrtelník dostane s úpravou na 28-29mm v nejužsím místě kanálu sacího traktu, což je stále menší průměr než součet obsahu obou difuzorů a v 1 moment saje pouze jeden válec...neškrtí se to v sacím svodu ?
Takže si to zkusím na vlastní kůži odladit a protože mám lambdu viz. fotky v kartě naladím směs úplně stejně jak na SEDRA, tak i posléze na Webra. Jaký typ karburátoru by jste doporučovaly sehnat případně kdo nabídnete nějaký na testování ?
21:32:58
15.05.2012
15.05.2012
Rotak
-> Vrba: jojo ze 130 karbu :-) chtěl jsem to jen vyzkoušet ale asi ta tak necham
21:27:47
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> Rotak: A to jsi přesedlal ze serioveho 130 karbu? nebo z nejake upravy?
21:23:56
15.05.2012
15.05.2012
Rotak
-> vhml: zkusil jsem uříznout ten plynovej pedál a moc to nepomohlo :/ musim to zkusit nějak předělat :-)
21:22:47
15.05.2012
15.05.2012
Rotak
-> Vrba: podle mě je to znát a dost oproti 130 karburátoru je to teda o dost znát, já jsem z toho byl docela hotovej :)
14:58:27
15.05.2012
15.05.2012
vhml
-> Vrba: tak jako tak je pravidlem, že kdo zkusil něco jiného, tak zavrhnul sedra v plamenech pekelných...
14:55:08
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> vhml: To je sice fakt,ale při správném nastavení není ani v tomto problém.Až na sytič,který je u sedra řešen trošku neštastně.Ale dle mě je to spíš o zvyku.Pro také hraje dostupnost osazovacích prvků kdy SEDR lehce nastavíš tak aby ti vyhovoval ve všech režimech včetně plného výkonu a nebo z hlediska nízké spotřeby a v podstatě to uděláš zadarmo,protože trysky a vzdušníky nestojí nic.Ono je to spíš o tom co kdo preferuje.Mě šlo spíše o experiment,zda větší difuzor bude mít nejaký znatelný výkonový přínos.Jak jsem zjistil tak 22/24 s přehledem pokryje všechny nároky mého motoru.
14:50:00
15.05.2012
15.05.2012
Olgoj Chorchoj
-> Vrba: yes ma'm, přesně! Podívej se na "odkapávátko" u wébra a u sedru. Sedr tam má přepážku... A zmiňovaná omáčka kolem je už tuplem k zblití. Když jikov, tak BSko v libovolném počtu, anebo aspoň DDSR
14:40:37
15.05.2012
15.05.2012
vhml
-> darklord: ach so. 8kanálů jsem nikdy neladil.
-> Vrba: leč plnej výkon v maximální otáčkách je jen část. Zpravidla se pohybuješ v přechodových stavech kdy nemáš maximální otáčky...
-> Vrba: leč plnej výkon v maximální otáčkách je jen část. Zpravidla se pohybuješ v přechodových stavech kdy nemáš maximální otáčky...
14:36:12
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> Olgoj Chorchoj: Proč myslíš,že by sedr nemohl jet stejně jako jakýkoliv jiný karburátor?Z principu je to v plným výkonu vždycky jen kalibrovaný průměr a odkapávátko,což je u všech karbeců stejný a jde jen o nastavení.To v čem se ty karburátory liší je jen ta omáčka okolo toho,ale z hlediska plného výkonu nemůže byt rozdíl mezi dvěma různými ideálně nastavenými karburátory se stejnými difuzory.Kde by se ten rozdíl vzal?
14:29:48
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> vhml: Potrubí z R je rozhodně nejlepší,co jde na 5ti kanál nasadit.Já mám ale 8 kanál a tam jsem se zdřejmě dostal na jeho strop.
13:54:06
15.05.2012
15.05.2012
Olgoj Chorchoj
Je to proto, že SEDR a jemu podobné slátaniny jsou kopírované západní karbce upravené tak, aby nebyly napadnutelné co se patentů a užitných vzorů týče, takže mnohá jejich řešení znamenají kroky zpátky. Zároveň jsou dělány tak, aby co možná nejvíc škrtili benzín a škodovky tak byly hospodárné. To v porovnání s ostatními auty docela byly, spotřeba byla kolikrát bezkonkurenčně nízká, ovšem za cenu katastrofálního jízdního projevu a nulového výkonu. Kdo zkusil webera, i spádového, už by neměnil.
Že se dají jikovy upravovat je snad pravda, ale na wébra to nikdy mít nebude a pokud ano, pak to bude stát takové úsilí, že je lepší se srát s montáží vstřikování
Že se dají jikovy upravovat je snad pravda, ale na wébra to nikdy mít nebude a pokud ano, pak to bude stát takové úsilí, že je lepší se srát s montáží vstřikování
12:19:32
15.05.2012
15.05.2012
darklord
-> vhml: na 8 kanal?
12:17:50
15.05.2012
15.05.2012
vhml
-> Vrba: a potrubí z eRka jsi měl?
11:07:18
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> vhml: Dle mého názoru to není tak uplně o karburátoru,ale spíš konstrukci spádového karburátoru jako takového včetně sacího potrubí,kdy vlivem víření pod karburátorem dochází k celkovému seškrcení průtoku i bez vlivu velikosti difuzorů.Bavím se konkrétně o mém motoru.Výměna 22/24 za 23/27 - ke konci testování už velmi obohacenému (tím vylučuji vliv čehokoliv jinýho a projevit se už může pouze ten zvětšený difuzor). Výkonový přínos při plném plynu jsem nepozoroval. Na testovacím úseku auto jelo úplne stejně jako s menším karbecem. Jediné,co jsem pozoroval že auto jelo víc při kousku plynu,což ale nebyto to,co jsem od toho čekal a jednalo se tedy pouze o změnu průběhu plnění v závislosti na otočení klapky. Podobný efekt budou dávat asi i Tebou preferované karburátory,ale větší výkon tam prostě takto nelze dostat.To co to škrtí je až pod karbecem a ne karbec samotny.Byl bych rád kdyby to bylo jinak,ale není.
10:46:02
15.05.2012
15.05.2012
vhml
-> Vrba: ono je vetsi a vetsi. Uz jen kvuli primarnimu zamereni SEDRu na emise a spotrebu, kdy proste bez prekopani neda takovej výkon jako DCD konstrukce bez úprav ( Žigul, Polmo, DDSR, vycházející z Weberu DCD ) kdy už z nejaky zakladni logiky musi bejt 22/24 relativne malý, jelikož je to navrzený pro seriovou vacku a max otacky cca 5000. A motor s ostrou vackou tocici o 2000 víc zajiste potrebuje ty diry vetsi, bez nejakyho velkyho dumani jen selskym rozumem.
10:03:16
15.05.2012
15.05.2012
Vrba
-> Rotak: Jaký to ma dfuzory a jak to s tím jede?Osobně jsem došel k záveru,že dávat větší karbec nez SEDR 130 už je bezpředmětné.
21:31:24
13.05.2012
13.05.2012
Rotak
-> Majklsto: helet to vůbec nevim, pokusim se to zjistit mě ted když to jde na jednu komoru tak to jde dost slušně ale když přidam ručně u motoru aby se otevřela i ta druhá tak to jde ještě líp :)