-> Eidy: jaký má přínos odlehčení pístů a ojnic oproti odlehčení setrváku, které moc přínos nemá? Oboje jsou to přeci pohybující se hmoty, jejichž setrvačnost musí být rozpohybována
Od začátku byla rozhodnuto nechat si motor postavit. Jde mi hlavně o rozdílné názory mně a kamaráda. Já se stále cítím zastáncem klasiky (karburátor) a kamarád radí vstřikování. Chtěl jsem otestovat motor na karburátorech a tak mi přijde zbytečné kupovat sání, když by se dalo s trochou materiálu a šikovnosti vytvořit. (pro můj účel by stačilo) Ale asi nakonec podlehnu myšlence vstřikování a nějaké webery řešit nebudu.
-> Eidy: tak ono se toho zas tak moc na motoru dělat nedá, alespoň ne v pozemský míře....
Hlavní věc je to, že koně dělá hlava, takže větší ventily, kanály, zakrácený vodítka, vydlabanej spalovák... Víc si toho moc nedokážu asi ani představit v ,,domácích,, podmínkách...
-> Jakub Vedral: Píšeš, že upravíš celej motor, ale zrovna odlehčení setrváku a řemenice a leštění sání nejsou zrovna performance úpravy. Vyvážení po odlehčení je samozřejmostí. Neříkám, že je to špatně, ale je to pouze doplněk k hlavním úpravám. Ty plánuješ jaký? Kromě vačky nic nevidím. Bez urážky. Možná začínáš a máš pocit, že takovýhle motor pojede jak dělo. Žel bohu, není tomu tak.
úprava bude celého motoru. leštění sání, vačka 280/280(???), odlehčení setrvačníku a řemenice, vyvážení kliky se setrvákem atd. Další možností mimo weberů byl DDSR. Webery mám doma, jen je natryskovat
-> Jakub Vedral: Sice ses neptal zdali ano či ne, ale chceš slyšet rady od ostatních. Čili moje rada je nacpat těch minimálně 15000Kč, co by tě stály Webery se sáním, do něčeho smysluplnějšího, jako úprava hlavy, výběr vhodné vačky a přetryskování SEDRu nebo spádovýho Webra ze žiguta atp. Pojede to daleko líp, než jen na samotný webery. To ovšem platí za předpokladu, že máš v plánu pouze Webery a jinak nic. P/okud máš v plánu kompletní úpravu motoru, jako bych nic neřekl.
-> Jakub Vedral: rádius si zvol, tak aby Ti to vyšlo, oni jsou větve sklopený k sobě a na litym těžko změřit, trubkový nemam u sebe. Nakonec dojdeš k tomu, že je nejlepší si ho koupit ;).
Chci laborovat s favo motorem ve 120ce a co jsem tak četl, tak má sání přes hlavu lepší kroutící moment v nižších otáčkách. Ale rád se nechám poučit a určitě si přečtu rady a připomínky ostatních.
Dokážete mi někdo změřit, jaký poloměr ohybu je u sání přes hlavu, jeho délků a průměr kanálů? Případně jestli mají být webery ve vodorovné poloze nebo mají mít nějaký úhel??
-> Pepino RS: Já zase viděl sání pro jeden karburátor rozvětvené na osmikanál na favorita a to tuším pouze na průměr 37, což si myslím se taky mine účinkem. Ale jak je vidět, asi to obojí jde.
-> Karlos: vydel jsem sveho casu "Y" sani se kterym dostanes na 5 kanal 2 webry, ale podle mne to je stejne k nicemu ty dva sou na petikanal moc, ten jeden je tak akorat..
-> sesty: Jak říká Havlík, i kdyby ses zbláznil, tak 2 webery na pětikanál nedostaneš, není kam ! Motor 130 (pětikanál) má v hlavě pouze 2 sací kanály, pokud chceš 2 webery, musíš mít napřed osmikanálovou hlavu (4 sací kanály - řekněme fávomotor) .
..jo přesně tak..já mám pocit že do sebe mícháš dvě věci najednou...buď to chceš na 5kanál a použiješ to sání,co je tu na fotkách anebo to máš na 8kanál a dáš tam to sání úplně jiný (a existuje i takový,jakýs asi myslel ty,když si násobil tu cenu dvěma)
-> ondie: ok,dík.....já je viděl na www.speedpro.cz taky za 3500kč na jeden karburátor.......a 7000kč za 2 sání fakt nemám,ale nějaký plánky by taky mohli být,nee??
-> sesty: to je jen na jeden Weber ne ?? ..je to na 5kanál přes hlavu jako měla anglická 130Sport ? Před časem se vyskytovaly inzeráty na různé svody na web.skodateam.cz